Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
Kokonoe Yamaxanadu
Pshycho Maniac
udonge_rabbit
Faolinn
TH-chen
Info
komodostache
Decidetto
Reym
Graan
Urameshiya
T
Princess Sylvysprit
17 plaatsers

Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements

udonge_rabbit
    udonge_rabbit
    Vaste forumganger (Easy Mode)

Leeftijd : 30

Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements - Pagina 6 Empty Re: Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements

Bericht van udonge_rabbit wo jun 04, 2014 11:01 pm

nieuwe WIP in elkaar gedraaid in minder dan 2 uur: soundcloud linkje

note: non-touhou
    genre: hardstyle
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements - Pagina 6 Empty Re: Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements

Bericht van Urameshiya do jun 05, 2014 12:43 am

eeveesprit schreef:
    Zure_Melk schreef:Ik ben er alsnog trots op though.
    I never do this shit laat me rusten. c:
    Dit topic is vooral voor kritiek en opmerkingen bedoelt, dus ik denk dat je met rust laten niet voor de hand lag
    En als je hier trots op bent dan twijfel ik je standards om eerlijk te zijn, maar ieder zijn eigen ding
    Er is een groot verschil tussen opbouwende kritiek en onbeleefd zijn. Wat jij doet valt in die tweede categorie, Eevee. Stellen dat zijn muziek middelmatig is en dat hij er niet trots op zou moeten zijn voegt helemaal niets van waarde toe aan dit topic. Als je je kritiek niet op een minder kleinerende manier kunt brengen zou ik je inderdaad willen vragen om Melk hierover met rust te laten.

(EDIT: Mocht je het niet met me eens zijn, dan kunnen we dat op Skype/per PM bespreken, om te voorkomen dat dit topic ontspoort.)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku do jun 05, 2014 1:08 am

Zure_Melk schreef:Nop, het wonder van YMCK~
    Is dat de VST/AU plugin van de gelijknamige band? Die heb ik vorige week nog gedownload. Nog geen kans gehad het uit te proberen. Hun muziek is trouwens wel aardig. Jammer dat enkel iTunes het heeft (en de CDs zijn duur).
    Kokonoe Yamaxanadu
    Kokonoe Yamaxanadu
    Zilveren Soku Kleinmeester

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Judge of The Afterlife

Bericht van Kokonoe Yamaxanadu do jun 05, 2014 5:22 pm

Nekotaku schreef:
    Zure_Melk schreef:Nop, het wonder van YMCK~
    Is dat de VST/AU plugin van de gelijknamige band? Die heb ik vorige week nog gedownload. Nog geen kans gehad het uit te proberen. Hun muziek is trouwens wel aardig. Jammer dat enkel iTunes het heeft (en de CDs zijn duur).

Yep! 't is geweldig. Erg authentiek geluid.

TIP: Gooi er altijd een release by van ongeveer 0.078000 - 0.117000 second.
    Geeft wat extras.

udonge_rabbit schreef:nieuwe WIP in elkaar gedraaid in minder dan 2 uur: soundcloud linkje

note: non-touhou
    genre: hardstyle

Klinkt goed!
    Een tip zou zijn de variatie van de drums een beetje aan te passen.
    Misschien iets als
    1 - 1 - 1 - 2 - 1 - 1 - 1 - 3
    of
    1 - 2 - 1 - 2 - 1 - 2 - 1 - 3

De cijfers betekenen de loops. (Dus  Patroon 1 drie keer doen, en dan Patroon 2 één keer, en dan weer terug naar Pat. 1)

Dat zorgt ervoor dat sommige delen niet repetitief overkomen. ^^

Laatst aangepast door Pyonta-kun op do jun 05, 2014 6:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Dubbel post samengevoegd.)
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit wo jun 11, 2014 4:53 pm

Nieuw RoM liedje: https://www.youtube.com/watch?v=Ckocye6lGOo&list=UUaPDHoN_sb-Qkk9ObDoKJMA

En even voor de duidelijkheid, ik maakte dit topic voor dingen die van scratch gemaakt zijn, het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen, maar kan er misschien geen appart topic worden gemaakt voor replacements?
    Kokonoe Yamaxanadu
    Kokonoe Yamaxanadu

Bericht van Kokonoe Yamaxanadu ma jun 16, 2014 4:10 pm

eeveesprit schreef:Nieuw RoM liedje: https://www.youtube.com/watch?v=Ckocye6lGOo&list=UUaPDHoN_sb-Qkk9ObDoKJMA

En even voor de duidelijkheid, ik maakte dit topic voor dingen die van scratch gemaakt zijn, het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen, maar kan er misschien geen appart topic worden gemaakt voor replacements?

