Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
RemiliaxScarlet
Yuki Kuro
Shiro
rockpad
Pimutje
Urameshiya
Faolinn
Remilia~
Pyonta-kun
Sophie
14 plaatsers

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Sophie di feb 19, 2013 12:16 am

    Urameshiya schreef:Nee, ik snap dat het jullie er niet om gaat om spelers van de volgende ronde weg te houden, dus ik neem jullie ook absoluut niets kwalijk als jullie deze toevoeging erin houden. Ik wilde gewoon wel even kwijt dat ik er niet zo enthousiast over ben, en waarom, maar ik begrijp jullie afweging. Voor iemand die sowieso niet elke ronde mee doet is het misschien minder erg, maar als je bedenkt dat een ronde hier op het forum al gauw een maand duurt, vind ik het nogal wat om iemand een hele ronde lang van deelname uit te sluiten.

    Nouja het is wel jouw potje hierna, dus ik wil de beslissing aan jou overlaten.

    Desnoods kunnen we iets anders verzinnen, het moet alleen wel een leuke consequentie hebben wat het spannender maakt... Zoals... iemand's forum naam veranderen in 'weerwolven loser!' voor het volgende potje ofzo. Name of shame!

    Nee, zomaar een idee. Ik vind het ook niet erg om het hele event gewoon te schrappen, de kans dat we alle events gaan gebruiken lijkt me toch vrij klein.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku di feb 19, 2013 7:00 pm

    Ik heb de OP nog niet helemaal gelezen (nog geen tijd gehad) maar ik wil me wel alvast aanmelden om mee te doen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Urameshiya di feb 19, 2013 11:36 pm

    Skip schreef:
    Urameshiya schreef:Nee, ik snap dat het jullie er niet om gaat om spelers van de volgende ronde weg te houden, dus ik neem jullie ook absoluut niets kwalijk als jullie deze toevoeging erin houden. Ik wilde gewoon wel even kwijt dat ik er niet zo enthousiast over ben, en waarom, maar ik begrijp jullie afweging. Voor iemand die sowieso niet elke ronde mee doet is het misschien minder erg, maar als je bedenkt dat een ronde hier op het forum al gauw een maand duurt, vind ik het nogal wat om iemand een hele ronde lang van deelname uit te sluiten.

    Nouja het is wel jouw potje hierna, dus ik wil de beslissing aan jou overlaten.

    Desnoods kunnen we iets anders verzinnen, het moet alleen wel een leuke consequentie hebben wat het spannender maakt... Zoals... iemand's forum naam veranderen in 'weerwolven loser!' voor het volgende potje ofzo. Name of shame!

    Nee, zomaar een idee. Ik vind het ook niet erg om het hele event gewoon te schrappen, de kans dat we alle events gaan gebruiken lijkt me toch vrij klein.
    Tsja, als de beslissing aan mij is zou ik het event liefst gewoon helemaal schrappen, maar dat vind ik flauw tegenover jullie...
    ...dus wat denken jullie ervan als in de volgende ronde ik er op een of andere manier voor zal zorgen dat de personen met een sanctie een nadeel gaan hebben ten opzichte van de rest? Ik weet nog niet precies wat, omdat ik de regels voor mijn ronde nog niet helemaal uitgedacht heb, maar ik weet zeker dat ik wel wat gemeens kan bedenken! Muhahaha. Dan weet je dus op het moment dat je een pact met Flandre sluit nog niet precies wat het pact inhoudt. Dat is ook wel spannend, toch? (Ja, ik ben van plan wat ongewone regels in te voeren in de volgende ronde, maar ik laat er verder nog niets over los. =p)
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van MR.Kriesebo wo feb 20, 2013 2:22 pm

    Ik doe ook mee!

