Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
MR.Kriesebo
Lyari
Olly
Yuki Kuro
Sophie
RemiliaxScarlet
Mitch
Nekotaku
XavC
Urameshiya
Shiro
Toumyon
Remilia~
17 plaatsers

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku do jun 13, 2013 11:30 pm

    Goed, eindelijk alles gelezen. Tijd dat ik mijn mond eens opentrek.

    Het is mis gegaan voor Remix vanaf deze post:
    Yuki Kuro schreef:Yaay niemand dood!

    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar zelf is me wel iets opgevallen bij iemand. Remix om precies te zijn.
    Ook ik stem op Lyari voor burgemeester.

    Dit bijvoorbeeld. Het lijkt mij persoonlijk dat Remix stiller is dan normaal. Als ik namelijk terug lees naar haar eerdere posts, zijn ze allemaal wel een beetje klein en onopvallend. Ze zegt weinig en niks interessants eigenlijk.

    Remix, poke! :D

    Poke, m'n reet. Remix was helemaal niet stiller dan normaal. In feite was ze zelfs iets actiever dan in de vorige ronde, en toen had ze ook een ondersteunende rol. Het is nu eenmaal haar stijl om zich op de achtergrond te houden wanneer ze veel te verliezen heeft.
    Mitch bandwagonned daar vervolgens vrolijk achter aan. Er volgden genoeg mensen, maar naar mijn gevoel heeft Yuki het vuurtje aangestoken, en Mitch het aangewakkerd.

    Ura was ik tot nu toe voorzichtig mee, omdat hij enorm sluw is en volgens mij ook heel goed in de dynamiek van het spel tegen anderen te keren. Ik vond hem verdacht om dezelfde redenen als Faolinn. Wel, om de redenen die Fao later gaf verdween die verdenking ook weer.
    Daarom vind ik het des te opvallender dat Mitch het nodig vond om Ura aan te spreken. Wordt daar uiteraard weer bij vermeld dat het "maar een poke is". Gemakkelijk, zo.

    Naar mijn gevoel hebben ze Remix gekozen voor de eerste ophanging omdat ze wegens haar stilte een gemakkelijk target was. Dan 's nachts Faolinn eruit want hij is een sterke speler. Zou me niets verbazen als ze nu vervolgens achter Ura proberen te jagen, omdat hij ook één van de beruchte tegenstanders is.

    Wat ik nu precies van Olly moet denken weet ik nog altijd niet.

    Lyari vertrouw ik min of meer. Ik heb de vorige ronde m'n best gedaan ze te profilen en ze is iemand die berekent. Ik geloof nooit dat ze die stunt met Komodostache zou hebben uitgehaald in de eerste week gezien de enorme achterstand die dit zou opleveren. Als ze dat werkelijk heeft gedaan gewoon om vertrouwen te winnen, wel, chapeau.
    Tuurlijk, ze kan nog altijd grafdelver zijn. In dat geval heeft ze even goed reden om hard achter wolven aan te gaan.

    Yuki Kuro en Mitch vertrouw ik dus het minst. Alles samen genomen vind ik tot nu toe Mitch het verdachtst, dus mijn stem gaat naar hem.

    EDIT: Oh ja, en wat betreft m'n plan uit de eerste week... Dat heeft totaal geen nut meer gezien wie er ondertussen gestorven is.
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Yuki Kuro do jun 13, 2013 11:39 pm

    Neko, op dat moment was het niet eens mijn bedoeling om haar uit het spel te krijgen. Ik wilde gewoon dat ze iets meer zou zeggen. Dat het zo is ge-escaleerd had ik niet van tevoren kunnen weten. Nu maakte ze zichzelf in mijn ogen niet minder verdacht, en was het op dat moment het enige waar ik op af kon gaan. Vandaar dat ik erbij bleef.

