Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+16
BaksteenComrade
Olly
Toumyon
TheEternalMokou
rockpad
Sophie
RemiliaxScarlet
XavC
Nekotaku
Pyonta-kun
T
MR.Kriesebo
Remilia~
Shiro
211nafsimreK
Urameshiya
20 plaatsers

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly do apr 04, 2013 10:47 pm

    @Kries:

    In de vorige ronde waren zowel Shiro als Faolinn als ik wolven. De chat duidt hier op de skypeconversatie van de wolven van ronde 16.
    En verder gaat het over skypegesprekken die ik wel eens heb met Faolinn.
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van MR.Kriesebo do apr 04, 2013 10:50 pm

    Ok, maar als die informatie bewaart is gebleven, zou ik(En ik denk anderen ook wel, maar dat is gewoon een aanname) die graag willen bekijken. Zou handig kunnen zijn.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van UNOwen do apr 04, 2013 11:13 pm

    TheEternalMokou schreef:
    UNOwen schreef:Ik zou eerder iemand eruit stemmen die uberhaubt weinig inbreng heeft. Mensen kunnen onschuld ook gewoon spelen.
    Maar zoals je net zelf zei heb je jezelf ook erg afzijdig gehouden en weinig ingebracht. Is dat niet wat tegenstrijdig (of hoe ik het ook precies moet noemen, ik ben niet goed met woorden)?

    Het is inderdaad tegenstrijdig. Maar ik heb slechte ervaringen met onterecht worden opgehangen doordat ik wat veel aandacht op me vestigde door te posten. Dit ga ik nu wel goedmaken though. Het enige wat ik wou was niet weer een Fao of een Ura (die bij dit spelletje nu niet meedoet maar toch) die me beschuldigt en het forum dat gaat bandwagonnen.

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly do apr 04, 2013 11:19 pm

    MR.Kriesebo schreef:Ok, maar als die informatie bewaart is gebleven, zou ik(En ik denk anderen ook wel, maar dat is gewoon een aanname) die graag willen bekijken. Zou handig kunnen zijn.

    Ja, lees dan meteen elke chat van alle weerwolven ooit terug.
    Bovendien laten de meeste hier het binnen een spel, dat is ook veel handiger. Als bijvoorbeeld Faolinn echt elke keer Ura als eerste zou vermoorden zouden we hem veel sneller door hebben.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Sophie do apr 04, 2013 11:22 pm

    Het lijkt mij persoonlijke beter als we het praten over weerwolven het alleen op dit topic houden.
    Lyari heeft een goed punt, we mogen volgens de regels alleen hier discussiëren dus waarom is de TvH chat toegestaan?

    Ik lees zelf nooit de chat, dus ik ben bang dat ik straks informatie mis (en nee, het archief teruglezen vind ik geen goede optie).

    Ook de oude skypelogs erbij halen vind ik ietwat overdreven, maar ik zou hem wel kunnen posten als jullie per se willen want ik was toen tenslotte samen met Pyon de leider van dat (oh zo korte) potje.


    Nou goed, over weerwolven, gister was ik geloof ik bij pagina zes, en nu zijn we bij pagina negen... ^-^;
    Ik ga dus ook niet overal op in, maar ik heb het wel doorgelezen.

    Ik vind het opmerkelijk hoe Olly in haar eerste post zegt dat Yuki met niemand een duidelijke link heeft, terwijl ze later toegeeft dat de dood naar haar wijst (wegens wraak enzo).

    Olly schreef:Ik zou toch nooit in mijn eerste post mijn wolvenplan verraden. Kom op.

    Dit vind ik daar ook geen goed argument tegen, waarom zou je dit niet doen?
    Mensen zouden dit gedrag juist niet van je verwachten, daarom zou het een goede wolvenzet zijn.
    Het is waar dat ik altijd wel omgekeerde psychologie kan toepassen, maar dit is gewoon een slechte verdediging en viel daardoor op.

