Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Olly
XavC
Sophie
Princess Sylvysprit
Nekotaku
Shiro
UltimateAction
Urameshiya
Reym
Deviljho
Remilia~
15 plaatsers

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  Empty Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

Bericht van Remilia~ zo feb 02, 2014 3:47 pm

Wat je moet weten voordat je je inschrijft: Ik heb besloten de regels wat betreft inactiviteit wat strakker te maken. Ik had destijds ingevoerd dat als mensen na 2x niet gestemd hadden, eruit lagen. Nu ben ik van plan mensen die na 1x niet gestemd hebben, vervroegd het spel uit te gooien, als ik merk dat ze daarna alsnog niet meespelen. Als het telkens om dezelfde mensen gaan, laat ik ze misschien zelfs een ronde niet meedoen. Zodra je je inschrijft voor het spel, verwacht ik van jullie een bepaalde inzet en bijdrage. Praat mee, denk mee.  Dit is een spel waarin gesproken moet worden om het spel te kunnen spelen. Stemmen kun je daarnaast ook nog eens via mij doen. Niet anoniem, helaas.

For how long do we have to suffer? Isn’t  there anything we can possibly  do? This has been going on for so many, many, years.  Someone….anyone…. help us .. free us.  
    …Onegai

Het herfstfeest is een feest dat  al eeuwenlang gevierd wordt uit dank voor de laatste oogst. Dit is een vrolijke periode in het jaar waarbij muziek door de straten galmt en mensen ’s avonds op straat dansen. Een periode waarbij je  versgebakken brood ruikt, zodra je wakker wordt en je de lekkerste wijnen drinkt. Het is een geweldig feest, waarin mensen gelukkig zijn en de gekleurde bladeren aan de bomen de slingers zijn.  Tenminste, dat is hoe het is in alle dorpen en steden behalve die van één.  Het herfstfeest betekent voor de dorpelingen uit Hakuro een periode van angst en geweld. Elk jaar rond het herfstfeest worden de dorpelingen geteisterd  door wezens, waarvan men denkt dat ze gestuurd zijn door de duivel.

Weerwolven

Over één week begint het herfstfeest en de dorpelingen hebben hun ramen al dicht getimmerd en hebben hun wapens al ingeslagen. Zij weten wat voor een horror hen de aankomende weken te wachten staat. Het dorpje verlaten, durven ze niet.  Er wordt geloofd dat er een vloek op hen zal  neervallen zodra je als inwoner, Hakuro verlaat.  Gevangen in hun eigen dorp, wachten ze onzeker hun lot af. ..

Remilia presents….

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  1553q7t

HET SPEL:

Het spel gaat als volgt: Ik , als spelleider, geef jullie vrijdag aanstaande allemaal een rol op. Je bent dan een burger of een wolf.  Een wolf besluit in het weekend samen met zijn medewolven een speler uit om op te eten. Deze persoon sterft. (mits er sprake is van een burger met een speciale rol die het voorkomen kan)Maandag tot en met vrijdag, proberen de burgers uit te zoeken wie van hen te ver trouwen is en wie zij denken dat er een wolf is. Op vrijdag stemmen de burgers op een persoon die zij wantrouwen. Degene met de meeste stemmen sterft en mag zijn rol bekend maken. Het is de taak van de wolven om alle burgers uit te moorden en het is de taak van de burgers om alle wolven te vermoorden, voordat er niemand meer van hen over is.  Daarnaast heb je ook nog burgers en wolven met speciale rollen. Die worden uitgelegd onder het kopje  “rollen”  

REGELS

*  Het is NIET toegestaan om buiten het forum informatie met elkaar uit te wisselen. Alleen groepen die bij elkaar horen, mogen dat. En dan heb ik het over het stel, wolven en lijk &grafdelver. Voor deze groepen maak IK een skypechat aan.
    * UITERLIJK vrijdagavond om 0:00 stem je in het rood.
    * De burgers winnen wanneer alle wolven zijn uitgeroeid.
    * De wolven winnen wanneer zij als enigen overblijven.
    * Het lijk wint in zijn eentje of samen met de grafdelver
    * Burgermeester stem telt 1,5x mee.
    * Speciale rollen pm'en mij 's nachts over hun keuze.
    * In mijn verhalen staan geen ENKELE hints over rollen. Dus kom niet met een argument dat afgeleid zou zijn uit mijn verhaal.
    * Je mag je rol bekend maken, maar screenshots e.d. zijn niet toegestaan.
    * Doden mogen GEEN informatie uitwisselen met andere spelers óf doden. Ook niet wanneer er geen kans meer is dat je weer tot leven gewekt wordt. Dood= dood.  
    * Spelers die door de wolvenn aangevallen zijn, kunnen hun rol binnen 24 uur bekend maken. Daarna maak ik de rol bekend.[/center]

DE ROLLEN:

Burger:
    De gewone burgerl is een vredige inwoner van Hakuro. Hij heeft geen kwaad in de zin, behalve dan de wolven uit te roeien! Samen overlegt hij met andere burgers om de wolven, die zich ook voordoen als burgers, te ontmaskeren en uit te schakelen.