Replacements zijn ook muziek, though.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Bericht van Princess Sylvysprit ma jun 16, 2014 4:29 pm

Zure_Melk schreef:
    eeveesprit schreef:Nieuw RoM liedje: https://www.youtube.com/watch?v=Ckocye6lGOo&list=UUaPDHoN_sb-Qkk9ObDoKJMA

Replacements zijn ook muziek, though.
    ZELF gemaakte muziek hebben we hier over, dat is dus COMPLEET zelf, 100%, snap je?
    Anyways, ik wil geen ruzie okay, ik stel voor dat we beide erover ophouden
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya ma jun 16, 2014 4:38 pm

Eevee, misschien moet je nog eens een kritische blik werpen op de titel van dit topic. Als je er alleen 100% eigen creaties in wilt hebben, moet je die titel eerst maar eens aanpassen. Zo nodig kan ik dan daarna alles wat niet onder dit topic valt afsplitsen naar een nieuw topic, als je dat wilt.
    Graan
    Graan
    Graan

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan di jun 17, 2014 12:06 am

Jouw zelfgemaakte (scratch) muziek en dat soort dingen

Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements - Pagina 6 DJ_Pusheen
    Kokonoe Yamaxanadu
    Kokonoe Yamaxanadu

Bericht van Kokonoe Yamaxanadu di jun 17, 2014 5:01 pm

Ik ben een klein beetje tegen dit.
    Moet er dan nu ook een apart topic komen voor arranges?

Een beetje onzinnig, if I may.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku di jun 17, 2014 7:22 pm

De moderators zouden graag een besluit zien inzake het doel van dit topic. Het is in eerste instantie door eeveesprit gemaakt en in zekere zin dus ook door hem te bepalen wat er wel of niet in thuis hoort, maar dan moet dit wel duidelijk worden gemaakt en consistent opgevolgd. Zijn wijzigingen inzake het doel van dit topic lijken meer een manier om z'n gelijk te halen en stroken overigens ook niet met zijn eigen oudere posts hier. Ook is het zo dat als je een topic maakt zoals dit, dat plaats biedt aan een breed scala aan werken, het eigenlijk eigendom gaat uitmaken van de community. Mensen steken werk in dit topic en plaatsen hier muziek die ze graag aan anderen willen laten horen. Dat moet niet naar de willekeur van één persoon worden geregeld. Topics zoals de artist spotlight leggen vanaf het begin duidelijke regels vast en dienen een nauwgedefinieerd doel; het weerwolvenspel is per ronde in handen van de spelleider. Iets zoals dit is heel anders.

Muziek komt in vele vormen, maar je zou kunnen zeggen dat er ruwweg deze categorieën zijn.
    1) 100% eigen creaties. Dat betekent, eigen melodieën, baslijnen, drum loops enzovoort. Zelf gemaakt in een DAW, of gespeeld op een instrument, met ten hoogste wat kleine samples.
    2) Remixes. Een bestaand nummer pakken, verknippen en er een variatie van maken met behulp van allerhande tools.
    3) Arrangements. Een compositie (zoals een Touhou nummer) nemen en op basis daarvan een nieuw werk maken. Dit kan gaan van het naspelen op een instrument tot het in een volledig ander genre gieten met slechts nog sporen zoals akkoordenprogressies of melodieën te bespeuren.

Als je dit criterium hanteert...
    eeveesprit schreef:ZELF gemaakte muziek hebben we hier over, dat is dus COMPLEET zelf, 100%, snap je?
    Dan bedoel je categorie 1. Daar valt dit evenmin onder: https://hakugyokuro.actieforum.com/t1002-jouw-zelfgemaakte-scratch-muziek-en-dat-soort-dingen#48649

Remixes maken gebruik van de originele audio maar vergen even goed een behoorlijke vaardigheid inzake muziekproductie. Meestal moet er alsnog veel zelf worden toegevoegd in de vorm van begeleidende akkoorden en drum loops.
    Arrangements kennen we allemaal wel in de vorm van de enorme output die de Touhou doujin circles produceren, in elk denkbaar genre.