    Als ik nu zou moeten kiezen zou Olly denk ik mijn keuze zijn, maar ik ga morgen nogmaals alles diep doorspitten en proberen mijn keuze beter te doorgronden. (Er wachten Pyontas op mij!)
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn do apr 04, 2013 11:26 pm

    Olly schreef:Ja, lees dan meteen elke chat van alle weerwolven ooit terug.
    Bovendien laten de meeste hier het binnen een spel, dat is ook veel handiger. Als bijvoorbeeld Faolinn echt elke keer Ura als eerste zou vermoorden zouden we hem veel sneller door hebben.
    Bovendien Kries, niemand ONTKENT dat deze dingen plaats hebben gevonden. Olga, als aangevallene, ontkent niet om wraak geschreeuwd te hebben. Je hoort dus in feite van beide kanten dat dat is voorgevallen, is dat niet voldoende om aan te nemen dat het gebeurd is? Hoeveel WAARDE je daaraan toe wenst te kennen, echter, verschilt van persoon tot persoon. Ik ken er uiteraard veel waarde aan toe want ik vond het toen opvallend en de gebeurtenis van vannacht past in dat patroon. Daarmee beantwoord ik meteen de vraag van van Olga: Ik maak je niet verdacht, ik VIND je verdacht en ik deel de reden van die verdenking met iedereen die het maar horen wil (en zelfs diegenen die dat niet willen).
    Wat betreft je eigen plan onthullen in je eerste post. Dat is helemaal niet waar, dat heb je niet gedaan. Je hebt alleen alle koppies weg uit de richting van 'waarom Yuki?' gestuurd met de boodschap 'niemand kent hem', iets wat dus simpelweg niet waar is. Rivalen had hij niet want niemand kende hem volgens jou.

    EDIT: Ik lees dat Skip en ik op één lijn zitten. Dat steunt me in mijn verdenkingen.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly do apr 04, 2013 11:40 pm

    Ik weet niet hoe ik me moet verdedigen. Ik heb niets om me mee te verdedigen. Ik vind ook dat ik me niet zou hoeven verdedigen omdat ik slechts een onschuldige fumoknuffelaar ben.
    Jammer dat er zo veel mensen hier zo vreselijk veel zoeken achter mijn eerste post en de rest eigenlijk vergeten. Faolinn, of je nou goed zit of niet, je hebt weer een tunnelvisie en dat werkt echt niet altijd in je voordeel.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn do apr 04, 2013 11:43 pm

    Is het een tunnelvisie als maar één persoon is over wie er degelijke argumenten zijn? Want dat is nu wel het geval weet je. Ik kijk heus wel verder maar er IS gewoon niemand anders op het moment. Je zal het moeten ontgelden dus.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van XavC do apr 04, 2013 11:48 pm

    Ik moet ook zeggen dat ik vrij hard neig naar de lijn van Jasper en Skip.. Olly heeft zich, naar mijn gevoel, een beetje in een valstrik gepraat. Kan een tactiek zijn, of course. Maar om je zelf nou wellicht op te offeren? Ik weet het niet.
    Een tunnelvisie heb ik in ieder geval zeker niet, ondanks dat ik nu wellicht met Jasper mee ga. Ik vind echter wel dat Olly, van alle mensen die zich moeten verdedigen (eigenlijk alleen Lyari en Olly die er vrij hard tegenaan moeten) dit op het moment het zwakst doet. Niet overtuigend genoeg; er mist wat zout. Morgen zal ik me ook nog eens verder verdiepen, en dan dus een definitieve stem uitbrengen. Een begin is in ieder geval gemaakt.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Shiro vr apr 05, 2013 12:00 am

    @Kries, wat ik bedoelde is dat die informatie niet in de wolvenchat stond, maar blijkbaar privé tussen Olga en Fao heeft plaatsgevonden.
    Daarom kunnen alleen zij de waarheid weten over wat er gezegd is.

