Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Koishi~
kyr2005
Death the Kaido
AseliaNL
Hakurei Ninja
wolfie559
Tanshu
Michiresu
Urameshiya
Pshycho Maniac
14 plaatsers

    Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Pshycho Maniac zo okt 23, 2011 11:26 am

    Ura edit: Door een foutje is de eerste post van dit topic verloren gegaan - sorry Kaido! Ik leen Pshycho's post even om de inhoud van Kaido's post terug te zetten.
    Death the Kaido schreef:Jullie (of een heleboel ten minsten) hebben vast wel die Touhou anime gezien (de ene van Perfect Cherry Blossom). Zou het niet leuk zijn om daar een Nederlandse dub van te maken? Dus dacht ik dat dat nog leuker zou zijn als we het ginging doen met de forum leden! We hebben iemand nodig die gaat vertalen en natuurlijk ook veel audities. Ik ga alle stemmen wel invoegen met mijn video bewerkings progamma.

    Veel plezier! :D

    TIP voor audities: Hou in gedachten dat als je auditie doet, moet je wel auditie doen voor iemand waar je stem goed bij past! Ik kan als het nodig is WEL een stem pitchen.

    TIP voor vertalen: Probeer een "script" te maken waarbij de zinnen/woorden goed met de beelden synchroniseren.


    Ps. Als je niet weet over welke Touhou anime ik het heb, ga dan op Youtube en zoek op (copy paste):
    【Touhou Anime】幻想万華鏡~Memories of Phantasm【東方】JP Fandub + Eng subs
    Death the Kaido schreef:Oke... de lijst met personages! TUM TUM TUMMMM! Ik zal wel aankruisen wie wat wil maar omdat ik posts niet kan bewerken, doe ik dat gewoon op een stuk papier.

    - Marisa
    - Cirno
    - Reimu
    - Youmu
    - Yuyuko
    - Sakuya
    - Aya
    - Remilia
    - Sanae






    ...Ik heb niet echt een meisjesstem.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Urameshiya zo okt 23, 2011 11:36 am

    Yay! Ik vroeg me al af wanneer je dit topic ging posten. =P

    Ik kon vroeger wel een hoog stemmetje doen, maar ik ben bang dat ik nu zelfs gepitched niet als een meisje ga klinken. XD Voor de audities zal ik me dus maar inhouden, maar ik wil graag helpen met het vertalen van het script. :)

    De meest getrouwe vertaling krijgen we waarschijnlijk door direct uit het Japans te vertalen, maar omdat er hier maar een paar mensen zijn die dat lezen, is het misschien handig om ook 1 of meerdere van de onofficiele Engelse subs ter vergelijking er naast te leggen. Hoe had jij het in gedachten, Kaido?

    Oja, misschien moet je maar even een lijstje van de rollen in je eerste post zetten, da's wel makkelijk. Accepteer je trouwens ook audities voor meerdere rollen van dezelfde persoon?
    Michiresu
    Michiresu
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : KeroPero

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Michiresu zo okt 23, 2011 1:10 pm

    theh inspreken lijkt me wel leuk maar
    1. Ik kan West-vlaamse klanken afgeven en weet van mezelf dat ik het zeker zou doen (heb wel een jaar soort van lessen gehad in correcte AN uitspraak maar dat ging niet al te vlot)
    2. ik weet echt niet of mijn stem wel geschikt is voor een personage ^^;

    Het idee is wel leuk namelijk, ik wil het anders wel een keer proberen ofzo


    Laatst aangepast door Michiresu op zo okt 23, 2011 1:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Tanshu zo okt 23, 2011 1:15 pm

    Lijkt me heel cool, maar ik weet niet of ik het kan. ._.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van wolfie559 zo okt 23, 2011 9:14 pm

    klinkt awesome maar ik ben te manly om daar ook maar een nut in die richting te hebben. ik kan wel 100 procent engels dus als je hulp nodig hebt vraag het dan maar
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Pshycho Maniac zo okt 23, 2011 9:23 pm

    wolfie559 schreef:klinkt awesome maar ik ben te manly om daar ook maar een nut in die richting te hebben. ik kan wel 100 procent engels dus als je hulp nodig hebt vraag het dan maar
    Engels?
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van wolfie559 zo okt 23, 2011 9:32 pm

    ja voor als er hulp nodig zou zijn in de richting van engels naar nederlands vertalen of andersom ... (als bewijs ik ben compleet vrijgesteld in het volwassenonderwijs van het vak engels terwijl ik nooit les gehad heb daarin)
    ik weet het bijna iedereen kan tegenwoordig engels dus ik verwacht ni echt dat ik erg nuttig kan zijn.
    (en ja ik weet het de anime is in het japans)
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Hakurei Ninja zo okt 23, 2011 10:58 pm

