Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+14
Faolinn
XavC
Sophie
Yukari
Toumyon
Reym
Decidetto
Deviljho
Urameshiya
Princess Sylvysprit
Shiro
Nekotaku
T
Olly
18 plaatsers

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Reym ma mei 19, 2014 9:01 pm

    Dus nu zijn er 2 normale burgers dood, en 1 Guidebook Maniac/Ziener, dus nog 11 mensen over. (wat Psycho een paar posts hierboven ook zei)

    Geen idee of alle speciale rollen in het spel zitten. Maar als het zo is: ('stating the obvious')
    -ziener=dood, cupido, heks, slet, engel, jager. Nog 5 specialen.
    - een x aantal weerwolven
    - 1 bug
    - een y aantal normale burgers zonder speciale krachten

    Van wat Sophie zei: Het zou wel kunnen dat Shiro is gedood door een trucje van de bug. Of de heks heeft iemand opgelapt. Of de weerwolven hebben Shiro gedood, en de bug deed niks.

    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Faolinn ma mei 19, 2014 9:22 pm

    Dank je voor de opsomming Reym! Heb altijd een hekel aan dat soort zaken.

    Het zou bug kunnen zijn... maar waarom zou het NSFW filter haar willen beschermen? Bovendien zou dat wederom betekenen dat er geen wolvenslachtoffer is gevallen. Uiteraard kan het in combinatie met de slet of heks allemaal weer wel. We weten er gewoon niet genoeg vanaf, ik begin zo onderhand te hopen dat de heks naar buiten stapt om wat te vertellen. Dan hebben we in ieder geval één die te vertrouwen is.

    Op de wolvenoptie wil ik nog wel even ingaan:
    A: Het was een last minute/snel genomen/compleet random beslissing die wellicht deels uit onkunde is genomen? Deze theorie acht ik hoogst onwaarschijnlijk aangezien ze Neko op nacht één eruit hebben geknald (ja of dat moet echt zéér ongelukkig nachtwerk zijn geweest van de andere rollen...)
    B: De wolven hebben het JUIST gedaan omdat dat niet in het verwachtingspatroon lag, in welk geval we te maken hebben met minstens één ervaren speler/speelster. No way dat Shiro vannacht beschermd zou worden. Ik denk dat ALS het de wolven geweest zijn, ze hadden willen gaan voor een sure kill: Shiro speelt goed en was onbeschermd.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Urameshiya di mei 20, 2014 10:08 am

    Reym schreef:"niet echt een duidelijke reden": Ik vond Deviljho véél te opvallend was om een wolf te zijn. Het lijkt me, als iemand een wolf is, dat hij dan niet zo opvallend iemand probeert te corneren als Deviljho deed. Dat lijkt me wel een aardige reden.
    Ik snap dat mensen Devil verdacht vonden omdat hij Shiro aanviel in de discussie en daarbij bleef 'schreeuwen', maar ik vond dat te opvallend voor een wolf.
    Het gaat me er niet echt om of je een argument had, of om of je er nu een uitleg bij kunt verzinnen. Dat hij geen wolf was is intussen al wel duidelijk.

    Waar het me wel om ging was het feit dat je op dat moment je argument om niet op Devil te stemmen wegstopte in een alinea die ermee begon dat je hem wel degelijk een beetje verdacht vond, en het argument "te opvallend" dan ook nog eens betrok op meerdere spelers (Devil en Fao). "Te opvallend" is bovendien niet heel concreet, want verschillende wolven hebben verschillende speelstijlen. Tot slot zei je er ook nog eens bij dat je degene op wie je stemde, Yukari, eigenlijk niet dood wilde hebben, waardoor je het nog even extra onaantrekkelijk maakte om jouw voorbeeld te volgen.

    Je post was dus duidelijk niet bedoeld om Devil-stemmers op andere gedachten te brengen, alleen om je eigen stem te verantwoorden. De mogelijkheid bestaat dat dat was omdat je helemaal niet wilde dat Devil-stemmers op andere gedachten kwamen.

    Toumyon schreef:Een gut-feel, en "absoluut niet vertrouwde" zijn een groot verschil.
    Niet echt. In dit spel kun je sowieso al niemand vertrouwen, dus als je het nodig vindt om te posten dat je een 'gut feel' hebt dat onder al je medespelers een bepaald persoon nog minder betrouwbaar is dan de rest, dan lijkt het me logisch om de stem van die persoon ook niet te vertrouwen. Dat deed je echter wel. Je zei er zelfs nog bij hoe 'helaas' je dat vond. Of vond je het misschien niet 'helaas' om met mij mee te stemmen maar gewoon omdat je al wist dat Devil een burger zou blijken te zijn?

    Toumyon schreef:
    Urameshiya schreef:We weten dat wolven hun stemmen meestal proberen te spreiden om geen argwaan te wekken. Er was in dit geval (naast Devil zelf) maar één iemand die niet op Devil stemde, als ik me niet vergis, en dat was Reym.
    Vind ik een klein beetje tegenstrijdig tegenover mij.
    Waarom is dat tegenstrijdig? Als ze hun stemmen gespreid hebben lijkt het me logisch dat er ook wolven zijn die wel op Devil gestemd hebben.

