Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+16
BaksteenComrade
Olly
Toumyon
TheEternalMokou
rockpad
Sophie
RemiliaxScarlet
XavC
Nekotaku
Pyonta-kun
T
MR.Kriesebo
Remilia~
Shiro
211nafsimreK
Urameshiya
20 plaatsers

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van XavC ma apr 01, 2013 10:39 pm

    Skip schreef:
    XavC schreef:dan is de kans alsnog rond de 5% dat het Yuki was.

    Slecht argument, want zodra de kans aanwezig is lijkt het me niet slim om deze af te schrijven puur omdat de kans klein is.

    Overigens heb ik niet veel te melden, persoonlijke omstandigheden etc.
    Klopt misschien wel, maar je kan er wel rekening mee houden als je bedenkt wat waarschijnlijk is. De kans is er, maar heel waarschijnlijk is 'ie nu ook weer niet, lijkt mij. Dan speel je namelijk weer met de vraag waarom nou juist Yuki afgevaardigde zou worden, en waarom meteen al in de eerste nacht.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn ma apr 01, 2013 10:49 pm

    Olly schreef:Yuki heeft zich de afgelopen rondes goed laten zien en zou daarom een goed target zijn. Ook is Yuki de enige speler van Kinjin (een studentenvereniging) hier en is hij nog nooit op een forummeet geweest. Volgens mij heeft het gros van ons hem nog nooit gezien, waardoor hij geen duidelijke link met iemand heeft. Yuki lijkt me een veilig target, dus ik denk dat we er verder niet te veel bij stil moeten staan waarom. Een volgende vraag die dan opkomt is natuurlijk "Wie?".
    Wie is iemand die graag veilige targets kiest? Wie kiest juist eerst zijn rivalen?
    Bwahahahaha nou als we uitgaan van iemand die zijn (of beter haar) rivalen uitkiest kunnen we jou wel naar voren schuiven Olga. Vorig potje waren we allebei wolven: "MAAKT ME NIET UIT WIE JULLIE KIEZEN IK WIL YUKI DOOD! YUKI MOET DOOD DOOD DOOD DOOD DOOD!!!! IK WIL WRAAAAAAAK YUKI MOET DOOOOOOOOD!!!!" (<- Ietwat overdreven maar heus niet zo heel veel hoor)
    Wat dat betreft sta jij nu aan de top van mijn lijst, helemaal omdat je stellig de leiding erin neemt.

    Dat is alles wat ik nu te zeggen heb, ik sta open voor discussie/aanvallen/etc
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly ma apr 01, 2013 11:26 pm

    Faolinn schreef:
    Bwahahahaha nou als we uitgaan van iemand die zijn (of beter haar) rivalen uitkiest kunnen we jou wel naar voren schuiven Olga. Vorig potje waren we allebei wolven: "MAAKT ME NIET UIT WIE JULLIE KIEZEN IK WIL YUKI DOOD! YUKI MOET DOOD DOOD DOOD DOOD DOOD!!!! IK WIL WRAAAAAAAK YUKI MOET DOOOOOOOOD!!!!" (<- Ietwat overdreven maar heus niet zo heel veel hoor)
    Wat dat betreft sta jij nu aan de top van mijn lijst, helemaal omdat je stellig de leiding erin neemt.

    Dat is alles wat ik nu te zeggen heb, ik sta open voor discussie/aanvallen/etc

    Initiatief nemen komt met een prijs... Overigens ben ik echt niet zo simpel als ik hier word afgeschilderd.
    avatar
    BaksteenComrade
    Opperbevelhebber op de Oceaan van Hakugyokuro


    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van BaksteenComrade di apr 02, 2013 11:07 am

    Sooo much to read e^^;

    Maar leuk stukje Ura, maar was het geen rode naam met paars gistipelde wirwar lijnen? e:)

