Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
RemiliaxScarlet
Yuki Kuro
Shiro
rockpad
Pimutje
Urameshiya
Faolinn
Remilia~
Pyonta-kun
Sophie
14 plaatsers

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Shiro di feb 26, 2013 2:27 pm

    Twee sterke spelers kwijt... we staan er niet heel goed voor.
    Maar ik moet toch een ding vragen.

    RemiliaxScarlet schreef:Ik dacht ook dat het goed zou gaan.
    Yuki Kuro schreef:Ik dacht dat dit potje goed zou gaan, maar nee hoor xD
    Waarom zouden jullie denken dat dit potje goed zou gaan?
    WvH hangt toch deels van geluk af, (of ongeluk, zoals hier) en ik begrijp niet waarom iemand dat zou denken.
    Kan iemand mij misschien verheldering geven?
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Yuki Kuro di feb 26, 2013 4:12 pm

    @Shiro: Gewoon iets van intuitie, niks betekenends. Mijn intuitie zit meestal wel in de goede richting, maar dit keer dus niet.

    De enige gunstige rollen die over zijn zijn helaas Marisa (die kwam voor in het verhaal, dus ik neem aan dat die er in zit)(In de meeste potjes die ik gelezen heb zat de heks er in) en voor de rest is het onduidelijk.
    Er is eerder al gezegd dat verhaaltjes geen hints geven voor rollen die in het spel zitten, als denk ik ook dat Marisa erin zit, alleen al voor het feit dat de Heks er bijna altijd in zit.
    Ik denk ook dat de beschermengel erin zit, maar dit is gewoon een vermoeden. Hier is namelijk nog geen bewijs voor.

    Misschien een beetje overbodig, maar ik ben het eens met Faolinn en Nekotaku dat er geen Alphawolf is. Ik was een beetje verward toen ik het verhaal las, omdat ik ervan uitging dat de eerste 4 personen niet dood zouden zijn. Toen bedacht ik me opeens dat de rollen er niet per se in hoeven te zitten...

    Faolinn, eerlijk gezegd ben ik het niet zo eens met je agressiemodus. We hebben mensen nodig die input geven, inderdaad. We moeten veel werk verzetten, willen we dit nog kunnen winnen. Maar om zo de druk op mensen te leggen, gaat alleen voor problemen zorgen. Het kan best zijn dat er mensen zijn die niks weten, of geen clues zien. Dan zouden ze niet meteen gestraft te worden met de galg. Als het nou bij een of twee personen opvalt dat ze echt alleen maar nutteloze informatie geven, of helemaal niks zeggen, ok. Maar dat kan ook zo zijn omdat hij/zij gewoon niks weet.
    Als je druk op mensen gaat leggen, gaan mensen alleen maar slechter presteren. (Hallo school xD)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku di feb 26, 2013 4:14 pm

    Jezus, Kries. Eerst zeg je dat het beter is niet te spreken tenzij je iets nuttigs bij te dragen hebt, dan begin je vervolgens zelf een heel betoog uiteen te zetten zonder met iets concreets te komen opdraven.

    Ten tweede begin je instructies te geven aan de mogelijke heks. Die zal zelf wel bepalen wat te doen. Beginnen advies te geven zonder eerst zelf je betrouwbaarheid aan te tonen is niet alleen nutteloos, het is zelfs ronduit verdacht. En weet dat aanwezigheid van een rol absoluut niet uit het verhaal is af te leiden. Of er nu een Marisa in het verhaal zit of niet heeft geen betrekking op de aanwezigheid in het spel zelf.

    Het is wel zo dat als je baka was, ik zou vermoeden dat je niet dergelijke onachtzame posts zou kunnen maken zonder dat je maatjes ingrepen. Maar veel vertrouwen win je er volgens mij niet mee.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Sophie di feb 26, 2013 4:40 pm

    Urameshiya schreef:Het verhaal bevat zo te zien wel aanwijzingen naar rollen die niet meer in het spel zitten. XD

    Wat telt als een aanwijzing? Zoals ik al zei, burgers, ga er vanuit dat je nooit conclusies uit het het verhaal mag trekken. Dus ook geen aanwijzingen. Als iets blijkt te kloppen dan is dat toeval, en zeker geen garantie voor de rest van het verhaal.

