Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+16
BaksteenComrade
Olly
Toumyon
TheEternalMokou
rockpad
Sophie
RemiliaxScarlet
XavC
Nekotaku
Pyonta-kun
T
MR.Kriesebo
Remilia~
Shiro
211nafsimreK
Urameshiya
20 plaatsers

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Toumyon wo apr 03, 2013 7:12 pm

    Dankje Dennis.

    En Neko, het is juist het probleem dat ik niet weet of we weg gaan, dat had ik ook al aan Ura vermeld.
    Ik zal Ura mijn stem smsen als ik weet dat ik geen tijd ga hebben om bij te lezen, en zoals het er nu van gaat uit zien, door weinig discussie, zal mijn stem ook sowieso nog altijd random worden, sorry.
    Dat is als ik niet zou kunnen bij lezen natuurlijk.

    En nogmaals, de stem was er puur om reacties te lokken en dat is gelukt.
    Maar helaas wist ik niet dat ik niet mijn stem kon intrekken...dus ik heb niet random gestemd.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van XavC wo apr 03, 2013 8:49 pm

    rockpad schreef:
    Skip schreef:Jasper heeft gelijk, ik zeg het bijna elk potje, maar des te meer we hier praten, des te meer kansen
    rockpad schreef:
    maar nu zijn we Yuki kwijt Q u Q
    voor nu kan ik alleen bidden tot suwako en w8en tot dat ik enige goed verstopte infomatie kan bemachten!

    Sorry Bas, maar dit klinkt echt verdacht!
    Als burgerzijnde ben ik ook fanatiek maar dit is wel erg fanatiek voor een burger, bidden tot Suwako en verstopte informatie proberen te bemachtigen. (Naar mijn mening heeft het ook meer met analyseren te maken dan met per se dingen achterhalen, de wolven blijven toch liegen).


    ik ben graag fanatiek bezig,ik heb dat altijd tijdens sporten gehad en heb daar een soort van meegenomen denk maar goed. het is inderdaad zo dat Analyseren beter van plaats is,
    maar op een gegeven moment heb je denk ik wel door dat de wolven liegen
    want tot eindelijk klopt hun verhaal niet meer logish denk ik
    helaas ben ik niet de beste is zo'n soort aanvallen en discussies dus lees ik meer tekst dan ik zal schrijven, hoewel ik denk dat dit wel ooit gaat veranderen,
    Maar of het nu altijd slim je fanatieke zelf te spelen? Weet overigens ook niet of je altijd door hebt dat mensen liegen.. Is misschien een beetje een gevaarlijke, te makkelijke aanname. We spelen op een forum, niet IRL.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Remilia~ wo apr 03, 2013 9:08 pm

    Ik denk niet dat wolf Olga het zó eenvoudig voor ons zou maken, alhoewel de kans natuurlijk ook bestaat dat Olly het gewoon helemaal over het hoofd gezien heeft. Zou het trouwens wat kunnen zijn als een wolf (of wolven) van de vorige ronde, Olga's wens onthouden en nu uitgevoerd heeft, om Olly in een slecht daglicht te zetten? Of denk ik nu te ver door? Dat zou betekenen dat gelijk alle wolven van de vorige ronde louche zijn. Dit is slechts 1 idee van de vele mogelijkheden die er zijn en is dus zeer onwaarschijnlijk. Desondanks ik vermoed dat Yuki's dood niet door Olly's doen is (tenminste, met Fao's argumentje) , is het wel een punt..

    Wel ben ik het eens met Skip, over Rockpad's z'n post. Het is wel erg..theatraal, yeah. Of ik hier meer achter moet zoeken? Geen idee. Volgens mij is dit ook het eerste potje waarbij ik met/tegen Rockpad speel. Dus ik weet niet of het spel is of dat dit gewoon is hoe Rockpad in mekaar zit.