    Maar terug over het onderwerp,(verandert in zn neko form) Neko maakt me duizelig met zn marker's ik denk dat ie me hypnotiseerd ermee so he might be the one to blame. e>(

    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn wo apr 03, 2013 10:26 am

    Ik val Olga aan om te zien wat mensen doen maar het valt bizar stil opeens. Kom op mensen, laat je horen verdorie! Analiseren jullie! Aanvallen jullie! DENK!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Sophie wo apr 03, 2013 10:58 am

    Jasper heeft gelijk, ik zeg het bijna elk potje, maar des te meer we hier praten, des te meer kansen de burgers krijgen de wolven te ontmaskeren.

    Dus daarom wat random denkstof om op te bouwen.

    rockpad schreef:
    maar nu zijn we Yuki kwijt Q u Q
    voor nu kan ik alleen bidden tot suwako en w8en tot dat ik enige goed verstopte infomatie kan bemachten!

    Sorry Bas, maar dit klinkt echt verdacht!
    Als burgerzijnde ben ik ook fanatiek maar dit is wel erg fanatiek voor een burger, bidden tot Suwako en verstopte informatie proberen te bemachtigen. (Naar mijn mening heeft het ook meer met analyseren te maken dan met per se dingen achterhalen, de wolven blijven toch liegen).

    Nekotaku schreef:Iedereen die zegt dat het geen speciale rol betrof... Onthoudt dat de Eerste Kameraad bij uitschakeling zal zeggen Gewone Fumoknuffelaar te zijn geweest!

    De mensen die dit zeggen doen dit omdat het geen speciale rol betrof waar de burgers baat bij hebben.
    En waarom denk je zeker te weten dat de Eerste Kameraad zal zeggen dat hij fumoknuffelaar was? Hij mag niet zeggen dat hij de kameraad was, maar hij mag voor zover ik weet wél zeggen dat hij communist was. (Toch?)
    Nou denk ik niet dat hij dat zal doen, maar waarom weet jij dan zeker dat yuki het niet was?

    Maar ik ben het eens met je punt, we moeten er inderdaad niet vanuit gaan dat de communist nu weg is.


    Ik geloof dat ik zo wel genoeg mensen under pressure gezet heb tot spreken, dus ik excuseer me nu en wacht het antwoord af op mijn vraag aan Neko. Ik hoop dat we van iedereen wat kunnen horen voor vrijdag.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Toumyon wo apr 03, 2013 11:57 am

    Oh sh*t dit helemaal vergeten, en ik ga morgen logeren bij een vriend voor 2 dagen en dan ben ik zaterdag avond pas terug.
    Ik neem wel mijn laptop mee naar daar, maar of ik tijd ga hebben om mijn stem te posten op de dag zelf weet ik dus niet.
    Helaas moet ik dus al voor de zekerheid al snel een stem uitbrengen.

    Sorry maar op basis van niks en weinig woorden moet ik op gevoel gaan.
    Mijn stem gaat naar Remix.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Sophie wo apr 03, 2013 12:08 pm

    Toumyon schreef:
    Sorry maar op basis van niks en weinig woorden moet ik op gevoel gaan.
    Mijn stem gaat naar Remix.

    Waarom Remi?

    Naar mijn mening heeft ze niets opvallends gedaan, en als ik nu een lijst moest maken stond ze niet op nummer een, waarom bij jou dan wel?
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn wo apr 03, 2013 12:15 pm

    Ik sluit me ietwat bij Skip aan. Random stemmen is in mijn ogen geheel gerechtvaardigd gezien het feit dat je nu weggaat en niet voor de stemming aanwezig kan zijn (alhoewel, is daar geen internet?). Wat me opvalt is dat je de moeite neemt nog iets van een reden (smoes?) te bedenken: je gevoel. Wil je terugvallen op het idee van de Olgasense? In dat geval kunnen we beter niet op Remix stemmen, want Toumyonsense heeft zich in eerdere potjes uitermate onbetrouwbaar getoond.