Heks:
    De heks bezit 2 krachten. De kracht om iemand te doden en de kracht om iemand weer tot leven te wekken. Jammer genoeg kan de heks haar/zijn krachten slechts 1x gebruiken.  De heks kan met het levenselixer ook zichzelf tot leven wekken. Wordt het heilige wijwater van de priester op de heks gesmeten dan  sterft de heks helaas  per direct.  

Ziener:
    Elke nacht kan deze speciale burger de rol van één persoon bij mij opvragen. Ik geef dan door of hij te maken heeft met een burger of wolf.  Hij krijgt de speciale rol niet te weten.

Burgemeester:
    De burgers hebben een leider nodig die hen helpen bij het maken van de juiste beslissing. Daarom stemmen ze allemaal op een burger waarvan zij denken dat die het meest te vertrouwen is. Hij/zij wordt de burgemeester wiens stem voor de galg  1.5 x meetelt. In week 2 kan men beginnen met het uitkiezen van een burgemeester.
    De 'motie van wantrouwen'  :  wanneer je twijfelt aan de burgemeester  zeg je dat in het oranje. Als je van gedachten verandert, mag je dit terugtrekken. Bij meer dan 50% van de spelers, moet de burgemeester aftreden en wordt er een nieuwe stemming gehouden.

Cupido & Koppel:
    Deze burger  verteld mij in de eerste nacht welke twee speler hij aan mekaar wilt verbinden. Na gebruik van zijn kracht is hij een gewone burger. Wanneer je in het koppel zit met iemand anders, kun je niet zonder mekaar overleven. Als de één sterft, sterft de ander ook. Het is toegestaan met je geliefde te communiceren. De spelleider maakt hier een skypechat voor aan.  

Beschermengel:
    Elke nacht kan hij/zij één burger uitkiezen en hem/haar behoeden voor de wolven. Jammer genoeg kan de beschermengel zichzelf niet beschermen.

Priester:
    De priester bezit heilig wijwater. Zodra hij/zij het water over een persoon heen gooit, wordt de rol van de desbetreffende persoon bekend. Wordt het water over een  wolf of heks gegooid dan sterven zij direct. De priester kan zijn krachten zowel 's nachts als overdag gebruiken.

Wolf:
    De hongerige boeven !  Elke nacht krijgen wolven de tijd om een slachtoffer uit te kiezen.
    Zij moeten proberen de burgers te vernietigen!

Ketter:
    De Ketter is een wolf met een speciale rol. Hij doet zich voor als de priester, maar in plaats van heilig wijwater, heeft hij normaal drinkwater in bezit. Wanneer hij dat over iemand heen gooit, wordt de persoon niks anders dan kletsnat. Er wordt bij de desbetreffende persoon gezegd dat zijn rol een burger is, dus ook als het om een wolf gaat.  

Grafdelver:
    De grafdelver heeft als grote hobby om dode burgers op te graven en tot leven te wekken.
    Het is zijn doel om met de opgegraven burger het spel te winnen. De grafdelver mag slechts 1x iemand opgraven.

Lijk:
    Het lijk is opgegraven door de grafdelver en is immuun voor de wolven geworden door zijn dodelijke stank. Toch weet hij met veel parfum en make-up, zich voor te doen als een levende burger en doet alsof er niks gebeurd is. Het is zijn doel om samen met de grafdelver óf in zijn eentje, het spel te winnen. Zodra er geen wolven  meer in het spel zijn, is het de beurt van het lijk om burgers uit te roeien.

* * *

Van maandag tot en met vrijdag is het dag. De burgers gaan met elkaar discussies en gesprekken aan en op basis daarvan kiezen ze iemand uit waarvan ze die het meest verdacht vinden. Wanneer je stem, stem je in het rood. Wanneer je stemt voor Burgemeester doe je dat in het groen.

Van zaterdag tot en met zondag is het nacht en mogen de wolven een slachtoffer uitkiezen. Wanneer zij geen slachtoffer uitkiezen, sterft er uiteraard niemand. Hetzelfde geldt voor de speciale rollen. Ook zij krijgen in het weekend de mogelijkheid om hun speciale krachten uit te voeren.

* * *

ALLES GAAT VIA MIJ. Als een speciale rol een zet wilt doen, stuurt hij een pm naar mij. Als de weerwolven een slachtoffer in gedachten hebben, melden ze dit ook bij mij.  

Inschrijven kan tot vrijdag aanstaande tot12 uur, daarna deel ik de rollen in. Als er vragen zijn stel ze gerust!  

Deelnemers:
    Deviljho
    Reym
    Urameshiya
    UltimateAction
    Shiro
    Nekotaku
    Skip
    XavC
    Olly
    Eeveespirit
    Lyari

-------------------------------------------------------

Het heeft even geduurd maar hier is het dan! Ronde 19 van weerwolven! Als er vragen zijn stel ze!
    Neem de regels goed door voordat je je inschrijft en denk er nogmaals aan: Zodra jij je inschrijft wordt er van je verwacht dat je actief meespeelt en meestemt. Als er iets tussenkomt waardoor je minder reageert of niet kan stemmen, geef dat even door a.u.b.!
    Anders zal ik je uit het spel moeten verwijderen.

