Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+16
BaksteenComrade
Olly
Toumyon
TheEternalMokou
rockpad
Sophie
RemiliaxScarlet
XavC
Nekotaku
Pyonta-kun
T
MR.Kriesebo
Remilia~
Shiro
211nafsimreK
Urameshiya
20 plaatsers

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly vr apr 05, 2013 8:29 am

    Is er dan verder niemand die mij wild sparen? ;A;
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Shiro vr apr 05, 2013 10:00 am

    Olly schreef:Is er dan verder niemand die mij wild sparen? ;A;
    Er zijn nog genoeg mensen die niet beslist hebben, zoals ik, dus je kan hopen.
    Nu naar wat ik me afvraag:
    Faolinn beroept zich op privegesprekken zonder bewijs. Wat voor reden heb je om het niet gewoon te ontkennen, en het af te doen als een frame van Fao? Had je dan niet veel meer mensen aan het twijfelen gebracht?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Nekotaku vr apr 05, 2013 1:14 pm

    Faolinn schreef:Ik vind dit vrij raar. Zeiden we dat je op Olly ging stemmen? Zei ik dat IK op Olly ging stemmen?
    Ho maar even.
    Skip schreef:Als ik nu zou moeten kiezen zou Olly denk ik mijn keuze zijn, maar ik ga morgen nogmaals alles diep doorspitten en proberen mijn keuze beter te doorgronden.
    Faolinn schreef:Daarmee beantwoord ik meteen de vraag van van Olga: Ik maak je niet verdacht, ik VIND je verdacht en ik deel de reden van die verdenking met iedereen die het maar horen wil (en zelfs diegenen die dat niet willen).

    Sorry hoor, maar dit is echt wel een klassieker. Ja, geen van jullie beweerde letterlijk op Olga te stemmen. Maar je indiceert wel ondertussen dat je sterk in die richting denkt. Met weinig tijd over voor de stemming zullen mensen besluiten dat dit voldoende aanleiding geeft om voor haar te gaan. Jullie kunnen dan ook op haar stemmen en opgaan in de massa, of besluiten voor iemand anders te stemmen (elkaar, mogelijk zelfs) en achteraf te kunnen schermen met het argument dat je niet voor Olly stemde.

    Proberen anderen het vuile werk voor je te doen opknappen en jezelf buiten schot zetten is echt wolven 101. Ik vind niet dat je hier kan beweren dat je niet actief Olly's credibiliteit aan het schaden bent, of je nu op 'r stemt of niet. Volgens mij gaan veel mensen hier gewoon in meegaan.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van RemiliaxScarlet vr apr 05, 2013 3:56 pm

    Nekotaku schreef:
    RemiliaxScarlet schreef:
    UNOwen schreef:
    RemiliaxScarlet schreef:Vraagje, wat bedoel je met weinig inbreng?

    Weinig toevoegen waarvan de inhoud ons kan helpen de wolven te vinden. Je gaat me niet zeggen dat kermis op dit moment de wolven probeert te vinden? Zelfs nadat hij de gevraagde uitleg heeft gekregen kwam er niks uit dan "aja, dus zo zit het" en verder niks. Als hij het dan snapt, zou hij toch zijn mening kunnen erover geven hmm?

    Wel, mensen met weinig inbreng zouden ook best belangrijke rollen kunnen hebben, ik bedoel, het zou vervelend zijn als er goede rollen weg zijn en dat gaat dan moeilijker worden om Mad Scientists te vinden.
    Het wordt moeilijker als goede rollen er uit gaan? Thank you, captain obvious.
    Aan degenen die zitten te zagen dat er niet genoeg is om over te discussiëren, misschien kan je de spelmechanieken zelf wat analyseren. Bijvoorbeeld proberen in te schatten wanneer een mogelijke Eerste Kameraad de revolutie zou uitroepen, of hoe bepaalde combinaties van rollen en stevig schild zouden kunnen vormen bij openbaring.

    Hoho, ik zeg niet dat er niet genoeg is om over te discussiëren, ik wil alleen maar even duidelijk maken dat het vervelend zou zijn als er goede rollen uit het spel verdwijnen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Urameshiya vr apr 05, 2013 4:04 pm

    Lyari schreef:En wacht eens even dan heb ik een regel verkeerd opgevat. Ik dacht dat we alleen over het spel mochten praten in dit topic? Dus niet in de chat.
    Even ter verduidelijking: het is niet verboden om over het spel te praten in de chatbox of op Skype, maar er mag alleen gesproken worden over dingen die alle spelers al weten. Onderonsjes waarin rolinformatie wordt uitgewisseld of afspraken worden gemaakt mogen dus niet.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Sophie vr apr 05, 2013 5:16 pm

    Olly schreef:Skip, voel je aangesproken. Van jullie zou ik graag weten waarom je zomaar met Fao meegaat?

    Ik ga niet met Fao mee, dit is gewoon mijn eigen conclusie.
    Het is waar dat door Jasper wel aandacht op jou gevestigd werd wat tot nadenken zetten, maar ik zou nooit klakkeloos een mening overnemen.

    Nekotaku schreef:Ik weet niet meer echt wat te denken van deze hele Olly-Faolinn situatie. Zoals ik eerder zei leek het mij eerder alsof ze allebei tot hetzelfde kamp behoorden.

    Het lijkt mij logisch dat ze sowieso niet allebei wolven zijn.
    Als wolf kun je tegen elkaar spelen om verdenking te voorkomen, maar ik denk niet dat Jasper zo ver door zou gaan dat hij een andere wolf zou ophangen, in dit vroege stadium van het spel. (De wolven moeten ook nog rekening houden met eventuele communisten).

    Ik denk dat ze of beide burgers zijn, of een burger, een wolf. Maar ja, wie is wie.... Dat weet ik ook niet.
    Ik vind Jasper ook verdacht fel, dit is gedrag wat ik eerder van hem heb gezien toen hij wolf was, of is hij altijd zo fel?

    Olly schreef:Is er dan verder niemand die mij wild sparen? ;A;
    wilt*

    Nekotaku schreef:
    Sorry hoor, maar dit is echt wel een klassieker. Ja, geen van jullie beweerde letterlijk op Olga te stemmen. Maar je indiceert wel ondertussen dat je sterk in die richting denkt. Met weinig tijd over voor de stemming zullen mensen besluiten dat dit voldoende aanleiding geeft om voor haar te gaan. Jullie kunnen dan ook op haar stemmen en opgaan in de massa, of besluiten voor iemand anders te stemmen (elkaar, mogelijk zelfs) en achteraf te kunnen schermen met het argument dat je niet voor Olly stemde.

    Proberen anderen het vuile werk voor je te doen opknappen en jezelf buiten schot zetten is echt wolven 101. Ik vind niet dat je hier kan beweren dat je niet actief Olly's credibiliteit aan het schaden bent, of je nu op 'r stemt of niet. Volgens mij gaan veel mensen hier gewoon in meegaan.

    Ik heb nooit gezegd dat ik Olly's credibiliteit niet schaadt, dat was slechts Jasper denk ik.
    Natuurlijk heeft het invloed als spelers elkaar onder druk zetten, maar dat is altijd al mijn intentie geweest. Hoe moeten we anders wolven achterhalen? Door over het weer te praten? :p
    Misschien ga ik wél letterlijk op Olga stemmen. Vanavond zul je het pas weten~
    rockpad
    rockpad
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : als een kikkergodin extra stage baas

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van rockpad vr apr 05, 2013 5:53 pm

    hmmm,het is net alsof iedereen opeens olga onder druk willen zetten
    ik heb ook erg veel gemist zo te zien, ik ben het drm ook best met nekotaku eens,
    zelf zit ik nog natedenken op wie ik stem gelukkig heb ik nog tot vanavond
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Pyonta-kun vr apr 05, 2013 9:00 pm

    Olly heeft mij niet van haar onschuld kunnen overtuigen. Neko zegt dan wel dat ze zich niet kan verdedigen, maar dat kan niemand. Zeker niet de eerste dag. Tegen verdachte posts kun je je ook niet verdedigen, die zijn al gemaakt. Tevens, in Olly's post op mijn post praat ze over een nacht configuratie die ik niet in haar post kan terugvinden. Wat mij betreft zie ik een post om anderen aan het werk te zetten en proberen de aandacht van haar af te halen.

    De Yuki grudge is een zwak argument en ik voel niks voor het hele Olly vs Faolinn gedoe. In plaats van mensen zomaar mensen te volgen kun je ook proberen zelf te kijken. Stem, maar niet omdat anderen dat zeggen en maar een beetje op de achtergrond staan van "Ja...Ja dat kan wel goed zijn".

    Ik hak de stem knoop door en stem op Olly.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Nekotaku vr apr 05, 2013 9:31 pm

    ... waar zit T eigenlijk? Vergis ik me, of is hij de enige die echt nog niks heeft gepost? Hij herinnert zich hopelijk dat hij meedoet? XD

    Anyway, business time. Mijn stem gaat naar Skip.
    Zoals ik zei, ik vind dat de anti-Olly trend op weinig is gebaseerd. Faolinn vertrouw ik ook zeker niet, maar ergens vind ik z'n gedrag gewoon niet passen in z'n stijl mocht hij Mad Scientist zijn. Het balanceert werkelijk op de rand van een mes, maar z'n post waarmee dit begon lijkt me té recht erop. Het zou kunnen dat hij hierop rekent, dat mensen z'n stijl verkeerd gaan inschatten. Maar ik durf momenteel nog niet zo'n conclusie te trekken. Bovendien, hij is een van de sterkste spelers en als hij aan de goede kant zit heb ik 'm toch liever nog in het spel, risico of niet.

    Dus, waarom Skip? De manier waarop ze meegaat in het Olly verhaal lijkt me opportunistisch. Het zou kunnen dat zij en Faolinn beide Mad Scientists zijn en gewoon handig samenspelen, maar ik zie 'r in staat om van dat beeld gebruik te maken. Daar waar ik nog wel zou kunnen geloven dat Faolinn's post over Olly's wraakgevoelens jegens Yuki inderdaad een manier was om reacties los te krijgen, vind ik dat Skip er snel bij was om het vuur aan te wakkeren. En dan danst ze heen en weer om mensen richting Olly te blijven doen kijken, maar zelf niet te hard te doen lijken of ze achter 'r jaagt.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van XavC vr apr 05, 2013 9:47 pm

    Ook mij heeft Olly niet van haar onschuld weten te overtuigen. Het is jammmer, maar ik vond haar tegenargumenten te zwak. Net niet die extra moeite om iemand van het ongelijk te overtuigen. Het is natuurlijk erg makkelijk om op de Olly bandwagon te springen, maar na lang lezen, en wikken en wegen, is er voor mij op dit moment geen reden op iemand anders te stemmen. Mijn stem gaat dus uit naar Olly
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van RemiliaxScarlet vr apr 05, 2013 9:56 pm

    Mijn stem gaat hier naar Faolinn.
    Dat hij zo snel Olly aanviel en iedereen ervan probeert te overtuigen dat ze een wolf is vind ik nogal verdacht. Misschien dat hij zo probeerde te spelen samen met Olly en zo zijn rol te verdedigen. Want zo snel al een wolf vinden vind ik persoonlijk zelf nogal opvallend snel.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Toumyon vr apr 05, 2013 10:02 pm

    Hier ben ik~!
    Ik heb de posts bij gelezen en tot slot ging het ongeveer alleen over het Fao VS Olly gebeuren...goed.
    Het enigste wat me nu echt nijgt om op Olly te stemmen is dit.
    Olly schreef:Is er dan verder niemand die mij wild sparen? ;A;

    Seriously?
    OLGA! WTF, dit ken ik echt niet van je, dit heb ik nog nooit te never gezien op het forumwolven van jou.
    Jij die smeekt om gespaard te worden?
    De Olga die ik ken probeert nog altijd te overwinnen, kijk bvb naar ronde 14.