    Ik was in de prologue begonnen met schrijven vanuit Reimu's perspectief maar ga nu over op Alice juist omdat Alice bij geen enkele rol hoort. Of Marisa wel of niet in het spel zit is dus geen gegeven informatie.
    Misschien zit ze er wel in, misschien zit ze er niet in.

    Spoiler:

    Dat laatste is wat overdreven, maar ik wil dus nog even verduidelijken dat er geen aanwijzingen in het verhaal staan.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van TheEternalMokou di feb 26, 2013 6:28 pm

    Soooo... ik ga dit spel maar eens anders aanpakken dan normaal.

    Het eerste wat in me opkomt is dat ik Faolinn iets minder verdacht vind. Ik denk niet dat Ura zijn eerste keuze zou zijn om te lunchen. Weerwolven gaat vooral om het discussiëren en vaak zijn de grootste discussies tussen Fao en Ura. Door Ura meteen de eerste nacht te lunchen loopt hij toch wel een aantal goeie discussies mis, dus ik denk niet dat hij dat zou doen.
    rockpad
    rockpad
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : als een kikkergodin extra stage baas

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van rockpad di feb 26, 2013 6:42 pm

    en ik dat ik gewoon lekker ga genieten hiervan
    al volg sommige dingen niet goed
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van MR.Kriesebo di feb 26, 2013 10:20 pm

    @ Nekotaku:

    Inderdaad, ik had niks te zeggen, maar als Faolinn van plan is om random mensen af te moorden die niks zeggen moest ik toch wat...

    En wat is er mis met strategiebespreking? Als het kan wil ik zoveel mogenlijk suggestiesch in de topic brengen, het is aan de persoon zelf om het uit te voeren of niet!

    Ik heb verder ook niks te zeggen over wie dan ook, maar tot nu toe heeft niemand nou echt iets bijgedragen wat niet maar een "misschien" is. Sterker nog, er kan zelfs niks met zekerheid gezecht worden, aangezien de enige personen die weten wie de baka's zijn de baka's zelf zijn!

    @TheEternalMokou:

    True, maar hij is als er meerdere wolven zijn niet de enige die beslist.
    overigens ben ik het wel met je eens, aangezien het voor andere wolven(mits die er waren) makkelijk was om van mening te veranderen, aangezien zij geen idee konden hebben van wie van ons een sterke burgervriendelijke rol had.M.A.W. Ik ben het met je eens.

    @Faolinn: Al is Urameshiya weg, we hebben vast nog wel goede discussies(wat zeg ik, we zijn al begonnen met discusseren)

    @iedereen: Wat is beter, praten over strategieen of hopen dat iemand zijn mond voorbij praat?

    Ik hoop dat mensen wat meer hebben aan deze post dan aan de vorige, blijkbaar vond Nekotaku hem niet zo leuk :( .

    Met niks over mensen te zeggen hebben bedoel ik dat ik niet ZEKER weet of iemand een weerwolf is of niet.
    Zoals bewezen heb ik genoeg te zeggen over andere dingen.


    Laatst aangepast door MR.Kriesebo op di feb 26, 2013 10:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Ik vergeet vaak dingen. sorry Faolinn.)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku di feb 26, 2013 10:58 pm

    MR.Kriesebo schreef:Zoals bewezen heb ik genoeg te zeggen over andere dingen.
    Het enige wat ik zie is gebabbel in het ijle, met vervolgens de hoop dat het gebruik van woorden als "bewezen" je overtuigingskracht lenen. Dat doen ze niet. De meeste van je punten zijn vanzelfsprekend en een heriteratie van de ondertussen bekende "het is de eerste dag dus we weten nog niets" observatie.
    Mind you, ik zeg hier niet dat je jezelf verdacht aan het maken bent. Maar als je schrik hebt voor Faolinn's dreigement dat stille mensen als verdacht zullen worden beschouwd, post dan niet gewoon om te posten. Doe iets zoals mogelijke scenario's bedenken, resterende strategieën uitwerken of speculeren over welke rollen er wel of niet zijn op basis van wat is gebeurd.