    Maar als je wil dat ik de chat post, zeg het gerust.
    Hoe dan ook, voor wat er bij Olga en Fao is gezegd hebben we gewoon geen bewijs.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Sophie vr apr 05, 2013 1:26 am

    Faolinn schreef:
    EDIT: Ik lees dat Skip en ik op één lijn zitten. Dat steunt me in mijn verdenkingen.

    XavC schreef:Ik moet ook zeggen dat ik vrij hard neig naar de lijn van Jasper en Skip..


    Hey, wacht, ik zeg niet dat ik Olly gá stemmen.

    Ik zeg alleen dat dit me opviel. Vind het ook jammer dat Olly geen echte verdediging hierop heeft, maar dat was op zich ook wel te verwachten (wat niet aan Olly ligt).

    Wat me ook opvalt is hoe proactief Jasper op Olga zit, ik doe het liever rustig aan en slaap er nog een nachtje over voordat ik echt conclusies ga trekken.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Nekotaku vr apr 05, 2013 1:37 am

    Ik weet niet meer echt wat te denken van deze hele Olly-Faolinn situatie. Zoals ik eerder zei leek het mij eerder alsof ze allebei tot hetzelfde kamp behoorden. Dus beiden wolven, of beiden onschuldigen.
    Maar nu we een dag verder zijn zie ik dat eerste scenario niet meer zo zitten. Als ze wolven zijn is dit wel een overdreven dramatische manier om te proberen de link tussen hen te verdoezelen. Faolinn weet hoe gemakkelijk mensen met hem zouden meestemmen, dus om op dit punt nog zo'n beschuldigende vinger naar Olly te wijzen lijkt me echt te riskant voor een wolventactiek.
    Dus dacht ik dat Faolinn en Olly misschien beiden onschuldig zijn en hij gewoon te veel zoekt achter haar mogelijke link met Yuki. Zo'n scherpe uitbrander zou ik in dit stadium niet echt verwachten van Faolinn als hij een wolvenrol had. Maar daarbij herinner ik me weer het vorige potje... Toen was hij wolf, en is hij meteen op het dramatische begin (2 doden) gesprongen om iedereen aan te sporen agressief te spelen. Daardoor is de nodige paniek en chaos gezaaid om de boel verder te ontwrichten.

    Ik weet niet of hij zou proberen twee keer na elkaar dezelfde tactiek toe te passen, met al vroeg agressief te spelen. Maar ik heb er wel schrik voor. Een Faolinn als wolf is niet zo best.

    Op Olly wil ik niet stemmen. Zij is degene die wordt aangevallen, en dan krijgt ze het verwijt te horen dat ze zich onvoldoende verdedigt terwijl er een punt is gekozen waartegen ze zich niet echt kan verdedigen. Het ruikt naar opgezet spel.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van XavC vr apr 05, 2013 1:50 am

    Nekotaku schreef:Ik weet niet meer echt wat te denken van deze hele Olly-Faolinn situatie. Zoals ik eerder zei leek het mij eerder alsof ze allebei tot hetzelfde kamp behoorden. Dus beiden wolven, of beiden onschuldigen.
    Maar nu we een dag verder zijn zie ik dat eerste scenario niet meer zo zitten. Als ze wolven zijn is dit wel een overdreven dramatische manier om te proberen de link tussen hen te verdoezelen. Faolinn weet hoe gemakkelijk mensen met hem zouden meestemmen, dus om op dit punt nog zo'n beschuldigende vinger naar Olly te wijzen lijkt me echt te riskant voor een wolventactiek.
    Dus dacht ik dat Faolinn en Olly misschien beiden onschuldig zijn en hij gewoon te veel zoekt achter haar mogelijke link met Yuki. Zo'n scherpe uitbrander zou ik in dit stadium niet echt verwachten van Faolinn als hij een wolvenrol had. Maar daarbij herinner ik me weer het vorige potje... Toen was hij wolf, en is hij meteen op het dramatische begin (2 doden) gesprongen om iedereen aan te sporen agressief te spelen. Daardoor is de nodige paniek en chaos gezaaid om de boel verder te ontwrichten.

