Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
MR.Kriesebo
Lyari
Olly
Yuki Kuro
Sophie
RemiliaxScarlet
Mitch
Nekotaku
XavC
Urameshiya
Shiro
Toumyon
Remilia~
17 plaatsers

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van kyr2005 do jun 06, 2013 3:58 pm

    Skip schreef:
    kyr2005 schreef:
    Ik zie zelf nog minder reden om op lyari te stemmen eigenlijk voor burgemeester eigenlijk. Welke felle stem? Het enige dat ze deed is helemaal op het einde stemmen op komo om te zorgen dat iemand meer stemmen had, toch? Ik heb geen probleem met lyari hoor, ook al lijkt dat misschien zo omdat ik even snel op haar gestemd had vorige dag.. maar ik snap niet echt waarom iedereen op haar stemt als burgemeester.

    Ik wil niet zeggen dat mijn burgemeester stem voor olly beter is of zo, je hebt zeker gelijk dat ze niet 100% te vertrouwen is maar niemand is echt 100% te vertrouwen.

    Lyari heeft ervoor gezorgd dat komo, een wolf dood ging.
    Zou een wolf een wolf zomaar opofferen?

    Ik zeg ook niet dat Lyari 100% te vertrouwen is, maar ik vind deze logica sterker dan 'Olly had vast haar skype dinsdag al gechecked en is daarom burger'

    Ik zou in eerste instantie denken dat iedereen die op komo gestemd heeft dan meer te vertrouwen is.. maar als ik er even over na denk was zij (al was ze dat eigenlijk niet) de beslissende stem dus eigenlijk is zij dan inderdaad iets meer te vertrouwen dan de andere die op komo gestemd hebben al kan ze eigenlijk net zo goed gestemd hebben om dat ze dacht dat komo er toch uit ging liggen.. Het is inderdaad een betere redenering i suppose.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Sophie do jun 06, 2013 5:33 pm

    kyr2005 schreef:
    Ik zou in eerste instantie denken dat iedereen die op komo gestemd heeft dan meer te vertrouwen is.. maar als ik er even over na denk was zij (al was ze dat eigenlijk niet) de beslissende stem dus eigenlijk is zij dan inderdaad iets meer te vertrouwen dan de andere die op komo gestemd hebben al kan ze eigenlijk net zo goed gestemd hebben om dat ze dacht dat komo er toch uit ging liggen.. Het is inderdaad een betere redenering i suppose.

    Nee want als je Remi's post leest dan staat daar dat Lyari dacht dat haar stem uitmaakte wie er dood ging, dus dat zij kon kiezen, en ze koos toen komo. Ze was uiteindelijk niet de beslissende stem, maar het feit dat ze dat dacht zegt al genoeg (en Remi zal niet liegen neem ik aan).

    Ik zal maar niet benadrukken dat ik de eerste was die op komo stemde.
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Yuki Kuro do jun 06, 2013 6:59 pm

    Het verbaast me dat mensen zo ervan overtuigd zijn dat Lyari goed is. Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat ze een wolf is, die toch dacht dat Komo eruit ging, en zo dus het vertrouwen van iedereen won. Als Komo er de eerste dag niet uit ging, dan zou het de volgende wel zijn, dus zoveel verschil is er dan niet.


    Laatst aangepast door Yuki Kuro op do jun 06, 2013 8:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Typo)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya do jun 06, 2013 7:36 pm

    Ik ben het met Yuki Kuro eens dat enige voorzichtigheid op dit punt zeker geen kwaad kan. Ik vind vooralsnog Olly de beste kandidaat voor het burgemeestersschap. Zelfs los van of Olly het zelf door zou hebben als ze aan een Skypegroep toegevoegd zou zijn enzovoorts, kan ik me moeilijk voorstellen dat Remilia tot halverwege de eerste week niet in de gaten zou hebben dat een wolf nog niet weet dat ze een wolf is.

    Ook van Olly's onschuld kunnen we natuurlijk niet 100% zeker zijn, en ook als ze geen wolf is kan ze nog steeds een grafdelver of lijk zijn, maar aangezien dat voor iedereen geldt, lijkt ze me op dit moment toch de verstandigste keuze.

    Excuus voor mijn afwezigheid op dit topic de afgelopen dagen trouwens. Het viel me net pas op dat ik door de Animecondrukte vergeten was te reageren op deze post van Shiro. Bij dezen dan alsnog een verduidelijking, Shiro. De stukjes die jij citeert uit mijn post zijn niet de redenen dat die namen op mijn verdachtenlijstje staan. Ik heb die mensen er in de eerste plaats uitgepikt omdat hun stemgedrag in algemene zin gunstig voor de wolven was, zoals ik in de rest van mijn post uitlegde. De stukjes die jij citeert zijn slechts nuanceringen van hun plaats op dat lijstje op basis van hun individuele speelstijl. Ik denk dat je m'n post een stuk minder vreemd zult vinden als je dat in gedachten houdt en het geheel nog eens leest.

