Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+70
Rage
RedRayne13
HecatiaLapislazuliaSama
xNewWaveBossanova
Gemu
E.
Baron Sengir
Manfred
Xhomas
AseliaNL
FlatArtiq
Darkenrha
Yonowaaru
fzeromaster
annika11112
Atrevir
Meira
Princess Sylvysprit
TH-chen
-Yuki-
RoyalPanties
Bakuhatsu
draakedan
Lyari
Info
Kogasa54
TanukiTyfoon
Decidetto
Theedoekje
Deviljho
komodostache
jjkramok
Graan
Reym
Toumyon
kyr2005
XavC
MR.Kriesebo
Zigzagwolf
Khelekgil
TheEternalMokou
Shiro
Nephilith
Scarlet
Faolinn
RemiliaxScarlet
NueMaiWaifu
211nafsimreK
Nickolas⑨
Olly
UNOwen
wolfie559
JLoable91
Frozen Frog
T
Suuschuu
Ranivus
Fuyres
Nekotaku
Tanshu
Pshycho Maniac
Sophie
RakeStriver
Urameshiya
Koishi~
Patchouli
TheScarletDevil
Hakurei Ninja
Michiresu
LightSpeedReisen
74 plaatsers

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Yonowaaru
    Yonowaaru
    Bronzen Bloemenkijker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Kan bijzonder goed epibreren.

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Yonowaaru vr jan 09, 2015 10:39 am

    Sorry Ura, ik heb het geprobeerd, echt waar, maar KanCole kan me toch niet echt boeien.

    Wel heb ik genoten van Tsukimonogatari, en ga ik dit seizoen vermoedelijk SaeKano (zoveelste haremserie met iets meer humor en genre savviness), Tokyo Ghoul Root a en de nieuwe Durarara! (Shou, dacht ik?) volgen. Daarnaast nog Shigatsu wa Kimi no Uso en Log Horizon van het vorige seizoen. Zo lijkt het nog best wat eigenlijk.

    Ps: Pyscho Pass 2 viel uiteindelijk wel mee, zolang je het maar niet gaat vergelijken met seizoen 1.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Urameshiya vr jan 09, 2015 12:17 pm

    Yonowaaru schreef:Ps: Pyscho Pass 2 viel uiteindelijk wel mee, zolang je het maar niet gaat vergelijken met seizoen 1.
    V-vind je...?

    Nou ja, goed, als je het in plaats van met Psycho Pass seizoen 1 gaat vergelijken met doorsnee light-novel-adaptatie-harem-prut, dan valt het inderdaad wel mee. Maar dan ligt de lat wel erg laag...
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty ~

    Bericht van Sophie vr jan 09, 2015 2:11 pm

    Yay anime!

    Log Horizon is geweldig, absoluut een van mijn favorieten en zeker een aanrader. en een stuk beter dan dat overdramatische liefdesdrama van een Sword art online

    Verder kijk ik met Benjamin Stella Jogakuin Koutouka C3-bu (airsoft anime).

    Magical boys was echt een superslechte anime, dat het boys zijn is het enige wat de anime als pluspunt heeft. Ondanks dat ga ik misschien nog wel de tweede episode downloaden.

    Kancolle heb ik ook gedownload, die ga ik kijken, en natuurlijk morgen komt er Durarara s2!!!

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Kancolle edit:

    Ik had gedacht dat ik deze wel leuk zou vinden aangezien ik nog best lang Kancolle gespeeld heb, maar dat viel vies tegen. Wat een teleurstelling! De art is zeer matig, ik had veel beter verwacht aangezien het spel zo populair is.

    Bijvoorbeeld: (WTF)
    Spoiler:

    Verder vond ik de characters die er in zaten ook niet erg leuk. Hun quotes voelen als veel te vaak gebruikte memes. "Omg is het al nacht? Ik pak je snachts!". Hoewel sommige dingen wel leuk bedacht zijn zoals formats en de pijlen die in vliegtuigen veranderen vind ik ook een hoop overdreven zoals die transformatiescenes.....

    Ik ga kancolle droppen, sorry Ura~
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Bakuhatsu vr jan 09, 2015 3:31 pm

    Ik vond Kancolle erg leuk, vooral omdat ik de personages en de stemmen herken van de muziek! Ik houd gewoon te veel van moe en cuteness~ :3 En de zee, en de havens en de sailor suits (en de variatie daarin!!)
    Het enige waar ik me wel zorgen over maak is de verhaallijn. Want de eerste aflevering lijkt ontzettend op de gemiddelde shounenserie first epi en daar is opzich niks mis mee, maar het zou zo maar heel erg voorspelbaar kunnen worden.

