van redtails do aug 21, 2014 9:56 pm
Princess Sylvysprit schreef:Bedankt voor al je mooie complimenten!
Ik moet je wel melden dat ik geen gebruik maak van soundfonts
En dat er weinig mensen zijn die het doen heb je gelijk in, maar het begint aardig te vermeerderen de laatste tijd
Veel mensen geven het jammergenoeg snel op als ze zien hoeveel tijd en geld het kost though (Ik kan uren doorgaan over mijn haat aan MIDI replacements, maar ik denk dat het beter is als ik mezelf eens ga inhouden hierover...)
En....dayum mate, je hebt een paar mooie stukken daar! Je dingen klinken allemaal heel erg...echt, als in, het heeft best hoge instrumentkwaliteit Je krijgt een sub van mij!
(Heb je trouwens mijn nieuwste original gehoord die ik een paar uur geleden heb geupload?)
EDIT: mag ik je even vertellen dat 2:25 in je Touhou medley ZO mooi aansluit met Mokou's theme?
Dat idee zat al zo lang in mijn hoofd, ik ben blij dat ik niet de enige ben
Oh, leuk dat je ook nog snel antwoord geeft XD. Ik ken inderdaad wel een aantal YouTubers die voor wat voor reden dan ook muziek arrangeren in ZUN's stijl. Bijvoorbeeld All 'round, Out and In, of dat beroemde Family Mart deuntje wat ooit eens getranscripteerd is naar ZUN stijl. Maar again, ik zou nog steeds zeggen dat het een niche groepje is die daadwerkelijk zun's stijl gebruikt voor originele composities.
En nouja.. midi replacements.. Ik ben er een decenium geleden zelf ook mee begonnen. Ik moedig het niet actief aan, omdat het nogal in de weg staat van je eigen arrangementen spelen op keyboard, maar ik zou het ook niet afkeuren (zolang het niet rauw wordt gepubliceerd), omdat ik weet dat er zoveel amateurs mee groot zijn geworden.
Bedoelde je dit nieuwe lied van jou, genaamd "Faeries Melancholical Aire Marker" ? Klinkt erg naar ZUN's meer recentere liedjes. Laatste paar jaar gebruikt ZUN erg veel nieuwe synths (zoals dat ding wat jij gebruikt bij 1:40), dat geeft wel beetje karakter aan een lied. Main melody vind ik ook leuk, de switches tussen passages in (zoals bij 1:13) hebben leuke percussie
Bedankt voor compliment op de echtheid van mijn sound. Realisme is een van de belangrijkste dingen waar ik naar streef. Alhoewel niet alles wat ik speel per definitie nep is XD, stem is uiteraard door mij opgenomen, drums en gitaar vraag ik soms iemand voor, de rest is meestal sampled