Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
MR.Kriesebo
Lyari
Olly
Yuki Kuro
Sophie
RemiliaxScarlet
Mitch
Nekotaku
XavC
Urameshiya
Shiro
Toumyon
Remilia~
17 plaatsers

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Sophie do mei 30, 2013 11:29 pm

    Shiro schreef:
    Faolinn schreef:Het liefste zou ik de trend om de inactieve spelers eruit te raggen doorzetten.
    Waarom? Je hebt toch gezien waar dat ons, of eigenlijk jullie, de vorige ronde gebracht heeft? Helemaal nergens.
    Bovendien zijn er deze ronde genoeg actieve spelers, en van Mitch en Kries verwacht ik dat ze ook wel binnenkort mee komen discussiëren. Ze zijn meestal actief genoeg volgens mij.
    ...
    Shiro schreef:Mijn stem voor donderdag gaat naar MR.Kriesebo.
    Alle andere inactieven zijn gepoked, en we kunnen hem natuurlijk niet achterwege laten. Dat zou gemeen zijn.
    Ik wil niet zeuren, maar je spreekt jezelf nu tegen.
    Afijn, het is maar een tijdelijke stem.

    Helaas heb ik niet veel tijd om te posten.
    Ik vrees dat ik dat ook niet ga kunnen doen tot volgende week maandag.
    (Iets met animecon en tentamens).

    Ik post morgen wel natuurlijk vanaf mijn mobiel mijn laatste stem, maar vergeef me alsjeblieft dat ik op animecon op mijn mobiel geen bijbel ga typen.

    Mijn tijdelijke stem gaat uit naar Komodostache.

    Dit is niet uit revenge ofzo, maar ik vind zijn stem de minst logische, nog minder logisch dan de 'hij was inactief'-stemmen.
    Hij stemde op mij vanwege dit topic wat echt niets met het spel te maken heeft, dus ja.

    Het is ook maar een tijdelijke stem, ik hoop dat er lekker veel reacties bij komen en dat ik morgen een beter beredeneerde stem zal kunnen plaatsen.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro do mei 30, 2013 11:33 pm

    Skip schreef:Ik wil niet zeuren, maar je spreekt jezelf nu tegen.
    Nu je het zegt... Ja, ik spreek mezelf tegen. Ik had het niet eens gemerkt. ^^;
    Oh well. Het was toch meer bedoeld als poke dan als stem.
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Mitch vr mei 31, 2013 8:30 am

    Het spijt me voor mijn inactiviteit, ik heb mijn redenen en zou kunnen verklaren waarom ik nog niets gezegd heb, maar dat zal niet veel baten bij het spel zelf. Ik heb het topic vluchtig doorgenomen en zal mijn mening geven op eem wat minder druk moment.
    komodostache
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van komodostache vr mei 31, 2013 9:54 am

    Skip schreef:
    Shiro schreef:
    Faolinn schreef:Het liefste zou ik de trend om de inactieve spelers eruit te raggen doorzetten.
    Waarom? Je hebt toch gezien waar dat ons, of eigenlijk jullie, de vorige ronde gebracht heeft? Helemaal nergens.
    Bovendien zijn er deze ronde genoeg actieve spelers, en van Mitch en Kries verwacht ik dat ze ook wel binnenkort mee komen discussiëren. Ze zijn meestal actief genoeg volgens mij.
    ...
    Shiro schreef:Mijn stem voor donderdag gaat naar MR.Kriesebo.
    Alle andere inactieven zijn gepoked, en we kunnen hem natuurlijk niet achterwege laten. Dat zou gemeen zijn.
    Ik wil niet zeuren, maar je spreekt jezelf nu tegen.
    Afijn, het is maar een tijdelijke stem.

    Helaas heb ik niet veel tijd om te posten.
    Ik vrees dat ik dat ook niet ga kunnen doen tot volgende week maandag.
    (Iets met animecon en tentamens).



    Ik post morgen wel natuurlijk vanaf mijn mobiel mijn laatste stem, maar vergeef me alsjeblieft dat ik op animecon op mijn mobiel geen bijbel ga typen.

    Mijn tijdelijke stem gaat uit naar Komodostache.