    Sophie schreef:Iemand speculaties waarom de wolven Shiro hebben vermoord?
    Als we ervan uitgaan dat het inderdaad de wolven zijn die Shiro vermoord hebben, denk ik dat het waarschijnlijk geen beslissing uit onkunde/haast was zoals Fao in zijn eerste scenario suggereert. Ik denk dat het ofwel, zoals Fao (in scenario B) zegt was omdat ze erop rekenden dat ze er zonder problemen een actieve burger uit konden spelen, of dat ze om een of andere reden de indruk hadden dat Shiro door de andere burgers vertrouwd werd. De tweede motivatie, of een combinatie van allebei, lijkt me het waarschijnlijkst.

    Hoewel dit natuurlijk pure speculatie is, zou het kunnen betekenen dat Faolinn in het wolventeam zit. Vanuit het perspectief van de hypothetische wolf-Fao zou de eerste dag als volgt zijn verlopen:
    1. Burger Shiro wordt aangevallen door burger Devil.
    2. Wolf Fao doet lekker met Devil mee om te kijken wat het oplevert. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij Shiro eruit kon gooien.
    3. Burger Shiro wordt door andere burgers verdedigd.
    4. Wolf Fao constateert dat Shiro ophangen geen haalbaar doel voor deze dag is.
    5. De belangrijkste anti-Shiro-burger, Devil, sterft.
    6. Wolf Fao constateert dat hij nu alleen zou staan als hij Shiro er nog uit zou willen laten stemmen, en besluit daarom Shiro maar op een andere manier uit het spel te kieperen. Uiteraard speelt daarbij ook mee dat hij onder de indruk was van haar verdediging, die hij van erg dichtbij meegemaakt heeft. Hij weet nu als geen ander dat Shiro een gevaar kan vormen voor de snode plannen van het wolventeam, en dat maakt haar een geschikt doelwit. (Ook in de eerste nacht baseerden de wolven hun keuze waarschijnlijk op het uitschakelen van de gevaarlijkste speler.)

    Uiteraard is een vergelijkbaar scenario ook denkbaar voor Toumyon, die de eerste was die Shiro aanviel. Ik zeg niet dat dat op zichzelf hem verdacht maakt, maar het feit dat zijn aanval op Shiro helemaal mislukte zou hem een motivatie kunnen geven om Shiro als doelwit aan te wijzen in de afgelopen nacht.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Faolinn di mei 20, 2014 5:46 pm

    Interessante gedachte Ura. Het is een goed gevonden invulling van de zwarte gaten en het klinkt als iets wat wij allebei zouden doen in die situatie. Er is dus geen speld tussen te krijgen anders dan dat de steel waarop je theorie staat niet bestaat: Ik ben geen wolf.
    Ik heb inderdaad lekker meegedaan met Devil om te kijken wat het oplevert, die tactiek werkt namelijk zowel voor burgers als voor wolven. Devil reageerde er aardig goed op, jammer alleen dat dat nog geen garantie was voor z'n rol.

    Maar Ura, wie kaatst...:
    Jij bent van iedereen hier de ENIGE die zegt dat Shiro in dit potje een gevaar kan vormen voor de snode plannen van het wolventeam? Please elaborate, want ik was (net als Sophie) in de veronderstelling dat Shiro door de rol van de overleden Devil juist verdachter zou zijn en dus een hogere kans had om opgehangen te worden deze week? Dat was waarom ik zei dat de wolven met opzet Shiro eruit hadden gestemd. Immers, wie zou hoofdverdachte #1 nog beschermen vannacht?
    Jij neemt dus Shiro's onschuld aan, en gaat ervanuit dat ze die deze week verder zou kunnen bewijzen, als ik het goed begrijp? En dat ze daardoor dus gevaarlijk zou worden voor de wolven?
    Ik vind het apart dat je een aanname die je blijkbaar zelf eerder had gedaan als gemeengoed verondersteld, want dat is wat je nu doet, en dat is fout. Het lijkt er zelfs op alsof je een portie van je eigen snode plannen laat doorsiepelen in je theorieën. Aannames van onschuld wijzen meestal op kennis van wie goed is en wie niet. En aangezien we geen ziener meer hebben is er nog maar 1 rol die dat kan: Wolf
    Het verklaart ook je postcount van vorige week, weet je. Zie het verschil met je hele relaas die je nu op dag 2 al geeft. Vorige week was het één minuscule post waarin je even binnenvliegt om te zeggen dat je Shiro best onschuldig vind. Geen wonder dat je dat vind als je als wolf-zijnde kan zien dat ze niet in je team zit en dus onschuldig is. Verder zit je achterover en laat het voor je ogen afspelen. Dan, om het waardevolle label 'eerste stemmer' te krijgen, kijk je eens goed naar de huidige stand van zaken: Shiro met een (volgens jou blijkbaar) geweldige relaas over waarom ze onschuldig zou zijn tegenover Devil die paniekerig in het rond slaat. Natuurlijk stem je dan op Devil, dat is wat iedereen gaat doen, hem backup geven zou zinloos en onlogisch zijn.
    Maar je wilt uiteraard toch nog even je punt maken dat je ook een burger hebt verdedigd en besluit dus uiteindelijk om drie mogelijke redenen Shiro om zeep te helpen:

    -Mijn redenatie: Shiro is verdacht, niemand zal d'r beschermen en dus is ze een easy target
    -Jouw redenatie: Shiro is sterk en onschuldig, als ze zich weet te bewijzen deze week is ze blijkbaar een gevaar voor het wolventeam (?)
    -Mijn redenatie over jou: Door Shiro te vermoorden laat ik zien dat ik het bij het juiste eind had d'r in bescherming te nemen, dit maakt me minder verdacht

    NB: Ik had nog de theorie dat je ook aan d'r gekoppeld zou kunnen zijn geweest. Het zou ook je aanvankelijke gedrag verklaren, maar dan zou je nu ook in je graf moeten liggen bedacht ik me echt veel te veel later (ik moet meer slapen). Het feit dat dit niet kan maakt me wel echter een stuk zekerder van m'n zaak tegen je, Ura.

    ...Kan de bal verwachten
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Reym di mei 20, 2014 6:48 pm

    Urameshiya schreef:Je post was dus duidelijk niet bedoeld om Devil-stemmers op andere gedachten te brengen, alleen om je eigen stem te verantwoorden. De mogelijkheid bestaat dat dat was omdat je helemaal niet wilde dat Devil-stemmers op andere gedachten kwamen.

    Uhhh, had ik niet in die post gezegd wat de redenen waren waarom Deviljho onschuldig zou kunnen zijn? Het is toch niet mijn fout als andere mensen zélf op Deviljho stemmen. Ze hadden mijn redenering kunnen lezen en hun gedachten kunnen veranderen.

    Dus deed ik een inactiviteitsstem, omdat ik geloofde dat Deviljho onschuldig was (en ook bleek), en omdat niet stemmen een sanctie oplevert. Zoals ik een paar posts geleden ook al zei. (Het lijkt me namelijk een beetje dom om Deviljho eerst onschuldig te verklaren, en daarna gewoon op de Devil-bandwagon te springen :3)



    @Faolinn
    Ura zou misschien ook een andere rol kunnen hebben waardoor hij Shiro zo vertrouwde.
    Als Ura de heks is, en in nacht 1 twee mensen waren gedood (bijv. door bug haxx of de lovers): Shiro en Nekotaku, had hij Shiro tot leven kunnen wekken met het drankje. Dan had de heks gelijk een vertrouweling. Er is wel een hele kleine kans dat dit kan gebeuren.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Faolinn di mei 20, 2014 6:56 pm

    Ook dat kan niet, de heks kan niet een slachtoffer van Cupido tot leven wekken. Die sterft namelijk die ochtend, niet die nacht. Goed gevonden, maar ook niet correct.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Reym di mei 20, 2014 10:07 pm

    Faolinn schreef:Ook dat kan niet, de heks kan niet een slachtoffer van Cupido tot leven wekken. Die sterft namelijk die ochtend, niet die nacht. Goed gevonden, maar ook niet correct.

    Oeh dat is waar ook. Tijd voor caffeïne.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Sophie di mei 20, 2014 11:13 pm

    Faolinn schreef:[...] Ura,
    Jij bent van iedereen hier de ENIGE die zegt dat Shiro in dit potje een gevaar kan vormen voor de snode plannen van het wolventeam? Please elaborate, want ik was (net als Sophie) in de veronderstelling dat Shiro door de rol van de overleden Devil juist verdachter zou zijn en dus een hogere kans had om opgehangen te worden deze week? Dat was waarom ik zei dat de wolven met opzet Shiro eruit hadden gestemd. Immers, wie zou hoofdverdachte #1 nog beschermen vannacht?
    Jij neemt dus Shiro's onschuld aan, en gaat ervanuit dat ze die deze week verder zou kunnen bewijzen, als ik het goed begrijp? En dat ze daardoor dus gevaarlijk zou worden voor de wolven?
    Ik vind het apart dat je een aanname die je blijkbaar zelf eerder had gedaan als gemeengoed verondersteld, want dat is wat je nu doet, en dat is fout. Het lijkt er zelfs op alsof je een portie van je eigen snode plannen laat doorsiepelen in je theorieën. Aannames van onschuld wijzen meestal op kennis van wie goed is en wie niet. En aangezien we geen ziener meer hebben is er nog maar 1 rol die dat kan: Wolf

    Verbeter me als ik fout zit, maar volgens mij leg je Ura nogal wat woorden in de mond.