    Neko schreef:Zou me niets verbazen als ze nu vervolgens achter Ura proberen te jagen, omdat hij ook één van de beruchte tegenstanders is.
    Als ik het goed begrijp groepeer je me nu samen met Mitch? Het enige wat ik hierop kan zeggen, is dat ik totaal geen overleg heb gepleegd met iemand m.b.t. mijn stemmen. Ik heb zelfs net gezegd dat ik niet van plan ben op Ura te stemmen omdat ik het met Fao eens ben (soort van).
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Sophie do jun 13, 2013 11:40 pm

    aaah omg nog maar zo weinig tijd om te stemmen.

    Ik zou echt meer tijd moeten nemen om het door te lezen, maar jullie weten hoe mijn week was en ik zit ook diep in de problemen op school (moet heel hard werken vanwege achterstand doordat ik ziek was, ik moet excelleren ;___; ).

    Wah, hoe doe ik kleurtjes? Welke kleur rood is de goede... :?

    mijn stem gaat naar Toumyon.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van XavC do jun 13, 2013 11:50 pm

    Ik stem eve een placeholder. Vind het niet fijn, maar ben net thuis van werk en thuis zijn we in extase door mijn slagen. Ik blijf Urameshiya wantrouwen dus stem ik maar even op hem. Ik verander morgen hoe dan ook van stem.


    Laatst aangepast door XavC op do jun 13, 2013 11:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Pyonta-kun do jun 13, 2013 11:54 pm

    Lyari schreef:Ik stem op pyonta met een poke achitige bedoeling. Ik weet het niet met pyon. Laat hem maar eens wat zeggen
    Dat helpt niet bij mij.

    In ieder geval, ik denk dat Neko wel een punt heef. De vraag is alleen of yuki of mitch of allebei een wolf is/zijn...Of allebei niet. Voor nu ga ik ervan uit dat Mitch Yuki erin probeerd te luizen, dus stem ik op Mitch
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Remilia~ do jun 13, 2013 11:56 pm

    Stem in het rood s.v.p.  
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro do jun 13, 2013 11:56 pm

    Ok, ik ga mijn stem ook maar geven.

    Hier alvast een lijst van personen waar ik niet op wil stemmen:
    - Lyari
    Lyari heeft de uiteindelijke beslissing genomen om een wolf te doden. Ik denk niet dat ze zoiets gedaan zou hebben als wolf, vooral omdat ik denk dat het bij medewolven niet goed opgevat zou worden. Tijd om te overleggen was er ook niet, ze had na de post van Remilia nog maar een paar minuten om een keuze te maken. Voor een keuze tussen een bandwagon of een andere stem zou die tijd misschien wel genoeg zijn, maar voor een grote beslissing als het opofferen van een wolf lijkt het me gewoon te weinig tijd.

    - Olly
    Olga heeft langere tijd niet geweten wat haar rol was. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze zo lang niets zou merken van een drukke weerwolvenchat, laat staan dat Remilia of haar medewolven haar afwezigheid daar niet zouden opmerken.

    - Skip
    Ze kreeg een vreemde random stem, van een wolf.  Nu waren de stemmen verspreid en zou het altijd wel wat random zijn, maar dit was wel heel extreem. Ze heeft ook de stemchain op Komo gestart. Meestemmen doen wolven vaak genoeg, maar het stemmen op een medewolf starten? Ik heb het nog niet gezien.

    - MR. Kriesebo
    Kriesebo heeft problemen met zijn laptop, en kan daarom weinig inbrengen. Hij kan zich op het moment niet verdedigen, dus er zal ook geen/heel weinig discussie komen van een uitgebrachte stem.


    -Nekotaku
    Ik heb de indruk dat hij iets minder fel is dan de vorige ronde. Vorige keer sprong hij overal meteen bovenop, en nu heb ik dat gevoel niet. Het kan natuurlijk ook gewoon dat het anders overkomt omdat ik vorige ronde een wolf met hem was, maar goed. Ik heb niets beters.