    Dit is niet uit revenge ofzo, maar ik vind zijn stem de minst logische, nog minder logisch dan de 'hij was inactief'-stemmen.
    Hij stemde op mij vanwege dit topic wat echt niets met het spel te maken heeft, dus ja.

    Het is ook maar een tijdelijke stem, ik hoop dat er lekker veel reacties bij komen en dat ik morgen een beter beredeneerde stem zal kunnen plaatsen.



    skip ik ging een random stem doen en ik moest gewoon aan jouw denken.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Sophie vr mei 31, 2013 10:25 am

    komodostache schreef:

    skip ik ging een random stem doen en ik moest gewoon aan jouw denken.

    Ja snap ik, maar mijn stem is ook nog niet definitief hè?
    Het is nog te vroeg om je zorgen te maken, vanavond besluit ik pas op wie ik echt ga stemmen. :p
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku vr mei 31, 2013 10:43 am

    Heeft iedereen op donderdag gestemd? Want het is nu wel de bedoeling dat we weten wie het meeste stemmen heeft. Iedereen kan namelijk maar één keer van stem veranderen vandaag.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro vr mei 31, 2013 10:53 am

    De stemming voor donderdag:
    Ik heb de mensen met stemmen hier neergezet, met tussen haakjes degenen die op ze gestemd hebben.
    Urameshiya (Faolinn, XavC)
    Mitch (Kyr2005, Lyari)
    Komodostache (Pyonta, Skip)
    Yuki kuro (Ura)
    Nekotaku (Yuki Kuro)
    Remix (Olga)
    Lyari (Toumyon)
    Olly (Nekotaku)
    Skip (Komodostache)
    MR.Kriesebo (Shiro)


    Urameshiya, Mitch en Komodostache hebben de meeste stemmen ontvangen, ieder 2.
    Van Mitch en Kriesebo en Remix hebben we geen stem ontvangen.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


    Laatst aangepast door Shiro op vr mei 31, 2013 11:55 am; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Remix toegevoegd.)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Sophie vr mei 31, 2013 10:59 am

    Mitch schreef:Het spijt me voor mijn inactiviteit, ik heb mijn redenen en zou kunnen verklaren waarom ik nog niets gezegd heb, maar dat zal niet veel baten bij het spel zelf. Ik heb het topic vluchtig doorgenomen en zal mijn mening geven op eem wat minder druk moment.

    Nou ik hoop vandaag, want je hebt de stemming van gister (donderdag) gemist.

    En waar is Kriesebo?

    Nuttige lijst Shiro! :3
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku vr mei 31, 2013 11:06 am

    Prima overzicht, Shiro.
    Benieuwd hoe de stemmen vandaag gaan evolueren.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Toumyon vr mei 31, 2013 11:35 am

    Nekotaku schreef:Prima overzicht, Shiro.
    Dit.
    Nekotaku schreef:Benieuwd hoe de stemmen vandaag gaan evolueren.
    Ik denk dat er niet veel verandering in gaat komen ben ik bang.
    Zelf ben ik nog heel zwaar aan het na denken op wie ik me stem eventueel verander, of als ik hem zo laat staan, want ik vind het maar zo toevallig dat Lyari reageerde zoals ik voorspelde...naja dag 1 is lastig enzo maar waarom zo inactief zijn als je een grote verandering zou kunnen maken?

    Neem voorbeeld aan Neko...die zegt maar zo veel en komt met rare plannetjes en conclusies op...ook al zijn ze natuurlijk niet perfect of 100% accuraat, je hebt er tenminste iets aan.
    Zelfs kyr heeft meer gepost, niet qua inhoud maar wel qua mee-denken.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya vr mei 31, 2013 11:54 am

    Shiro, Remix heeft ook niet gestemd.

    En omdat ik over niet al te lange tijd richting Animecon zal vertrekken, zal ik na gisteren de aftrap voor de donderdagstemming gegeven te hebben, vandaag ook weer de eerste zijn die z'n stem voor de vrijdagdeadline aanpast. Wat een eer.