    Trouwens, niemand zegt dat je in actie moet schieten omdat Faolinn dat zo vindt. Hij is een bijzonder sterke speler die over het vermogen beschikt mensen uit te lokken en stappen te laten ondernemen, ongeacht voor welke kant hij dat doet. Als baka zou het hem goed uitkomen dat we na 2 doden meteen drastisch beginnen spelen en overhaaste beslissingen nemen. Even goed zou het een geldige burgerstrategie kunnen zijn. Maar speel naar je eigen inzicht, laat je niet zomaar mee leiden in de strategie van een ander.
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van MR.Kriesebo wo feb 27, 2013 3:29 am

    @Nekotaku

    Als het enige dat je ziet "gebabbel in het ijle, met vervolgens de hoop dat het gebruik van woorden als "bewezen" je overtuigingskracht lenen" is, dan spijt het me, maar je zult een bril moeten kopen. Ik probeer dat totaal niet aangezien ik niet echt iets heb om anderen van te overtuigen (wat je vervolgens ook weer zegt in je post). Ik schrik niet van Faloinn's idee, maar het leek mijn toch verstandig om te laten merken dat ik er was, deel te nemen aan de gesprekken, alle informatie die er gegeven wordt samenvoegen ov vervolgens een keuze te maken van wie ik denk dat de baka/'s is/zijn.

    En overhaaste beslissingen nemen? Ik denk dat mijn vorige posts "bewezen" hebben dat ik niet zo snel overhaaste beslissingen neem. En natuurlijk zou ik me kunnen laten leiden door een ander, maar daar is op dit moment nog weinig tot geen sprake van.

    We hadden in de chatbox nog mogenlijke scenarios besproken.

    Overigens nog over wat je eerder schreef, dat ik mijn betrouwbaarheid aan moest tonen: Ik heb al vaak genoeg gezecht dat helemaal niemand dat kan en dat strategieen opperen een goede optie is. Als jij een alternatief hebt hoor ik het graag.




    De discussies beginnen te komen! yes! :D
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van RemiliaxScarlet wo feb 27, 2013 2:44 pm

    Shiro schreef:Twee sterke spelers kwijt... we staan er niet heel goed voor.
    Maar ik moet toch een ding vragen.

    RemiliaxScarlet schreef:Ik dacht ook dat het goed zou gaan.
    Yuki Kuro schreef:Ik dacht dat dit potje goed zou gaan, maar nee hoor xD
    Waarom zouden jullie denken dat dit potje goed zou gaan?
    WvH hangt toch deels van geluk af, (of ongeluk, zoals hier) en ik begrijp niet waarom iemand dat zou denken.
    Kan iemand mij misschien verheldering geven?

    Ik dacht hetzelfde van wat Yuki Kuro al zei. Bovendien, jij zegt ook al dat we er niet goed voor staan. Ik had gedacht dat spelers minder snel stierven, snap je?
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Shiro wo feb 27, 2013 5:01 pm

    RemiliaxScarlet schreef:
    Shiro schreef:Twee sterke spelers kwijt... we staan er niet heel goed voor.
    Maar ik moet toch een ding vragen.

    RemiliaxScarlet schreef:Ik dacht ook dat het goed zou gaan.
    Yuki Kuro schreef:Ik dacht dat dit potje goed zou gaan, maar nee hoor xD
    Waarom zouden jullie denken dat dit potje goed zou gaan?
    WvH hangt toch deels van geluk af, (of ongeluk, zoals hier) en ik begrijp niet waarom iemand dat zou denken.
    Kan iemand mij misschien verheldering geven?

    Ik dacht hetzelfde van wat Yuki Kuro al zei. Bovendien, jij zegt ook al dat we er niet goed voor staan. Ik had gedacht dat spelers minder snel stierven, snap je?
    Ok, nu begrijp ik het. Bedankt voor de uitleg!
    Pimutje
    Pimutje
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Speciale vermogens : Extreem lage alcohol tolerantie

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Pimutje wo feb 27, 2013 11:10 pm

    Soooo... ik ga dit spel maar eens anders aanpakken dan normaal.

    Het eerste wat in me opkomt is dat ik Faolinn iets minder verdacht vind. Ik denk niet dat Ura zijn eerste keuze zou zijn om te lunchen. Weerwolven gaat vooral om het discussiëren en vaak zijn de grootste discussies tussen Fao en Ura. Door Ura meteen de eerste nacht te lunchen loopt hij toch wel een aantal goeie discussies mis, dus ik denk niet dat hij dat zou doen.


    Haha ik merk al dat ik veel moet inhalen haha :P Ik discusieer ook graag met fao maar dat hij een andere discusieer partner heeft vind ik een beetje jammer.

