Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+16
BaksteenComrade
Olly
Toumyon
TheEternalMokou
rockpad
Sophie
RemiliaxScarlet
XavC
Nekotaku
Pyonta-kun
T
MR.Kriesebo
Remilia~
Shiro
211nafsimreK
Urameshiya
20 plaatsers

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van 211nafsimreK vr apr 05, 2013 10:42 pm

    Ik krijg eerder het gevoel dat Olga er om wat voor reden dan ook juist uit wíl nu, en niet het gevoel dat ze iets kwaadaardigs van plan was.

    Ik blijf bij mijn gevoel en daarom gaat mijn stem naar Faolinn.
    Ik blijf het gevoel hebben dat hij Olga probeert zwart te maken..
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Nekotaku vr apr 05, 2013 10:54 pm

    Jullie hebben eerder met mij gespeeld. Jullie weten dat ik doordacht te werk ga en hou van kansberekening. Wel, als ik Eerste Kameraad zou zijn, zou m'n spelstijl helemaal niet bij mij hebben gepast.

    Het feit is dat er inderdaad een opportuniteitskost gebonden is aan meteen je eerst uitgenodigde potentiële partijlid te verliezen. Als deze persoon zou accepteren, kunnen er de nacht erna twee uitnodigingen gestuurd worden. Best-case scenario heb je dan in de tweede week 3 handlangers. Daarna mogelijk 7. Als je daarentegen de uitgenodigde van de eerste nacht gelijk verliest, wordt de hele zaak weer een week opgeschoven.
    Maar kijk eens naar wat er allemaal mis kan gaan:
    1) Het zou kunnen dat de uitnodiging geweigerd zou worden. De EK krijgt dit niet te horen.
    2) De uitnodigingen van de nacht erop kunnen elk op hun beurt geweigerd worden.
    3) Uitnodigingen zouden twee keer of vaker naar dezelfde persoon kunnen worden gestuurd, al dan niet in dezelfde nacht. Dus die zijn gelijk verspild.
    4) Personen die op de uitnodigingen zijn ingegaan kunnen sneuvelen, als lunch of opgehangene.

    Dus met andere woorden, zo'n enorm verlies zou het niet zijn als de eerste genodigde meteen sterft. De boel zou gewoon een weekje opschuiven. Bovendien is het zo dat hoe minder volk er in het spel zit, hoe makkelijker het is voor communisten om de balans in hun voordeel te krijgen.
    Denken jullie dat ik als rekenaar, dit allemaal indachtig, zo ver zou zijn gegaan in het verdedigen van Olly? Wetende dat ze nog op elk moment haar uitnodiging bekend zou kunnen maken als ze niet had geaccepteerd? Dat ze mogelijk iets drastisch zou doen als ze in het nauw werd gedreven? Ik zou persoonlijk al veel sneller de boel hebben laten vallen en de nacht erop gewoon opnieuw proberen.

    En dan is er het argument van Faolinn dat volgens heb ik en Olly beide wolven zijn. Dit is helemaal te maf.
    Als we onder één hoedje speelden, denk je dan dat ik zou toelaten, of Olly het zelfs maar zou proberen, zoveel aandacht op een medewolf te brengen? Want geef toe, dat is toch het ideale recept om een mogelijke ziener op je dak te krijgen, of de dag erop gelynched te worden.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van T vr apr 05, 2013 11:26 pm

    Oei oei oei. Ik ben weer laat zoals gewoonlijk.

    Ik stem op Faolinn voor de banhamer.
    Zijn aanval op Olga komt op mij verdachter over dan Olga's "verdediging" daarop.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly vr apr 05, 2013 11:26 pm

    Haha, Neko, dit is je tweede verdedigingspost terwijl ik je als enige aanviel. Er is niemand die mij nu steunt. Ik vind het zeer verdacht dat je jezelf zo indekt, naar mijn mening te veel. Dit was niet nodig geweest. Hierom merk ik dit aan als verdacht.

    Meer bewijs dat Nekotaku in ieder geval niet bij de goede forumleden hoort.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van TheEternalMokou vr apr 05, 2013 11:30 pm

    Ik weet niet. Olly's argumenten zijn slecht, maar daarom ga ik eigenlijk meer denken dat ze juist geen wolf is. Ik denk dat ze als wolf toch net wat meer d'r best zou doen om goede argumenten neer te zetten en daar hebben we tot nu toe nauwelijks iets van gezien. Ja, ze zit in een lastige situatie waarin het moeilijk voor haar is om haarzelf te verdedigen, maar ik denk dat als ze een wolf was geweest ze toch nét even een beetje meer d'r best gedaan zou hebben.
    Het kan er ook gewoon aan liggen dat ze niet echt gemotiveerd meer is voor dit spel, want in haar aanmeldingspost schrijft ze ook dat ze dit potje eigenlijk niet mee wilde doen. Maar... nee, ik weet niet, ik denk dat ze geen wolf is. Daarom gaat mijn stem naar Faolinn.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn vr apr 05, 2013 11:37 pm