Wat je een MIDI replacement noemt (ik neem aan dat je bedoelt de MIDI score nemen uit het spel en er andere instrumenten op plakken) is een vorm van arrangement. Het heeft parallellen met een Touhou nummer op piano spelen zonder wijzigingen aan tempo, ritme, melodie of akkoorden. Ja, het kan lui zijn en vergt misschien minder moeite. Maar zelfs als je de originele MIDI track gebruikt kan ik je verzekeren dat goeie synth settings maken een kunst is.

Eevee, je kritiek kan even goed tegen jou gekeerd worden. Mensen komen hier om hun werk te laten horen. Er is nooit vermeld geweest dat het uitsluitend is om opbouwende kritiek te vragen. Dus dat verwachten we dan ook enkel als iemand er om vraagt. Het staat iedereen vrij om iets slecht te vinden of te melden dat iemand nog veel te leren heeft. Zolang dat niet op een grove manier wordt gebracht kan je daar niets op tegen hebben. Maar besluit dan niet achteraf dat het topic voor een ander doel in het leven is geroepen als je even de wind tegen krijgt. Je vraagt zelf vaak genoeg aan mensen om je tracks te beluisteren kort nadat je ze hebt gemaakt. Wil je daarbij een eerlijke opinie over het volledige werk, of lof over wat je al hebt? Want dan kan ik net zo goed zeggen dat arrangements van bestaande Touhou nummers met PC-98 geluid weinig vaardigheid vergen als je gewoon geluiden op een Edirol SD-90 zoekt tot je iets vindt wat goed klinkt, wanneer je niet eens het verschil tussen additieve en subtractieve synthese kent. Of dat je misschien eerst dingen moet mixen en toch al enigzins masteren voor je ze laat horen.

Ik zou één van deze zaken willen zien:
    1) Dit topic omgevormd voor een specifieke doelstelling zoals jij die wilt.
    2) Dit topic opengesteld voor muziek uit alle bovenvernoemde categorieën, maar enkel open voor kritiek indien de uploader dit wenst.
    3) Een apart topic voor origineel werk en Touhou arrangements en/of remixes.

We kunnen dan alsnog wel beslissen of we zaken gaan verplaatsen of gewoon met propere, nieuwe topics beginnen voor nieuwe posts.
    happy30
    happy30
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 29

Bericht van happy30 za jun 21, 2014 11:12 pm

oeh, laat ik ook eens een liedje posten dat ik heb gemaakt :D
    Graan
    Graan
    Graan

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan zo jun 22, 2014 11:55 am

Dat is erg nice!
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Bericht van Princess Sylvysprit wo jun 25, 2014 11:28 am

Okay weet je wat? Laten we het gewoon net als eerst doen, ik zal gewoon MIDI replacements toelaten
    ...Maar dat betekent absoluut niet dat ik ze goed vind ofzo, ik doe dit alleen omdat ik geen zin heb in ruzie

Verder heb ik hier alweer een nieuw RoM liedje: https://www.youtube.com/watch?v=do7ScRZoLh4&feature=gp-n-y&google_comment_id=z12lwpnquxzoif5ct22kcx4xvvbfxlc1n

Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku wo jun 25, 2014 9:56 pm

Bij deze heb ik de topic titel aangepast om beter te verwoorden wat er in deze thread thuis hoort.
    Zullen we afspreken dat we enkel opbouwende kritiek geven indien iemand daar om vraagt bij het posten van hun werk? Uiteraard MOET je iets niet goed vinden, dat kan niemand van je vragen. Maar hou het bij suggesties en analyse die iets bijdragen aan de groei van mensen als artiesten. Je mening geven mag, maar maak het niet kwetsend. Goed worden in muziekproductie is iets dat jaren vergt; alleen al de fases van mixing en mastering vereisen een hoop ervaring om goed te doen.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za sep 23, 2023 5:16 pm