    Dan nog een antwoord op je vraag over het verschil tussen Kyr en Komodo, ondanks dat ze allebei voor het eerst meededen: Kyr gedraagt zich zoals ik van hem zou verwachten in een eerste ronde wolven, Komodo deed dat niet.

    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Mitch do jun 06, 2013 7:47 pm

    Ik volg mee in deze logica - Olly mag van mij burgemeester zijn.

    Het is ondertussen donderdag, dus dan moet er voor de galg/magnetron gestemd worden.. Ik zal de spits afbijten voordat ik terug in mn leerboeken verdwijn en ik stem op.. well, er is niet echt iets waarop ik af kan gaan.. :<
    Remix. Als je er iets tegen in kan brengen hoor ik het echter graag, ik heb geen enkele houvast verder, dus mijn stem is puur gebaseerd op haar inactiviteit..
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van RemiliaxScarlet do jun 06, 2013 7:52 pm

    Dit is moeilijk, maar aangezien we Donderdag toch moeten stemmen en morgen ook doe ik dat nu maar alvast.

    Mijn stem gaat uit naar Toumyon. Het spijt me Myon.
    Maar ik vind zijn antwoorden nogal vaag. Toen Remilia het verhaal van dag 1 had gemaakt reageerde Toumyon alleen met 'Ik ben benieuwd...'' en ''Ik vraag me af wat de avond ons brengt.'' Hij zei ook dat Lyari dus te vertrouwen was en dat Remilia er een mooi verhaal van had gemaakt. Maar dat was ook alles.

    Hij geeft zijn mening wel, maar hij zegt niet echt duidelijk wie er verdacht is en hij is vrij rustig voor zijn doen. Maar meer weet ik eigenlijk niet en ik geef deze stem alleen op basis van zijn antwoorden en inactief zijn.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Toumyon do jun 06, 2013 8:26 pm

    RemiliaxScarlet schreef:Dit is moeilijk, maar aangezien we Donderdag toch moeten stemmen en morgen ook doe ik dat nu maar alvast.

    Mijn stem gaat uit naar Toumyon. Het spijt me Myon.
    Maar ik vind zijn antwoorden nogal vaag. Toen Remilia het verhaal van dag 1 had gemaakt reageerde Toumyon alleen met 'Ik ben benieuwd...'' en ''Ik vraag me af wat de avond ons brengt.'' Hij zei ook dat Lyari dus te vertrouwen was en dat Remilia er een mooi verhaal van had gemaakt. Maar dat was ook alles.

    Hij geeft zijn mening wel, maar hij zegt niet echt duidelijk wie er verdacht is en hij is vrij rustig voor zijn doen. Maar meer weet ik eigenlijk niet en ik geef deze stem alleen op basis van zijn antwoorden en inactief zijn.

    Excuses voor het minder actief zijn, deze hele week is wat drukkerig voor mij, familie feestjes en leren voor eindexamen's.
    Nou Remix ik ben nooit echt iemand geweest die met ideeën of theorieën komt, burger of wolf zijnde.
    Dit kan je na-lezen in vorige rondes, mijn post's zijn altijd "vaag".
    Ik stop het onder de kommas, omdat het zo word genoemd.
    En ik speel altijd voorzichtiger omdat ik van mezelf weet dat ik me anders toch in de sh*t weet te werken, dus liever geef ik meningen op anderen post's dan zelf posts te brengen...want daar ben ik nu eenmaal niet zo goed in.

    En als we toch stemmen baseren op inactiviteit, dan kunnen we net zo goed jou ook eruit stemmen voor je "inactiviteit", want je bent ook niet bepaald Ms.Actief.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van RemiliaxScarlet do jun 06, 2013 8:50 pm

    Toumyon schreef:En als we toch stemmen baseren op inactiviteit, dan kunnen we net zo goed jou ook eruit stemmen voor je "inactiviteit", want je bent ook niet bepaald Ms.Actief.


    Ik geef je gelijk en verander hierbij ook mijn stem. Ik stem op Shiro. Omdat ze toen, Komo nog neit in de magnetron was gestopt, ze voor hem als het ware in de 'verdediging' sloeg, zoals hier:

    Shiro schreef:Maar deze vind ik wel erg vreemd. Hoe maken de opmerkingen van Komodostache hem een wolf? Zou hij als wolf niet juist voorzichtiger zijn? Je hebt als wolf teamgenoten met wie je rekening moet houden. Zouden zijn teamgenoten hem niet aanspreken, of hem zeggen dat hij echt een verdenking moet gaan posten? Dit soort gedrag laat me eerder denken dat hij geen wolf is.