    Ik kan een second opinion zijn bij de JP -> NL vertaling. Ura kennende zal je het nauwelijks nodig hebben, maar je weet maar nooit. En ik kan wel verschillende stemmetjes, maar die zijn allemaal heel mannelijk of onmenselijk. Vrouwelijk/meisjesachtig lukt me denk ik niet. ・3・
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Urameshiya ma okt 24, 2011 1:56 am

    Hakurei Ninja schreef:Ik kan een second opinion zijn bij de JP -> NL vertaling. Ura kennende zal je het nauwelijks nodig hebben, maar je weet maar nooit.
    Mijn vertalingen zijn ook niet perfect hoor. ^^; Maar hoe dan ook, zoals Kaido zei is het een plus als de vertalingen ongeveer overeenstemmen met de mondbewegingen. Daar kan in principe iedereen aan meewerken, door betere formuleringen met dezelfde betekenis voor te stellen.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Hakurei Ninja ma okt 24, 2011 2:04 am

    Urameshiya schreef:
    Hakurei Ninja schreef:Ik kan een second opinion zijn bij de JP -> NL vertaling. Ura kennende zal je het nauwelijks nodig hebben, maar je weet maar nooit.
    Mijn vertalingen zijn ook niet perfect hoor. ^^;
    Nee, maar je bent vaak wel heel doorgrondig. In zoverre dat ik vaak niet veel toe te voegen heb. Dan zou ik het hier en daar misschien anders gedaan hebben, maar dat is meestal een kwestie van voorkeur enzo.
    AseliaNL
    AseliaNL
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 36
    Speciale vermogens : stare right into your soul

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van AseliaNL ma okt 24, 2011 2:42 pm

    helaas, mijn stem is ook veelste mannelijk

    als ik heel hoog doe dan breken de ruiten wel, maar dat klinkt alles behalve vrouwelijk
    Death the Kaido
    Death the Kaido
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Nuclear fusion :3

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Death the Kaido di okt 25, 2011 11:18 am

    Tja, veel manelijke stemmen xD Ik kan stemmen wel pitchen maar dan denk ik dat we daarmee niet veel opschieten behalve voor Remilia. Als je niet weet of je stem goed past, kun je mischien eep prive filmpje op youtube posten met je auditie? Ik weet zelf ook niet goed wie ik moet dubben. Koishi vind dat ik Marisa moet doen maar daar twijfel ik ook aan. >w>

    Urameshiya schreef:Yay! Ik vroeg me al af wanneer je dit topic ging posten. =P

    Ik kon vroeger wel een hoog stemmetje doen, maar ik ben bang dat ik nu zelfs gepitched niet als een meisje ga klinken. rXD Voor de audities zal ik me dus maar inhouden, maar ik wil graag helpen met het vertalen van het script. r:)

    De meest getrouwe vertaling krijgen we waarschijnlijk door direct uit het Japans te vertalen, maar omdat er hier maar een paar mensen zijn die dat lezen, is het misschien handig om ook 1 of meerdere van de onofficiele Engelse subs ter vergelijking er naast te leggen. Hoe had jij het in gedachten, Kaido?

    Oja, misschien moet je maar even een lijstje van de rollen in je eerste post zetten, da's wel makkelijk. Accepteer je trouwens ook audities voor meerdere rollen van dezelfde persoon?

    Haha, ja mannelijke stemmen bewerken kan wel maar mijn computer is niet zo geweldig daarmee xD

    Japans naar Nederlands lijkt me ook het beste. Maar ja, ik denk dat E-N en J-N wel goed is. Dan is het vast ook nauwkeuriger.

    Inderdaat wou ik dat doen maar ik was het vergeten ^^' Ik ben best wel verstrooid. Ik doe het vanavond wel als ik er aan denk. Meerdere rollen vind ik goed, maar niet al te veel mensen moeten dat doen, anders is er niet zo veel voor andere te doen.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Pshycho Maniac di okt 25, 2011 12:08 pm

    Als je niet genoeg vrouwelijke stemmen kan vinden kan je ook gewoon een gag dub maken.
    Met superzware mannenstemmen.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Hakurei Ninja di okt 25, 2011 3:23 pm

    Oh, superzwaar ben ik goed in. Toen ik laatst voor de lol met een amateurkoor meezong kwam ik er achter dat ik de bas partij makkelijk een halve octaaf lager kan zingen. :3
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van kyr2005 di okt 25, 2011 5:48 pm

    wolfie559 schreef:ja voor als er hulp nodig zou zijn in de richting van engels naar nederlands vertalen of andersom ... (als bewijs ik ben compleet vrijgesteld in het volwassenonderwijs van het vak engels terwijl ik nooit les gehad heb daarin)
    ik weet het bijna iedereen kan tegenwoordig engels dus ik verwacht ni echt dat ik erg nuttig kan zijn.
    (en ja ik weet het de anime is in het japans)

    Ik denk dat ze eerder een heel lage verwachting hebben in engels..

    Gesponsorde inhoud


    Touhou anime (Nederlandse dub!) Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 2:40 am