    Op het moment vind ik Lyari wel een beetje verdacht, voor iemand die o' zoveel zin had in het weerwolven, zegt ze nu opvallend niks. En ze weet hoe ze het spel moet spelen ook!
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Shiro wo apr 03, 2013 9:26 pm

    Faolinn schreef:
    Olly schreef:Yuki heeft zich de afgelopen rondes goed laten zien en zou daarom een goed target zijn. Ook is Yuki de enige speler van Kinjin (een studentenvereniging) hier en is hij nog nooit op een forummeet geweest. Volgens mij heeft het gros van ons hem nog nooit gezien, waardoor hij geen duidelijke link met iemand heeft. Yuki lijkt me een veilig target, dus ik denk dat we er verder niet te veel bij stil moeten staan waarom. Een volgende vraag die dan opkomt is natuurlijk "Wie?".
    Wie is iemand die graag veilige targets kiest? Wie kiest juist eerst zijn rivalen?
    Bwahahahaha nou als we uitgaan van iemand die zijn (of beter haar) rivalen uitkiest kunnen we jou wel naar voren schuiven Olga. Vorig potje waren we allebei wolven: "MAAKT ME NIET UIT WIE JULLIE KIEZEN IK WIL YUKI DOOD! YUKI MOET DOOD DOOD DOOD DOOD DOOD!!!! IK WIL WRAAAAAAAK YUKI MOET DOOOOOOOOD!!!!" (<- Ietwat overdreven maar heus niet zo heel veel hoor)
    Wat dat betreft sta jij nu aan de top van mijn lijst, helemaal omdat je stellig de leiding erin neemt.

    Dat is alles wat ik nu te zeggen heb, ik sta open voor discussie/aanvallen/etc
    Dat je openstaat voor aanvallen komt goed uit, want je gaat er een krijgen ook.

    Eerlijk gezegd vond ik het "MAAKT ME NIET UIT WIE JULLIE KIEZEN IK WIL YUKI DOOD! YUKI MOET DOOD DOOD DOOD DOOD DOOD!!!! IK WIL WRAAAAAAAK YUKI MOET DOOOOOOOOD!!!!" gehalte best meevallen. De reden dat Olga Yuki wilde doden was omdat ze dacht dat Yuki een heks was.
    Zeker nadat ze twee rondes geleden al was gedood door een escalerende opmerking van Yuki, die er de vorige ronde ook een maakte, kan ik haar best begrijpen. En dit zeg ik als iemand die in beide ronden een wolf is geweest met Olga.

    Ik heb de hele wolvenchat nagelezen en de laatste weerwolvenronde, vandaar mijn late reactie, maar voor mij ben je verdacht.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn wo apr 03, 2013 10:22 pm

    Dus ik ben verdacht hmm? Okay, naja ik blijf achter mijn standpunt staan. Jij gaat niet zoveel om met Olga als ik doe en geloof me als ik zeg dat het wraakgevoel wat betreft Yuki vrij diepgeworteld zat bij haar, zodanig dat het me opviel en me is bijgebleven. Het is een punt wat ik zeker niet lichtzinnig aan de kant zou willen schuiven, eveneens het punt wat Remilia aan de orde stelde wat betreft oude wolven/nieuwe tactieken.
    Shiro schreef:Zeker nadat ze twee rondes geleden al was gedood door een escalerende opmerking van Yuki, die er de vorige ronde ook een maakte, kan ik haar best begrijpen.
    Hiermee ondersteun je mijn woorden toch alleen maar? Olga heeft nare ervaringen wat betreft Yuki en van daaruit heeft ze echt een wraakgevoel ontwikkeld (geloof me nou maar, dat heks zijn had er uiteraard wel mee te maken maar ze was zo aan het dwingelanden en ze heeft LETTERLIJK om wraak geschreeuwd). Zij is de enige die vrij goed contact heeft/had met Yuki al gaf ze dat niet aan in haar post.

    Ik wil echter wel opmerken dat ik geen oogkleppen op heb. Het argument is in mijn ogen het beste wat we tot nu toe hebben maar dat maakt het niet meteen een doorbraak. Het is nog altijd niet veel en ik zie graag dat anderen ook met dingen aanslepen.

    Zoals Shiro bijvoorbeeld, al gaf ze niet concreet aan WAT het dan precies is dat me verdacht maakt.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Shiro wo apr 03, 2013 10:38 pm

    Faolinn schreef:Zoals Shiro bijvoorbeeld, al gaf ze niet concreet aan WAT het dan precies is dat me verdacht maakt.
    Wat ik verdacht vond is dat je erbij haalde dat jullie samen wolven waren, terwijl Olga in de wolvenchat alleen goede argumenten aangaf om Yuki om te brengen, zoals dat we dachten dat Yuki de heks was.