    Fao, Neko, ik snap jullie argument tegen mij niet helemaal. Wat zou ik er ook al weer mee opschieten om als eerste een stem uit te brengen als ik een wolf was? Ik was eerlijk gezegd enigszins verbaasd dat Olga me meteen volgde, want ik stemde niet met de verwachting dat het ook daadwerkelijk tot een ophanging zou leiden. Het was immers pas donderdag, en jullie kennen me goed genoeg om te weten dat ik mijn uiteindelijke keuze niet zou baseren op het minimale beetje nuttige informatie dat we hadden op het moment dat ik de eerste stem uitbracht.

    Ik denk dat jullie de nieuwe speldynamiek nog niet helemaal in de gaten hebben. De dubbele deadline is een regel die in het voordeel van de burgers werkt, omdat het betekent dat we meer dan ooit met stemmen kunnen schuiven om het effect daarvan te observeren, want iedereen is verplicht aan de try-out show op donderdag mee te doen.

    Dat voordeel laten we echter volledig aan onze neus voorbij gaan als we van de eerste deadline een ritueel maken waarbij iedereen plichtsgetrouw roept 'ik weet het niet maar ik stem voorlopig maar omdat het moet'. Ik heb enkel datgene gedaan wat nodig was om dat zo veel mogelijk te voorkomen en het voordeel van de dubbele deadline ten volste te benutten. Daarmee stel ik me kwetsbaar op, daar ben ik me ten volste van bewust - net als jullie, als ik zie hoe gretig jullie er gebruik van maken.

    Kortom: een donderdagstem leent zich niet voor hetzelfde soort interpretatie als een stem in het oude systeem, en dat zouden jullie moeten weten.

    Dat gezegd hebbende kan ik jullie ook de reden vertellen dat ik sinds mijn aftrapstem niet meer gepost heb. De redenering hierboven zal duidelijk maken dat er (naast wat ik al eerder noemde) naar mijn mening nog een kenmerk is waaraan we wolven in deze eerste week met het deadlinesysteem mogelijk zouden kunnen herkennen: een voorzichtige donderdagstem 'omdat het nu eenmaal moet'. Een stem met (al dan niet geacteerde) zelfverzekerdheid uitbrengen lokt meer discussie uit en maakt daarbij de stemmer kwetsbaarder. Allebei zijn dat zaken die niet in het voordeel van een wolf zijn. Een verstandige wolf stemt op donderdag dus zeer terughoudend, om geen onnodige discussies uit te lokken en zichzelf in te dekken tegen kritiek (Het is immers makkelijker je te verdedigen tegen kritiek op je stem als je er alvast bij gezegd hebt dat je je stem morgen wel zult veranderen).

    Ik zeg niet dat alle wolven dat zullen doen, of dat iedereen die dat doet een wolf is, maar het is een speelstijl die in het voordeel van de wolven werkt. Wie aan dit kenmerk voldoet heeft in mijn ogen daarom een grotere kans om wolf te zijn dan de rest.

    Ik heb het stemgedrag van de spelers na mij gisterenavond geobserveerd, en de stemmen van de spelers buiten mijzelf gerangschikt op de mate van terughoudendheid die zij betrachtten bij het uiten van hun donderdagstem.

    Meest terughoudend

    1. Pyonta: Stemt op iemand op wie nog niemand gestemd heeft, gewoon om er vanaf te zijn.

    2. Shiro: heeft haar stemplicht volledig van zich afgeschoven door op Mr.Kriesebo te stemmen na eerst uit te leggen waarom het geen goed idee is om op Mr.Kriesebo te stemmen. Het equivalent van een blanco stem, dus.

    3. Kyr: Stemt naar eigen zeggen random "omdat er gestemd moet worden" en biedt zelfs zijn excuses aan aan de random persoon op wie hij stemt.

    4. Komodostache: Stemt op basis van een compleet onzinnig argument dat niets met het spel te maken heeft, naar eigen zeggen omdat hij het niet weet, hoewel hij er niet bij zegt dat hij het nog zal veranderen enzovoorts.

    5. Lyari: Stemt op iemand die nog niets gezegd heeft, en vermeldt erbij dat het gaat om een "voorlopige donderdag stem", wat de indruk wekt dat ze die stem niet zal vasthouden op vrijdag.