    Slecht voor de burgers? Wellicht, al is dat een argument dat niet geheel opgaat omdat er altijd een grote kans is een verkeerde te pakken op de eerste dag. Het is best gerechtvaardigd gezien het feit dat de jongen weg is vanaf vandaag. Ik vind het echter opvallend dat hij van 'gevoel' spreekt.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Toumyon wo apr 03, 2013 12:28 pm

    Skip schreef:
    Een willekeurige stem vind ik namelijk wél enigsinds verdacht, het zou namelijk erg makkelijk zijn voor een wolf om dit als argument te gebruiken om zo maar te stemmen, makkelijk om je achter te verschuilen (Okay, ik denk niet dat je liegt, maar random stemmen is negatief voor de burgers..).

    Daar geef ik je gelijk in, en ik haat het zelfs dat ik dit moet doen.
    Er is ook zo weinig gezegd geweest dat ik echt niet mijn stem kan ondersteunen met iets.
    En met jou of Fao te bandwagonnen is ook verdacht want jij vond Rockpad ietsjes verdacht en Fao, Olly.

    Zoals ik al had gezegd het is op gevoel en gewoon niks ondersteunt, en ik geef eerlijk toe, ook random.
    Het was eigenlijk gepost om reacties te lokken.
    Ik heb nog deze hele dag tijd, dus hopelijk komen er nog wat reacties voordat ik al moet beslissen.

    Faolinn schreef:Ik sluit me ietwat bij Skip aan. Random stemmen is in mijn ogen geheel gerechtvaardigd gezien het feit dat je nu weggaat en niet voor de stemming aanwezig kan zijn (alhoewel, is daar geen internet?).
    Er is daar inderdaad internet maar ik weet niet of we weg gaan of gaan stappen ofzo, en ik heb vandaag nog de hele dag de tijd, de reden dat ik al heb gestemd en een reactie heb geplaatst is puur om wat reacties te lokken van jullie...en hopelijk ook andere.
    Faolinn schreef:Wat me opvalt is dat je de moeite neemt nog iets van een reden (smoes?) te bedenken: je gevoel. Wil je terugvallen op het idee van de Olgasense?
    In dat geval kunnen we beter niet op Remix stemmen, want Toumyonsense heeft zich in eerdere potjes uitermate onbetrouwbaar getoond.
    Ik geef je ook gelijk dat mijn Toumyonsense zich onbetrouwbaar heeft getoond. XD
    Vandaar wil ik ook dat mensen niet met me zouden meestemmen, maar die stem trek ik wellicht nu wel in, maar regardless, ik heb de reactie enkel geplaatst om reacties te krijgen, dat is ook gelukt.

    Ik trek mijn stem in.
    Ga het alstublieft niet raar vinden als ik niet heb kunnen stemmen vóór de deadline please.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Nekotaku wo apr 03, 2013 12:36 pm

    Skip schreef:
    Nekotaku schreef:Iedereen die zegt dat het geen speciale rol betrof... Onthoudt dat de Eerste Kameraad bij uitschakeling zal zeggen Gewone Fumoknuffelaar te zijn geweest!

    De mensen die dit zeggen doen dit omdat het geen speciale rol betrof waar de burgers baat bij hebben.
    En waarom denk je zeker te weten dat de Eerste Kameraad zal zeggen dat hij fumoknuffelaar was? Hij mag niet zeggen dat hij de kameraad was, maar hij mag voor zover ik weet wél zeggen dat hij communist was. (Toch?)
    Nou denk ik niet dat hij dat zal doen, maar waarom weet jij dan zeker dat yuki het niet was?