    - Yuki Kuro
    Yuki komt gewoon totaal niet wolfachtig bij me over. Hij poket mensen, hij analyseert dingen. Niets dat een wolf niet kan doen, maar voor de wolven is burgerlijke inactiviteit nogal handig.


    Wie hebben we dan over: Ura, Toumyon, en Mitch.

    Van alle drie weet ik het echt niet.
    Toumyon heeft gezegd dat hij zijn speelstijl graag verandert, dus ik kan geen informatie uit eerdere ronden halen.
    Mitch ken ik eigenlijk amper, ondanks dat we beide in ronde 15 zaten. Ik kan zijn gedrag nog niet vergelijken. Ik moet de ronde maar eens nalezen als ik weer tijd heb.

    En dan Ura. Hij lijkt stiller dan normaal, en dat het dagen duurt voordat hij op posts reageert vind ik nogal vreemd. Ik heb hem in ieder geval nog nooit zo zien spelen, en ik heb hem nog nooit eerder als wolf gezien.
    Ik weet het niet. Misschien heb ik het helemaal mis, maar het is alles dat ik heb. Mijn stem gaat naar Urameshiya.


    Laatst aangepast door Shiro op vr jun 14, 2013 10:20 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Yuki Kuro do jun 13, 2013 11:58 pm

    Omdat het bijna middennacht is stem ik even snel. Mijn stem voor vandaag gaat naar Mitch voor nu.


    Laatst aangepast door Yuki Kuro op vr jun 14, 2013 12:00 am; in totaal 2 keer bewerkt
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van XavC do jun 13, 2013 11:58 pm

    Sorry voor m'n lelijke rood. Ura heeft blijkbaar een nieuwe reactiebox gefixed en ik kan geen goede rood vinden :s.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya vr jun 14, 2013 2:06 pm

    XavC schreef:Sorry voor m'n lelijke rood. Ura heeft blijkbaar een nieuwe reactiebox gefixed en ik kan geen goede rood vinden :s.
    Sorry daarvoor. Ik zie dat meer mensen er last van hebben. Helaas heb ik er verder geen controle over, en heeft Forumotion die nieuwe reactiebox een paar dagen terug onaangekondigd ingevoerd. Maar hoe het ook zij, [color=red] werkt nog steeds gewoon, als je de oude rode kleur wilt krijgen.

    Anyway, ik vind het jammer dat mijn voorstel grotendeels genegeerd is, maar ik hoop toch dat iedereen - in tegenstelling tot vorige week - vandaag nog eens langskomt om zijn/haar stem te bevestigen of aan te passen. Toegegeven, het is lastig verder te discussiëren als de persoon met momenteel de meeste stemmen niet van zich laat horen. Doe daar wat aan, Myon.

    @Shiro: Ik geef onmiddellijk toe dat ik stil ben deze ronde, net als eigenlijk iedereen. Ik zie niet in hoe dat mij verdacht maakt. Zou ik als ik een wolf was niet wat harder proberen om net zo te spelen als normaal? (Ja ja, inb4 omgekeerde psychologie.)

    Ik zie trouwens dat je over Nekotaku grofweg dezelfde analyse maakt als over mij, maar je concludeert bij hem juist dat je niet op hem wilt stemmen. Wat me bovendien niet duidelijk is, is waarom je van Toumyon en Mitch op een vergelijkbare wijze met de spelers erboven aanduidt waarom je niet op hen stemt, maar ze toch op een apart lijstje van 'blijven over want ik weet het echt niet' hebt gezet. Is dat niet gewoon voor de vorm? Gewoon omdat een fors aantal andere mensen op Mitch en Toumyon stemmen? Daar lijkt het wel op, want je vergeet maar liefst 3 andere spelers (Kyr, XavC en Pyonta) in je lijstje van mensen die 'overblijven'. Als je stem echt zo doordacht is als je uitgebreide post het moet doen laten lijken, hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?