    6. Yuki Kuro: heeft duidelijk over zijn stem nagedacht, ook al roep hij erbij dat het is om te poken. Geeft er ook duidelijke argumenten bij.

    7. Toumyon: Deelt een beargumenteerde poke uit.

    8. Olly: Uit in eerste instantie wel een overwogen volgstem die niet zomaar een random poke is, maar zegt erbij dat het alleen bedoeld is om de druk op te voeren en het verhaal van de bestemde te horen. Verandert vervolgens haar stem, maar zonder toelichting.

    9. Skip: zegt erbij dat het een tijdelijke stem is, maar onderbouwt die stem wel degelijk.

    10. XavC: Uit een stem op basis van 'gut feel', maar maakt duidelijk er wel over nagedacht te hebben.

    11. Nekotaku: Geeft een (kort) beargumenteerde stem, maar zonder erbij te roepen dat het maar een poke is.

    12. Faolinn: Geeft op basis van argumenten een stem, zonder disclaimers over pokes of tijdelijkheid.

    Minst terughoudend

    (Vergeten te stemmen: Remix, Mitch, Kriesebo. Ook geen best teken, maar ik kan er nu weinig mee. Ik vermoed dat een wolf door z'n maatjes gepoket zou worden als ie de deadline vergeet, dus op hen stem ik deze ronde maar niet, bij gebrek aan betere informatie.)


    Daarnaast heb ik gekeken wie er het meest "meeloper" was in hun donderdagstemkeuze. Zoals ik al eerder zei zullen de meeste wolven zich in de eerste week vooral bezighouden met het geven van een duwtje in de een voor hen gunstige richting die een burger al onwetend ingeslagen is, in plaats van zelf nieuwe richtingen te verkennen. Dat laatste is namelijk volstrekt overbodig om een burger op te laten hangen in week 1. Het gaat bijna vanzelf.

    Meest "meeloper"

    1. Lyari: Volgt de random-stem van Kyr, waardoor een inactief persoon (waarvan de kans klein is dat hij zich zal verdedigen) zich nu in de gevarenzone lijkt te bevinden.

    2. Shiro: Volgt de poke-de-inactievelingen-trend.

    3. XavC: Stemt op basis van gut feel op iemand die al door twee anderen als verdachte genoemd is.

    4. Komodostache: Volgt Kyr in het random-stemmen. En noemt "Kur2005" er ook nog even bij zodat we weten dat het idee niet van hemzelf kwam.

    5. Pyonta: stemt op iemand op wie nog niemand gestemd heeft, maar gaat daarin mee in de 'spread-shot' trend. (Die trend is niet gunstig voor de burgers, kan ik je vertellen.)

    6. Olly: Volgt mij onmiddelijk met stemmen, maar voert eerst nog wel het een en ander aan kritische opmerkingen over een aantal verschillende spelers aan. Maakt zich kwetsbaar door haar stem vervolgens zonder argumenten te veranderen in een onverwachtse richting.

    7. Kyr: Stemt als eerste random, en op een persoon op wie nog geen andere stemmen gevallen zijn of lijken te gaan vallen. Maar geen argumentatie dus.

    8. Skip: Volgt Pyonta in zijn stem op Stache, maar noemt er wel een argument bij (in tegenstelling tot Pyonta). Niet echt meeloper, dus.

    9. Faolinn: Stemt beargumenteerd op iemand die tot op dat moment niet met zoveel woorden als verdachte genoemd werd.

    10. Toumyon: Geeft beargumenteerd aan waarom hij niet stemt op de spelers die tot dat punt stemmen kregen, en slaat zelf een andere richting in.

    11. Nekotaku: stemt op iemand die nog niet eerder stemmen gehad heeft, of leek te krijgen. Blijft daarop stemmen ondanks een (imo) overtuigend tegenargument uit de hoek van Fao. Noemt later een tweede verdachte die logisch volgt uit zijn eerdere kritiek op genoemde verdachte.

    12. Yuki Kuro: Stemt beargumenteerd op iemand die tot op dat moment door niemand verdacht leek te worden en in het algmeen moeilijk verdacht te maken is, terwijl hij (Yuki Kuro) zelf gevaar liep.

