Deze editie van weerwolven heb ik geïnspireerd op een indie horror game die ik laatst gespeeld heb.
Ik own niks in deze video, heb alleen de video zelf in mekaar gehatseflatst.
Jullie ouders hebben jullie bij het slapengaan vast wel verteld over de zandman.
De zandman die dan elke avond, als jij in je warme bed ligt, langskomt met zijn zakje zand en er dan een beetje over je heen gooit, zodat jij dan in een lange, diepe en fijne slaap terecht komt. Maar ik ga jullie het ECHTE verhaal vertellen van de zandman.
De zandman die dan elke avond, als jij in je warme bed ligt, langskomt met zijn zakje zand en er dan een beetje over je heen gooit, zodat jij dan in een lange, diepe en fijne slaap terecht komt. Maar ik ga jullie het ECHTE verhaal vertellen van de zandman.
Ooit was de zandman een vredelievend persoon en ging hij langs de bedden van kinderen om ze zo in een fijne slaap te laten vallen. Maar dat is al heel lang geleden. De zandman nu… niemand weet waarom, maar hij zit vol met haat en frustratie. In plaats van mensen in een diepe slaap te laten vallen met zijn magische zand, laat hij ze nu slapen..en nooit meer wakker worden. Het meest opmerkelijke is dat hij dat voornamelijk en eigenlijk alleen maar doet bij de inwoners van het dorpje Hakuro. De inwoners zijn bang en durven hun ogen niet meer te sluiten zodra de nacht aanbreekt. Dit resulteert in dat de inwoners sloom, vermoeid en chagrijnig zijn de volgende dag. Toch geloven ze dat als ze de handen ineen slaan, het ze moet lukken om de zandman te kunnen vangen. Maar het meest angstaanjagende is dat de zandman niet alleen is. De zandman heeft volgers,de zogenaamde zandelfjes, die hem helpen het zand te verspreiden. En zowel de zandman als de zandelfjes…kunnen een menselijke gedaante aannemen.
Maar waarom doet de zandman dit? Schrijf je nu in en help de arme mensen helpen aan hun overwinning en verjaag de zandman! …Of help de zandman met zijn nachtelijke jacht!
DE ROLLEN:
Burger:
De gewone burger is een inwoner van het dorpje Hakuro. Hij heeft dan hoewel geen speciale kracht, maar zijn ijzersterke brein helpt al erg mee in discussies en bij het meedenken. Zijn doel is om de zandman en zijn elfjes uit zijn dorp te verjagen, zodat hij eindelijk weer rustig zijn nest in kan.
Heks:
De heks bezit twee drankjes die ze allebei slechts één keer kan gebruiken. Het vergif en levenselixer.
Met het vergif kan ze iemand doden en met het levenselixer kan ze iemand tot leven wekken inclusief haarzelf als ze zelf komt te overlijden.
Burgemeester:
De burgemeester wordt gekozen door de burgers als hij het meest wordt vertrouwd. Stemmen voor een burgemeester doe je in het groen.
Zijn stem telt 1,5x mee bij de dagelijkse stemming. Als de burgers de burgemeester willen afzetten kan dat door middel van de Motie van wantrouwen.
Men zegt/stemt dan in het geel en als meer dan 50% van de spelers meegaan met de motie, moet de burgemeester afstappen en kan er een nieuwe herkozen worden.
Ziener:
Een inwoner met bijzondere krachten. Elke nacht kan hij de rol van één speler bekijken.
Dit kan de persoon bij mij doen. Ik geef dan enkel door of de persoon een zandelfje is of burger.
LET OP: Bij de zandman krijgt de ziener te zien dat hij een BURGER is.
Beschermengel:
De beschermengel kan elke nacht één persoon beschermen van de zandman en zijn elfjes. Hij kan helaas niet dezelfde persoon 2x achter mekaar beschermen en ook zichzelf kan hij niet in bescherming nemen.
Jager:
De jager kan, zodra hij in slaap valt, nog één persoon afschieten. Dit kan hij zowel nachtelijk doen als overdag.
NIEUWE ROLLEN
De fluisteraar:
Als de fluisteraar in slaap valt krijgt hij van mij een bericht met de naam van één van zijn moordenaars. Hierop mag hij één woord terugsturen. Het woord mag niet de naam van de moordenaar bevatten. De fluisteraar kan hiermee zijn moordenaar proberen te hinten of juist nog eenmaal verwarring zaaien. Hij mag een woord terug sturen als hij in slaap wordt gebracht door de zandman & elfjes en sterft door de heks.
Het vlooienkindje:
Het vlooienkindje is nogal vaak buiten en heeft daardoor vlooien opgelopen. Als de zandman het kindje in slaap wilt brengen springen de vlooien op hem over. Dit overkomt de EERSTE zandman/zandelf die de naam van het vlooienkindje naar voren brengt als target voor de nacht. Als de zandman/elf onder de vlooien zit, blijven de anderen elven uit zijn buurt en kan het vlooi-elfje/mannetje de dag daarna en de nacht niet meepraten in de skypechat. Hij kan ook niet met de zandelven meestemmen en kan/mag slechts meelezen. Hij kan wel nog op het topic meepraten en stemmen. Het vlooienkindje blijft niet wakker tijdens een aanval maar valt net als een ander in slaap.