    Kortom, je post ziet er alleszins uit als een analyse die bij de conclusie begonnen is. Een analyse die nooit uitgevoerd is, misschien zelfs? Een toneelstukje om een simpele ik-stem-op-jou-omdat-jij-op-mij-stemt te rechtvaardigen? Dat is eerlijk gezegd wel de indruk die jouw post op mij achterlaat.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van XavC vr jun 14, 2013 2:38 pm

    Ik vond Shiro's post inderdaad ook... vreemd. Te meer omdat hij stond NA mijn post, en ze dus nog wel even had kunnen editen met haar bevindingen over mij erin. Ook Pyon stond op dezelfde pagina. 
    Ik hoop alleen niet dat jullie net zo ver denken als ik en hier onjuiste conclusies uit trekken. 

    Ik zag er namelijk de mogelijkheid in te denken dat ze ons er in wil luizen en het laten lijken alsof wij Vorken zijn, terwijl zij het zelf is. Zij zou zich dan kunnen profileren als een 'ziener' (hoewel erg vroeg in het spel, maar natuurlijk niet in zoveel woorden gezegd!) en voor nu even het vertrouwen kunnen winnen van de rest, wat toch weer neerkomt op een ophanging en een nacht winst en een mogelijke speciale rol die er uit ligt. In ons nadeel. 

    Erg risicovolle tactiek zou het wel zijn, dus ik denk dat mijn suggestie gelijk weer overboord gegooid kan worden, maar in het achterhoofd houden zou misschien niet eens zo slecht zijn. 
    Ben ook benieuwd wat Shiro zelf nu precies als reden aandraagt dat ze mij, kyr en Pyonta totaal links laat liggen.
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Yuki Kuro vr jun 14, 2013 9:26 pm

    Nou, er is vandaag niet veel gezegd... Wat jammer...

    Zoals ik gisteren al zei, was mijn stem op Mitch noodgedwongen door tijdsgebrek. Ik ben niet van plan dat vaker te doen trouwens, maar ja >.>
    Ik vind het nogal raar dat Shiro nog niet heeft gereageerd. Ik weet niet of het door drukte komt, of door niet te willen reageren ofzo? In ieder geval, haar post bevatte wel redelijk interessante informatie. Niet erg compleet, maar interessant. Het jammere is, dat afgezien van wat kleine puntjes, het meeste allang besproken is, dus het niet echt iets toevoegt. Een post zonder daadwerkelijk iets te posten?

    Wat je hebt gezegd over Kries is trouwens wel waar. Het kan kloppen dat hij niet online kan komen om te discussiëren enzo, maar hoezo zou dat een reden zijn om niet op hem te stemmen? Zo hebben we namelijk niks aan hem. Liever een wolf die meedoet aan de discussie waardoor we misschien achter zijn/haar identiteit komen, dan een stille burger waar we geen informatie uit kunnen halen. Dat maakt het spel voor iedereen leuker.


    Laatst aangepast door Yuki Kuro op vr jun 14, 2013 9:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Vergeten Shiro rood te maken >.<)
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro vr jun 14, 2013 9:29 pm

    Urameshiya schreef: Ik zie trouwens dat je over Nekotaku grofweg dezelfde analyse maakt als over mij, maar je concludeert bij hem juist dat je niet op hem wilt stemmen.
    Neko(wolf)->anders->Neko(burger)
    Ura(Burger)->anders->Ura(wolf)
    Was dat nou zo onduidelijk?