    Ten eerste ik kan nergens lezen dat hij 'Shiro's onschuld aan neemt'. Ura zegt:

    Urameshiya schreef:of dat ze om een of andere reden de indruk hadden dat Shiro door de andere burgers vertrouwd werd.

    Het klinkt in mijn oren niet alsof hij overtuigd geweest is dat Shiro te vertrouwen zou zijn geweest.
    Daarnaast is het ook helemaal niet meer relevant op het moment dat hij dit zei: Shiro's onschuld was al bewezen, en geen aanname meer. Dus ik vind het niet zozeer verdacht dat hij 'haar onschuld aan neemt'.


    Faolinn schreef: [...]
    -Mijn redenatie: Shiro is verdacht, niemand zal d'r beschermen en dus is ze een easy target
    -Jouw redenatie: Shiro is sterk en onschuldig, als ze zich weet te bewijzen deze week is ze blijkbaar een gevaar voor het wolventeam (?)
    -Mijn redenatie over jou: Door Shiro te vermoorden laat ik zien dat ik het bij het juiste eind had d'r in bescherming te nemen, dit maakt me minder verdacht

    Ik geloof niet dat deze samenvatting de redenatie van Ura bevat zoals hij het bedoeld heeft, en ik heb het gevoel dat je hem nogal wat woorden in de mond legt. En vooral die laatste theorie vind ik een beetje ver gezocht, ik zou Ura nooit minder verdacht gevonden hebben omdat hij haar toevallig in bescherming nam.


    Het valt me op hoe aanvallend je je meteen tegen Ura opstelt, opnieuw een post vol beschuldigingen, terwijl je vorige poging hiertoe niet zo geslaagd bleek te zijn. (Ja, Devil reageerde anders, maar hij was dus wel burger). Echter zou je nooit zomaar dezelfde truc meteen opnieuw toepassen op Ura, aangezien dat te obvious zou zijn. Dus ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

    Daarom vereer ik je met mijn tijdelijke stem, Faolinn. Ik heb besloten nu alvast een rode naam te plaatsen zodat ik  zeker weten niet blanco stem. Maar maak je geen zorgen, ik zal hem later deze week zeker heroverwegen dus er is niets aan de hand.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Urameshiya di mei 20, 2014 11:54 pm

    Ik was van plan om een heel verhaal aan je terug te schrijven, Fao, maar Sophie vat het eigenlijk zo goed samen dat ik weinig meer toe te voegen heb.
    Sophie schreef:Verbeter me als ik fout zit, maar volgens mij leg je Ura nogal wat woorden in de mond.

    Ten eerste ik kan nergens lezen dat hij 'Shiro's onschuld aan neemt'. Ura zegt:

    Urameshiya schreef:of dat ze om een of andere reden de indruk hadden dat Shiro door de andere burgers vertrouwd werd.

    Het klinkt in mijn oren niet alsof hij overtuigd geweest is dat Shiro te vertrouwen zou zijn geweest.
    Daarnaast is het ook helemaal niet meer relevant op het moment dat hij dit zei: Shiro's onschuld was al bewezen, en geen aanname meer. Dus ik vind het niet zozeer verdacht dat hij 'haar onschuld aan neemt'.

    Sophie schreef:Daarom vereer ik je met mijn tijdelijke stem, Faolinn. Ik heb besloten nu alvast een rode naam te plaatsen zodat ik  zeker weten niet blanco stem. Maar maak je geen zorgen, ik zal hem later deze week zeker heroverwegen dus er is niets aan de hand.
    Ook hier ga ik lekker in mee, Faolinn.

    Reym schreef:Uhhh, had ik niet in die post gezegd wat de redenen waren waarom Deviljho onschuldig zou kunnen zijn? Het is toch niet mijn fout als andere mensen zélf op Deviljho stemmen. Ze hadden mijn redenering kunnen lezen en hun gedachten kunnen veranderen.
    Je gaat aan m'n punt voorbij. Ik zei niet dat het jouw schuld was, alleen dat het mogelijk jouw bedoeling was. Je stopte je redenering op zo'n manier weg dat mensen die het lazen er niet zo snel door van gedachten zouden veranderen.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Faolinn wo mei 21, 2014 10:33 am

    Urameshiya schreef:Ook hier ga ik lekker in mee, Faolinn.
    Zie ik dan werkelijk spoken jongens? Laat ik me dan werkelijk teveel leiden door m'n gutfeelings? Want ik zie namelijk een zeer duidelijke Wolf-Ura.

    Als Ura iets voor zichzelf voor elkaar wilt krijgen is hij de gewone Ura, bijbels aan teksten en observaties. Maar het afwijkende van wolf-ura is dat als hij mensen voor zich kan laten vechten hij dat ook zal doen. Zo heeft hij in week 1 ECHT opvallend weinig gezegd. Vooral aangezien hij het allemaal netjes heeft bijgehouden. Hij is er de hele tijd bij geweest maar heeft rustig achterover gezeten om het voor z'n ogen af te laten spelen. De pionnen stonden in de juiste positie voor hem, hij hoefde alleen maar geduld te hebben. Burger-Ura denkt actiever mee, somt op, vult in, basically wat hij gisteren probeerde te doen.