Het zandelfje:
Het zandelfje is een trouwe volger van de zandman. Hij helpt de zandman met het strooien van zijn magisch zand over de mensen.
Als een mens in aanraking komt met zijn magisch zand, valt de persoon in slaap en wordt hij nooit meer wakker.
De zandman:
De zandman was ooit een lieve elf dat mensen 's nachts hielp in slaap vallen. Nu is dat veranderd en wilt hij niets liever dan de mensen voor eeuwig in slaap zien. De zandman kan niet worden gezien door de ziener en zijn stem telt in de skypechat 1,5x mee. Als de zandman sterft mag de persoon een nieuwe zandman aanwijzen.

DE REGELS
*Praten over het spel buiten het topic om IS toegestaan. MITS het gaat over het mechanisme van het spel. Wordt er gesproken over een samenwerking, het verklappen van rollen of iets dergelijks, knikker ik je bil per direct uit het spel. Vals spelen is NIET toegestaan. Als er iemand naar jou toekomt en hij/zij wilt dat je zijn rol verklapt, of hij/zij wilt zijn rol aan jou verklappen of stelt een samenwerking voor, MELD dit dan bij MIJ. Ik wil hier heel duidelijk in zijn.
*Uiterlijk vrijdagavond tot en met 0:00 heb je de tijd om te stemmen. Stemmen doe je in het rood, doe je dat niet, dan is je stem ongeldig. Bij 2x niet gestemd te hebben wordt je uit het spel gezet.
*De burgers winnen als alle zandelven en de zandman verjaagd zijn.
*De zandman en zijn elven winnen als alle burgers in slaap zijn gebracht.
*Als je in slaap bent gebracht ben je feitelijk dood. En doden spreken niet. Doden mogen dus geen informatie uitwisselen met andere óf doden. Ook niet wanneer er geen kans meer is dat je weer terug het spel in kan komen. Dood= Dood.
* In mijn verhalen staan geen enkele hints over rollen.
* Spelers die in slaap zijn gebracht of zijn overleden, kunnen binnen 24 uur hun rol bekend maken. Daarna maak ik de rol bekend.
* Elke nacht neem ik contact op met de speciale rollen en vraag ik hen of ze hun krachten willen gebruiken. De speciale rollen pm'en mij als ze iets willen uitvoeren.
* Je mag je rol bekend maken, maar screenshots e.d. zijn niet toegestaan.
-----------------
Als er iets onduidelijk is of je snapt iets niet, stel mij dan gerust je vragen.
Van maandag tot en met vrijdag is het dag en in het weekend is het nacht.
Als je je besluit in te schrijven voor het spel, verwacht ik een bepaalde bijdrage van je.
Stil zijn en toekijken en alleen naar voren komen tijdens de stemming is geen optie. Doe mee, denk mee, praat mee.
Ook al is het je eerste keer, probeer toch wat te zeggen. Dit is een spel waarin gediscussieerd en gesproken moet worden om het te kunnen spelen. Hoe actiever men meespeelt, des te leuker het is en wordt.
Niet alle rollen die hierboven genoemd zijn hoeven in het spel te zitten. Misschien dat ik ze er allemaal ingooi en misschien ook niet.
En nu... mogen jullie je gaan inschrijven! Er kan ingeschreven worden tot zaterdag 15:00 uur.
Van maandag tot en met vrijdag is het dag en in het weekend is het nacht.
Als je je besluit in te schrijven voor het spel, verwacht ik een bepaalde bijdrage van je.
Stil zijn en toekijken en alleen naar voren komen tijdens de stemming is geen optie. Doe mee, denk mee, praat mee.
Ook al is het je eerste keer, probeer toch wat te zeggen. Dit is een spel waarin gediscussieerd en gesproken moet worden om het te kunnen spelen. Hoe actiever men meespeelt, des te leuker het is en wordt.
Niet alle rollen die hierboven genoemd zijn hoeven in het spel te zitten. Misschien dat ik ze er allemaal ingooi en misschien ook niet.
En nu... mogen jullie je gaan inschrijven! Er kan ingeschreven worden tot zaterdag 15:00 uur.
Deelnemerlijstje:
Shiro
TH-chen
Homemadecupcake
Toumyon
Deviljho
Reym
Pshycho Maniac
Nekotaku
Faolinn
Olga
Lyari
Shiro
TH-chen
Homemadecupcake
Toumyon
Deviljho
Reym
Pshycho Maniac
Nekotaku
Faolinn
Olga
Lyari
Laatst aangepast door Remilia~ op za jun 14, 2014 9:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt