Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Sophie
Pshycho Maniac
Toumyon
paracetamol
8 plaatsers

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    paracetamol
    paracetamol
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : Pijn stillen en koorts genezen.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van paracetamol zo mei 27, 2012 10:40 pm

    This is youkai conspiracy in Meditterranean flavor.
    Please wait warmly while girls are preparing.

    Gekte.

    In de woordenboeken wordt het gedefinieerd als tevens dwaasheid en massaal enthousiasme. Op meerdere manieren was het plan van de youkai in Gensokyo dus gek te noemen. Maar toch. Hoezeer elk beest en wezen van de secluse wereld wist dat tegen de twee heldinnen van Gensokyo geen kluit opgewassen was, konden sommigen niet anders dan vermoeden, ofschoon hopen dat een gecoördineerde aanval een beter effect zou nalaten.

    Sommigen zeiden dan, het was te proberen. Anderen dan, wat hebben we te verliezen?

    In het holst van de nacht beraamden schurken allerlei hun aanvalsplan.


    Welkom bij weerwolven met een touhou-thema! Het spel Mafia is volgens sommigen de originele vorm van het spel, waarvan weerwolven is afgeleid. Aangezien ik met Mafia ben grootgebracht betekent dat dat ik dus ook de Mafia terminologie gebruik. Dat betekent concreet geen zieners maar agenten, geen engelen maar dokters en geen sletten maar verstoppers. Verder komen er ook nog cipiers, speurders, conciërges, hoeren en seriemoordenaars bij te pas. Klik op een van hen, en je vind een definitie, samen met nog vele van de meest gebruikte rollen in mafia. En enkele minder gebruikte. Maak je geen zorgen, ik leg de rollen die ik geef allemaal in PM uit aan mijn slachtoffers DEELNEMERS

    Gezien de diverse dramatis personae van de Touhou-serie, lijkt het me wel mogelijk om iedereen van een mafia-tegenhanger te voorzien. Ik heb geen idee hoe goed of slecht ik de opkomst voor een spelletje als dit moet verwachten, dus ik laat het een onbepaalde tijd openstaan en zie wel wanneer ik genoeg of teveel spelers heb.

    Verder heeft Mafia dezelfde regels van weerwolf behalve als dat niet zo is. Het grootste verschil ligt hem erin dat als er geen consensus bereikt wordt in de loop van de dag (dat wil zeggen, dat er niet minstens een vierde van de spelers op een iemand stemt) dat op het einde van de dag niemand wordt gelyncht. Stel, we zijn met 16 man, en drie ervan vinden Toumyon de gemeenste van de groep, is dat nog niet genoeg om een strop rond z'n hals te krijgen. Minstens een vierde betekent in die situatie vier of meer.

    Wil je een gezellig plekje in mijn spel, stuur me dan een PM met twee of drie Touhou-characters erin (om te vermijden dat er twee dezelfde sturen) en dan kies ik er een voor je uit waarop ik je rol baseer!

    Cheers en chance, jonkies! Moge de beste winnen.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Toumyon zo mei 27, 2012 11:01 pm

    Hmmm heel interessant, ik wil wel mee doen maar het leven zit me niet zo mee de laatste tijd, dus ik wil heel even wachten tot we kunnen beginnen, besides, het weerwolven spel is on-hold voor eventjes.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Pshycho Maniac zo mei 27, 2012 11:16 pm

    Ik wil het wel proberen.
    Ook al heb ik nooit Mafia gespeeld.

    Ik stuur je een PM.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Sophie ma mei 28, 2012 12:17 pm

    Twee weerwolven topics tegelijk?

    Hmm, dit klinkt interessant, maar krijgen we van elkaar te weten welke Touhous zij gePM'd hebben?

    Ik bedoel, als we wéten dat iemands favoriete Touhou Yuuka is, lijkt het me duidelijk dat die niet de rol van de engel/dokter krijgt..
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Urameshiya ma mei 28, 2012 12:28 pm

    Als we niet onmiddelijk beginnen (heb het nu even druk) wil ik ook wel meedoen. Maar ehm, kun je de verschillen tussen mafia en weerwolven misschien iets verder uitleggen? Ik heb nog nooit mafia gespeeld.

    Ik vind trouwens dat Skip een goed punt heeft. Aan de andere kant, jullie kunnen waarschijnlijk wel raden dat Kogasa tussen de drie personages die ik zou PMen zou zitten, maar het blijft lastig om vast te stellen wat voor rol dat zou zijn. XD

    (NB: Ik heb die PM nog niet verstuurd, dus ik geef geen garanties dat ik echt Kogasa opgeef in m'n PM!)

    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van UNOwen ma mei 28, 2012 12:56 pm

    Zijn er grote verschillen, behalve het lynch systeem, met weerwolven? Het lijkt me wel leuk om mee te doen!
    paracetamol
    paracetamol
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : Pijn stillen en koorts genezen.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van paracetamol ma mei 28, 2012 1:30 pm

    Mafia en weerwolf zijn quasi identiek: ze begonnen beide met verschillende regels maaar overtijd hebben ze sommige regels van het andere overgenomen en zijn ze allebei wat verwaterd. Het was oorspronkelijk de bedoeling dat bij weerwolf er elke dag iemand wordt gelyncht, bij mafia niet, en dat je bij weerwolven iedereen PMs mag sturen en bv. op MSN voortberamen. In Mafia mag je alleen overdag in de topic praten en mogen de mafia alleen 'snachts overleggen via forum PMs (die ik allemaal te zien moet krijgen). Het spel wordt dus voor beide kanten wat strategischer. Verde heb je nog ontiegelijk veel verschillende rollen die je kan krijgen, waartegen de limiet bij weerwolven zowat op vier of zes ligt en de rest zijn burgers.