    Ik moet zeggen dat ik de gebeurtenissen van vanavond best schokkend vind... 2 mensen eruit in 1 beurt, ik zie al dat andere mensen een "andere taktiek" toepassen... Ik zal nog geen aannames maken nog maar wat er in de volgende avond gaat gebeuren zal voor mij wel belangrijk zijn. Ik vind het wel jammer dat Ura eruit is en Antonelli, ik zou het leuker vinden als ze erin bleven zodat ik fikse discussies kon zien tussen fao en ura... Jammer :(
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Olly do feb 28, 2013 12:18 pm

    Faolinn schreef:Ik moet Nekotaku in beide stellingen gelijk geven. Zoals ik al zei (maar dan in omgekeerd perspectief), een dode betekent geen alphawolf. Niet dat we daar veel aan hebben, die kennis. Wat we wèl hebben is een iets grotere zekerheid in het aantal wolven. We begonnen met 12 mensen. Pyonta meldde dat 4 wolven het maximum is. Vier wolven op twaalf spelers wordt meestal als een balanced setup gezien.
    Nou, ik heb eindelijk een Faolinn-loos momentje gevonden om te weerwolven (en hoe, er wordt chocolademelk voor me gehaald~~) en het eerste wat ik doe is hem corrigeren. Deze zekerheid hebben we niet. Er zijn volgens deze theorie niet max 4 wolven, maar 5, de alphawolf moet ook meegerekend worden. Dit zijn er 5 op 7, wat na een eerste nacht 5 tegen 6 overhoudt. Kortom, aan een maximaal aantal wolven hebben we niets, want een verhouding 5:6 slaat natuurlijk nergens op. Met 4 wolven zouden we nu 4:6 zitten, wat een redelijke panieksituatie op zou leveren. Laten we hier voor de lieve vrede maar niet van uit gaan en het hoofd koel houden. Dit draagt bij aan een scherpe discussie en een juiste keuze voor de galg, dat hebben we helaas wel nodig na zo'n nacht.

    Spoiler:
    Deze post is al gronding onder handen genomen door ons alle Nekotaku, maar ik voel me toch geroepen hier ook even mijn mond over open te trekken.
    Het feit dat er geen hints in de verhalen zit laten we hierbij even buiten beschouwing, dit is algemeen bekend. Verder klopt de noodkreet over de Marisa niet. Wie weet is er wel een Eirin, die zou nu zeer handig zijn om te stand weer gelijk te maken. Is er een Sanae die kan zeggen of ze bij Ura geslapen heeft? Er kan zomaar informatie zijn die het waard is gedeeld te worden. Ik vind dus dat jij, Kries, het er te gemakkelijk vanaf maakt en een te groot drama probeert te scheppen rondom de acties van de MM (mogelijke Marisa). Ook is het niet waar dat Team Baka alles zou weten, dat kan nou eenmaal niet, maar dit vergeef ik je aangezien het voor ons burgerteam toch geen waarde heeft. En toch een beetje jammer dat je eerst Fao bekritiseerd en dan vervolgens zijn idee oppert. (Be naice to my waifu<33)

    Spoiler:
    Dit vind ik nuttige vragen, ik wacht dan ook met smacht op een discussie hieromheen, hier kunnen we wat mee! (Ik vind intuitie een beetje een vreemde verklaring, vooral als je je rol, of wie weet team al weet...)

    Yuki Kuro schreef:
    Misschien een beetje overbodig, maar ik ben het eens met Faolinn en Nekotaku dat er geen Alphawolf is. Ik was een beetje verward toen ik het verhaal las, omdat ik ervan uitging dat de eerste 4 personen niet dood zouden zijn. Toen bedacht ik me opeens dat de rollen er niet per se in hoeven te zitten...
    Dit is nog niet volledig bevestigd. Zolang er geen heks aan komt lopen die beweert dat de moord op Ura wolvenwerk en niet het hare was tenminste. Maar we kunnen er voor het gemak vanuit gaan.


    TheEternalMokou schreef:Soooo... ik ga dit spel maar eens anders aanpakken dan normaal.