    Ik vroeg me al af waarneer jullie de uitbreidingsevenementen zouden gaan gebruiken. leuk. echt waar.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Pyonta-kun do feb 21, 2013 1:38 am

    Urameshiya schreef:Tsja, als de beslissing aan mij is zou ik het event liefst gewoon helemaal schrappen, maar dat vind ik flauw tegenover jullie...
    ...dus wat denken jullie ervan als in de volgende ronde ik er op een of andere manier voor zal zorgen dat de personen met een sanctie een nadeel gaan hebben ten opzichte van de rest? Ik weet nog niet precies wat, omdat ik de regels voor mijn ronde nog niet helemaal uitgedacht heb, maar ik weet zeker dat ik wel wat gemeens kan bedenken! Muhahaha. Dan weet je dus op het moment dat je een pact met Flandre sluit nog niet precies wat het pact inhoudt. Dat is ook wel spannend, toch? (Ja, ik ben van plan wat ongewone regels in te voeren in de volgende ronde, maar ik laat er verder nog niets over los. =p)

    Wat mij betreft klinkt dit ook wel goed. Het leukste is dat je zelf de keuze hebt om een beetje te gaan gokken en op deze manier wordt het alleen nog maar spannender. Wat vind de rest hiervan?

    EDIT:
    Mocht het trouwens niet duidelijk zijn, het is niet de bedoeling dat iedereen de kans krijgt om een pact met Flandre te sluiten. Dat ligt eraan of het event actief is.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku do feb 21, 2013 6:14 pm

    Oké, eindelijk de thread helemaal gelezen. Eerst m'n meningen...
    1) Ik vind het heel leuk dat deze een Gensokyo thema heeft!
    2) De Olly regel ga ik volledig mee akkoord. Persoonlijke aanvallen of nodeloos jennen dat geen nut meer heeft binnen het spel kwetsen meestal enkel. Daar spelen we niet voor.
    3) Zelf vind ik dat het pact met Flandre in z'n huidige vorm prima is. Het is een zware sanctie, maar je weet wel exact wat te verwachten. Er staat een reëel risico tegenover. Dat maakt het spannend!

    Volgens mij is de setup echt perfect voor een heel goeie ronde, nu. Dus ik hoop dat de ontwikkelingen dan ook zo zullen zijn dat het een spannende ronde wordt. Mooi werk, Skip en Pyon!

    Dan, om te vermijden dat onduidelijkheid over details nog eens roet in het eten komt strooien (en ook zodat ik zelf alles helemaal snap), wat vragen van m'n kant.

    De Heks
    Ik neem aan dat deze slechts één potion in een enkele nacht mag gebruiken? Of heb ik dat verkeerd?

    De Beschermengel
    Is er iets van regels inzake opeenvolgende nachten? Bijvoorbeeld, niet telkens dezelfde?

    De Wraakengel
    Whoo, Parsee is angstaanjagend!
    Wat is het belang van de gewrokene onmiddellijk te vertellen dat deze gewroken zal worden?
    Wat wordt verstaan onder de tweede nacht? Als de bewaakte persoon 's nachts sterft, is het dan de volgende nacht al de beurt aan de dader, of pas de nacht daarop?

    De Slet
    Wat gebeurt er als er enkel een slet overblijft met de wolven? Wat als de slet sterft door een aanval op haar nachtelijke flirt en ze viel onder de bewaking van de Wraakengel of de Beschermengel?

    - Zoete Wraak -
    Maakt het uit op welke manier de laatst geëlimineerde aan zijn/haar eind is gekomen? Hoeveel tijd is er voor de aangewezen persoon om zich te verdedigen?

    - Pact met Flandre -
    Wat als na het sluiten van het pact de speler in de dag erop gewoon meteen opnieuw wordt gelynched?

    Ik zie momenteel geen mogelijke problemen met de combinaties van rollen, events en regels. Volgens mij is het allemaal uitgebalanceerd.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Sophie do feb 21, 2013 10:43 pm

    Hoera!
    Ik hoopte al dat iemand om verduidelijking zou vragen, want duidelijkheid is fijn.
    Thanks Geert! :3

    Nekotaku schreef:De Heks
    Ik neem aan dat deze slechts één potion in een enkele nacht mag gebruiken? Of heb ik dat verkeerd?