    Maar dan, als blijkt dat Sophie het zwaard van hem overneemt, is het weer tijd om rustig achterover te zitten en (hij zegt het zelf nog wel!) er lekker in mee te gaan! Ik ben echt, echt zwaar gefrustreerd nu dat Sophie dat niet ziet. Ik word bespeeld als een fluit door Ura en I don't swing that way.
    De schoen past jongens. Dat is wat ik probeer te zeggen hier. Ik lees het in z'n gedrag, in z'n woorden, in z'n houding, en ik ben echt mateloos gefrustreerd dat ik dat niet goed weet over te brengen blijkbaar.

    EDIT: Nee wacht, ik heb even nagedacht en ik was nog niet klaar. Sophie je leest Ura's post en mijn post anders.

    Urameshiya schreef:Uiteraard speelt daarbij ook mee dat hij onder de indruk was van haar verdediging, die hij van erg dichtbij meegemaakt heeft. Hij weet nu als geen ander dat Shiro een gevaar kan vormen voor de snode plannen van het wolventeam, en dat maakt haar een geschikt doelwit.
    Je zegt dat ik Ura woorden in de mond leg, maar gaat daarbij compleet voorbij aan het feit dat Ura mij een hele bijbel in de mond heeft geprobeerd te proppen. Waarom is dat bij mij wel een argument maar bij hem niet? Waarom is Ura daarin niet fout, en ik wel?

    Waarom ik getriggered werd door Ura tot het vermoeden dat hij zijn eigen plannen heeft geprobeert te pinnen op mij is precies dat stukje wat je quote en blijkbaar niet goed genoeg leest om te begrijpen wat ik bedoel.
    Urameshiya schreef:of dat ze om een of andere reden de indruk hadden dat Shiro door de andere burgers vertrouwd werd. De tweede motivatie, of een combinatie van allebei, lijkt me het waarschijnlijkst.
    De fout die je maakt is dat je de indruk hebt dat mijn conclusie al in Ura's woorden terug te vinden hadden moeten zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Wat me opviel was dat Ura dus de enige was die de aanname deed dat Shiro vertrouwenspersoon zou kunnen worden voor de burgers. Dat vond (en vind ik nog steeds) een heel onlogische gedachte. Zowel jij als ik hadden de indruk dat Shiro de week erna een grote kans liep eruit gespeeld te worden omdat ze zo verdacht was.
    Zo'n onlogische gedachte, waarom is die onlogisch? Juist, omdat we niet wisten wat Shiro's rol was. Natuurlijk kan Ura zo'n redenatie opstellen als Shiro's rol bekend gemaakt is, maar de manier waarop hij hem er even uitpoepte en in m'n mo- Nee dat gaan we niet zo verwoorden omfg. Het was de manier waarop hij er even mee op de proppen kwam en het DIRECT op mij wilde pinnen die me deed vermoeden dat Ura deze gedachte niet in een dag tijd had verzonnen. Hell het kostte mij al een lange nachtrust om uberhaubt te begrijpen wat hij er precies mee bedoelde. Zowel jij als ik verkeerden nog in onze oude mindset. Ura blijkbaar niet, ik opper dus het idee dat Ura wellicht nooit die mindset heeft gehad en dus altijd heeft geweten dat Shiro onschuldig was. DAT is mijn hele argument hier.

    Mijn gutfeeling vertelt me dat Ura wachtte totdat Shiro d'r rol bekend had gemaakt om vervolgens zijn eigen redenatie op mij af te schuiven. En als dat waar is verklaart het dus waarom hij zo kort door de bocht was over zijn redenatie: omdat hij die al had voordat Shiro d'r rol bekend had gemaakt en dus eigenlijk per ongeluk te relaxed z'n idee postuleerde.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Urameshiya wo mei 21, 2014 11:29 am

    Faolinn schreef:Burger-Ura denkt actiever mee, somt op, vult in, basically wat hij gisteren probeerde te doen.
    Bedankt voor dit stukje inzicht in mijn psyche. Ik moet toegeven, het zou best prettig zijn als ik echt zo'n onbuigbaar en voorspelbaar patroon aan zou kunnen houden. De werkelijkheid is echter dat ik niet elke ronde met dezelfde mind-set begin. Ik ben er op het moment simpelweg niet in de stemming voor om hier al te lange verhalen te posten.

    Faolinn schreef:Je zegt dat ik Ura woorden in de mond leg, maar gaat daarbij compleet voorbij aan het feit dat Ura mij een hele bijbel in de mond heeft geprobeerd te proppen. Waarom is dat bij mij wel een argument maar bij hem niet? Waarom is Ura daarin niet fout, en ik wel?
    Je vergeet in je - wellicht geveinsde - verontwaardiging dat ik er bij mijn stukje speculatie heel duidelijk bij zette dat het niet meer dan een mogelijkheid was.

