Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Koishi~
kyr2005
Death the Kaido
AseliaNL
Hakurei Ninja
wolfie559
Tanshu
Michiresu
Urameshiya
Pshycho Maniac
14 plaatsers

    Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Koishi~
    Koishi~
    Forumyōkai


    Leeftijd : 26

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Koishi~ di okt 25, 2011 8:53 pm

    Ik doe Remilia wel.
    Ik kan een aardig Flan stemmetjes hebben, dus Remi zal wel lukken :3
    Uh, als je wilt zal ik ook wel Reimu doen?
    Of Sakuya?
    Ik denk alleen niet dat ik overtuigend als Yuyuko klink.

    MAAR DAT DOET TANSHU WEL, TOCH?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Urameshiya vr okt 28, 2011 3:30 pm

    Ik denk dat het nog steeds wel handig is om een lijstje van de rollen te hebben. En dan kan iedereen die mee wil doen gewoon aangeven welke stemmen zij(/hij) zou kunnen/willen doen, en dan kan Kaido de uiteindelijke indeling maken?

    Ninja, heb jij trouwens zin om mee te helpen het oorspronkelijke script in een tekstbestandje over te schrijven? Het is zo'n saai klusje... XD
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Remilia~ vr okt 28, 2011 9:12 pm

    Ik wil ook wel meedoen aan die audities BD
    Het maakt mij niet echt uit welk persoontje :'3
    Ik kan heel goed typetjes spelen of met mijn stem geluidjes maken.
    Moet lukken dus ・3・
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Tanshu vr okt 28, 2011 9:29 pm

    Koishi~ schreef:MAAR DAT DOET TANSHU WEL, TOCH?
    Wacht wat. ._.
    Alleen als ik niet te veel moeite hoef te doen voor het synchroniseren. ^^;
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Hakurei Ninja vr okt 28, 2011 10:20 pm

    Urameshiya schreef:Ninja, heb jij trouwens zin om mee te helpen het oorspronkelijke script in een tekstbestandje over te schrijven? Het is zo'n saai klusje... XD
    Daarvoor heb je Teh Intarwebz! Yukkuri R

    [ziehier!]

    Gelukkig zijn er veel Japanners die het leuk vinden om scripts van anime op te kalken en op internet te posten.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Urameshiya za okt 29, 2011 11:09 am

    ^ ...o_O
    Mooi.

    Die Japanners van jou lijken trouwens verdacht veel op Chinezen, maar dat doet er verder niet toe. XD
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Hakurei Ninja do nov 03, 2011 11:23 pm

    Urameshiya schreef:Die Japanners van jou lijken trouwens verdacht veel op Chinezen, maar dat doet er verder niet toe. XD
    Oh, kan ook. xD Ik lette volgens mij alleen op het script, en ging er dan maar van uit dat ze Japans zijn. xP
    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van OkashiiKisei vr nov 04, 2011 10:54 pm

    Enige Touhou figuren die ik zou kunnen voicen zouden Namazu, Unzan, Genji en misschien Youki zijn... (Rinnosuke zou iets te lastig zijn). Maar ja, die komen natuurlijk niet voor in dit filmpje.

    Ik zou wel willen helpen met het script vertalen. Als jullie nog niet zo ver zijn met de vertaling dan zou ik graag een handje willen helpen~
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Urameshiya za nov 05, 2011 1:15 pm

    OkashiiKisei schreef:Enige Touhou figuren die ik zou kunnen voicen zouden Namazu, Unzan, Genji en misschien Youki zijn... (Rinnosuke zou iets te lastig zijn). Maar ja, die komen natuurlijk niet voor in dit filmpje.

    Ik zou wel willen helpen met het script vertalen. Als jullie nog niet zo ver zijn met de vertaling dan zou ik graag een handje willen helpen~
    Volgens mij zijn we qua vertaling nog nergens! Tenminste, ik heb nog niets gedaan. Daar gaat snel verandering in komen, hoor, maar alle hulp lijkt me dus welkom! Begrijp je Japans?

    Als Kaido het goed vindt kan ik er wel een apart topic van maken - of iemand anders kan het doen, zodat we daar alle details van de vertaling kunnen bespreken zonder dit topic er mee te vervuilen.

    Dat gezegd hebbende, ik wil je Namazu-stem wel eens horen. Kaido, is het mogelijk om een bonus scene in te lassen? XD
    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van OkashiiKisei za nov 05, 2011 2:44 pm

    Urameshiya schreef:
    Volgens mij zijn we qua vertaling nog nergens! Tenminste, ik heb nog niets gedaan. Daar gaat snel verandering in komen, hoor, maar alle hulp lijkt me dus welkom! Begrijp je Japans?

    Als Kaido het goed vindt kan ik er wel een apart topic van maken - of iemand anders kan het doen, zodat we daar alle details van de vertaling kunnen bespreken zonder dit topic er mee te vervuilen.

    Dat gezegd hebbende, ik wil je Namazu-stem wel eens horen. Kaido, is het mogelijk om een bonus scene in te lassen? XD

    Nou, ik kan zelf geen Japans, maar ik ken wel een Britse chat vriend die het wel kan. Ik dacht er eerder aan om de bestaande Engelse vertaling te gebruiken en die dan te vertalen. Niet letterlijk natuurlijk, maar wel zo dat het verhaal duidelijk is. Ik denk dat het iets te overdreven is om het van het Japans te vertalen als er al een relatief goede Engelse vertaling is.

