Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
Kokonoe Yamaxanadu
Pshycho Maniac
udonge_rabbit
Faolinn
TH-chen
Info
komodostache
Decidetto
Reym
Graan
Urameshiya
T
Princess Sylvysprit
17 plaatsers

Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements

Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements - Pagina 7 Empty Re: Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements

Bericht van Princess Sylvysprit vr jun 27, 2014 4:42 pm

Nekotaku schreef:Bij deze heb ik de topic titel aangepast om beter te verwoorden wat er in deze thread thuis hoort.
    Zullen we afspreken dat we enkel opbouwende kritiek geven indien iemand daar om vraagt bij het posten van hun werk? Uiteraard MOET je iets niet goed vinden, dat kan niemand van je vragen. Maar hou het bij suggesties en analyse die iets bijdragen aan de groei van mensen als artiesten. Je mening geven mag, maar maak het niet kwetsend. Goed worden in muziekproductie is iets dat jaren vergt; alleen al de fases van mixing en mastering vereisen een hoop ervaring om goed te doen.
    Ik ben het hier mee eens

Bij deze mag trouwens iedereen gewoon vollop constructed critisism op mijn werk geven (maar ik hou stiekem wel van complimentjes hoor ;p)
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements - Pagina 7 Empty Re: Jouw zelfgemaakte muziek, remixes en arrangements

Bericht van Info ma jul 07, 2014 12:00 am

Hier is iets :)

Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Bericht van Princess Sylvysprit za jul 12, 2014 4:40 pm

Hier is een Septette for the Dead Princess remaster...of zoiets dergelijks
    https://www.youtube.com/watch?v=Mpgt32uZ3qQ
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Bericht van Princess Sylvysprit vr jul 25, 2014 3:34 am

Nieuw liedje voor mijn fangame, deze keer stage 5:
    https://www.youtube.com/watch?v=E7rCfbefRe8
    redtails
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

Bericht van redtails do aug 21, 2014 7:42 pm

@ Princess Sylvysprit

Ik heb een aantal van je arranges en originals geluisterd, ik vind het erg leuk dat je ZUN's stijl zo perfect heb weten te emuleren! Misschien komt het door het soundfont wat je gebruikt, maar ik hoor ook wel dat je veel meer eraan doet dan alleen het soundfont over een midi heen leggen. Uiteraard zijn de originals je eigen composities, dat is heel leuk en uniek. Denk niet dat er veel anderen zullen zijn die ZUN's stijl proberen na te doen, en daarmee hun eigen composities arrangeren, heel leuk :D. Ik abonneer me op je YouTube kanaal!

Paar jaar terug ben ik begonnen met liedjes arrangeren. Hier is de hele playlist, het is veel te veel om naar te linken.

Qua touhou-related heb ik niet veel gedaan. Iemand vroeg me ooit om een touhou-medley te maken. Dit is ook al weer 2.5 jaar geleden, maar misschien nog steeds interessant:

Raven's Jig - Touhou medley
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Bericht van Princess Sylvysprit do aug 21, 2014 8:03 pm

redtails schreef:@ Princess Sylvysprit

Ik heb een aantal van je arranges en originals geluisterd, ik vind het erg leuk dat je ZUN's stijl zo perfect heb weten te emuleren! Misschien komt het door het soundfont wat je gebruikt, maar ik hoor ook wel dat je veel meer eraan doet dan alleen het soundfont over een midi heen leggen. Uiteraard zijn de originals je eigen composities, dat is heel leuk en uniek. Denk niet dat er veel anderen zullen zijn die ZUN's stijl proberen na te doen, en daarmee hun eigen composities arrangeren, heel leuk :D. Ik abonneer me op je YouTube kanaal!

Paar jaar terug ben ik begonnen met liedjes arrangeren. Hier is de hele playlist, het is veel te veel om naar te linken.

Qua touhou-related heb ik niet veel gedaan. Iemand vroeg me ooit om een touhou-medley te maken. Dit is ook al weer 2.5 jaar geleden, maar misschien nog steeds interessant:

Raven's Jig - Touhou medley
    Bedankt voor al je mooie complimenten!
    Ik moet je wel melden dat ik geen gebruik maak van soundfonts
    En dat er weinig mensen zijn die het doen heb je gelijk in, maar het begint aardig te vermeerderen de laatste tijd
    Veel mensen geven het jammergenoeg snel op als ze zien hoeveel tijd en geld het kost though (Ik kan uren doorgaan over mijn haat aan MIDI replacements, maar ik denk dat het beter is als ik mezelf eens ga inhouden hierover...)

En....dayum mate, je hebt een paar mooie stukken daar! Je dingen klinken allemaal heel erg...echt, als in, het heeft best hoge instrumentkwaliteit Je krijgt een sub van mij!

(Heb je trouwens mijn nieuwste original gehoord die ik een paar uur geleden heb geupload?)

EDIT: mag ik je even vertellen dat 2:25 in je Touhou medley ZO mooi aansluit met Mokou's theme?
    Dat idee zat al zo lang in mijn hoofd, ik ben blij dat ik niet de enige ben
    redtails
    redtails

Bericht van redtails do aug 21, 2014 9:56 pm

Princess Sylvysprit schreef:Bedankt voor al je mooie complimenten!
    Ik moet je wel melden dat ik geen gebruik maak van soundfonts
    En dat er weinig mensen zijn die het doen heb je gelijk in, maar het begint aardig te vermeerderen de laatste tijd
    Veel mensen geven het jammergenoeg snel op als ze zien hoeveel tijd en geld het kost though (Ik kan uren doorgaan over mijn haat aan MIDI replacements, maar ik denk dat het beter is als ik mezelf eens ga inhouden hierover...)

En....dayum mate, je hebt een paar mooie stukken daar! Je dingen klinken allemaal heel erg...echt, als in, het heeft best hoge instrumentkwaliteit Je krijgt een sub van mij!

(Heb je trouwens mijn nieuwste original gehoord die ik een paar uur geleden heb geupload?)

EDIT: mag ik je even vertellen dat 2:25 in je Touhou medley ZO mooi aansluit met Mokou's theme?
    Dat idee zat al zo lang in mijn hoofd, ik ben blij dat ik niet de enige ben

Oh, leuk dat je ook nog snel antwoord geeft XD. Ik ken inderdaad wel een aantal YouTubers die voor wat voor reden dan ook muziek arrangeren in ZUN's stijl. Bijvoorbeeld All 'round, Out and In, of dat beroemde Family Mart deuntje wat ooit eens getranscripteerd is naar ZUN stijl. Maar again, ik zou nog steeds zeggen dat het een niche groepje is die daadwerkelijk zun's stijl gebruikt voor originele composities.

En nouja.. midi replacements.. Ik ben er een decenium geleden zelf ook mee begonnen. Ik moedig het niet actief aan, omdat het nogal in de weg staat van je eigen arrangementen spelen op keyboard, maar ik zou het ook niet afkeuren (zolang het niet rauw wordt gepubliceerd), omdat ik weet dat er zoveel amateurs mee groot zijn geworden.

Bedoelde je dit nieuwe lied van jou, genaamd "Faeries Melancholical Aire Marker" ? Klinkt erg naar ZUN's meer recentere liedjes. Laatste paar jaar gebruikt ZUN erg veel nieuwe synths (zoals dat ding wat jij gebruikt bij 1:40), dat geeft wel beetje karakter aan een lied. Main melody vind ik ook leuk, de switches tussen passages in (zoals bij 1:13) hebben leuke percussie

Bedankt voor compliment op de echtheid van mijn sound. Realisme is een van de belangrijkste dingen waar ik naar streef. Alhoewel niet alles wat ik speel per definitie nep is XD, stem is uiteraard door mij opgenomen, drums en gitaar vraag ik soms iemand voor, de rest is meestal sampled
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Bericht van Princess Sylvysprit do sep 04, 2014 11:40 am

https://www.youtube.com/watch?v=wAUf6ZWRrgk
    Bij deze nog wat meer Return of Mima, de stage 6 theme deze keer, het hoorde kort te zijn
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Bericht van Princess Sylvysprit wo sep 10, 2014 4:11 pm

https://www.youtube.com/watch?v=158YDZkiRIU&list=UUaPDHoN_sb-Qkk9ObDoKJMA
    Een remake van een van mijn oude themes
    happy30
    happy30
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 30

Bericht van happy30 do sep 11, 2014 2:56 am

Mocht je graag een remix willen maken van een touhou arrange (in dit geval Syrufit!) raad ik dit aan: http://babbemusic.blogspot.com/p/syrufit-remix.html
    Het is een beetje laat, officieel zijn de deadlines al gesloten maar het is makkelijk om met babbe dit alsnog te bespreken~

Als je lied goed genoeg is krijg je een vocal track van de remix om in te mixen en verschijnt je lied in een gratis album zoals aangegeven op de website. Mocht je graag muziek maken is dit wel een vette kans om zelf een vocal track te produceren en als guest in het album te verschijnen! :O
    happy30
    happy30
    Doodgewone heks (m/v)

Bericht van happy30 do okt 16, 2014 4:27 pm

m'n remix voor babbe is bijna af.
    hier is de preview
    https://soundcloud.com/happy30/preview-2
    redtails
    redtails

Bericht van redtails ma okt 20, 2014 1:25 am

Ik ben effe heel blij dat een lied af is.

Dit is het lied waar ik het over heb; Raven's Jig - Tournis (oftewel The Heart Asks Pleasure First)

@happy30 : erg professionele mixing en mastering. Weet niet precies wat jij voor rol hebt gespeeld in dit project, maar als je alle instrumental arrangement werk hebt gedaan dan krijg je een dikke duim omhoog van mij
    happy30
    happy30
    Doodgewone heks (m/v)

Bericht van happy30 wo okt 22, 2014 6:24 pm

al het instrumentale is van mij, ik heb alleen de vocals cadeau gekregen.
    hier is een nieuwe mastering, waar Babbe even iets mee gehoplen hat want het kon nog wat beter https://soundcloud.com/happy30/preview-2-remaster
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Bericht van Princess Sylvysprit za okt 25, 2014 1:21 pm

Weer een nieuw RoM liedje, deze keer heb ik de extra opnieuw gemaakt;
    https://www.youtube.com/watch?v=5zfXAmYvDNw
    happy30
    happy30
    Doodgewone heks (m/v)

Bericht van happy30 zo nov 09, 2014 6:46 am

daar is het dan
    voor een onervaren persoon als ik was dit best een groot project

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu di jan 14, 2025 10:35 am