    Faolinn schreef:en ze heeft LETTERLIJK om wraak geschreeuwd
    In de wolvenchat is het woord "wraak" alleen voorgekomen toen we blij waren omdat de wraakengel eruit lag. Ik heb het hele gesprek in word gegooid en de zoekfunctie gebruikt. Twee hits.
    Het kan best zo zijn dat het in privégesprekken wel voorkwam, maar dat kon ik niet weten.
    Door zulke dingen kwam het bij mij over alsof je Olga er zo snel mogelijk uit wilde hebben.

    Ik hoop dat dit het uitlegt.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Lyari wo apr 03, 2013 10:49 pm

    Remilia~ schreef:
    Op het moment vind ik Lyari wel een beetje verdacht, voor iemand die o' zoveel zin had in het weerwolven, zegt ze nu opvallend niks. En ze weet hoe ze het spel moet spelen ook!

    Dan wil ik mezelf bij deze verdedigen.
    Op dit moment heb ik nog weinig aanknoop punten om me aan vast te houden. Ik ken de personen op dit forum nog niet zo goed waardoor ik kleine hints misschien later oppak. Op dit moment heb ik geen sterke verdenkingen tegen iemand. Alhoewel ik wel mijn twijfels heb over Olga en Jasper. Één van de twee is in mijn ogen een wolf. Ik ken Olga niet zo goed maar ik denk niet dat ze, als ze echt wraakgevoelens heeft, juist dat punt zou aanhalen in haar post. Jasper speelt er wel heel mooi op in terwijl niemand kan achterhalen of Olga echt wraakgevoelens heeft. Dat zou dus betekenen dat Jasper een wolf is.
    Het kan ook zijn dat Olga alleen tegen Jasper heeft gezegd dat ze Yuki (toch?) dood wilde hebben of dat alleen tegen hem extra heeft benadrukt. En met dat in haar achterhoofd juist die post heeft geplaatst, wetende dat Fao zou reageren en zichzelf daarmee in sommige ogen verdacht zou maken.

    Daarnaast heb ik, misschien een beetje 'safe', voor de afwachtende houding gekozen. Deze eerste ronde is het zeg maar observeren en leren. Jij, Remilla, moet weten dat weerwolven op DLVA heel anders ging. Het grootste gedeelte van het spel werd in de chat gespeeld, en mensen laten veel sneller iets merken van hun rol in een 'spontane reactie' in een chat dan in een weldoordachte post in een topic. Deze manier van weerwolven is super leuk (en de spelleider(sorry lastige naam :P)heeft een prachtig openingsverhaal geschreven) Maar het is anders dan dat ik gewend ben, daardoor hield ik me een beetje afzijdig.

    Ik hoop dat je me een beetje snapt. Gedachtes onder woorden brengen is nooit mijn sterkste punt geweest. Als je vragen of opmerkingen hebt... Schroom niet ;P


    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Pyonta-kun wo apr 03, 2013 11:52 pm

    Het is heel makkelijk om te zeggen dat Olga verdacht is om het feit dat ze een grudge tegenover Yuki had en dat ze meteen vraagt naar wie en er niet zo veel aandacht aan schenkt.

    De rede waarom ik Olga verdacht vind is dat ze Yuki naar voren brengt en een klein rijtje van argumenten noemt. Wat mij betreft is het eigenlijk een kleine verdediging die niet had gehoeven omdat ze niet wordt aangevallen. Maar dat kan aan mij liggen.

    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Remilia~ wo apr 03, 2013 11:55 pm

    Lyari schreef:
    Remilia~ schreef:
    Op het moment vind ik Lyari wel een beetje verdacht, voor iemand die o' zoveel zin had in het weerwolven, zegt ze nu opvallend niks. En ze weet hoe ze het spel moet spelen ook!

    Dan wil ik mezelf bij deze verdedigen.

    Goed!! Ten eerste is je post voor een gedeelte onjuist of niet helemaal helder. Dus ik ga sommige punten even na.

    Lyari schreef:Jasper speelt er wel heel mooi op in terwijl niemand kan achterhalen of Olga echt wraakgevoelens heeft. Dat zou dus betekenen dat Jasper de wolf is.