    Maar ik ben het eens met je punt, we moeten er inderdaad niet vanuit gaan dat de communist nu weg is.
    De Eerste Kameraad moet zeggen Gewone Fumoknuffelaar te zijn geweest bij uitschakeling. Daarnaast mag hij/zij optioneel kiezen te zeggen communist te zijn. Of het nu om speciale rollen gaat waar de burgers baat bij hebben of niet maakt weinig uit... Je moet met alles rekening houden. Dat was mijn punt.
    En wat bedoel je met "waarom weet jij dan zeker dat yuki het niet was"? Mijn post was juist bedoeld om iedereen er op te wijzen dat dit wel mogelijk was. Ik zei enkel dat de kans vrij gering is. Waarom geef je daar zo'n draai aan? Of had je het gewoon verkeerd opgevat?

    Faolinn schreef:Ik val Olga aan om te zien wat mensen doen maar het valt bizar stil opeens. Kom op mensen, laat je horen verdorie! Analiseren jullie! Aanvallen jullie! DENK!
    Nou, om eerlijk te zijn vond ik je aanval wat doorzichtig. En de reactie die je dan kan verwachten lijkt me logisch... Onschuldigen zullen hier niet op ingaan omdat ze liever zouden zien of een Mad Scientist niet er op springt. Maar het zou al vreemd moeten gaan om een heel team antagonisten te hebben dat uitsluitend bestaat uit relatief nieuwe spelers. Dus bij de scientists zit er vast wel één iemand die al weet hoe een geslepen speler je bent en dat je dit soort tactieken hanteert. Dus die gaan op hun beurt liever voorzichtig zijn.
    Overigens vind ik het wel sterk dat Olly zo licht over die aanval heen ging. Ofwel ben je met die poke dichter bij een gevaarlijke waarheid gekomen dan je denkt, ofwel hoort ze bij jou. Het kan natuurlijk ook dat ze zich liever niet laat meeslepen. Zelf vond ik bijvoorbeeld die opmerking van Omekeki niet de moeite waard om op te reageren.

    Oh, en Toumyon... We hebben allemaal wel eens wat anders voorhanden, maar komaan. Wanneer is dat "ik stem nu alvast random omdat ik misschien later niet kan" ooit goed afgelopen? Je zal toch wel een half uurtje tijd vinden om even bij te lezen en een meer gefundeerde keuze te maken? Deze ronde is het missen van een stemming minder dramatisch dan voorheen, want er kan gestemd worden bij een tweede misser over wat er gebeurd. Als je per ongeluk een keer mist, kan je dat beter nu doen, wanneer we nog weinig weten. Als je dan in één van de komende weken weer in tijdsnood zit, heb je tenminste al de informatie van de weken daarvoor om een vroege stem uit te brengen.
    En ja, ik vind het eveneens verdacht om al zo vroeg een naam in het rood te zien. Lijkt erop alsof je de bal aan het rollen wil brengen in iemand z'n nadeel.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Urameshiya wo apr 03, 2013 1:01 pm

    Toumyon schreef: Ik trek mijn stem in.
    Ga het alstublieft niet raar vinden als ik niet heb kunnen stemmen vóór de deadline please.
    Even voor de duidelijkheid:

    Zoals in de spelregels staat is blanco stemmen niet toegestaan. Ik kan dus logischerwijs ook niet accepteren dat je een stem intrekt en alsnog 'blanco' maakt. Je stem op Remix is pas ingetrokken op het moment dat je op iemand anders stemt. Je mag gerust zeggen dat je je stem intrekt om de rest van de spelers duidelijk te maken dat je niet meer achter je eigen stem staat, maar voor mij als spelleider heeft de uitspraak 'ik trek mijn stem in' geen betekenis. Als je voor de deadline niet op iemand anders stemt, ben ik gedwongen dat op te vatten als een stem op Remix.

    Nu denk je misschien: maar iedereen mag toch één keer een deadline missen zonder dat er een straf op volgt? Dat klopt, maar dat is niet om iedereen een soort joker aan te reiken die ze toch als blanco stem kunnen gebruiken. Het is alleen bedoeld om te voorkomen dat mensen die het stemmen vergeten meteen het spel uit geschopt moeten worden. Een blanco stem blijft speltechnisch een ongeldige zet.