    Urameshiya schreef:Ik geef onmiddellijk toe dat ik stil ben deze ronde, net als eigenlijk iedereen. Ik zie niet in hoe dat mij verdacht maakt. Zou ik als ik een wolf
    was niet wat harder proberen om net zo te spelen als normaal? (Ja ja, inb4 omgekeerde psychologie.)
    Nee, niks inb4 omgekeerde psychologie.
    Is het niet vaak genoeg gebeurd dat wolven ontmaskerd werden door een verandering in speelstijl? Ik heb mensen zelfs zien zeggen dat sommige spelers als wolf een herkenbaar andere speelstijl hebben dan als burger. Waarom klinkt het dan zo vreemd als ik je verdachter dan de rest vind doordat je speelstijl bij mij anders overkomt? Of beter gezegd:
    Het lijkt me na 17 ronden redelijk bekend dat mensen vaak genoeg naar iemands speelstijl kijken. Hoe kan je dan niet begrijpen hoe het je verdacht maakt?

    En het is niet alleen je stilte. Het is net zo goed je houding. In ronde 14, vorige keer dat ik een burger was, heb ik je tot het einde zien spelen. Maar wat je ook deed, wie je ook verdacht maakte, je reacties bleven vriendelijk klinken. En in deze ronde heb ik dat gevoel totaal niet.

    Urameshiya schreef:Wat me bovendien niet duidelijk is, is waarom je van Toumyon en Mitch op een vergelijkbare wijze met de spelers erboven aanduidt waarom je niet op hen stemt, maar ze
    toch op een apart lijstje van 'blijven over want ik weet het echt niet' hebt gezet. Is dat niet gewoon voor de vorm? Gewoon omdat een fors aantal andere mensen op
    Mitch en Toumyon stemmen?
    Ik vind de forsheid van de getallen 2 en 3 best meevallen, eerlijk gezegd.
    Bij de meeste mensen heb ik toch wel enige vorm van argument gegeven, om niet op ze te stemmen. Wat ik over Mitch en Toumyon zei, is dat ik hun speelstijl niet goed ken. Verandering in iemands speelstijl zijn een heel groot deel van of ik diegene verdacht vind of niet. Ik heb simpelweg te weinig aanknopingspunten om iets zinnigs over ze te zeggen. Dat Toumyon heeft gezegd dat hij zijn speelstijl graag verandert weet je denk ik ook. Je zat ten slotte in de zelfde wolvenchat.

    XavC schreef:Ik vond Shiro's post inderdaad ook... vreemd. Te meer omdat hij stond NA mijn post, en ze dus nog wel even had kunnen editen met haar bevindingen over mij erin.
    Ook Pyon stond op dezelfde pagina.
    ...
    Ben ook benieuwd wat Shiro zelf nu precies als reden aandraagt dat ze mij, kyr en Pyonta totaal links laat liggen.
    Dat ik mijn post niet meer ge-edit heb komt doordat ik al weken pas ergens om 1 uur tot half vier heb kunnen slapen, en nu was er eindelijk een dag dat ik mijn schoolwerk eerder afhad. Dus ik kon vannacht eindelijk eens een normaal aantal uren slapen. Bovendien ben ik, zoals jullie al aan de post kunnen zien, niet bijzonder nuttig als ik moe ben. Het is voor vandaag beter dat ik ben gaan slapen in plaats van dat ik toen mijn post ge-edit heb, anders zou ik vandaag nog schever zijn dan gisteren.
    Dan het deel over drie spelers op mijn lijst missen...
    Ik weet niet hoe het me gelukt is, maar ik ben vergeten om jullie in mijn lijst te includeren.
    Ik kan het uiteraard wel wijten aan mijn moeheid, waar het hoogstwaarschijnlijk ook door komt, maar daar help ik niemand verder mee. Waarschijnlijk is het ergens misgegaan toen ik ze over de lijst verplaatste of zo. Dat ik ze eruit geknipt heb en niet teruggezet bijvoorbeeld. Voor de rest heb ik hiervoor helaas geen reden. Sorry!