    Het eerste wat in me opkomt is dat ik Faolinn iets minder verdacht vind. Ik denk niet dat Ura zijn eerste keuze zou zijn om te lunchen. Weerwolven gaat vooral om het discussiëren en vaak zijn de grootste discussies tussen Fao en Ura. Door Ura meteen de eerste nacht te lunchen loopt hij toch wel een aantal goeie discussies mis, dus ik denk niet dat hij dat zou doen.
    Eerlijkgezegd heb ik hier mijn twijfels bij. Faolinn en Ura zijn zo ongeveer gezworen rivalen. Dubbele psychologie, driedubbele psychologie, vierdubbele psychologie? Ik heb nog wel eens het gevoel dat we dit niet moeten onderschatten. Aan de andere kant is de kans dat Faolinn en Ura zich aan het begin in hetzelfde team bevonden is nog altijd groter, statistisch gezien.

    rockpad schreef:en ik dat ik gewoon lekker ga genieten hiervan
    al volg sommige dingen niet goed
    Geen zorgen, tijdens de eerste dag zijn we vaak nog niet zo fel op de nieuwkomers, alle tijd om te wennen dus~


    (ik reageer nu zo ongeveer op alles in volgorde waarin het gepost is, voor het geval dat nog niet duidelijk was)
    En ja, over alles heb ik wel wat te zeggen, het voedt de discussie, dus waarom niet.
    Na de discussie tussen Kries en Neko doorgelezen te hebben vind ik dat Nekotaku er zowel betrouwbaarder als waardevoller uitkomt dan Kries. Ik moet me natuurlijk niet voor de gek laten houden door het feit dat Neko ook tweemaal zoveel levenservaring heeft als Kries, maar het neigt er wel naar. Kries is in het begin chaotisch en weinigzeggend, soms zelfs zichzelf tegensprekend. Hij heeft zich nu wel min of meer hersteld, maar wel ten koste van een hoop betrouwbaarheid en na het ingooien van veel van zijn eigen glazen. Neko bleef daarintegen (of zo komt het over) vrij kalm en zeker van zijn punt. Dit geeft mij een gevoel van betrouwbaarheid en een goed nadenkende geest die voor mij beide veel wegen in een galgenbeslissing.

    Goed om Pim ook te zien posten, net als Rockpad, fijn te zien dat jullie ook actief proberen te zijn C:


    Dit was mijn zeer grote verhaal over deze hele week, zeer bedankt voor het zorgvuldig tot jullie nemen van deze stof~
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van TheEternalMokou do feb 28, 2013 4:03 pm

    Pimutje schreef:Ik discusieer ook graag met fao maar dat hij een andere discusieer partner heeft vind ik een beetje jammer.
    Oooooh maar dat betekent niet dat hij discussies heeft met enkel Ura!

    Olly schreef:
    TheEternalMokou schreef:Soooo... ik ga dit spel maar eens anders aanpakken dan normaal.

    Het eerste wat in me opkomt is dat ik Faolinn iets minder verdacht vind. Ik denk niet dat Ura zijn eerste keuze zou zijn om te lunchen. Weerwolven gaat vooral om het discussiëren en vaak zijn de grootste discussies tussen Fao en Ura. Door Ura meteen de eerste nacht te lunchen loopt hij toch wel een aantal goeie discussies mis, dus ik denk niet dat hij dat zou doen.
    Eerlijkgezegd heb ik hier mijn twijfels bij. Faolinn en Ura zijn zo ongeveer gezworen rivalen. Dubbele psychologie, driedubbele psychologie, vierdubbele psychologie? Ik heb nog wel eens het gevoel dat we dit niet moeten onderschatten. Aan de andere kant is de kans dat Faolinn en Ura zich aan het begin in hetzelfde team bevonden is nog altijd groter, statistisch gezien.
    Ooh, onderschatten moeten we het zeker niet. Mocht Fao het wel gedaan hebben zal ie wel zeker over die weetikhoeveeldubbelepsychologieën hebben nagedacht. Maar ik weet nog van een voorgaand potje toen ik met hem in het wolventeam zat dat hij Ura er niet uit wilde hebben. Maargoed, wie weet is dat nu anders, i dunno.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku do feb 28, 2013 6:11 pm

