Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+14
Faolinn
XavC
Sophie
Yukari
Toumyon
Reym
Decidetto
Deviljho
Urameshiya
Princess Sylvysprit
Shiro
Nekotaku
T
Olly
18 plaatsers

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Pshycho Maniac za mei 17, 2014 12:12 am

    Oh, dat is jammer...
    Ik heb het gevoel dat de wolven zich helemaal rot lachen.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Shiro za mei 17, 2014 12:28 am

    Jammer! :C
    Hopelijk krijgen we de volgende dag wel een wolf.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Urameshiya zo mei 18, 2014 10:30 am

    Hmm, dat is een spijtige uitkomst. Zoals Pshycho ook al zei: de wolven zullen zich wel vermaakt hebben tijdens deze stemming. We hebben het ze wel heel makkelijk gemaakt.

    In dat opzicht vond ik overigens Toumyon gisteren een beetje verdacht. Hij gaf zowel aan dat hij een hekel had aan bandwagonnen als dat hij mij (die als eerste gestemd had op Devil) absoluut niet vertrouwde, en ging ondanks dat toch meestemmen op Devil. Opvallend, niet?

    Dan was er nog iets anders dat me aan de stemming opviel. We weten dat wolven hun stemmen meestal proberen te spreiden om geen argwaan te wekken. Er was in dit geval (naast Devil zelf) maar één iemand die niet op Devil stemde, als ik me niet vergis, en dat was Reym. Ze had er niet echt een duidelijk argument voor, en gaf zelfs aan dat ze degene op wie ze stemde eigenlijk niet echt op zou willen hangen. Het was voor haar vooral een manier om niet op Devil te stemmen, zonder echt een poging te doen de bandwagon een halt toe te roepen. Zou een prima wolvenactie kunnen zijn.

    Deviljho schreef:Krijg ik nu mijn prijs voor "TvH retard van het jaar 2014"?
    Als iemand die verdient zijn wij burgers het met z'n allen.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Reym zo mei 18, 2014 12:15 pm

    Urameshiya schreef:Dan was er nog iets anders dat me aan de stemming opviel. We weten dat wolven hun stemmen meestal proberen te spreiden om geen argwaan te wekken. Er was in dit geval (naast Devil zelf) maar één iemand die niet op Devil stemde, als ik me niet vergis, en dat was Reym. Ze had er niet echt een duidelijk argument voor, en gaf zelfs aan dat ze degene op wie ze stemde eigenlijk niet echt op zou willen hangen. Het was voor haar vooral een manier om niet op Devil te stemmen, zonder echt een poging te doen de bandwagon een halt toe te roepen. Zou een prima wolvenactie kunnen zijn.

    "niet echt een duidelijke reden": Ik vond Deviljho véél te opvallend was om een wolf te zijn. Het lijkt me, als iemand een wolf is, dat hij dan niet zo opvallend iemand probeert te corneren als Deviljho deed. Dat lijkt me wel een aardige reden.
    Ik snap dat mensen Devil verdacht vonden omdat hij Shiro aanviel in de discussie en daarbij bleef 'schreeuwen', maar ik vond dat te opvallend voor een wolf.

    Het is al vaker voorgekomen dat twee onschuldige burgers gingen bekvechten, en daarna werd de meest schreeuwerige opgehangen. Ik wilde dat deze keer voorkomen.
    Omdat ik niet op iemand wil stemmen waarvan ik bijna zeker weet dat die onschuldig is, deed ik een inactiviteitsstem. Het liefst heb ik dat iedereen een steentje bijdraagt aan de discussie.

    Ik vertrouw Ura wel, hij had goede argumenten om Shiro te backen in de Deviljho/Shiro discussie. Hij stemde als eerste op Deviljho. Goed, er moet iemand de eerste zijn. En als ik in zijn schoenen zou staan, zou ik het ook wel verdacht vinden als iemand niet met de rest meestemt. Dus ik begrijp zijn gedachtengang wel een beetje.


    ----------------
    Deviljho was dus toch een gewone VN-fan.
    Maar die bandwagon, tsja.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Toumyon zo mei 18, 2014 4:20 pm

    Urameshiya schreef:
    In dat opzicht vond ik overigens Toumyon gisteren een beetje verdacht. Hij gaf zowel aan dat hij een hekel had aan bandwagonnen als dat hij mij (die als eerste gestemd had op Devil) absoluut niet vertrouwde, en ging ondanks dat toch meestemmen op Devil. Opvallend, niet?