MUCH LOVE <3

Laatst aangepast door Remilia~ op vr feb 07, 2014 10:49 pm; in totaal 6 keer bewerkt
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : h

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

Bericht van Deviljho zo feb 02, 2014 4:52 pm

Ik doe mee!
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

Bericht van Reym zo feb 02, 2014 5:03 pm

Ik wil graag meedoen!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya zo feb 02, 2014 5:22 pm

Ik schrijf me heel voorzichtig in.
    UltimateAction
    UltimateAction
    Assistent van Patchouli

Bericht van UltimateAction zo feb 02, 2014 5:55 pm

Mag ik meedoen
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 26

Bericht van Shiro zo feb 02, 2014 6:09 pm

Ik zou graag mee willen doen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku zo feb 02, 2014 6:54 pm

Ik bevestig m'n deelname.

Dit ziet er overigens een lekker klassieke ronde uit zonder vreemde experimentele wendingen of rollen. Een prima manier om terug te starten. Kleine opmerking: er zijn nog sommige termen in de tekst overgebleven van de "vorken van hakuro" ronde, zoals "lepelslaaf". Misschien verwarrend voor nieuwe deelnemers.

Iedereen die nieuw is in dit spel en vragen heeft is aangeraden om deze vóór het begin van het spel te stellen. Er zijn geen domme vragen, want het is in het begin allemaal niet zo voor de hand liggend en zelfs over schijnbaar vaste regels zijn er verschillende meningen hoe ze te interpreteren.
    Remilia~
    Remilia~

Bericht van Remilia~ zo feb 02, 2014 7:27 pm

Nekotaku schreef:Ik bevestig m'n deelname.

Dit ziet er overigens een lekker klassieke ronde uit zonder vreemde experimentele wendingen of rollen. Een prima manier om terug te starten. Kleine opmerking: er zijn nog sommige termen in de tekst overgebleven van de "vorken van hakuro" ronde, zoals "lepelslaaf". Misschien verwarrend voor nieuwe deelnemers.

Oh, echt waar? Ik dacht dat ik ze allemaal eruit had gehaald. Ik heb er ééntje kunnen vinden, als jij er meer dan één gezien hebt, meldt het dan nog maar even! En ja, het was inderdaad mijn bedoeling om een normale, ouderwetse ronde te beginnen, zodat we de smaak weer te pakken krijgen.

@UltimateAction

Tuurlijk mag je meedoen! Zolang je er maar genoeg tijd voor hebt, want we willen graag dat er actief wordt meegespeeld (:
    UltimateAction
    UltimateAction
    Assistent van Patchouli

Bericht van UltimateAction zo feb 02, 2014 7:57 pm

Remilia~ schreef:
    @UltimateAction

Tuurlijk mag je meedoen! Zolang je er maar genoeg tijd voor hebt, want we willen graag dat er actief wordt meegespeeld (:  

Ja ik had al begrepen dat er in het verleden niet zo heel actief werd meegedaan door sommige leden, ik heb er wel tijd voor en ik zit graag op dit forum dus lijkt het me leuk om eens mee te doen met zoiets. Bedankt dat ik mee mag doen e:)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku zo feb 02, 2014 8:31 pm

Remilia~ schreef:Oh, echt waar?  Ik dacht dat ik ze allemaal eruit had gehaald. Ik heb er ééntje kunnen vinden, als jij er meer dan één gezien hebt, meldt het dan nog maar even!
    Bij de heks wordt deze als "Pollepel" vernoemd. Ik denk ook dat je bij je laatste edit per ongeluk een stuk van de tekst voor de beschermengel hebt weggedaan. Voor de rest lijkt alles in orde.
    Remilia~
    Remilia~

Bericht van Remilia~ zo feb 02, 2014 8:43 pm

Lekker slordúúg! Bedankt Neko, het is gefixt!
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit zo feb 02, 2014 10:14 pm

Ik doe misschien mee
    Sophie
    Sophie

Leeftijd : 107
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie ma feb 03, 2014 10:12 pm

Ik doe mee!
    Remilia~
    Remilia~

Bericht van Remilia~ di feb 04, 2014 1:03 am

@Eeveespirit
    Ik heb niet zoveel aan een 'misschien.'
    Als je meedoet laat dat dan duidelijk en overtuigend weten!
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit di feb 04, 2014 2:54 am

Remilia~ schreef:@Eeveespirit
    Ik heb niet zoveel aan een 'misschien.'
    Als je meedoet laat dat dan duidelijk en overtuigend weten!  
    Snap ik, daarom zeg ik ook misschien, ik ben nog aan het nadenken enzo
    Ook vooral omdat Scharlaken huis nu "dood" is ben ik nogal bang dat hetzelfde hier gaat gebeuren

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu di jan 14, 2025 11:05 am