    Olly schreef:Nou, ik heb eindelijk een Faolinn-loos momentje gevonden om te weerwolven (en hoe, er wordt chocolademelk voor me gehaald~~) en het eerste wat ik doe is hem corrigeren. Deze zekerheid hebben we niet. Er zijn volgens deze theorie niet max 4 wolven, maar 5, de alphawolf moet ook meegerekend worden. Dit zijn er 5 op 7, wat na een eerste nacht 5 tegen 6 overhoudt. Kortom, aan een maximaal aantal wolven hebben we niets, want een verhouding 5:6 slaat natuurlijk nergens op. Met 4 wolven zouden we nu 4:6 zitten, wat een redelijke panieksituatie op zou leveren. Laten we hier voor de lieve vrede maar niet van uit gaan en het hoofd koel houden. Dit draagt bij aan een scherpe discussie en een juiste keuze voor de galg, dat hebben we helaas wel nodig na zo'n nacht.
    Ik denk dat ik hier niet helemaal volg... Als er een alfawolf was zou dit volgens mij gewoon één van de wolven zijn, niet een extra bovenop de normale selectie wolven. 5 wolven, en daarbij mogelijk nog een ketter, zou waanzin zijn. 4 wolven waarvan één alfa lijkt me mogelijk. Of 3 wolven (waarvan mogelijk één alfa) en een ketter. Alles boven 4 op een ronde met 12 deelnemers is te ongebalanceerd.

    Olly schreef:Verder klopt de noodkreet over de Marisa niet. Wie weet is er wel een Eirin, die zou nu zeer handig zijn om te stand weer gelijk te maken. Is er een Sanae die kan zeggen of ze bij Ura geslapen heeft? Er kan zomaar informatie zijn die het waard is gedeeld te worden.
    Als er een Sanae is en die had toevallig Ura gekozen als partner, en Ura is door de baka's aan z'n einde gekomen, dan zou deze het alleen hebben overleefd dankzij een Marisa. Dus ik denk niet dat die rol naar voor zou komen, aangezien er dan wel heel wat prijs wordt gegeven dat in de baka's hun handen speelt.

    Olly schreef:Dit is nog niet volledig bevestigd. Zolang er geen heks aan komt lopen die beweert dat de moord op Ura wolvenwerk en niet het hare was tenminste. Maar we kunnen er voor het gemak vanuit gaan.
    Ligt het aan mij, of ben je precies iets te enthousiast om een Marisa naar voor te zien stappen? De kans dat een heksenrol de eerste nacht gelijk het doodselixir gebruikt, hierbij een sterke speler als Ura kiest zonder z'n rol te weten en er daarbovenop nog eens een alfawolf is (want anders zou er nog een extra dode zijn) lijkt me bijna verwaarloosbaar.

    Olly schreef:Na de discussie tussen Kries en Neko doorgelezen te hebben vind ik dat Nekotaku er zowel betrouwbaarder als waardevoller uitkomt dan Kries. Ik moet me natuurlijk niet voor de gek laten houden door het feit dat Neko ook tweemaal zoveel levenservaring heeft als Kries, maar het neigt er wel naar. Kries is in het begin chaotisch en weinigzeggend, soms zelfs zichzelf tegensprekend. Hij heeft zich nu wel min of meer hersteld, maar wel ten koste van een hoop betrouwbaarheid en na het ingooien van veel van zijn eigen glazen. Neko bleef daarintegen (of zo komt het over) vrij kalm en zeker van zijn punt. Dit geeft mij een gevoel van betrouwbaarheid en een goed nadenkende geest die voor mij beide veel wegen in een galgenbeslissing.
    Fijn dat je me vertrouwt, maar het zou even goed kunnen dat je weet dat ik geen goede kandidaat ben voor de eerst ophanging, dus dat je me liever wat aan je kant schaart. Vergeet niet dat Kries vorige keer net zo chaotisch en drastisch naar voren kwam en als resultaat werd opgehangen ondanks z'n onschuld. Dus ofwel gebruikt hij die kennis doelgericht om ons deze keer op het verkeerde pad te brengen, ofwel speelt hij gewoon zoals vorige keer.

    TheEternalMokou schreef:Ooh, onderschatten moeten we het zeker niet. Mocht Fao het wel gedaan hebben zal ie wel zeker over die weetikhoeveeldubbelepsychologieën hebben nagedacht. Maar ik weet nog van een voorgaand potje toen ik met hem in het wolventeam zat dat hij Ura er niet uit wilde hebben. Maargoed, wie weet is dat nu anders, i dunno.
    Ik durf er op te wedden dat Faolinn zich ook maar geen moment laat leiden door zaken als persoonlijke rivaliteit of het verlangen naar een "spannender" spel als dat de overwinning in het gedrang brengt. Als hij toen Ura er niet uit wilde, was dat vast omdat het nog in z'n voordeel kon zijn.

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 12:08 am