Redtails's eigengemaakte muziek - Raven's Jig

Hoi TvH'ers! Ik wilde een topic maken waarin ik een aantal van mijn liedjes laat showen. Sommigen kennen de muziek misschien onder de naam Raven's Jig, maar het is geen probleem als je hier toevallig terecht bent gekomen! Op dit moment ben ik circa 4-5 jaar actief als hobbyist arrangeur. Ik speel zelf keyboard en piano, en kan een aantal fluiten bespelen. Het liefste speel ik keyboard omdat dit erg goed past in mijn workflow en naar mijn mening mijn muzikale creativiteit het beste naar voren brengt. Ook heb ik gemerkt dat veel luisteraars het niet erg vinden dat sommige instrumenten op keyboard gespeeld worden (of het zelfs niet horen). De onderstaande liedjes zijn allemaal door mij gespeeld, sommigen in samenwerking met een vrouwelijke vriend die samen met mij de band Raven's Jig vormt. Ik componeer zelf niks, maar door collabs met anderen (waaronder Seventh Element) heb ik wel een aantal originele liedjes. Het arrangeren vindt plaats in Fruityloops / FL-Studio met Kontakt als sample host. Raven's Jig heeft een website, alhoewel die door drukte niet erg vaak geüpdate wordt helaas., het alternatief is deze YouTube playlist die door mij gebruikt wordt als verzamelalbum voor alle nieuwe liedjes.
Hieronder zal ik de links categoriseren naar hun muziekgenre of bron, alhoewel ik Touhou even apart zet omdat dat voor jullie misschien het leukste is. Ik moet er wel bijzetten dat de Touhou arranges allemaal vrij oud zijn, ik ben er daarom zelf ook het minste trots op in vergelijking met mijn andere liedjes. Als je iets niet leuk vindt, klik het gewoon weg en probeer wat anders :), het is meer dan 4 uur aan muziek. Ik heb specifiek voor links gekozen en niet voor embeds omdat deze thread anders veels te groot wordt. Ik heb mijn persoonlijke favorieten dikgedrukt en groen gemaakt, mocht je een snelle indruk willen krijgen
Touhou:
Raven's Jig - Touhou Medley (15 minuten aan willekeurige Touhou muziek, off-vocal)
Raven's Jig - Lullaby of Lost Cultures (Orin's theme)
Raven's Jig - Ice-cold Cirno
Raven's Jig - Septette
Film:
Raven's Jig - My Heart will go On (ON-VOCAL, eigen lyrics, Gebaseerd op Titanic OST)
Raven's Jig - Moon River (Gebaseerd op Breakfast at Tiffany's)
Raven's Jig - You're so Cool! (ON-vocal, gebaseerd op True Romance OST)
Raven's Jig - Up is Down (ON-VOCAL, eigen lyrics, Gebaseerd op PotC OST)
Raven's Jig - Leaving Wallbrook (Rain Man)
Raven's Jig - A time for Us (ON-vocal, gebaseerd op Romeo & Juliet)
Raven's Jig - A time for Us (Piano, Off-vocal, gebaseerd op Romeo & Juliet)
Raven's Jig - A Speech (off-vocal, gebaseerd op Time van Inception)
Raven's Jig - The Life of Davy Jones
Raven's Jig - Angels and Demons (on-vocal, gebaseerd op 160bpm van Dan Brown's film)
Raven's Jig - One of Us (ON-vocal, gebaseerd op Lion King 2 OST)
Raven's Jig - Heart of Courage
Raven's Jig - Pirates of the Black Pearl (medley van PotC OST)
Raven's Jig - A Speech (ON-VOCAL, gebaseerd op Time van Inception)
Raven's Jig - Winter Night (ON-VOCAL, Gebaseerd op Edge of Night / Pippin's Song van LotR OST)
Raven's Jig - Angels and Demons (on-vocal, tweede arrange, gebaseerd op 160bpm van Angels & Demons)
Raven's Jig - Kraken (Percussie-song, gebaseerd op PotC OST)
Raven's Jig - Concerning Hobbits (Gebaseerd op LotR OST)
Raven's Jig - You're so Cute! (Off-vocal, gebaseerd op True Romance OST)
Anime:
Raven's Jig - Mon Frère (Franse fandub van Bratja, Fullmetal Alchemist 1ste anime)
Raven's Jig - Mon Frère (Bratja off-vocal, van FMA1 OST)
Raven's Jig - Mon Frère (tweede arrange, on-vocal, gebaseerd op Bratja van Fullmetal Alchemist OST)