    Niet zeker of dit een poging is mijn woorden te verdraaien of gewoon kei hard erover heen gelezen te hebben, maar...
    Toumyon schreef:Het is tot nu toe een gut-feel, maar ben ik de enige die dit heeft of er zo over denkt?
    Een gut-feel, en "absoluut niet vertrouwde" zijn een groot verschil.
    Ik vind je manier van posten echt veel te rustig dan wat je normaal zou doen, maar meer heb ik ook niet aan te merken op je posts.

    En dan nog iets...
    Urameshiya schreef:
    We weten dat wolven hun stemmen meestal proberen te spreiden om geen argwaan te wekken. Er was in dit geval (naast Devil zelf) maar één iemand die niet op Devil stemde, als ik me niet vergis, en dat was Reym.
    Vind ik een klein beetje tegenstrijdig tegenover mij.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Shiro zo mei 18, 2014 5:37 pm

    Reym schreef:Maar die bandwagon, tsja.
    Één ding dat ik nooit heb begrepen aan mensen die klagen over bandwagons, is dat het nooit in ze op lijkt te komen dat mensen degenen waarop ze stemden daadwerkelijk verdacht vonden.

    Als Devil twee spelers probeert aan te vallen met vage argumenten,(speelstijl is na een jaar veranderd, informatie uit skypegesprekken die we niet kunnen zien?), lijkt hem verdacht vinden me een hele normale reactie, vooral omdat hij nog zo op die dingen bleef doorhameren. Dat kan je bandwagonnen noemen, maar is het in essentie niet gewoon het vormen van een mening op basis van de argumenten die in het topic gepresenteerd worden? Als die in het nadeel van iemand staan krijgt die veel stemmen, dat lijkt me logisch, maar het is niet noodzakelijk meestemmerij.

    Reym schreef:Het lijkt me, als iemand een wolf is, dat hij dan niet zo opvallend iemand probeert te corneren als Deviljho deed. Dat lijkt me wel een aardige reden.
    Hier zou ik trouwens niet te snel vanuit gaan. Hoewel het een logische redenering is, ik ga je er dan ook zeker niet verdacht om maken, zijn er ook wolven die juist veel manipulatiever/actiever worden. (Denk bijvoorbeeld aan Neko, hij is er ontzettend goed in. Ura heb ik ook wel eens een stuk feller zien worden, al was het maar één keer.)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Sophie zo mei 18, 2014 6:07 pm

    Ahhhh de deadline was 21.00, wat stom van me.
    Uiteindelijk heeft mijn stem niet veel uitgemaakt, maar goed.

    Devil was dus géén wolf. Ik vind het echt ongelovelijk. Hij was zó fel mensen aan het beschuldigen, en aan het einde kwam hij met een vreemde poging om zichzelf te redden (die faolinn beschreef, waar ik het slechts deels mee eens was maar waar ik wel waarheid in zag).
    Ik vind je geen retard Devil, maar het is duidelijk dat ik je speelstijl echt totaal niet snap.

    Reym schreef:
    "niet echt een duidelijke reden": Ik vond Deviljho véél te opvallend was om een wolf te zijn. Het lijkt me, als iemand een wolf is, dat hij dan niet zo opvallend iemand probeert te corneren als Deviljho deed. Dat lijkt me wel een aardige reden.
    Ik snap dat mensen Devil verdacht vonden omdat hij Shiro aanviel in de discussie en daarbij bleef 'schreeuwen', maar ik vond dat te opvallend voor een wolf.

    Goed punt op zich, maar het leek gewoon alsof hij heel onzeker was en hij steeds op Shiro wilde focussen. Ik snap persoonlijk niet waarom je dit als burger zijnde wél zou willen doen, aangezien je dan slechte aandacht trekt (en dood gaat..).

    Reym schreef:Het is al vaker voorgekomen dat twee onschuldige burgers gingen bekvechten, en daarna werd de meest schreeuwerige opgehangen. Ik wilde dat deze keer voorkomen.
    Omdat ik niet op iemand wil stemmen waarvan ik bijna zeker weet dat die onschuldig is, deed ik een inactiviteitsstem. Het liefst heb ik dat iedereen een steentje bijdraagt aan de discussie.