    Meest vernieuwend


    Voor het gemak zal ik de twee lijstjes maar letterlijk bij elkaar optellen, omdat dat precies duidelijk zal maken wie ik - op rationele gronden - waarschijnlijkere wolven acht dan gemiddeld.

    Geschikte kandidaat voor een stem

    4. Shiro
    6. Pyonta
    6. Lyari
    8. Komodostache
    10. Kyr
    13. XavC
    14. Olly
    17. Toumyon
    17. Skip
    18. Yuki Kuro
    21. Faolinn
    22. Nekotaku
    (Niet in de lijst door gebrek aan stem: Remix, Kries, Mitch.)

    Minder geschikte kandidaat voor een stem

    Is dit nu een feilloze wolfkansen-lijst? Natuurlijk niet. De individuele speelstijlen van spelers worden in deze redenering grotendeels genegeerd. Het is onmogelijk om elke wolf te pakken door naar algemene trends te kijken, maar met het weinige beetje informatie dat we nu hebben, kan het een handig hulpmiddel zijn om de aandacht te vestigen op spelers die zich in algemene zin wolf-achtig gedragen.

    Natuurlijk is het geen goed plan om het individu in elke deelnemer volledig te negeren, dus ik heb de posts van de top van mijn lijstje nog eens goed bekeken in het licht van hun gebruikelijke speelstijl.

    Shiro: Haar stem was uitermate teleurstellend, te meer omdat we ondertussen wel weten dat ze meer in haar mars heeft dan random inactievelingen stemmen. Aan de andere kant weet ik dat ze meestal niet te hard van stapel probeert te lopen, dus in dat opzicht is het misschien logisch dat ze zo stemde. Voorlopig zie ik haar dus niet als de meest geschikte galgkandidaat.

    Pyonta: Hij is vaker stil in de eerste week, maar nu lijkt hij er echt met de pet naar te gooien. Het is lastig met zo weinig post-inhoud iets zinnigs over hem te zeggen, maar het zou me absoluut niet verbazen als hij een wolf was.

    Lyari: Was opvallend stil, en zoals ze zelf al aangaf, zonder goede reden. Tenzij de reden was dat ze niet te veel op wilde vallen. En als ze zich dan op het topic meldt, is het om op een inactieveling te stemmen. Bovendien: van de twee inactievelingen kiest ze juist degene op wie al eerder gestemd. Ik heb haar nog niet vaak genoeg zien spelen om veel te durven zeggen over haar wolf-kans, maar na de vorige ronde had ik toch iets hogere verwachtingen van een burger-Lyari dan wat we nu te zien krijgen...

    Komodostache: Hij is volgens mij best een denker, maar draagt toch niets inhoudelijks bij. Ik vermoed dat hij mee is gaan doen aan dit spel omdat hij er serieus in mee wilde spelen. Om dan in je eerste potje al meteen met flauwe opmerkingen te gaan strooien in plaats van constructief mee te spelen, vind ik opvallend. Als hij in zijn eerste potje meteen tot wolf benoemd was, zou dat zijn gedrag prima kunnen verklaren.

    Kyr: Zijn gedrag is niet bepaald voordelig voor de burgers te noemen, maar zijn speelstijl ken ik nog niet, en het is zijn eerste ronde, dus het zou niet mijn voorkeur hebben om nu meteen op hem te stemmen.

    Kortom, een echt voor de hand liggende keuze zie ik nog niet. Als ik Kyr2005 heette, zou ik nu waarschijnlijk posten dat er niet genoeg informatie is en gewoon maar weer een gok doen. Mijn naam is echter niet Kyr2005, en ik doe liever een geinformeerde gok dan een blinde gok.

    Op basis van al het bovenstaande kies ik voor die geïnformeerde gok Komodostache.

    (Zelfverdediging - of om het wat heldhaftiger te brengen, het feit dat ik als enige zeker weet dat mij ophangen in elk geval geen gunstig idee voor het lepelkamp is - speelt bij deze uiteindelijke keuze ook een rol, mocht iemand me daar naar willen vragen.)