    En de art, mja, ik vond het inderdaad niet zo bijzonder.

    Maar dan nog, als ik Atago weer langs zie komen ben ik blij c:
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Reym vr jan 09, 2015 5:24 pm

    ik moest er van kankotsen, sorry. Ik hou alleen van moe in bepaalde gevallen, maar ik denk dat deze serie toch gemaakt is om de fans van de game tevreden te stellen
    ik vond het wel interessant hoe ze dat doen met die boten en vliegtuigen net zoals Sophie zei, maar voor de rest vond ik het een average moe aflevering.




    -----
    Een vriend had tegen me gezegd dat ik de eerste aflevering van Yurikuma Arashi eens moest kijken, omdat het een soort mindfuck zou zijn van de makers van Marui Penguindrum en Utena.

    Het plot is vreemd en ik denk dat het weer zo'n symbolische clusterfuck gaat worden. Mensen en beren leven van elkaar gescheiden door een muur, want de beren willen de mensen opeten. Op een dag komen er twee vermomde beren in de mensenwereld die meisjes willen opeten. En het "opeten" symboliseert waarschijnlijk iets, ahum. *kucht*

    Ik vind de art te moe voor mijn smaak. Je ziet ook erg veel van die 3d dingen erin. Ik vind het concept van de aflevering wel interessant. De personages pakken me nog niet helemaal, ik vind ze een beetje 'average moe-personages'. Maar misschien verandert dit bij de volgende aflevering. Die maker van de serie gooit in al zijn series wel een soort rare mindfuck twist dus daar wil ik wel op wachten.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Princess Sylvysprit vr jan 09, 2015 5:56 pm

    Uhhh, hellaas ben ik het eens met Sophie en Reym, ik had iets heel anders verwacht van Kancolle.
    Sophie schreef:Magical boys was echt een superslechte anime, dat het boys zijn is het enige wat de anime als pluspunt heeft. Ondanks dat ga ik misschien nog wel de tweede episode downloaden.
    Mag ik vragen wat je er zo slecht aan vond?
    Persoonlijk vond ik het wel grappig juist vanwege de ironie in dingen
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Urameshiya vr jan 09, 2015 7:25 pm

    Reym schreef: ik denk dat deze serie toch gemaakt is om de fans van de game tevreden te stellen
    Haha, ja, zoals ik Eevee dus ook al waarschuwde. Ze gaan er duidelijk van uit dat je al bij voorbaat interesse hebt in de personages en de uitkomst van hun conflicten, want als je dat nog niet hebt geeft de anime op zichzelf je niet genoeg reden om je iets aan te trekken van wat er gebeurt.

    Sophie schreef:Verder vond ik de characters die er in zaten ook niet erg leuk. Hun quotes voelen als veel te vaak gebruikte memes.
    Reym schreef:maar voor de rest vond ik het een average moe aflevering.
    Het probleem is alleen een beetje het niet de bedoeling is om er een super moè anime van te maken of een goed verhaal met diepgaande personages. Of tenminste, als dat de bedoeling was is het jammerlijk mislukt. Als dat de verwachting is waarmee je het kijkt, kan het haast niet anders dan matig voelen.

    Dat de personages over komen als eendimensionale typetjes is trouwens een resultaat van het feit dat ze in het spel met zo veel zijn. Er is daar dus maar weinig ruimte om elk personage verder uit te werken. Dat ze dat in de anime (tot nu toe) ook niet doen, is inderdaad een gemiste kans. Maar blijkbaar is dat niet de richting die ze hebben willen kiezen bij het maken van de anime, vermoedelijk uit angst om op de tenen te trappen van admiraals die niet willen dat er iets aan hun geliefde waifus verandert.

    Waar het ze denk ik wél om ging bij het maken van deze anime is het letterlijk in beweging zetten van allerlei dingen die je in het spel nooit kunt zien. Een nieuwe blik geven op KanColle via een ander medium. Dáárom zijn die 'transformaties' zo uitgebreid uitgewerkt. In het spel kun je je niet zo makkelijk voorstellen wat er gebeurt als je op de sortie-knop drukt, en de anime laat plotseling (op een spectaculaire) manier gezien hoe het zou kunnen werken. Het is volgens de makers overigens niet de bedoeling dat de manier waarop dingen gebeuren in de anime per se 100% canon is, maar het geeft een mogelijke uitwerking van de wereld van KanColle op een niveau waarop doujintekenaars dat (bij gebrek aan geld en tijd) niet zomaar kunnen.

    Iets anders dat het voor KanColle-liefhebbers interessant kan maken is de geweldige regie van de gevechtsscènes. Veel shots zijn zichtbaar geïnspireerd door echt beeldmateriaal uit (of over) de Tweede Wereldoorlog, en ondanks dat het om miniatuur-wapentuig gaat, weten ze de camerahoek en afstand vaak zo te kiezen dat het ook allemaal levensgroot zou kunnen zijn. De BGM-keuze draagt hier en daar dan ook nog eens extra bij aan de oorlogsfilm-sfeer.

    En kijk bijvoorbeeld nog eens naar het salvo van Kongou en Hiei tegen het einde van de aflevering: het wordt op zo'n manier getoond dat het mogelijk is om (ook zonder je video te pauzeren, als je goed kijkt) de kogels te herkennen als de Type 1 AP-projectielen van de Keizerlijke Marine, die ook in het spel zitten. Zelfs voor iets dat maar een fractie van een seconde in beeld is hebben ze dus gezorgd dat het "klopt". Als het je niet zo interesseert gaan dat soort details vast en zeker volledig aan je voorbij, maar voor de liefhebbers laat het zien met hoe enorm veel toewijding ze deze anime gemaakt hebben.

    Overigens zijn er vast ook meelijwekkende mensen die het alleen voor Fubuki's pantsu kijken of iets dergelijks, maar die zal ik sowieso nooit begrijpen. Waarom ze besloten hebben om wél te voorzien in de behoeften van pantsu-gluurders maar niet in die van mensen die nog geen core KanColle-fans zijn is mij ook niet helemaal duidelijk, maar het zal wel iets met geld te maken hebben.

    TL;DR: Ik begrijp volledig waarom veel mensen hier er niks aan vinden, maar ik denk dat het er iets mee te maken heeft dat je buiten het beoogde publiek valt. Ter vergelijking: vanuit een onbevooroordeeld perspectief zouden de Manpuku Jinja Touhou-anime-afleveringen vast en zeker bijzonder matig zijn, maar voor ons als Touhoufans zijn ze fantastische feesten van herkenning. (Toch?)

    Niet zo belangrijk trouwens, maar de klachten over de "matige" art begrijp ik eerlijk gezegd niet echt. Het ziet er naar mijn mening aanmerkelijk beter uit dan de meeste series. Je kunt in zo'n beetje elke willekeurige anime-aflevering wel een paar momenten vinden die niet helemaal zo elegant getekend zijn als ze hadden kunnen zijn, maar KanColle probeert volgens mij minder vaak de kantjes er vanaf te lopen dan veel van haar concurrenten.

    Bakuhatsu schreef:Het enige waar ik me wel zorgen over maak is de verhaallijn. Want de eerste aflevering lijkt ontzettend op de gemiddelde shounenserie first epi en daar is opzich niks mis mee, maar het zou zo maar heel erg voorspelbaar kunnen worden.
    Haha, als ik heeel eerlijk moet zijn: ik denk dat je beter "geen verhaal" kunt verwachten dan "een voorspelbaar verhaal". Als dit een voorspelbaar verhaal zou zijn zouden Akagi en Kaga ergens rond aflevering 3 moeten gaan zinken, denk ik zo, maar ik denk niet dat Kadokawa daar het lef voor heeft. Voor je het weet wil de massa Kaga-fans de blu-rays dan niet meer kopen. Ik zal aangenaam verrast zijn als ik me vergist heb, maar ik denk dat ze het allemaal zo veilig mogelijk willen houden en echte plot-ontwikkelingen/character-ontwikkelingen zo veel mogelijk zullen vermijden.


    Laatst aangepast door Urameshiya op za jan 10, 2015 8:52 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Manfred vr jan 09, 2015 10:09 pm

    Momenteel kijk ik:
    Otome wa Boku ni Koishiteru
    So I Can’t Play H

    Kort geleden uitgekeken:
    Kannagi
    Kokoro Connect
    Moyashimon & Moyashimon Returns
    Saki
    Ro-Kyu-Bu!
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van wolfie559 za jan 10, 2015 11:20 pm

    Ikzelf heb momenteel alleen de 1ste episode gezien van de kancolle anime... en het is eigenlijk toch wel zoals ik het had verwacht.. ik bedoel het heeft een shitload aan cute stuff en de naval battles zijn epic cool gedaan (zelfs cool genoeg voor iemand zoals ik die dat naval battles niet zo erg interresant vind geboeid te hebben), also die (ik ben de naam vergeten) evil ships zien er awesome uit.

    verhaal denk ik dat ongeveer gelijk is aan 0 en character development ook.. maar dat verwachte ik wel zo een beetje en ik denk (zoals ura dat al zei) dat ze het ook ni zo goed durven omdat meer character development = niet helemaal overeenkomen met de verwachtingen van wat mensen in gedachten hebben over personages.
    Alhoewel die ene die geobsedeerd is met de nacht er inderdaad wel een beetje over gaat...

    Also dit kan zijn omdat ik allang geen anime heb gezien maar in mijn ogen ziet deze anime er zeer goed uit, dus ikzelf zie niet echt waarover de mensen het hebben als ze zeggen van dat de art er ni goed uitziet.


    Deze anime gaat niet groot levensveranderend zijn ofzo maar ik denk dat em wel de moeite is.... (ik heb ook ni veel series waarvoor ik de moeite kan nemen om te volgen... i am lazy ass hell)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Urameshiya zo jan 11, 2015 7:33 am

    Net de eerste aflevering van seizoen 2 van Aldnoah Zero gekeken...

    ...en ik dacht toch haast dat ik met een parodie te maken had. Al mijn meest pessimistische voorgevoelens kwamen uit. Ik heb geen hoop meer over dat dit nog een goed verhaal kan worden, dus deze serie kan ik meteen van m'n lijstje schrappen...

    Zonde dat ze zo'n goeie soundtrack hebben verspild aan zo'n bagger verhaal.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van TH-chen zo jan 11, 2015 9:00 pm

    Nah, Ura! Ik kreeg door dat je wat geschreven had over Aldnoah.Zero 2 en heb dus net de aflevering gekeken! (Dit is alles van mijn herrinering ik kan het mis hebben op een aantal dingen in de spoiler.)

    1. Binnen 2 minuten heeft deze alternatieve versie al gezegd dat de sterke wind in de ruimte de kogels van hun koers kan laten gaan. Dat is idd mogelijk....als er wind zou zijn. of uberhoud Lucht in de ruimte. De locatie laat echt zien dat ze toch wel echt minimum in de thermosfeer zitten.
    Vond het een heel raar element dat mij aan het denken zetten en eigenlijk wil ik er wel meer over weten maar dat pak ik later nog wel op. Tenzij iemand mij kan belichten hierover.

    2. Het zekere onmogelijk om te missen Fanservice~ Binnen 20 seconden kreeg je meer ass shots op je beeld dan Code Geass R2.
    Ok ik overdrijf. Het waren 2 shots allebei van verschillende characters. Maar je kon er niet echt omheen!

    3. De serie bewijst weer dat je op geen enkele manier ten aanval moet gaan tegen een Super Duber Geavanveerde Mecha Met Extra Saus & Specerijen tenzij je de Choisen One bent!

    En vanaf nu gaan we in een spoiler mode als je season 1 nog neit gezien hebt.
    Reading this will cause your eyes to be very sleepy~:

    Maar dit was mijn eerste reactie op Aldnoah.Zero 2. Ik ga het verder kijken omdat het voor mij gwn anders incompleet gaat voelen. De start was slecht maar mss dat er nog iets kan gebeuren?
    Hopen mag toch?
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Princess Sylvysprit ma jan 12, 2015 12:42 am

    Ja, Aldnoah.Zero ja...
    Aldnoah.zero 2 spoilers:
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Urameshiya ma jan 12, 2015 7:09 am

    Chen schreef:Het lijkt alsof Gen Urobuchi ook een beetje weg valt onder de druk van dat er toch fanservice moet zijn om goede verkoop cijfers te krijgen gezien de eerste 5 minuten.
    Nah, hij heeft alleen de eerste paar afleveringen van seizoen 1 helemaal zelf geschreven. Ik neem aan dat hij wel meegewerkt heeft aan de hoofdlijnen van het verhaal daarna, maar ik denk niet dat hij iets te zeggen gehad heeft over de fanservice.

    Hah, laat ik dan ook maar even in wat meer detail gaan...
    Spoiler:
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Urameshiya do jan 22, 2015 11:19 am

    Aflevering 3 van KanColle...
    Spoiler:


    Laatst aangepast door Urameshiya op vr jan 23, 2015 7:35 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Graan do jan 22, 2015 7:18 pm

    Milky Holmes.

    Raar en hyperactief, maar ik moet er wel om lachen.

    Gesponsorde inhoud


    Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd - Pagina 26 Empty Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:47 pm