    Olga wilde Yuki dood hebben de eerste nacht, dat is volgens mij wel duidelijk. Jasper heeft Olga hierover aangevallen en Olga vecht het niet aan. Dat zegt dus al meer dan genoeg. Het kan niet anders dan dat Jasper hier de waarheid over spreekt. OF we gaan uit van wat ik zei in mijn vorige post namelijk dat Faolinn een wolf is en dit als tactiek gebruikt heeft, om Olly in het schaduw te zetten. Alsnog zou dat niet wegnemen dat Faolinn de waarheid heeft gesproken over dat Olly Yuki dood wilde hebben in de vorige ronde. Wat de redenen daarvoor zijn, wraakgevoelens of wat, doet er niet echt toe.

    Lyari schreef:Ik ken Olga niet zo goed maar ik denk niet dat ze, als ze echt wraakgevoelens heeft, juist dat punt zou aanhalen in haar post.

    Ik snap deze zin niet. Olga heeft helemaal niks aanhaalt in een post over wraakgevoelens? Dat is iets waar Jasper haar juist mee geconfronteerd heeft.

    Lyari schreef:Het kan ook zijn dat Olga alleen tegen Jasper heeft gezegd dat ze Yuki (toch?) dood wilde hebben of dat alleen tegen hem extra heeft benadrukt. En met dat in haar achterhoofd juist die post heeft geplaatst, wetende dat Fao zou reageren en zichzelf daarmee in sommige ogen verdacht zou maken.

    Het extra benadrukken tegen Jasper zou kunnen, waardoor er nu dus een meningsverschil is tussen Shiro en Faolinn.
    Niettemin, acht ik die kans niet erg groot in. En ook de laatste zin van de quote snap ik niet. Waarom zou Olga zichzelf verdacht willen maken dan? Dat zou toch alleen maar slecht voor haar kunnen aflopen? En je praat telkens over een post die Olga gemaakt zou hebben? Alles hier gaat via de spelleider. Als er een dode gevallen is, dan post/meldt de spelleider dat.


    Lyari schreef:
    Daarnaast heb ik, misschien een beetje 'safe', voor de afwachtende houding gekozen. Deze eerste ronde is het zeg maar observeren en leren. Jij, Remilla, moet weten dat weerwolven op DLVA heel anders ging. Het grootste gedeelte van het spel werd in de chat gespeeld, en mensen laten veel sneller iets merken van hun rol in een 'spontane reactie' in een chat dan in een weldoordachte post in een topic. Deze manier van weerwolven is super leuk (en de spelleider(sorry lastige naam :P)heeft een prachtig openingsverhaal geschreven) Maar het is anders dan dat ik gewend ben, daardoor hield ik me een beetje afzijdig.

    Ja, leuk dat we het over DLVA hebben Marloe, maar over hoeveel jaren terug praten we nu? Ik kan me niet herinneren dat we het spel 'grotendeels in de chat' hadden gespeeld. Ik zal je dus moeten beschamen met het 'moeten weten', want ik weet/herinner mij het niet. Maar zoals je ziet/weet, hebben we ook een chat op dit forum en we discussiëren daar ook frequent over Weerwolven. Ik nodig je van harte uit om daar ook eens een keer te gaan kijken.

    Om je maar even gerust te stellen, je hoeft je nog niet enorm aangevallen te voelen, daar ik spreek over een 'lichte verdenking'('beetje verdacht', als ik het citeer vanuit m'n vorige post.) Ik houd rekening met dat je nog nieuw bent en zodoende nog weinig van de personen hier af weet. Alleen waren mijn verwachtingen over jou dus toch te hoog, omdat je zo extatisch enzo was. Ik zal zeker niet aarzelen zodra ik iets te vragen of op te merken heb, hetzelfde geldt vooral voor jou als nieuweling.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Sophie do apr 04, 2013 12:27 am

    Lyari schreef:Één van de twee is in mijn ogen een wolf.

    Dan wil ik je even informeren over het vorige potje, toen Olly en Faolinn samen in het wolventeam zaten.

    Die twee spelen verdomd slim samen, en dat mensen 'ruzie' hebben wil hier niet meteen zeggen dat ze aan verschillende kanten staan. Als jij een wolf was zou het nogal obvious zijn als je de hele kant aan de kant van je medewolfjes stond, ofc.