    XavC schreef:Ik zag er namelijk de mogelijkheid in te denken dat ze ons er in wil luizen en het laten lijken alsof wij Vorken zijn, terwijl zij het zelf is.
    Zij zou zich dan kunnen profileren als een 'ziener' (hoewel erg vroeg in het spel, maar natuurlijk niet in zoveel woorden gezegd!) en voor nu even het vertrouwen
    kunnen winnen van de rest, wat toch weer neerkomt op een ophanging en een nacht winst en een mogelijke speciale rol die er uit ligt. In ons nadeel.
    Je idee is niet gek. Ik zie het mezelf niet doen, maar het had gekund.
    Een vraag die ik wel heb: Wat voor groot voordeel zou dit mij en mijn wolventeam opleveren?
    Denk je niet dat het veel te vroeg is voor een wolventeam om dergelijke tactieken uit te voeren? Persoonlijk betwijfel ik of het het waard is om een wolf op te offeren voor één burger. Zelfs al kan je de ziener er mee bekendmaken, ik denk dat het het op dit moment nog niet waard is.

    EDIT:
    Haha, een ninja met een stem op mij omdat ik niet reageer. :')
    Ik zal eens een poging doen om mezelf te verklaren.

    Yuki Kuro schreef:Het jammere is, dat afgezien van wat kleine puntjes, het meeste allang besproken is, dus het niet echt iets toevoegt. Een post zonder daadwerkelijk iets te posten?
    Ik begrijp wat je bedoelt. Ik betwijfel dat mijn post überhaupt iets toegevoegd heeft. Mijn post was bedoeld als redenering voor mijn stem, en niet zozeer om nieuwe argumenten te geven. Het is alleen mislukt.

    Yuki Kuro schreef:Wat je hebt gezegd over Kries is trouwens wel waar. Het kan kloppen dat hij niet online kan komen om te discussiëren enzo, maar hoezo zou dat een reden zijn om niet op hem te stemmen? Zo hebben we namelijk niks aan hem. Liever een wolf die meedoet aan de discussie waardoor we misschien achter zijn/haar identiteit komen, dan een stille burger waar we geen informatie uit kunnen halen. Dat maakt het spel voor iedereen leuker.
    Wat je hier zegt klopt wel, maar ik denk dat het handiger is om mensen af te slachten die zich kunnen verdedigen. Van Kries krijgen we namelijk geen argumenten waarom hij wel of geen wolf is, en van andere spelers wel. Andere spelers kunnen we niet alleen afslachten, maar ook gaan vertrouwen als ze goede redenen hebben waarom ze geen wolf zouden zijn. En: Kries is zich niet gewoon niet aan het verdedigen, hij KAN zich niet verdedigen. En dat betekent ook dat als hij een speciale rol heeft, hij dat niet bekend kan maken.  Bij Kries denk ik dat het risico dat we per ongeluk een ziener/priester afslachten groter is dan bij veel andere spelers. Ik zie in ieder geval niet in waarom je een speciale rol niet bekend zou maken voor je dood.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya vr jun 14, 2013 10:43 pm

    Shiro schreef:
    Urameshiya schreef: Ik zie trouwens dat je over Nekotaku grofweg dezelfde analyse maakt als over mij, maar je concludeert bij hem juist dat je niet op hem wilt stemmen.
    Is dit een grap of zo? Je hebt vorige ronde bij ons in de wolvenchat gezeten, en je vergeet dat Neko vorige keer een wolf was?
    Neko(wolf)->anders->Neko(burger)
    Ura(Burger)->anders->Ura(wolf)
    Ik ben niet vergeten dat Neko een wolf was. Maar ben jij misschien vergeten waarom Neko vorige ronde niet gesnapt werd? Neko speelde zijn burger-act perfect. Anders gezegd: zijn inactiviteit nu is evengoed incompatibel met zijn normale burgergedrag. Suggereer ik nu dat dat wil zeggen dat hij nu een wolf is? Nee. Het hele topic is stiller dan anders, dus dat ook Neko stiller is wil weinig zeggen.