    En ja, ik besef dat ik nu bijna iedereen in het spel wel ergens in deze post op de tenen getrapt heb, maar ik baseer m'n stem nu eenmaal liever op rationele argumenten in plaats van iets als 'gut feel' of 'omdat hij/zij nog niks gezegd heeft' waar niemand aanstoot aan hoeft te nemen.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Faolinn vr mei 31, 2013 1:04 pm

    Hmm ik zit nu aardig in de tang wat Ura betreft. Paar feitjes:
    -Ura wordt onder druk gezet, hij is kandidaat voor de galg
    -Ura volgt met een gigantische post waarin hij grotendeels alleen de gebeurtenissen van vandaag op een rijtje heeft gezet.
    -Ura spint daar een rijtje verdachten uit op een manier waarvan hij zelf al zegt dat het niet bepaald veel om het lijf houdt en gaat vervolgens stemmen op een middenmoot die naar de gevarenzone neigt. Ura's redenen voor die stem echter, zijn ontzettend plausibel.

    Of Ura daadwerkelijk werk heeft verzet om ons te helpen of enkel om ons in een andere richting te sturen (Ja Ura daar pak ik je op je eigen woorden) is me niet duidelijk. Hij kan zowel oprecht zijn als een wolf die ons een nieuw denkbeeld op wilt leggen om zo een onschuldig target te kiezen. Bijna ieder ander persoon zou ik na zo'n post als deze vrijwaren van verdenkingen, maar ik zie het zo gebeuren dat Ura zich even in de huid van burger heeft geplaatst, dan zijn post heeft getikt, en dan hier en daar zodanig in heeft zitten snijden zodat de vingers en aandacht even wat minder naar hem zullen wijzen.

    Ik laat mijn stem dus nog even op Urameshiya staan en begeef me dan als de gesmeerde bliksem richting mijn tentamen. Ik zal proberen het topic te volgen om zo Ura's verdere verdediging en die van anderen te volgen maar ik kan niets beloven helaas.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro vr mei 31, 2013 2:22 pm

    Ok, ik heb het aangepast. Remix staat nu in de lijst.

    En over mijn stem: Ik heb gezegd dat het een poke was, maar het spijt me als ik daar niet duidelijk genoeg in ben geweest.
    Ik weet dat het geen nuttige stem was, maar ik had geen idee wat ik wel zou moeten doen. Er is niemand die ik verdacht vind. Maar het spijt me. Mijn volgende stem zal beter zijn, dat beloof ik!

    Urameshiya schreef:Pyonta: Hij is vaker stil in de eerste week, maar nu lijkt hij er echt met de pet naar te gooien. Het is lastig met zo weinig post-inhoud iets zinnigs over hem te zeggen, maar het zou me absoluut niet verbazen als hij een wolf was.
    Dat valt toch best mee? Ik heb niet de indruk dat hij anders speelt. Hij is altijd stil, en ik zie geen verandering in zijn normale patroon. Wat is het dat je zo vreemd vindt aan zijn acties?

    Urameshiya schreef:Kyr: Zijn gedrag is niet bepaald voordelig voor de burgers te noemen, maar zijn speelstijl ken ik nog niet, en het is zijn eerste ronde, dus het zou niet mijn voorkeur hebben om nu meteen op hem te stemmen.
    Kyr past voor mij perfect in het profiel van een nieuwe speler. Ik zie echt niets vreemds aan zijn gedrag.
    Urameshiya schreef:Om dan in je eerste potje al meteen met flauwe opmerkingen te gaan strooien in plaats van constructief mee te spelen, vind ik opvallend. Als hij in zijn eerste potje meteen tot wolf benoemd was, zou dat zijn gedrag prima kunnen verklaren.
    Maar deze vind ik wel erg vreemd. Hoe maken de opmerkingen van Komodostache hem een wolf? Zou hij als wolf niet juist voorzichtiger zijn? Je hebt als wolf teamgenoten met wie je rekening moet houden. Zouden zijn teamgenoten hem niet aanspreken, of hem zeggen dat hij echt een verdenking moet gaan posten? Dit soort gedrag laat me eerder denken dat hij geen wolf is.