    Echter denk ik in dit geval dat ze niet samen spelen, maar je kunt er niet zomaar conclusies uit trekken.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Nekotaku do apr 04, 2013 12:34 am

    Ik vind dat je dat anders prima doet, Lyari. En die analyse van je over Olly en Fao is ook niet mis.

    Hoe het vorige ronde precies zat met het spel tussen Olly, Faolinn en Yuki Kuro weet ik niet. Maar ik lijk hier wat tegenstrijdige zaken op te pikken. En vooral Olly's afzijdigheid daarin valt me op.

    De theorie die Lyari naar voren schuift, als ik het goed heb begrepen, is dat Olly mogelijk als Mad Scientist voor Yuki heeft gekozen als slachtoffer, speciaal zodat Faolinn hierop zou inhaken en zichzelf verdacht zou maken met z'n aantijgingen?
    Dat zou inderdaad wel heel erg sterk zijn, maar eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren. Te riskant. Zoiets lijkt me wel wat voor Faolinn, maar net niet voor Olly. Volgens mij is ze een te pragmatische speler voor zoiets, en zou ze het risico eerder mijden. Met andere woorden, met Olly als scientist lijkt Yuki Kuro me nu eerder een minder voor de hand liggend doelwit.

    Dus wat als Olly geen Mad Scientist is, maar Faolinn wel (ik bedoel in het spel; irl is hij dat sowieso al). Ook daar wringt het precies weer bij me. Z'n aanval op Olly zou dan echt wel iets te drastisch overkomen. Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat hij dit inderdaad deed om reacties los te weken, eerder dan Olly verdacht te maken. Als hij Mad Scientist was denk ik eigenlijk dat hij deze stunt nog niet zou wagen op dag 1.

    Dus eigenlijk is mijn gevoel hierover het omgekeerde van wat Lyari postuleert. Ik denk dat ze ofwel beide wolven zijn, ofwel geen van beide. In het eerste geval coördineren ze dit schouwspel van aanvallende Faolinn met passieve Olly heel goed... en in het tweede geval zijn ze elkaar de das om aan het doen met wantrouwen.

    Ik weet dat dit spel inherent gestoeld is op wantrouwen. De onschuldigen weten initiëel niets buiten hun eigen rol en dienen alles verdacht te vinden. De wolven hebben een team om zich achter te verschuilen. Dus misschien lijkt het totaal van de pot gerukt... maar ik zou eigenlijk echt eens een ronde willen zien die meer op vertrouwen steunt dan het tegenovergestelde. In de rondes die ik mee deed ging het voor de burgers vaker mis omwille van wantrouwen en geëscaleerde vermoedens, terwijl het aangaan van een alliantie, hoe riskant ook, wel een overwinning had kunnen bezorgen.
    Burgers zijn in de meerderheid door de ratio van de rollenverdeling. Dit is een krachtig wapen. Misschien moet het maar eens benut worden.

    Dus in plaats van nu al een stem uit te brengen tegen iemand, ga ik eerder een vote of confidence plaatsen. En daarbij vind ik Faolinn en Remilia het minst verdacht. Faolinn omdat z'n Olly post me helemaal niet lijkt te passen bij hoe hij volgens mij in een slechte rol speelt, en Remilia omdat haar observatie over hoe de huidige Mad Scientists mogelijk de wolven van de vorige ronde in diskrediet willen brengen me echt te riskant lijkt voor een slecht rol om te proberen. Ze zei zelf dat dit misschien te ver doordenken was, maar ik vond het een werkelijk indrukwekkende denkwijze.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly do apr 04, 2013 4:09 pm

    Ik vind Yuki Kurot in het spel inderdaad gevaarlijk, dit sinds het potje dat hij me aan UNO gekoppeld had, waar ik de jager was en UNO de wolf. Faolinn vond dit mogelijk nog erger dan ik. De ronde daarna heeft Yuki me eruit gespeeld. Dus ja, ik vind het niet gigantisch comfortabel om met hem te spelen. Het woord "wraak" roepen en manisch lachen is heel leuk, maar ik zie nu in dat het mijn geloofwaardigheid niet ten goede heeft gedaan.
    Ik zou wel een hele stomme wolf/mad scientist zijn als ik Yuki er daarom uit wilde wreken. Het valt op, de link gaat naar mij, zoals we hier zien. En bovendien is het geen profijt voor het team, als ik mezelf zou laten leiden door wraak in plaats van tactiek kan dat een mogelijke overwinning doen ontglippen.
    Wederom ben ik niet zo simpel.