    (De enige manier waarop je je stem nu op een geldige manier min of meer zou kunnen intrekken is door op jezelf te stemmen. Dat kan ik namelijk wel accepteren.)

    Ik begrijp dat zo'n regel onhandig is als je niet zeker bent of je morgen en overmogen online kunt zijn, maar zo zijn de regels vooraf vastgelegd, en ik zie hier geen voldoende aanleiding in om ze aan te passen.

    Overigens, als het nodig is mag je veranderingen in je stem ook nog op een andere manier laten weten dan op dit topic, zoals via SMS (je hebt m'n nummer, toch?). Als ik het voor de deadline ontvangen heb accepteer ik het, en maak ik je stem in jouw plaats op het topic bekend.


    P.S. Bedankt voor al jullie positieve reacties op het verhaal. En Keki, het spijt me dat ik verkeerd onthouden had wat voor naam je wilde... Ik zal zien of ik het nog kan goedmaken in een toekomstig verhaal. k;P
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Toumyon wo apr 03, 2013 1:39 pm

    Oke op dat gedeelte heb ik er over heen gelezen of gewoon vergeten.
    Nou aangezien ik niet veel kan doen buiten mijn stem te behouden, zal ik het volgende moeten zeggen.
    De mensen die ook met mij samen op Remix stemmen vind ik verdacht.

    En nee op mijzelf stemmen doe ik niet want dat is te riskant als men toch op mij zou willen stemmen en ik misschien geen tijd heb om mij te verdedigen.
    Of in anderen woorden: mijn eigen stem kan mij me leven kosten.
    rockpad
    rockpad
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : als een kikkergodin extra stage baas

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van rockpad wo apr 03, 2013 2:46 pm

    Skip schreef:Jasper heeft gelijk, ik zeg het bijna elk potje, maar des te meer we hier praten, des te meer kansen
    rockpad schreef:
    maar nu zijn we Yuki kwijt Q u Q
    voor nu kan ik alleen bidden tot suwako en w8en tot dat ik enige goed verstopte infomatie kan bemachten!

    Sorry Bas, maar dit klinkt echt verdacht!
    Als burgerzijnde ben ik ook fanatiek maar dit is wel erg fanatiek voor een burger, bidden tot Suwako en verstopte informatie proberen te bemachtigen. (Naar mijn mening heeft het ook meer met analyseren te maken dan met per se dingen achterhalen, de wolven blijven toch liegen).


    ik ben graag fanatiek bezig,ik heb dat altijd tijdens sporten gehad en heb daar een soort van meegenomen denk maar goed. het is inderdaad zo dat Analyseren beter van plaats is,
    maar op een gegeven moment heb je denk ik wel door dat de wolven liegen
    want tot eindelijk klopt hun verhaal niet meer logish denk ik
    helaas ben ik niet de beste is zo'n soort aanvallen en discussies dus lees ik meer tekst dan ik zal schrijven, hoewel ik denk dat dit wel ooit gaat veranderen,
    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van 211nafsimreK wo apr 03, 2013 6:55 pm

    Nekotaku schreef:
    Oh, en Toumyon... We hebben allemaal wel eens wat anders voorhanden, maar komaan. Wanneer is dat "ik stem nu alvast random omdat ik misschien later niet kan" ooit goed afgelopen?
    Ik kan mij hier wel in vinden, maar voor mijn gevoel spreekt Toumyon de waarheid..
    Als je ergens gaat logeren is het iig vrij lullig om te zeggen dat je even een half uurtje voor jezelf een spelletje moet gaan spelen.. of niet soms?

    Op Remix stemmen vind ik zelf ook niet bepaald nut hebben, random stemmen hetzelfde~

    Gesponsorde inhoud


    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 6 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:02 am