    Sorry er klopt gewoon iets niet met je en dit stoort mij enorm, dus ik stem op Olly.

    EDIT: Sorry dat mijn post zo klein is, graag had ik wat meer mijn mening gedeeld over de zaken die ter spraken kwamen maar ik ga zo weer weg met die vriend waar ik op het moment nog steeds bij logeer.


    Laatst aangepast door Toumyon op vr apr 05, 2013 10:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly vr apr 05, 2013 10:04 pm

    Grrrr, post kwijt, ik ben boos.

    Vooruit, ik heb iets belangrijks te melden. Ik ben een gewone fumoknuffelaar, MAAR ik ben vannacht ook uitgenodigd door het baksteencommunisme. Omdat dit nacht 1 was, moest het door de eerste kameraad zijn geweest. Als gewone fumoknuffelaar heb ik geen kennis van teamgenoten en ben ik dus voor niemand van waarde, ik snap dat vele op mij stemmen. Als potentiële communist ben ik echter wel van waarde voor één speler, de Eerste Kameraad. Hierom heb ik expres een spellingfout gemaakt, die Skip er netjes uithaalde. Voor wie van jullie het nog niet wisten, de communisten zijn tegen de oranje spellingnazi's. Ik hoopte dat de eerste kameraad zou happen. Dit gebeurde niet.
    Wat me wel is opgevallen is dat er één speler was, die me zowel voor als na mijn zwakke hulp-post in bescherming nam. Dit was een post die totaal niet bij mij paste. Ik heb het over Nekotaku. Hierom kan ik niet anders concluderen dan dat Nekotaku de Eerste Kameraad moet zijn. Met mij erbij als communist gaat de revolutie tweemaal zo vlot. En ik denk dat Neko wel weet dat ik een gewiekste speler ben.

    Ik roep hierom iedereen op om op Nekotaku te stemmen. Ongeacht mijn rol, of de jouwe, is het beter om hem eruit te stemmen. Er is dan geen Eerste Kameraad en de revolutie kan nooit beginnen. Bovendien is er behalve hem nu geen andere communist in het spel, omdat ik mijn uitnodiging afwees.

    De reden dat ik hier nu pas mee kom valt te zoeken in de toetsweek en in het feit dat ik me aan het begin van de week nog aan wilden sluiten bij de communisten, om mijn eigen huid te redden bleek dit toch de enige oplossing en het is ook wel sociaal naar jullie toe.

    Doe mee met de anti-bakstenen revolutie! Stem Nekotaku!
    Ik stem op Nekotaku
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Nekotaku vr apr 05, 2013 10:25 pm

    Holy crap, Olly.
    Dat ik je "in bescherming" neem (nogal overschat) is omdat ik niets wilde geloven van de hele Yuki argumentatie. En als enige speler die probeert dat argument te doorprikken en je mogelijk te redden moet jij opeens concluderen dat je zo waardevol voor me bent dat het niet anders kan dan dat ik de Eerste Kameraad ben, en jij de uitverkorene voor de eerste uitnodiging? Van wanhoop gesproken. Je wordt bedankt, zeg.