    Nope, de heks mag ze allebei in dezelfde nacht gebruiken.
    Tenminste, dat is hoe wij het altijd gespeeld hebben.
    Als mensen aangeven hier op tegen te zijn mogen ze dat zeggen.

    Nekotaku schreef:
    De Beschermengel
    Is er iets van regels inzake opeenvolgende nachten? Bijvoorbeeld, niet telkens dezelfde?

    Ja, de beschermengel mag niet twee keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen, zal ik er even bij zetten.

    Nekotaku schreef:
    De Wraakengel
    Whoo, Parsee is angstaanjagend!
    1. Wat is het belang van de gewrokene onmiddellijk te vertellen dat deze gewroken zal worden?
    2. Wat wordt verstaan onder de tweede nacht? Als de bewaakte persoon 's nachts sterft, is het dan de volgende nacht al de beurt aan de dader, of pas de nacht daarop?

    1. Dit hebben wij gewoon overgenomen, maar voor de beredenatie: als de wraakengel sterft voor de gewroken persoon, dan sterft die persoon niet meer. Als je dus iemand vertelt dat hij gewroken is kan hij proberen hier misschien nog iets aan te doen. De wraakengel mag ook later in het spel iemand kiezen om over te waken, er kunnen dus beredeneerde keuzes hiervoor gemaakt worden, die dan misschien ook weer te achterhalen zijn voor degene die gewroken wordt. Daarnaast verliest de gewroken persoon sowieso zijn rol, dus hij zou dat in elk geval te weten krijgen, mocht hij een speciale kracht bezitten (zoals de ziener).

    2. Wanneer de beschermde persoon snachts sterft, krijgt het dorp dat de volgende maandag, dus overdag te horen. Pas als het bekend is kan Parsee zich wreken, dus dit zal altijd overdag zijn, bij wijze van spreken.
    Nog een voorbeeld met persoon b (beschermd), persoon wrk (wraakengel) en persoon gwr (gewroken).

    Persoon B sterft in nacht 1.
    Het wordt dag, week 1.
    Persoon wrk spreekt zijn wraak uit op persoon gwr.
    Persoon gwr kan niet stemmen in week 1 en week 2.
    Persoon gwr sterft in nacht 3.

    Nekotaku schreef:
    De Slet
    Wat gebeurt er als er enkel een slet overblijft met de wolven? Wat als de slet sterft door een aanval op haar nachtelijke flirt en ze viel onder de bewaking van de Wraakengel of de Beschermengel?

    Als de slet alleen overblijft met de wolven zullen die haar er overdag uit moeten stemmen, snachts kan ze bij de wolven slapen.
    Als de slet door de beschermengel wordt gekozen dan overleeft zij aanvallen van de wolven altijd, bij wie ze ook slaapt. Als de slet bij iemand slaapt en ze sterft net als die persoon door de wolven dan zal de wraakengel een willekeurige wolf uit kiezen.

    Nekotaku schreef:
    - Zoete Wraak -
    Maakt het uit op welke manier de laatst geëlimineerde aan zijn/haar eind is gekomen? Hoeveel tijd is er voor de aangewezen persoon om zich te verdedigen?

    De zoete wraak gebeurt na de lynching, dus de speler die overdag opgehangen wordt kan zich (misschien) wreken.
    Als dat gebeurt dan heeft de gewroken persoon tot zaterdagnacht (dus 24 uur) de tijd om gered te worden.

    Nekotaku schreef:
    - Pact met Flandre -
    Wat als na het sluiten van het pact de speler in de dag erop gewoon meteen opnieuw wordt gelynched?