    Zeker nu we weten dat Komo een vork was. Het kan een theorie zijn, maar Komodo zei nog ''Skip, ik moest een random stem doen en dacht aan jou.''

    Sowieso, random stemmen op iemand die je gewoon in je hoofd haalt vind ik al vreemd, dus waarom kan dit geen wolvenactie zijn? Natuurlijk, hij is niet bepaald voorzichtig, maar alsnog.

    Ik zag hetzelfde met Kyr en Pyonta. Kyr doet wel voor de eerste keer mee, natuurlijk, dat snap ik. Maar toen kwam Pyonta er ook nog bij en voor hem sloeg ze ook alweer in de 'verdediging' met dat zijn speelstijl normaal was.
    Normaal zou ik alleen voor een persoon in de verdediging vallen als ik 100% zeker wist dat hij of zij GEEN wolf was. Tenzij ik in het wolventeam zit. En dat is het nou net.
    Het kan zijn dat wat ik net heb gezegd niet waar of goed is. Maar hier laat ik het bij. Anders, als het niet goed is, verander ik mijn stem morgen wel.

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly do jun 06, 2013 8:55 pm

    Het is dag twee. Er is weer niemand dood, helaas kan dit
    zowel goede als slechte oorzaken hebben. Een direct nadeel is dat de meesten
    van ons nog geen aanwijzingen hebben om een schuldige aan te wijzen. Een
    onschuldige eruit pikken is altijd makkelijker, dat zie ik nu ook gebeuren op
    het forum. Tegelijkertijd zie ik dat ik zelf ook door meerderen van jullie
    wordt aangewezen als onschuldig en als een geschikte lepelkoningin. Dit is
    natuurlijk nooit verkeerd, maar ik voel nu al wel een verantwoordelijkheid een
    goede post te maken. Bedankt, jullie motiveren me actief aan deze discussie bij
    te dragen.
    Omdat er nog geen doden zijn gevallen en ik helaas niet over de luxe van
    nachtelijke kennis beschik zal ik het vooral gaan hebben over het gedrag op het
    forum, in de hoop een wolf te pakken. Nu is mijn ervaring met wolven dat ze
    zichzelf vaak verraden door tegenspraak. In Rome speelde ik bijvoorbeeld een
    potje waarin een deelnemer eerst een burger claimde te zijn, vervolgens een slet.
    Dat terwijl iedereen had gehoord dat de nacht geen slet bevatte. Door de
    mysterieuze nachtvolgorde is dit wat lastiger, maar er zijn mij –en een aantal
    van jullie zag ik al- wat dingen opgevallen. De speler waarover ik het met
    jullie wil hebben is RemiliaxScarlet. Ook al gaat deze post alleen maar over
    Remix, ik heb daadwerkelijk geen tunnelvisie. Ik kies er bewust voor mijn
    andere verdachten nog niet kenbaar te maken, omdat ik deze minder
    waarschijnlijk vind en omdat, wanneer ze waarschijnlijker zijn dan ik had
    gedacht, ik mijn leven de komende nacht dan niet zeker ben.
    Voordat ik begin wil ik iedereen die al een burgemeesterstem heeft uitgebracht
    even hartelijk feliciteren, omdat die uitgingen naar Lyari en Skip, die ik op
    dit moment het meest vertrouw, en mijzelf, waarvan ik weet dat ik te vertrouwen
    ben.
    Spoiler:
    Ik vind Remix meer inactief en meer vaag dan Toumyon. Ook zegt ze nou niet
    duidelijk wie er verdacht is, dat roept ze al de hele week. Het mooie verhaal
    heb ik deze jongedame even hard horen prijzen als Toumyon, maar het verschil is
    dat Toumyon hier geen spelers op afrekent. Verder is het mijden van discussie
    door niet op Mitch in te gaan ook niet goed voor de burgers. Ik stem voor nu op RemiliaxScarlet

    EDIT: Remix heeft gereageerd op Myon en druipt meteen af. Ze reageert nogsteeds niet op Mitch, maar stemt op Shiro, omdat ze het voor Pyonta opneemt. Nu heb ik eerlijkgezegd ook nog niets afwijkends aan Pyonta's speelstijl gemerkt.

    Extra edit: Waar is XacV eigenlijk?
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Remilia~ do jun 06, 2013 9:08 pm

    Olly schreef:
    Extra edit: Waar is XacV eigenlijk?