    Faolinn schreef:Wat me opviel was dat Ura dus de enige was die de aanname deed dat Shiro vertrouwenspersoon zou kunnen worden voor de burgers. Dat vond (en vind ik nog steeds) een heel onlogische gedachte.
    Incorrect. Het is niet mijn aanname, het is speculatie over een aanname van iemand anders. Als Shiro op dit moment nog had geleefd had ik haar waarschijnlijk niet meer vertrouwd dan de meeste andere spelers, en als ik een wolf was geweest had ik waarschijnlijk iemand anders als doelwit aangewezen. Ik stelde enkel dat de wolven haar best wel eens zo gezien zouden kunnen hebben, omdat dat een verklaring zou bieden voor het feit dat ze Shiro (waarschijnlijk) vermoord hebben. Dat ik speculeer over de gedachtengangen van de wolven wil niet zeggen dat ik zelf een wolf ben, of dat ik het met hun hypothetische standpunten eens ben.

    Faolinn schreef:Het was de manier waarop hij er even mee op de proppen kwam en het DIRECT op mij wilde pinnen die me deed vermoeden dat Ura deze gedachte niet in een dag tijd had verzonnen. (...)
    Als je een burger blijkt te zijn, zal ik deze uitspraak van je achteraf met terugwerkende kracht als een compliment opvatten.

    Faolinn schreef:Mijn gutfeeling vertelt me dat Ura wachtte totdat Shiro d'r rol bekend had gemaakt om vervolgens zijn eigen redenatie op mij af te schuiven. En als dat waar is verklaart het dus waarom hij zo kort door de bocht was over zijn redenatie: omdat hij die al had voordat Shiro d'r rol bekend had gemaakt en dus eigenlijk per ongeluk te relaxed z'n idee postuleerde.
    Je stelt dus dat ik een vooraf uitgedacht plan had, en dat dat verklaart waarom ik het - naar jouw mening - niet goed neerzette. Als je een burger blijkt te zijn, zal ik deze uitspraak van je achteraf met terugwerkende kracht als een lichte belediging opvatten.

    Faolinn schreef:Zie ik dan werkelijk spoken jongens?
    Dat zit ik me ook af te vragen. Zie je echt spoken, Fao, of weet je eigenlijk best dat je ongelijk hebt? Voor het geval het dat laatste is, laat ik m'n stem voorlopig nog maar staan. Als je een burger bent werk ik daarmee - en met deze hele post - waarschijnlijk alleen maar een verdere vernauwing van je tunnelvisie in de hand, maar dat risico neem ik op de koop toe.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Sophie wo mei 21, 2014 3:12 pm

    Faolinn schreef:
    Zie ik dan werkelijk spoken jongens? Laat ik me dan werkelijk teveel leiden door m'n gutfeelings? Want ik zie namelijk een zeer duidelijke Wolf-Ura.

    Als Ura iets voor zichzelf voor elkaar wilt krijgen is hij de gewone Ura, bijbels aan teksten en observaties. Maar het afwijkende van wolf-ura is dat als hij mensen voor zich kan laten vechten hij dat ook zal doen. Zo heeft hij in week 1 ECHT opvallend weinig gezegd. Vooral aangezien hij het allemaal netjes heeft bijgehouden. Hij is er de hele tijd bij geweest maar heeft rustig achterover gezeten om het voor z'n ogen af te laten spelen. De pionnen stonden in de juiste positie voor hem, hij hoefde alleen maar geduld te hebben. Burger-Ura denkt actiever mee, somt op, vult in, basically wat hij gisteren probeerde te doen.

    Maar dan, als blijkt dat Sophie het zwaard van hem overneemt, is het weer tijd om rustig achterover te zitten en (hij zegt het zelf nog wel!) er lekker in mee te gaan! Ik ben echt, echt zwaar gefrustreerd nu dat Sophie dat niet ziet. Ik word bespeeld als een fluit door Ura en I don't swing that way.
    De schoen past jongens. Dat is wat ik probeer te zeggen hier. Ik lees het in z'n gedrag, in z'n woorden, in z'n houding, en ik ben echt mateloos gefrustreerd dat ik dat niet goed weet over te brengen blijkbaar.

    Ik zeg niet dat jij je teveel laat leiden door je gut-feel, en Ura is ook zeker niet niet-verdacht bij mij. Ik heb net als de meeste hier geen idee wie wel of niet te vertrouwen is, dus ik kan er weer helemaal naast zitten zoals bij Devil. Maar je reactie vind ik erg fel voor iets wat (in mijn ogen) zo onzeker is. (Tenslotte deed Devil ook raar, wat we niet binnen een speelstijl vonden passen, maar dat bleek ook gewoon een burger te zijn). Zoals Ura al zegt, ik geloof niet dat iemand ZO consistent is. Overigens, toen ik wolf was ging ik mijn vorige potjes terug lezen en die proberen na te spelen qua activiteit. Al je theorieën zijn gebaseerd op vergelijkingen tussen vroegere speelstijl van mensen en hun huidige speelstijl, en daar trek je naar mijn mening veel te snel conclusies uit (zoals bij Devil).