    Hahahaha jongens het is wel heel bijzonder dat last minute de stemmen op mij binnenstromen. Ik kan het gewoon niet begrijpen dat mensen niet letten op concrete argumenten en volledig op gutfeeling afgaan. Wat is er geworden van dit spel... Is het het feit dat Ura niet aanwezig is om in het spel leiding te geven? Net als Olga kan ik me niet verdedigen hiertegen, maar weet dat ik danig teleurgesteld ben in het deductief vermogen van de spelers van dit potje. Mijn god, de logica is ver te zoeken hier.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Pyonta-kun vr apr 05, 2013 11:47 pm

    Mijn stem blijft ongewijzigd. Hier heb ik 3 redenen voor:

    Olly's argument is slap
    Als Olly de waarheid spreekt komen we daar vanzelf achter. Dan kunnen we Neko alsnog ophangen.
    De kans dat precies Olly is gekozen uit de meer dan 10 spelers? Dat risico wil ik best nemen.

    Laten we zien wat er gebeurd...
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Lyari vr apr 05, 2013 11:48 pm

    Owkeey het is al stemtijd.Ik haat het om beslissingen te maken voordat ik er zelf
    helemaal uit ben. Maar het zal toch moeten aangezien ik nog maar een half
    uurtje heb voordat de dag over is.

    Ik stem op Olly.

    Echt hele duidelijke argumenten heb ik hier niet voor. Maar
    ik heb wel puntjes waardoor ik haar verdacht vind:

    1) Ze verdedigt zichzelf niet fanatiek. Het komt misschien
    omdat ze zichzelf niet KAN verdedigen. Of ze wilde echt het eerste Kamerlid
    ontmaskeren waardoor ze keek wie haar zou verdedigen.

    2) Ik vind haar verhaal een beetje ongeloofwaardig. Het lijkt
    mij onwaarschijnlijk dat ze expres zich slecht verweerd heeft om te zien wie
    het voor haar opneemt om zo de eerste Kamerlid te ontmaskeren. Het lijkt mij te gewaagd, vooral als je rekening
    houd met het feit dat je helemaal niet weet of de EK je gaat verdedigen.

    3)
    Olly schreef: Hierom heb ik expres een spellingfout gemaakt, die Skip er netjes uithaalde. Voor wie van jullie het nog niet wisten, de communisten zijn tegen de oranje spellingnazi's. Ik hoopte dat de eerste kameraad zou happen. Dit gebeurde niet.

    Is dat een grapje ofso? IK snap dit hele stuk niet. Meent ze dit nou serieus?

    Het zijn niet echt hele sterke argumenten ofzo maar ik moet een keuze maken. En als ik een lijstje maak van verdachten zou Olly bovenaan komen.

    *probleempjes met opmaak van bericht wordt aan gewerkt*
    *hopen dat het nu is opgelost*


    Laatst aangepast door Lyari op za apr 06, 2013 12:06 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Nekotaku vr apr 05, 2013 11:50 pm

    Pyonta-kun schreef:Als Olly de waarheid spreekt komen we daar vanzelf achter. Dan kunnen we Neko alsnog ophangen.
    Oh ja. Als Olly blijkt onschuldig te zijn zullen we maar gelijk Neko ophangen want Olly zei dat hij waarschijnlijk Eerste Kameraad is. Fijn hoor. Ben ik zo weinig voor je waard als speler?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly vr apr 05, 2013 11:54 pm

    Voordat ik straks per ongeluk een keer dood ben wil ik nog even heel hard roepen dat ik een uitnodiging heb gehad en deze heb afgewezen. Dit zodat jullie straks ten minste wel uitsluitsel hebben over mijn rol en partij.

    @Lyari: De communistenpropaganda staat vol spelfouten, dit is een grapje van Ura en ik ging er vanuit dat het ook in de rolbeschrijving van de EK niet zou ontbreken.

    Ik twijfel of ik mijn stem ga veranderen. Als ik nu op Faolinn stem is het gelijk en maak ik twee doden, maar volgens mij heeft niemand hier wat aan.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Sophie vr apr 05, 2013 11:56 pm

    Olly schreef: Bovendien is er behalve hem nu geen andere communist in het spel, omdat ik mijn uitnodiging afwees.
    .,..
    En in het feit dat ik me aan het begin van de week nog aan wilden sluiten bij de communisten, om mijn eigen huid te redden.

    Dus je wilt zeggen dat je de uitnodiging geweigerd hebt, hm?