    XavC is een weekje in Boedapest geweest. Sinds gisteravond is hij weer terug in A'dam.
    Hij zal vanavond of misschien morgen weer actief deelnemen.

    Lees de post van Nekotaku goed door, want zo moet er gestemd worden.
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Yuki Kuro do jun 06, 2013 9:10 pm

    Zoals ik al eerder heb gezegd vond ik Remix verdacht. Haar gedrag van deze week versterkt dat nog meer. Ik zou meer posten hierover, als het niet allemaal dingen waren die Olly ook al heeft gezegd net.
    Haar onmiddellijke verandering van stem naar Shiro is bijna nog verdachter dan de rest. Eerst een stem naar Toumyon, waar Olly het over heeft gehad. Vlak daarna, na Myon's reactie, verandert ze die naar Shiro.
    Dit lijkt mij een wolvenactie, waarin ze verplicht is om toch maar op iets te stemmen, hopend dat mensen meegaan.

    Shiro is daarentegen redelijk stil, wat ik niet echt bij haar vind passen. Haar laatste post was een redelijk duidelijke, maar die was vlak na Remilia's post op maandag. Daarna heeft ze niks meer gezegd. Ik hoop dat je nog iets van je laat horen, Shiro ^^

    Mijn stem voor vandaag gaat naar RemiliaxScarlet wegens lange verdenking en allemaal redenen die ik (of anderen) al hebben gepost.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Toumyon do jun 06, 2013 9:35 pm

    Ik vind het trouwens heel opvallend dat Remix meteen aan mij opgaf.
    Blijkbaar ben ik dus niet zo verdacht zoals ze uit maakte dat ik was.
    Ik heb momenteel niemand beter dan jou Remix, dus ik stem op jou.
    Wat Olly trouwens over je heeft gepost wijst er wel degelijk op dat je verdachter bent dan de rest momenteel.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van RemiliaxScarlet do jun 06, 2013 9:40 pm

    3 stemmen. Dit wordt lastig.

    Het spijt me. Ik geef toe, ik was de afgelopen tijd wat vaag en kort geweest. Mijn reacties waren niet echt duidelijk, maar, ik mijd discussies om bepaalde redenen. Laten we dat aankruisen als 'mislukte strategie'. Ik dacht gewoon dat discussies mijden mij minder op verdachten lijstjes zou zetten.

    Bovendien durf ik zoals gewoonlijk niet veel te zeggen omdat ik anders bang ben dat ik te veel weg geef. Zo was ik altijd al, ook in de vorige rondes.
    Ik moest ook nog het een en ander doen en na een tijdje had ik ook moeite met alle posts doorlezen en terugvinden, en het één en ander gemist, waaronder het stemmen op donderdag en vrijdag, wat me in het begin nogal verwarde.

    Yuki Kuro, ik veranderde mijn stem omdat ik op Myon had gestemd vanwege zijn inactiviteit en korte post's, maar ik had moeten weten dat hij exames had, dat was me alleen niet doorgedrongen, dus, dat maakt Myon automatsich minder verdacht. Bovendien zou het vervelend zijn als ik zo de stem liet staan terwijl de stem eigenlijk niet helemaal goed is.

    Olly, zoals ik al zei, mijd ik discussies vanwege het-op-verdachten-lijstjes worden gezet. Maar blijkbaar werkt deze strategie niet dus doe ik het voortaan wel anders.
    En, zoals bij de eerste quote van mij in de spoiler, had ik sowieso, ook al was jij het niet, al wat gezegd. Je stem was niet onderbouwd en ik was blijkbaar niet de enige die dat zag, en dat maakte mij nieuwsgierig.

    EDIT: En nu staat de teller op 4. Ben benieuwd.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly do jun 06, 2013 9:56 pm

    Nu weet ik nog niet waarom je jezelf tegensprak door de redenen die je gaf voor de stem op Myon.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Sophie do jun 06, 2013 10:25 pm

    Yuki Kuro schreef:Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat ze een wolf is, die toch dacht dat Komo eruit ging, en zo dus het vertrouwen van iedereen won.

    Beter lezen!

    Remilia heeft zelf gezegd dat Lyari en zij dachten dat Lyari de beslissende stem had.
    Zou zij op Komo gestemd hebben als ze dan zeker een wolf vermoorde? Als burger zijnde wel ja.

    Overigens gaat mijn stem uit naar RemiliaxScarlet.

    Ik vond wat Olly zei logisch klinken, daarnaast vond ik haar allereerste verdediging erg fel, iets wat in mijn ogen typisch een wolventrekje is.

    Gesponsorde inhoud


    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 13 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 4:58 pm