    Desalnietemin moet ik zeggen dat dit zeer zeker ergens op kan slaan. Maar je manier van argumenteren is meteen even zwak als de in ronde 15 in het nauw gedreven Olly de Ketter waar ik toen mee in een team zat.
    Olly schreef:Hierom heb ik expres een spellingfout gemaakt, die Skip er netjes uithaalde. Voor wie van jullie het nog niet wisten, de communisten zijn tegen de oranje spellingnazi's. Ik hoopte dat de eerste kameraad zou happen. Dit gebeurde niet.
    Waar slaat dit in hemelsnaam op? Een spellingsfout? Hoe gaat dit iemand uitlokken? Je lijkt gewoon in wanhoopmodus gevlogen.

    Wel, als ik Eerste Kameraad zou zijn, dan had je met deze post je zogezegde waarde voor me teniet gedaan. En dan zou ik vast op je gaan meestemmen.
    Dat doe ik niet. Ik blijf bij Skip. Ik zou nu kunnen gaan denken dat je toch een wolf bent, en met deze laatste poging probeert genoeg verwarring te zaaien om het tij te keren, maar ik ga me niet van de wijs laten brengen door zo'n late curveball.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn vr apr 05, 2013 10:28 pm

    Oh ik ben best bereid te stemmen op Nekotaku, maar niet deze week. Ik vind je argument vrij slap, en sterk tegelijk. Helaas vind ik hem sterk op een manier die je niet aan zal staan: Jij en Nekotaku zitten in hetzelfde team. Ik vind jouw argument over de eerste kameraad vrij vergezocht, echter het argument dat Nekotaku in jouw wolventeam zou zitten houdt een stuk meer grond. De kans dat het daadwerkelijk de eerste kameraad was die je uit hebt gelokt/in bescherming heeft genomen is gewoon vrij klein, het zou net die ene reactie op net dat ene punt moeten zijn en bovendien denk ik niet dat een eerste kameraad zo keihard op zou staan voor iemand van wie hij nog niet eens weet of die de uitnodiging wel aan heeft genomen.
    De argumenten die je aandraagt over waarom hij je steunt passen prima in het scenario dat Nekotaku een teamlid van je is. Hij zegt dat ik fel ben? Ik heb argumenten, ik heb een verdachte, die verdachte is de ENIGE verdachte waar wat concreets over te zeggen valt. Ik jaag daar inderdaad achteraan omdat ik denk dat dat de hoogste kans op slagen geeft. Is dat zo vreemd?
    Wat wel vreemd is is dat Nekotaku zelf HEEL fel de argumenten van Skip en mij neerhaalt maar zelf geen moeite doet om iets concreets aan te brengen over andere mensen. Opportunisme my ass, Skip heeft gewoon door dat we weinig keus hebben en gaat inderdaad voor de veilige weg. Dat is toch hoe er wordt geweerwolft? Je discussiëert en neemt dan de weg van de meest plausibele verklaring. Ik heb nu al meerdere malen zoiets aangehaald maar Nekotaku weigert daarop in te gaan. Het enige wat ik hem hoor zeggen is dat het allemaal een complottheorie is. Skip of ik zetten een complottheorie op OVER een complottheorie? Is dat niet veel verder gezocht dan de oorspronkelijke complottheorie? Is dat niet veel minder plausibel? Prima als je mijn felheid verdacht vindt Neko, maar kom dan alsjeblieft met eigen dingen aanzetten in plaats van vage woorden en (want dat is het praktisch) beschrijvingen van je gutfeeling.

    Die post van jou, Olga, zou best nog wel eens een manier kunnen zijn om Neko buiten de gevarenzone te houden. Jij beweert dat hij Eerste kameraad is, jij blijkt wolf te zijn, wij denken allemaal dat hij geen Eerste kameraad meer is en hij heeft praktisch weer een blanco rep-sheet om mee verder te spelen.

    Goed, mijn stem is dus al duidelijk. Mijn lieve vriendinnetje zal het moeten ontgelden. Mijn stem gaat uit naar Olly

    Gesponsorde inhoud


    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 10 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 4:15 am