    Shiro schreef:Is het niet vaak genoeg gebeurd dat wolven ontmaskerd werden door een verandering in speelstijl?
    Zoals het bovenstaande denk ik ook al wel duidelijk maakt, heeft het los analyseren van hoe actief iemand is weinig zin als je de context (i.e. de rest van het spel) daarbij volledig vergeet. Speelstijlen bestaan niet in een vacuum, dus het heeft geen zin om losse spelervariabelen af te zetten tegen die van eerdere rondes als je niet ook de gehele ronde en de gebeurtenissen erin met die eerdere ronde vergelijkt.

    Shiro schreef:In ronde 14, vorige keer dat ik een burger was, heb ik je tot het einde zien spelen. Maar wat je ook deed, wie je ook verdacht maakte, je reacties bleven vriendelijk klinken.
    Haha, het is leuk dat je zo'n positief beeld van me had, maar hier vergis je je toch ernstig. Ik gebruik zelden een vriendelijke toon in discussies in dit spel. Vraag bijvoorbeeld eens aan Olga, die zich het einde van ronde 14 waarschijnlijk ook nog wel kan herinneren, of zij me toen ook zo vriendelijk vond. (Sorry Olga. k=w=) Of lees het gewoon voor de grap zelf nog eens. Dat ik op jou vriendelijk overkwam was waarschijnlijk omdat ik aan het eind van die ronde jou aan mijn kant moest krijgen om te voorkomen dat Olga zou winnen.

    Anyway, ik wil op dit punt dan wel even wat belangrijks duidelijk maken. Een aantal rondes geleden was het gebruik (voornamelijk van mij en Fao) om dit na zo'n beetje elke felle post eronder te zetten, en ik had de indruk dat het daarom wel tot iedereen doorgedrongen was, maar ik had er niet zo bij stil gestaan dat er intussen een hoop nieuwe spelers meedoen. Laat ik het daarom nog maar eens heel duidelijk zeggen: elke mogelijk beledigende opmerking die ik binnen de context van dit spel maak, moet binnen de context van dit spel opgevat worden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus ik voer m'n discussies graag op een felle toon. De ervaring leert namelijk dat in felle discussies de wolven het makkelijkst uitglijders zullen maken. Vat dingen die ik zeg dus alsjeblieft niet persoonlijk op!

    Als iemand toch moeite heeft met mijn toon in dit spel, meld het me dan alsjeblieft. Of meld het bij Remi, zodat zij het bij mij kan melden. Maakt me niet uit, maar ga alsjeblieft niet zitten denken dat ik een vreselijk onaardig persoon ben omdat ik in dit spel onaardig tegen mensen ben. Dit spel staat niet voor niks in de RP-zone.

    Shiro schreef:Ik vind de forsheid van de getallen 2 en 3 best meevallen, eerlijk gezegd.
    3 op 6 'overgebleven' mensen vind ik een aanzienlijk aantal.

    Shiro schreef:Bij de meeste mensen heb ik toch wel enige vorm van argument gegeven, om niet op ze te stemmen. Wat ik over Mitch en Toumyon zei, is dat ik hun speelstijl niet goed ken. Verandering in iemands speelstijl zijn een heel groot deel van of ik diegene verdacht vind of niet. Ik heb simpelweg te weinig aanknopingspunten om iets zinnigs over ze te zeggen.
    Maar de grens tussen 'niet op iemand stemmen want te weinig aanknopingspunten' en 'enige vorm van argument om niet op iemand te stemmen' komt op mij nogal gekunsteld over. Sterker nog... 'te weinig aanknopingspunten' IS 'enige vorm van argument'.

    Waar mijn bezwaar echter vooral op neerkomt, is dat je in je verhaal naar argumenten lijkt te zoeken om op iedereen behalve mij niet te stemmen. En dat zou voor een burger toch een opmerkelijke manier zijn om het spel te analyseren.