    Ik weet niet of hij zou proberen twee keer na elkaar dezelfde tactiek toe te passen, met al vroeg agressief te spelen. Maar ik heb er wel schrik voor. Een Faolinn als wolf is niet zo best.

    Op Olly wil ik niet stemmen. Zij is degene die wordt aangevallen, en dan krijgt ze het verwijt te horen dat ze zich onvoldoende verdedigt terwijl er een punt is gekozen waartegen ze zich niet echt kan verdedigen. Het ruikt naar opgezet spel.
    Op zich ook zeker een goede kijk op dit hele verhaal, en hierom wilde ik dus niet alvast vol op iemand gaan zitten. Een set-up is echt niet gek gedacht.
    Wat ik vooral erg met je deel, is een van je eerste zinnen. Ik weet ook echt niet meer wat ik met dit verhaal precies moet.. Ik zat het te lezen, en m'n hoofd sloeg op hol. Weet echt niet wie ik moet geloven, en of ik uberhaupt iemand moet geloven van Fao en Olly.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Olly vr apr 05, 2013 8:01 am

    Nekotaku schreef:

    Op Olly wil ik niet stemmen. Zij is degene die wordt aangevallen, en dan krijgt ze het verwijt te horen dat ze zich onvoldoende verdedigt terwijl er een punt is gekozen waartegen ze zich niet echt kan verdedigen. Het ruikt naar opgezet spel.

    Eindelijk iemand die mij begrijpt.

    Ik vind de mensen die weer zomaar met Faolinn meegaan al erg verdacht, dus Skip, voel je aangesproken. Van jullie zou ik graag weten waarom je zomaar met Fao meegaat?
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Faolinn vr apr 05, 2013 8:22 am

    Skip schreef:Hey, wacht, ik zeg niet dat ik Olly gá stemmen.
    (...)
    Wat me ook opvalt is hoe proactief Jasper op Olga zit, ik doe het liever rustig aan en slaap er nog een nachtje over voordat ik echt conclusies ga trekken.
    Ik vind dit vrij raar. Zeiden we dat je op Olly ging stemmen? Zei ik dat IK op Olly ging stemmen? Nogmaals, ik heb geen oogkleppen op. Ik heb nergens stellig beweerd op Olga te gaan stemmen. Ik voel me in de wiek geschoten dat je me nu woorden in de mond legt met je 'conclusies trekken' want ik heb immers ook nog geen conclusie getrokken.

    Echter ben ik wèl bereid om als er voor vanavond geen sterkere argumenten over anderen naar boven zijn gekomen gewoon te gaan voor het enige scenario wat plausibel is. Ik vind het prima als niemand zo fanatiek met me meeloopt, maar ik hoor ook niemand meer over waarom Olly dan wellicht niet zo'n goede keuze zou zijn voor vanavond. 'Set-up' hier, 'wat nou als' daar... Man man man bekijk het nou eens praktisch. Het is dag één, we HEBBEN niets anders om op af te gaan. Als je het niet met me eens bent is dat prima, maar breng dan alsjeblieft wel goede redenen aan in plaats van de eeuwig en altijd aanwezige (en dus nimmer omzeilbare) complottheorieën. Wat wil je dan doen? Uit veiligheid een random vote uiten? Op die manier loop je nog een veel grotere kans iemand eruit te knallen die een Fumoknuffelaar is. Bovendien (en hier ga ik even Remilia nadoen) zouden we het dan net zo goed 'Het Russisch Roulette van Hakuro' kunnen noemen.

    Face it mensen. Olga heeft de sterkste argumenten tegen zich, dus tenzij één van jullie opeens een eureka momentje heeft over een ander en dat goed kan verwoorden is het absurd om je te verschuilen achter het ALTIJD aanhaalbare argument van 'Dit is een setup. Hij heeft dit zo gespeeld vanaf het begin. Ik ben een paars konijn dat zich het liefste in z'n funhole verschuild met zijn elektronische paaseieren'

    Gesponsorde inhoud


    Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya) - Pagina 9 Empty Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:34 am