    En waarom zeg je van Kyr dat je zijn speelstijl niet kent, maar geldt dat voor Komodostache niet? Van hem weten we toch ook niet wat zijn speelstijl is?
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Yuki Kuro vr mei 31, 2013 3:30 pm

    Het is vrijdag, magnetron-dag.

    Ik heb eens geprobeerd om alles los te laten wat ik van iedereen al eens gehoord had in eventuele eerdere spellen, en me alleen te richten op gedrag in dit specifieke spel. Nu is het hier wat moeilijker om mensen te peilen dan in Real Life, je kan best veel halen uit iemand zijn spreekstijl. Ik ben eens iedereen apart gaan bestuderen en heb mentaal wat punten gemaakt die me opvielen.

    Mijn stem naar Neko was, zoals ik al zei, een poke. Maar niet alleen dat. Ik wilde weten hoe hij zich verdedigde, aangezien hij dat nog niet had hoeven doen. Ik wilde weten hoe hij zich zou reageren als de vinger opeens naar hem wees. En ik moet zeggen, tot nu toe ben ik tevreden.

    Toen ik nog eens opnieuw de posts van donderdag doorlas verwachtte ik bijzonderheden te vinden. Die heb ik gevonden.
    Ik vond het nogal vreemd, en een beetje grappig eigenlijk, dat wanneer Ura dit zei:
    Ik denk dat de kans kleiner is dat ze zelf met riskante suggesties komen, maar eerder op de bandwagon zullen springen als ze iemand anders een suggestie zien doen die voor hen gunstig is.
    Olly binnen 9 minuten met dit komt:
    Laat ik ook maar stemmen op Yuki Kuro om de druk voor hem wat op te voeren.
    Ben ik de enige, of lijkt dit wel heel erg op een wolf die gewoon mee aan het gaan is met een stem die toevallig goed uitkomt?

    Haar volgende post een reactie op Kyr, waarin ze nogal vreemd reageert. En erna een post waarin ze haar stem HELEMAAL omgooit.
    Bij deze verander ik mijn stem naar RemiliaxScarlet en ga ik even slapen.
    Niet eens een uitleg waarom. Vreemd.

    Nu snap ik dat mensen misschien een idee hebben dat ik gewoon iets tegen Olly heb, gezien de vorige potjes ^^', maar nee. Zoals ik in het begin al zei, ik heb alles van hiervoor losgelaten en gedaan alsof dit mijn eerste potje hier was.

    Nou, Olly, ik kijk ernaar uit je verdediging te zien. Ik stem namelijk op jou.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly vr mei 31, 2013 3:48 pm

    Nu we een donderdagstemsysteem hebben maakt een stem op donderdag nog bar weinig uit. Zeker voor wolven die een bepaalde uitkomst willen, alles kan namelijk nog veranderen. Als ik zonder duidelijke argumenten, alleen om de druk op de voeren om antwoorden uit te lokken, stem, kan ik nooit een meerderheid verwachten, waardoor mijn slachtoffer naar keuze eruit zou gaan. Op donderdag kan alles nog niet toevallig goed uitkomen, omdat niemand nog weet wat de vrijdag gaat brengen.
    Na de reactie, die ik dus uitgelokt had, te hebben gekregen was ik vrij tevreden en overtuigd. Het was gelukt, ik had een antwoord uitgelokt en uit dat antwoord had ik geconcludeerd dat Yuki niet de wolf was. Dan had het natuurlijk geen zin meer om de stem te laten staan. Bovendien geniet ik op de donderdag alle vrijheid om zo vaak van stem te veranderen als ik wil. Yuki's reactie had geen duidelijke sporen opgeleverd, de rest van dit topic ook nog niet. Afijn, zelfde tactiek, volgende. Overigens ben ik ook echt moe en uitgeput en had ik een reële angst om voor het uitbrengen van een andere stem op donderdag in slaap te vallen en een strafpunt te riskeren.
    Mag ik overigens weten wat er vreemd is aan mijn reactie op Kyr? Want met alleen jouw mening van vreemd kom ik niet veel verder.

    Mijn stemmen gisteren waren dus net als die van jou, Yuki, pokes naar mensen om reacties te peilen. Ben jij nu even verdacht als ik ben?

    Gesponsorde inhoud


    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 9 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 5:28 pm