Raven's Jig - Solitude by the Window (On-vocal, gebaseerd op OST van Noir)
Raven's Jig - Lilium (ben zelf niet trots op deze arrange, on-vocal gebaseerd op Elfen Lied OST)
Raven's Jig - Solitude by the Window (off-vocal, synthesia video met piano recording ipv midi geluid)
Raven's Jig - Distant Memories (OFF-vocal, piano, gebaseerd op FMA1 OST)
Raven's Jig - Distant Memories (ON-VOCAL, piano, gebaseerd op FMA1 OST)
Raven's Jig - Distant Memories (piano, synthesia video met gesimplificeerde piano recording)
Game:
Raven's Jig - A Feast on Monkey Island (Gebaseerd op Monkey Island 2: LeChuck's Revenge themesong)
Raven's Jig - Skyrim (gebaseerd op Sons of Skyrim)
Raven's Jig - Fallout Equestria (origineel lied, collab met Seventh Element, semi-gebaseerd op de Fallout-Equestria fanfic)
Raven's Jig - Jib Jig (Off-vocal, gebaseerd op Donkey-Kong country2 OST)
Raven's Jig - You were There (off-vocal, gebaseerd op ICO ost)
Raven's Jig - Wind Scene (on-vocal, Gebaseerd op Yearnings of the Wind, 風の憧憬, Vocalen door Kanipan. かにぱん。 en AKHTS)
Raven's Jig - You were There (ON-VOCAL, gebaseerd op ICO ost, Vocalen door Kanipan. かにぱん。 en AKHTS)
Raven's Jig - Morrowind (gebaseerd op Call of Magic, niet heel trots op deze arrange)
Raven's Jig - Skyrim (tweede arrange, gebaseerd op Sons of Skyrim)
Raven's Jig - Jib Jig (ON-vocal, gebaseerd op Donkey-Kong Country 2 OST)
Raven's Jig - Memory of Light and Waves (Gebaseerd op Final Fantasy 12 OST)
Folk:
Raven's Jig - She Moved Through the Fair (ON-vocal, Franse tekst)
Raven's Jig - The Two Ravens (Gebaseerd op There were Three Ravens)
Raven's Jig - She Moved Through the Fair (Off-vocal)
Raven's Jig - She Moved Through the Fair (tweede arrange, ON-VOCAL, franse lyrics)
Soft rock / Geen idee welk genre dit onder valt:
Raven's Jig - Butterflies (ON-VOCAL, eigen lyrics, Gebaseerd op Fireflies van Owl City)
Raven's Jig - El Niño (ON-VOCAL, Chorando Se Foi / Lambada)
Raven's Jig - Hijo de la Luna (Engelse cover, geschreven door ons ;) )
Raven's Jig - Sea of Dreams (Origineel, gecomponeerd in samenwerking met Seventh Element)
Raven's Jig - Imagine (Gebaseerd op John Lennon's lied)
Raven's Jig - Chorando Se Foi (Lambada) (Off-vocal)
Jazz:
Raven's Jig - My Favorite Things (Beetje eigen lyrics toegevoegd, Gebaseerd op Sound of Music OST)
Raven's Jig - Scarborough's Piano (on-vocal, Gebaseerd op Scarborough's Fair)
Raven's Jig - My Nixie Tube (ON-VOCAL, eigen lyrics, Gebaseerd op het Russische Polyushko Polye / По́люшко-по́ле)
Raven's Jig - Ravens in Paradise (ON-VOCAL, Gebaseerd op Strangers in Paradise)
Raven's Jig - Leçon de Franglais (Engels + Frans gecombineerde lyrics, Gebaseerd op For me Formidable)
Raven's Jig - Better (Origineel lied gecomponeerd in samenwerking met Seventh Element, pentatonische fun)
Raven's Jig - Roof Garden (niet echt jazz, beetje vreemd lied geworden)
Piano:
Raven's Jig - Primavera (ON-VOCAL, eigen lyrics, gebaseerd op Ludovico Einaudi's lied)
Raven's Jig - Tournis (ON-VOCAL, eigen lyrics, gebaseerd op The Heart Asks pleasure First OST)
Raven's Jig - Primavera (OFF-vocal, gebaseerd op Ludovico Einaudi's lied)
Solo:
Raven's Jig - Windmills of your Mind (Geen echte solo, wel erg gebaseerd op vocals met weinig focus op instrumenten)
Raven's Jig - Moscow Night (Harp solo)
Behind the scenes:
Raven's Jig Behind the Scenes, een video waarin bepaalde stukjes als solo worden weergegeven, en vroege versies van liedjes te horen zijn!
Dat is alles voor nu. Als je opmerkingen of vragen hebt mag je ze uiteraard stellen. Als je een collab met me wil doen, of een liedje wil requesten kan dat ook