Ze zijn ondertussen alweer van een paar maandjes terug, maar ik wil ze alsnog delen zodat het lijkt alsof ik dingen doe. Geen Touhou arrangements, maar eigen composities:
Deze is iets meer game-y, en ook een soort van mijlpaal omdat het mijn 50e eigen compositie is. Om die reden heb ik er een plaatje van confetti bij gegoogled.
Ik heb net op YouTube mijn eerste eigen compositie geüploaded! Hoera!
Ondanks het feit dat ik al jaren ervaring heb al pianist, heb ik me nog niet zo lang geleden begeven op het terrein van de compositie -je kan de beschrijving lezen om meer te weten te komen-, maar ik denk dat mijn technische ervaring me daarbij zeker geholpen heeft. Nu ja, sowieso had ik graag feedback gehad van de muziekcommunity hier! Alvast bedankt!
PS: Elke gelijkenis van het thema met een bestaande melodie berust louter op toeval.
Ik heb eindelijk een eigen creatie om te showen! Nu is dit wel erg niche. Hééél erg!
Als je denkt "wat is hier een arrange aan; het klinkt precies hetzelfde als normaal," is onze missie geslaagd!
Samen met YouTuber しろ.zip heb ik de unused versie van het PC-98-thema Inanimate Dream gepakt (waarvan de enige beschikbare vorm een MP3 op een van de Akyuu's Untouched Score-albums was), en hem, ear-copyend, opnieuw gemaakt als écht PC-98 muziekbestand, waardoor hij nu ook op een echte PC-98 afgespeeld kan worden!
Dit gaat gebruikt worden als bonus in de vertalingspatches van Touhou 4; spelers zullen kunnen kiezen tussen de final en de unused versies van Yuuka's boss theme om te gebruiken tijdens het spel. En we doen op het moment hetzelfde voor Decoration Battle! (De stage 1 boss.)