    Helemaal mee eens, de eerste twee zinnen heb ik eerder in eigen woorden ook gezegd. Helaas kwam er verder niet veel discussie op gang, en dan gaan mensen toch wijzen naar degene die het meeste aandacht getrokken hebben..
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Faolinn zo mei 18, 2014 11:44 pm

    Shiro schreef:Hoewel het een logische redenering is, ik ga je er dan ook zeker niet verdacht om maken, zijn er ook wolven die juist veel manipulatiever/actiever worden. (Denk bijvoorbeeld aan Neko, hij is er ontzettend goed in. Ura heb ik ook wel eens een stuk feller zien worden, al was het maar één keer.)
    Grappig dat je het eens bent met mijn grootste argument jegens jou, aangezien je je zelf hier ook schuldig aan maakt. Maar je hebt gelijk, dit is geen geldig argument van Reym. Al moet ik dat wel temperen met het feit dat je dit vaak pas leert na vele potjes gespeeld te hebben.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Shiro ma mei 19, 2014 12:01 am

    Faolinn schreef:Grappig dat je het eens bent met mijn grootste argument jegens jou, aangezien je je zelf hier ook schuldig aan maakt. Maar je hebt gelijk, dit is geen geldig argument van Reym. Al moet ik dat wel temperen met het feit dat je dit vaak pas leert na vele potjes gespeeld te hebben.
    Ik weet het. Ik had deze reactie kunnen zien aankomen.
    Ik heb ook nooit gezegd dat het per definitie een slecht argument is, sterker nog, ik heb het zelf ook wel eens gebruikt. Dat zal ook vast niet de laatste keer geweest zijn. In dit specifieke geval vond ik het echter niet toepasbaar, om redenen die ik volgens mij al irritant vaak herhaald heb.

    En dat je het pas na een tijdje leert is iets waar ik het mee eens ben, daarom heb ik ook even benadrukt dat het een logische redenering is. Maar juist daarom is het ook handige informatie!
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Olly ma mei 19, 2014 1:01 am

    Door eindexamens heb ik nu eigenlijk geen tijd om een verhaaltje te schrijven, wanneer ik die weer per ongeluk vind in de loop van de week komt hier toch nog een verhaaltje, maar om het spel niet op te houden hier de uitslag van de nacht.

    Ending III:
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Pshycho Maniac ma mei 19, 2014 2:09 am

    Ugh, en toen waren we Shiro kwijt.

    Ik heb een beetje het gevoel dat de wolven willen dat we ons nu richten op Fao en Reym (of een van de anderen) omdat die argumenteerden met Shiro.
    Of misschien is 1 van hun, of beide, een wolf.

    Of misschien een Bug of misschien wat anders.

    We zijn al een special rol en een burger kwijt.
    Nu ook nog Shiro, die misschien een speciale rol heeft, en dat zijn er dus al drie.

    Er zijn nog 11 personen over.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Reym ma mei 19, 2014 10:00 am

    Psycho, Ik denk niet dat je zomaar kan afleiden wie een wolf is aan de hand van wie er niet aan de kant van Shiro stond tijdens het debat. Deviljho argumenteerde ook tegen Shiro, en hij bleek een 100% mens. Het zou net zo goed kunnen dat de wolven aardig zin tegen shiro en haar daarna killen, om vervolgens iemand te framen bij de afwijkende meningen. (edit: oeps dat zeg je ook, door het schermpje van m'n telefoon kan ik alles niet zo goed lezen ;_;. Fail van mij.)

    Faolinn heeft wel gelijk in zn kritiek op mn standpunt. Ik heb gisteren in mn pauze een oud potje doorgelezen, (8) en toen was toenmalige wolf Fao best opvallend aanwezig.
    Weer wat geleerd.


    Laatst aangepast door Reym op ma mei 19, 2014 5:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Shiro ma mei 19, 2014 11:10 am

    Ik was een gewone burger.
    Dit is dus waarom ik in de eerste week actief was.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Pshycho Maniac ma mei 19, 2014 3:39 pm

    ...We zijn tenminste niet een speciale rol kwijt.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Sophie ma mei 19, 2014 5:54 pm

    Interessant.... (En jammer, maar dat is 's nachts te verwachten, dat er een burger sterft).

    Iemand speculaties waarom de wolven Shiro hebben vermoord?

    Want ik zou Shiro juist een van de meest verdachte personen vinden nadat Devil burger bleek te zijn. Het zou me voor de wolven dan ook makkelijker lijken om haar te laten leven.

    Misschien was het ook wel helemaal niet de intentie van de wolven en is er iets met de bug gebeurd?


    Gesponsorde inhoud


    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 7 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:45 pm