    Pyonta-kun schreef:Het is heel makkelijk om te zeggen dat Olga verdacht is om het feit dat ze een grudge tegenover Yuki had en dat ze meteen vraagt naar wie en er niet zo veel aandacht aan schenkt.

    De rede waarom ik Olga verdacht vind is dat ze Yuki naar voren brengt en een klein rijtje van argumenten noemt. Wat mij betreft is het eigenlijk een kleine verdediging die niet had gehoeven omdat ze niet wordt aangevallen. Maar dat kan aan mij liggen.

    Pyonta, de bedoeling van de dagfase is het overtuigen van mensen. Met heel hard schreeuwen lukt dat meestal niet. Goede argumenten zijn hier het wapen van keuze.
    Wat ik heb gedaan is een analyse maken van de nacht, ik heb nagedacht over mogelijke sporen en rollenconfiguraties, dit heb ik met jullie gedeeld. Alleen aan mijn conclusies heeft niemand wat. Als ik je nu vertel dat de lucht paars is geloof je dat ook niet zomaar, gewoon omdat ik het zeg. Om wat voor mij het meest waarschijnlijk lijkt ook voor jullie het meest waarschijnlijk te laten lijken zal ik het toch moeten ondersteunen met argumenten uit mijn gedachtegang. Hoe had ik het anders kunnen doen?


    Ik bekijk dit heus nog wel, vanavond en morgen, maar nu ga ik me weer even omgeven met toetsen en kostuums, adieu~
    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van 211nafsimreK do apr 04, 2013 4:17 pm

    Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap echt niet waar deze kwestie van Olga vs Yuki over gaat.. heb ik iets gemist?
    Is dit een persoonlijke kwestie ofzo? Of is het gewoon puur het spelletje? Ik snap het niet meer iig~
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Shiro do apr 04, 2013 5:16 pm

    kermisfan112 schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap echt niet waar deze kwestie van Olga vs Yuki over gaat.. heb ik iets gemist?
    Is dit een persoonlijke kwestie ofzo? Of is het gewoon puur het spelletje? Ik snap het niet meer iig~
    In ronde 14 heeft Yuki Olga gekoppeld aan Uno, en daardoor heeft Olga verloren.
    In ronde 15 was Yuki ziener. Hij heeft wolf Olga gezien, en ze werd gelynched.
    In ronde 16, de vorige ronde, dachten we dat Yuki wel eens heks zou kunnen zijn, en wilde Olga yuki graag dood hebben.

    En daarom vindt Fao het nu verdacht dat Yuki meteen dood is.
    Het vervelende is dat we geen bewijs hebben voor wat Fao zegt, en dat niemand behalve Fao en Olga de waarheid weten.
    Dat is dus waar de hele discussie over gaat.
    Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb, maar vul me vooral aan als ik iets vergeten ben.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn do apr 04, 2013 5:30 pm

    Olly schreef:Ik zou wel een hele stomme wolf/mad scientist zijn als ik Yuki er daarom uit wilde wreken. Het valt op, de link gaat naar mij, zoals we hier zien. En bovendien is het geen profijt voor het team, als ik mezelf zou laten leiden door wraak in plaats van tactiek kan dat een mogelijke overwinning doen ontglippen. Wederom ben ik niet zo simpel.
    Maar dat is het punt dus juist, zo simpel ben je wel want de vorige ronde had je daar ook een handje van. Waarom zou dat nu anders zijn? Wellicht met andere teamgenoten die niet sterk een eigen plan hebben en dat afstemmen met jou zou het uit kunnen draaien op Yuki die er als eerste (onder het motto "We moeten toch IEMAND kiezen", vergeet immers niet dat in de eerste nacht de wolven ook nog geen aanknopingspunten hebben) uit gaat 's nachts, omdat jij degene bent die stellig vindt dat dat zo moet. Ik zie geen reden waarom dit geen plausibel scenario zou zijn als je de eerder gegeven argumenten in acht neemt.

    Gesponsorde inhoud


    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 7 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 12:22 am