    Dan gaat hij gewoon dood en moet hij hopen dat zijn kant alsnog wint (en anders leeft hij de sancties na).
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Faolinn do feb 21, 2013 10:55 pm

    Mag ik je erop wijzen dat het woord gewroken niet slaat op de persoon op wie de wraak is gericht maar op de persoon wie het onrecht is aangedaan waardoor er wraak nodig is? Je wreekt iemand, zodra dat is gedaan, is diegene gewroken. De persoon op wie je de wraak richt komt in die constructie niet voor. Het is dus verwarrend om de persoon op wie de wraak is gericht opeens de gewrokene te gaan noemen want dat klopt niet. De gewrokene is de persoon over wie de wraakengel waakte.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku vr feb 22, 2013 12:07 am

    Ik wilde eigenlijk exact opmerken wat Faolinn zei. De term "gewroken" zou hier verkeerd opgevat kunnen worden. Ik denk dat het daar erg belangrijk is de juiste rollen te verduidelijken.

    Afgezien daarvan, uitstekende antwoorden. Dat van de heks en beschermgengel was eigenlijk tegenovergesteld aan wat ik aannam, dus het is goed dat dit verduidelijkt is. Van de slet had ik eigenlijk wel moeten kunnen bedenken...
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Sophie vr feb 22, 2013 10:41 am

    Faolinn schreef:Mag ik je erop wijzen dat het woord gewroken niet slaat op de persoon op wie de wraak is gericht maar op de persoon wie het onrecht is aangedaan waardoor er wraak nodig is? Je wreekt iemand, zodra dat is gedaan, is diegene gewroken. De persoon op wie je de wraak richt komt in die constructie niet voor. Het is dus verwarrend om de persoon op wie de wraak is gericht opeens de gewrokene te gaan noemen want dat klopt niet. De gewrokene is de persoon over wie de wraakengel waakte.

    Oeps, ook klakkeloos overgenomen. ///

    Ik zal het vanavond herschrijven!
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van TheEternalMokou vr feb 22, 2013 10:01 pm

    ..Vooruit dan, een gensokyo themed potje is eigenlijk best wel jammer om over te slaan + dat met die events is toch wel erg leuk! Ik doe ook weer mee. (ik neem aan dat dat gewoon tot vrijdagavond kon? als ik te laat ben zeg je het maar want dan heb ik gewoon pech ;] )
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Sophie vr feb 22, 2013 11:30 pm

    TheEternalMokou schreef:..Vooruit dan, een gensokyo themed potje is eigenlijk best wel jammer om over te slaan + dat met die events is toch wel erg leuk! Ik doe ook weer mee. (ik neem aan dat dat gewoon tot vrijdagavond kon? als ik te laat ben zeg je het maar want dan heb ik gewoon pech ;] )

    Je mag nog mee doen, maar je bent de laatste!

    Ik ga nu met Pyon de rollen verdelen! Spannend!!!
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Pyonta-kun za feb 23, 2013 12:57 am

    Ik heb net iedereen zijn/haar rol gegeven. Denk erom dat het zeer gewenst is als je MIJ PM'd als je je nachtelijke bezigheden wilt melden. Zo zorgen we ervoor dat jullie maar naar 1 persoon hoeven te communiceren wat betreft de rollen.

    Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag. In iedergeval wens ik iedereen veel succes. Wie zullen er winnen? Team baka? Of toch de andere bewoners van Gensokyo? Only time will tell....

    EDIT:
    Wat ik nog wilde zeggen is dat als je geen PM hebt ontvangen dan join ik zelf team baka omdat ik een fout heb gemaakt. Deze zal ik dan zo spoedig mogelijk rechtzetten.
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Yuki Kuro za feb 23, 2013 2:18 am

    Yaay, veel succes allemaal ^^ Hopelijk wordt het een leuke ronde.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku za feb 23, 2013 11:48 am

    Succes, allen! Ik kijk er weer naar uit om alles grondig te analyseren.

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 10:42 am