    Over dat hij achterover zou zitten: maakt het uit wat de wolf doet? Naar mijn mening was het vanaf het begin al duidelijk dat Shiro óf Devil (beide burgers) dood zou gaan. Of je als wolf nou achterover zit, of een van beide onder vuur zet, het resultaat blijft hetzelfde. Ura kwam trouwens wel voor Shiro op.

    Faolinn schreef:EDIT: Nee wacht, ik heb even nagedacht en ik was nog niet klaar. Sophie je leest Ura's post en mijn post anders.

    Je zegt dat ik Ura woorden in de mond leg, maar gaat daarbij compleet voorbij aan het feit dat Ura mij een hele bijbel in de mond heeft geprobeerd te proppen. Waarom is dat bij mij wel een argument maar bij hem niet? Waarom is Ura daarin niet fout, en ik wel?

    Toegegeven doet hij dat ook, maar bij hem is het wel een speculatie waarvan hij ook nog eens zegt dat hij ook voor Toumyon kan gelden. (Ik zag nadat ik alles geschreven had dat Ura dit ook heeft gezegd).

    Faolinn schreef:Waarom ik getriggered werd door Ura tot het vermoeden dat hij zijn eigen plannen heeft geprobeert te pinnen op mij is precies dat stukje wat je quote en blijkbaar niet goed genoeg leest om te begrijpen wat ik bedoel.

    De fout die je maakt is dat je de indruk hebt dat mijn conclusie al in Ura's woorden terug te vinden hadden moeten zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Wat me opviel was dat Ura dus de enige was die de aanname deed dat Shiro vertrouwenspersoon zou kunnen worden voor de burgers. Dat vond (en vind ik nog steeds) een heel onlogische gedachte. Zowel jij als ik hadden de indruk dat Shiro de week erna een grote kans liep eruit gespeeld te worden omdat ze zo verdacht was.
    Zo'n onlogische gedachte, waarom is die onlogisch? Juist, omdat we niet wisten wat Shiro's rol was. Natuurlijk kan Ura zo'n redenatie opstellen als Shiro's rol bekend gemaakt is, maar de manier waarop hij hem er even uitpoepte en in m'n mo- Nee dat gaan we niet zo verwoorden omfg. Het was de manier waarop hij er even mee op de proppen kwam en het DIRECT op mij wilde pinnen die me deed vermoeden dat Ura deze gedachte niet in een dag tijd had verzonnen. Hell het kostte mij al een lange nachtrust om uberhaubt te begrijpen wat hij er precies mee bedoelde. Zowel jij als ik verkeerden nog in onze oude mindset. Ura blijkbaar niet, ik opper dus het idee dat Ura wellicht nooit die mindset heeft gehad en dus altijd heeft geweten dat Shiro onschuldig was. DAT is mijn hele argument hier.

    Het is absoluut overhaast om de conclusie te trekken dat Ura meteen een wolf móet zijn. Ik vroeg of iemand enig idee had, Ura reageerde met een idee (een speculatie). Dat zijn idee niet zo aannemelijk is doet mij niet denken dat hij dan waarschijnlijker wolf is. Ook kwam hij vorige week al voor Shiro op, jij hebt zelf vorige week vrijdag gezegd dat Shiro "totaal niet verdacht is". Erg raar argument.

    Je praat steeds over dat Ura 'jou pinnde' en dat hij 'je bespeelt', maar daar ben ik het niet mee eens. Jij bent naar mijn mening best wel verdacht, aangezien jij Shiro erg zwaar pinnde. Die gaf geen bijzondere reactie en vervolgens begon je tegen Devil. Daarna kwam je tot de conclusie dat hij zich anders gedroeg.

    Een speculatie is niet meteen een doodsvonnis. Ik vind eigenlijk dat je best wel overdreven reageert, alsof er paniek bij je uit breekt. Ook je woordkeuzes klinken soms wat wanhopig. "Waarom is Ura daarin niet fout en ik wel?". Echter ben jij wel degene die deze discussie gestart heeft, met je felle beschuldigigen.




    edit: OVERIGENS!!!!

    Waar is iedereen?! Wat een inactiviteit!
    Ik weet dat ik niet mag zeuren over niet stemmen omdat ik zelf ook te laat was, maar jemig wat een teleurstelling!

    T, jij had vorige week alleen gestemd en beloofd dat je nog een uitgebreide post zou maken! Dus doe het!
    Yukari, jij had proefwerken. Zijn die al voorbij? Laat ons niet in de steek!
    En Xavc, jij had vorige week een paper. Nu niet meer dus, een goede reden om terug te komen misschien?

    Ik hoop ook wat meer van Eeveesprit, Touymon, Decidetto te horen.