    En nee, bij gebrek aan gedachtenleesskills of PRISM kan ik niet hard maken dat je echt met die gedachte je post opstelde. Het is enkel de indruk die ik heel sterk kreeg toen ik je post las. Het zou kunnen dat die indruk ingegeven was door het feit dat ik zelf al op jou gestemd had. Als dat zo is moet ik je mijn excuses aanbieden, maar aangezien ik ook dat allerminst zeker weet, doe ik dat niet. Ik hoop dat dat meteen wat duidelijker maakt hoe ik discussies voer (en altijd gevoerd heb) in dit spel.

    Laat ik dan dus ook die andere disclaimer die ik vroeger nog wel eens onder posts in felle discussie zette (maar inmiddels weglaat omdat iedereen het er zelf wel bij kan denken) nog even herhalen. Ik stem(de) niet op Shiro omdat ik 100,00% zeker meen te weten dat ze een wolf is, maar omdat, al haar posts samen genomen, ik haar een grotere kans geef om wolf te zijn dan de andere spelers, van wie ik het helaas ook niet zeker weet.

    Shiro schreef:Dat Toumyon heeft gezegd dat hij zijn speelstijl graag verandert weet je denk ik ook. Je zat ten slotte in de zelfde wolvenchat.
    Daar heb je gelijk in. Dat zei hij inderdaad, maar na een heleboel potjes forumwolven met Myon kan ik je zeggen dat het niet waar is. Dat kon jij alleen niet weten, dus dat kan ik je ook niet kwalijk nemen.

    En over Myon gesproken... waar blijft hij? Ik had eigenlijk gehoopt dat we vandaag de beloofde Olga-Myon-confrontatie zouden zien. Op deze manier verspillen we opnieuw elk voordeel dat de dubbele deadline op had kunnen leveren.
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Mitch vr jun 14, 2013 10:47 pm

    Nekotaku schreef:Wordt daar uiteraard weer bij vermeld dat het "maar een poke is". Gemakkelijk, zo.
    Lees alle (stem)posts eens door en kijk waar het woord  "poke" niet in staat. Er wordt nog net niet continu naar elkaar "gepoked", is het dan zo erg dat ik het ook eens doe?
    Oh, en trouwens;

    Nekotaku schreef:Ura was ik tot nu toe voorzichtig mee, omdat hij enorm sluw is en volgens mij ook heel goed in de dynamiek van het spel tegen anderen te keren. Ik vond hem verdacht om dezelfde redenen als Faolinn. Wel, om de redenen die Fao later gaf verdween die verdenking ook weer.
    Daarom vind ik het des te opvallender dat Mitch het nodig vond om Ura aan te spreken.
    Als ik niets had gezegd dan was ik weer te stil. Volgens mij zijn er al meerdere rondes geweest waarbij mensen eruit vliegen omdat ze te stil zijn. Als ze zeggen dat ze niets toe kunnen voegen, dan wordt er gehuild dat ze dingen gewoon moeten herhalen. Ik sprak Ura aan omdat me iets aansprak in zijn doen van spelen in dit potje. Het klopt inderdaad dat er veel mensen niet erg actief zijn geweest in deze paar weken, maar voor iemand als Ura, die meestal discussies aanwakkert, is dat iets bijzonders.

    Je hebt het over bandwagonnen, en het klopt dat ik dat inderdaad gedaan heb uit tijdsnood. Ik zwem op vrijdagavond en werk op donderdagavond. Blabla inb4 lame excuses, maar goed. Helaas deed ik eens niet wat ik normaal deed en overal hard tegen in gaan, het had misschien Remix kunnen redden.

    Pyonta-kun schreef:In ieder geval, ik denk dat Neko wel een punt heef. De vraag is alleen of yuki of mitch of allebei een wolf is/zijn...Of allebei niet. Voor nu ga ik ervan uit dat Mitch Yuki erin probeerd te luizen, dus stem ik op Mitch
    .. Waar probeer ik Yuki er ook al weer in te luizen?

    Mijn stem ga ik waarschijnlijk zometeen nog veranderen.

    Gesponsorde inhoud


    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 17 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:36 pm