    Ook een miniem verschilletje (maar dit is eerder iets van host tot host en niet vastgelegd in de regels van mafia) bij Mafia ontdoe ik zelf de spanning van het tonen wie er dood is en wat hun rol was. Ik laat wel een "bah, success burgers!" post toe, maar niets dat het spel zou kunnen beïnvloeden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Urameshiya ma mei 28, 2012 1:44 pm

    paracetamol schreef:In Mafia mag je alleen overdag in de topic praten en mogen de mafia alleen 'snachts overleggen via forum PMs (die ik allemaal te zien moet krijgen). Het spel wordt dus voor beide kanten wat strategischer. Verde heb je nog ontiegelijk veel verschillende rollen die je kan krijgen, waartegen de limiet bij weerwolven zowat op vier of zes ligt en de rest zijn burgers.
    Ik denk dat je onderschat hoe enthousiast we hier op dit forum soms worden over dit soort spelletjes. In de chatbox of op Skype worden ook regelmatig opmerkingen over weerwolven uitgewisseld. Soms onschuldig, maar soms ook met mogelijke implicaties voor het spel. Wil je dat dan allemaal verbieden? ^^;
    paracetamol
    paracetamol
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : Pijn stillen en koorts genezen.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van paracetamol ma mei 28, 2012 1:50 pm

    Zoals ik al zei, dat zijn maar de puur theoretische regels! Voor mij persoonlijk, als ik maar een kopietje van de conversatie krijg is alles in orde. Ik ben ook maar een dag nieuw hier, dus voor mij is het ook aftasten hoor! =O Daarom sstaan er nog geen vaste regels in de OP, ik wil wachten tot de Weerwolfgangers van het forum me even wegwijs maken.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Toumyon ma mei 28, 2012 1:52 pm

    Je kan je ook gewoon een soort wolven chat maken op skype, en de spelleider daar aan toe voegen.
    Dus waarom dat niet gewoon, in plaats van PM's?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Urameshiya ma mei 28, 2012 3:03 pm

    Wat Myon zegt vind ik best een goed idee (voor de maffiosi in elk geval).

    Paracetamol schreef:Zoals ik al zei, dat zijn maar de puur theoretische regels! Voor mij persoonlijk, als ik maar een kopietje van de conversatie krijg is alles in orde. Ik ben ook maar een dag nieuw hier, dus voor mij is het ook aftasten hoor! =O Daarom sstaan er nog geen vaste regels in de OP, ik wil wachten tot de Weerwolfgangers van het forum me even wegwijs maken.
    Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk zouden we voor weerwolven ergens een vaste regellijst moeten maken. En ik wil ook niet zeggen dat het onmogelijk zou zijn om die regel te gebruiken. Het kan best, en als je dat als spelleider graag wilt dan houd ik je niet tegen. Ik vraag me alleen maar af of dat niet een deel van de lol van het spel weghaalt.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Sophie di mei 29, 2012 1:23 am

    Ik denk dat je vrijwel onmogelijk kunt controleren of er mensen over weerwolven of mafia overleggen..

    Zelfs als je het verbied gebeurt het soms nog, zoals we wel eens hebben meegemaakt.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Faolinn do jun 07, 2012 11:54 pm

    Jongens, ik wil geen spelbreker zijn. Maar dit lijkt me nou echt geen goed idee. Ik denk niet dat het gaat werken om 2 spellen op hetzelfde moment te laten lopen. Morgen ga ik van start met de nieuwe ronde Weerwolven van Hakuro, iets waar ik me al flink op heb verheugd en voorbereid. Ik denk dat Para het beste gewoon achteraan in de rij van spelleiders aan kan sluiten en zodra hij ook echt aan de beurt is gewoon zijn spel kan presenteren.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Remilia~ do jun 07, 2012 11:59 pm

    Faolinn schreef:Jongens, ik wil geen spelbreker zijn. Maar dit lijkt me nou echt geen goed idee. Ik denk niet dat het gaat werken om 2 spellen op hetzelfde moment te laten lopen. Morgen ga ik van start met de nieuwe ronde Weerwolven van Hakuro, iets waar ik me al flink op heb verheugd en voorbereid. Ik denk dat Para het beste gewoon achteraan in de rij van spelleiders aan kan sluiten en zodra hij ook echt aan de beurt is gewoon zijn spel kan presenteren.


    Sluit ik me bij aan
    Maar aan de andere kant:

    Faolinn schreef:
    Ik denk dat Para het beste gewoon achteraan in de rij van spelleiders aan kan sluiten en zodra hij ook echt aan de beurt is gewoon zijn spel kan presenteren.

    We gaan nog steeds vaste regels maken.
    Dus als elke spelleider toch z'n eigen ding gaat doen, komt het er niks van.
    Of het moet echt compleet anders zijn dan het weerwolven...

    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Faolinn vr jun 08, 2012 12:02 am

    Ook bij een dat punt zet ik even de hakken in het zand: waarom moet er nou een vast protocol van regels opgesteld worden? Zolang de spelleider bij aanvang maar even zegt wat hij/zij als richtlijnen heeft is er toch geen probleem? Zolang de spelers zich gewoon aan de regels houden en luisteren naar de spelleider lijkt het mij juist dat een licht variërende gameplay de boel juist interessant houdt (kijk maar eens naar een zekere game-serie genaamd Touhou).

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia) Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Pick-Your-Poison Mafia)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 1:51 am