    Degene die niet voor vrijdag reageren krijgen misschien wel mijn stem, aangezien er geen spel te spelen valt zonder discussie.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Faolinn wo mei 21, 2014 3:38 pm

    Sophie schreef:Je praat steeds over dat Ura 'jou pinnde' en dat hij 'je bespeelt', maar daar ben ik het niet mee eens. Jij bent naar mijn mening best wel verdacht, aangezien jij Shiro erg zwaar pinnde. Die gaf geen bijzondere reactie en vervolgens begon je tegen Devil. Daarna kwam je tot de conclusie dat hij zich anders gedroeg.
    En dat gedrag heb ik toch prima verklaard? Mijn redenen heb ik tot in de oneindigheid al gegeven. Ik krijg niet de indruk dat Ura dezelfde tactiek bij mij toe wil passen.

    Je had het over potjes teruglezen. Als je dat voor mij doet zul je keer op keer zien dat mensen tegen mijn felheid aanlopen. Felle beschuldigingen, dramatische verwoordingen, hoe v aak moet je nog tegen me spelen om te weten dat ik zo ben als ik iemand op het spoor ben?

    Wederom heb je het over de overhaaste conclusie dat Ura een wolf moet zijn. Maar bij mijn weten heb ik nooit gesteld dat Ura ook daadwerkelijk een wolf is. Ik geef wel toe dat ik uitermate fel was in mijn beschuldigingen en dat een conclusie niet ver lag, maar ik heb altijd afgezien van het trekken van die conclusie. Met name in mijn eerste post heb ik me enorm laten meeslepen in m'n overtuigingen en het is logisch dat ik daarmee om de oren geslagen word maar ik wil toch vragen om nog eens alles door te lezen en proberen te zien wat ik zie. Alles wat ik zeg over Ura staat binnen mijn theorie, die theorie kan zowel waar als onwaar zijn en ik heb nog niets van Ura vernomen wat die theorie onderuit kan halen.

    Ura en ik zijn on par, we hebben evenveel shit over elkaar opgedregd en hebben over elkaar een verdachtmakende theorie. Wat Ura de enorme edge geeft is dat hij hier ijskoud onder blijft en ik mezelf opjut en opwind. Dat dit Ura tot de betere speler maakt staat buiten kijf. Het spreekt zeker niet in mijn voordeel dat ik mijn kalmte verlies. Maar ik wil iedereen op het hart drukken dat kalmte geen garantie voor veiligheid is. Het feit dat Ura koeltjes en gestructureerd reageert wil niet zeggen dat hij geen wolf kan zijn. (Niet dat ik beweer dat iemand dat gezegd heeft maar ik wil het even in het open veld hebben liggen).
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Pshycho Maniac wo mei 21, 2014 8:20 pm

    Ik moet zeggen dat Ura en Sophie het meest overtuigend zijn voor mij.


    Naar mijn gevoel is Fao feller dan normaal. En ook alle argumenten die al zijn gezegd door Soapie en Ura.
    Of hij is een burger.

    Ura had minder posts dan normaal, dus dat vond ik wat verdacht maar dat heeft ie al uitgelegd. Gewoon effe niet in de mood.
    Of hij is een wolf.

    Reym zijn inactiviteitsstem vond ik raar. Ik dacht van: Als ie een wolf is dan doet hij zo een stem zodat hij minder verdacht is als Devil onschuldig blijkt te zijn.
    Of hij is een burger en hij stemde zo omdat hij gewoon dacht dat Devil onschuldig was.

    Ik heb dus nog niet echt een beslissing genomen.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Sophie wo mei 21, 2014 8:27 pm

    Pshycho Maniac schreef:Soapie

    Niet cool.

    Pshycho Maniac schreef:

    Ura had minder posts dan normaal, dus dat vond ik wat verdacht maar dat heeft ie al uitgelegd. Gewoon effe niet in de mood.
    Of hij is een wolf.

    Reym zijn inactiviteitsstem vond ik raar. Ik dacht van: Als ie een wolf is dan doet hij zo een stem zodat hij minder verdacht is als Devil onschuldig blijkt te zijn.
    Of hij is een burger en hij stemde zo omdat hij gewoon dacht dat Devil onschuldig was.

    Ik heb dus nog niet echt een beslissing genomen.

    Overigens hoeven we niet per se tussen Faolinn of Ura te kiezen toch? Het is waar dat we over hen meer weten dan over de rest dankzij deze discussie, maar dat wil niet zeggen dat we een goede keuze kunnen maken, (zie vorige week), of dat het verstandig is om uberhaupt een van beide op te hangen.

    Ik wil nogmaals eerst de inactievere spelers horen. Anders stem ik waarschijnlijk op hun, ookal heb ik dan minder informatie om mijn stem op te baseren.

    Gesponsorde inhoud


    Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly) - Pagina 8 Empty Re: Hakugyokuro's Visual Novel ~ Rise of the 2D Waifu's (Weerwolven ronde 21 - spelleider Olly)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 1:30 am