    Nou, vertel ons eens Olga, waarom zou je dat doen?
    Had je iets te verliezen? Een speciale rol, of een wolvenrol?
    Hoe zou het je eigen huid redden als je ons vertelt dat je geweigerd hebt? Dit kan net zo goed bluf zijn.


    Nekotaku schreef:
    Anyway, business time. Mijn stem gaat naar Skip.
    Zoals ik zei, ik vind dat de anti-Olly trend op weinig is gebaseerd.

    Nou, ik vind jou stem nog minder beredeneerd: ik stem op iemand die op iemand stemt die ik niet echt verdenk.
    Is dat het verdachtste wat je is opgevallen? Na die hele discussie tussen Olga en Faolinn enzo?

    Nekotaku schreef:
    Dus, waarom Skip? De manier waarop ze meegaat in het Olly verhaal lijkt me opportunistisch. Het zou kunnen dat zij en Faolinn beide Mad Scientists zijn en gewoon handig samenspelen, maar ik zie 'r in staat om van dat beeld gebruik te maken.

    Ik vind het grappig hoe iedereen mij met Faolinn associeert, zelfs zegt dat we samen spelen.
    Als je terug leest kun je zien dat ik Olga aanviel om haar reactie te zien, en vervolgens haar verdwacht op grond van mijn eigen conclusies, niet die van Faolinn (dat hele wraak op yuki verhaal vind ik namelijk niet zo geloofwaardig).

    Sterker nog, ik begin Faolinn óók licht te verdenken.

    Faolinn schreef:Skip heeft gewoon door dat we weinig keus hebben en gaat inderdaad voor de veilige weg. Dat is toch hoe er wordt geweerwolft?

    Deze vleierij bijvoorbeeld, laat mij denken dat Faolinn mij probeert in te palmen.

    Mijn stem gaat naar Olly.

    Sorry Olga, misschien had je het gewoon druk, maar ik vond je reacties te verdacht. Mocht je een burger zijn dan geloof ik dat we nog steeds veel hebben geleerd dankzij je flinke discussies met zowel Nekotaku als Faolinn.

    Lijstje van huidige verdachten, btw:

    1. Olly
    2. Faolinn
    3. Nekotaku
    4. Rockpad??

    (inb4 de wolven lachen nu in hun vuistje)
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly vr apr 05, 2013 11:58 pm

    @Skip: Ik heb geweigerd omdat dit de enige optie was voor mij om een verdachte aan te dragen. Bovendien zou ik toch niets aan accepteren hebben als ik vandaag dood zou gaan. Ik had sowieso al bedacht dat ik pas zou beslissen aan het einde van vandaag, omdat ik het zo druk had met alle toetsen en dingen.

    Overigens vind ik alle mensen die roepen dat ik me niet goed genoeg verdedig zeer verdacht, het is maar dat jullie het weten.
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van MR.Kriesebo vr apr 05, 2013 11:58 pm

    Het meeste over Olly is wat mij betreft al vermeld.

    Het zou natuurlijk net zo goed (nou ja, in mijn ogen dus iets minder goed) kunnen zijn dat Faolinn een wolf is, maar dat acht ik onwaarschijnlijk.


    Lyari schreef:

    2) Ik vind haar verhaal een beetje ongeloofwaardig. Het lijkt
    mij onwaarschijnlijk dat ze expres zich slecht verweerd heeft om te zien wie
    het voor haar opneemt om zo de eerste Kamerlid te ontmaskeren. Het lijkt mij te gewaagd, vooral als je rekening
    houd met het feit dat je helemaal niet weet of de EK je gaat verdedigen.



    Dit.




    Mijn stem gaat (laat!!!) naar Olly.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Remilia~ vr apr 05, 2013 11:59 pm

    Okee, na lang zuchten en puffen, ben ik denk ik tot een besluit gekomen.
    Mijn stem gaat alsnog naar Olly. Begrijp me niet verkeerd, ik verdenk Olly eigenlijk niet eens zo zeer, net zoals ik niemand van jullie op het moment echt verdenk. Het is gewoon dat ik alleen voor Olly een vaststaand argument heb. Voor Faolinn en Nekotaku heb ik die niet, alhoewel ik Olly's punt over Neko als Eerste Kameraad ook wel goed vind klinken.. Maar dat over Neko is ook slechts een vermoeden.

    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Shiro vr apr 05, 2013 11:59 pm

    Ik stem op Fao.
    Mijn motivatie hiervoor is dat hij meteen Olly verdacht maakt zonder enig bewijs, en voor mij lijkt het alsof hij Olga er zo snel mogelijk uit wil hebben.

    Edit: Stem roodgemaakt


    Laatst aangepast door Shiro op za apr 06, 2013 12:02 am; in totaal 1 keer bewerkt

    Gesponsorde inhoud


    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 11 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 3:04 am