    Ik geloof dat bespreking over de vertaling deze topic niet echt zou vervuilen. Het zou juist een aardige contributie zijn. Dan gebeurt er tenminste iets~

    Ik heb alleen geen opname materiaal (of mijn computer heeft het misschien wel als ingebouwde functie, maar ik weet niet hoe ik het moet gebruiken), dus voorlopig kan je mijn amateur stemwerk iet horen. Zou wel geinig zijn als er aan het eind van het filmpje wat teksten van andere figuren worden uitgesproken, die niet in het filmpje voorkwamen. Of we kunnen daar een apart filmpje van maken.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 18
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Info za nov 05, 2011 3:56 pm

    Michiresu schreef:theh inspreken lijkt me wel leuk maar
    1. Ik kan West-vlaamse klanken afgeven en weet van mezelf dat ik het zeker zou doen (heb wel een jaar soort van lessen gehad in correcte AN uitspraak maar dat ging niet al te vlot)
    2. ik weet echt niet of mijn stem wel geschikt is voor een personage ^^;

    Het idee is wel leuk namelijk, ik wil het anders wel een keer proberen ofzo

    Een vlaams accent lijkt me juist leuk voor dit, een stukje variatie XD
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Hakurei Ninja za nov 05, 2011 11:46 pm

    OkashiiKisei schreef:k denk dat het iets te overdreven is om het van het Japans te vertalen als er al een relatief goede Engelse vertaling is.
    Ik zou zelf niet uit het Engels willen vertalen zonder het Japans ernaast te hebben liggen. Niet alleen om de vertaling te checken, of te kijken welke betekenis van een bepaald Engels woord bedoeld wordt als het onduidelijk is, maar ook omdat Japans een erg expressieve taal is, en er in fictieve werken (naar mijn gevoel) vaak veel dingen verloren gaan in een vertaling naar Engels. In het Nederlands zijn in sommige gevallen misschien woorden of uitdrukkingen om nuances over te brengen die in het Engels totaal verloren zouden zijn gegaan. Zoals ik het zie gaan er in vrijwel elke vertaling aspecten verloren die bij een vertaling in een willekeurige andere taal beter behouden zouden kunnen blijven.
    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van OkashiiKisei zo nov 06, 2011 12:16 pm

    Nou ja, ik zou zeggen:

    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

    Maar als we het zo direct mogelijk willen vertallen, dan zouden we het kunnen doen. We kunnen ook misschien een vertaling van de Engelse scripts kunnen maken als back-up in het geval dat het ons niet lukt om een Japans naar Nederlands vertaling te maken.
    Death the Kaido
    Death the Kaido
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Nuclear fusion :3

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Death the Kaido zo nov 06, 2011 4:16 pm

    Urameshiya schreef:Als Kaido het goed vindt kan ik er wel een apart topic van maken - of iemand anders kan het doen, zodat we daar alle details van de vertaling kunnen bespreken zonder dit topic er mee te vervuilen.

    Dat gezegd hebbende, ik wil je Namazu-stem wel eens horen. Kaido, is het mogelijk om een bonus scene in te lassen? XD
    Ik vind het goed! Ik kan al die reacties amper bijhouden o3o" *veel te druk leven* Ik heb echt wat hulp nodig denk ik xD

    Lijkt me leuk xD Een paar melige bloepers en extras. lol


    Urameshiya schreef:Ik denk dat het nog steeds wel handig is om een lijstje van de rollen te hebben. En dan kan iedereen die mee wil doen gewoon aangeven welke stemmen zij(/hij) zou kunnen/willen doen, en dan kan Kaido de uiteindelijke indeling maken?

    Ninja, heb jij trouwens zin om mee te helpen het oorspronkelijke script in een tekstbestandje over te schrijven? Het is zo'n saai klusje... XD
    Ja, dat lijstje ga ik nu maken =w= Mischien is het wel leuk om een wat minder seriouse dub van te maken en gewoon ook veel mannelijke stemmen te gebruiken en een mischien niet-zo-kloppend script. DAT IS PLAN B? 8D xD


    Death the Kaido schreef:Jullie (of een heleboel ten minsten) hebben vast wel die Touhou anime gezien (de ene van Perfect Cherry Blossom). Zou het niet leuk zijn om daar een Nederlandse dub van te maken? Dus dacht ik dat dat nog leuker zou zijn als we het ginging doen met de forum leden! We hebben iemand nodig die gaat vertalen en natuurlijk ook veel audities. Ik ga alle stemmen wel invoegen met mijn video bewerkings progamma.

    Veel plezier! :D

    TIP voor audities: Hou in gedachten dat als je auditie doet, moet je wel auditie doen voor iemand waar je stem goed bij past! Ik kan als het nodig is WEL een stem pitchen.

    TIP voor vertalen: Probeer een "script" te maken waarbij de zinnen/woorden goed met de beelden synchroniseren.


    Ps. Als je niet weet over welke Touhou anime ik het heb, ga dan op Youtube en zoek op (copy paste):
    【Touhou Anime】幻想万華鏡~Memories of Phantasm【東方】JP Fandub + Eng subs
    Oke... de lijst met personages! TUM TUM TUMMMM! Ik zal wel aankruisen wie wat wil maar omdat ik posts niet kan bewerken, doe ik dat gewoon op een stuk papier.

    - Marisa
    - Cirno
    - Reimu
    - Youmu
    - Yuyuko
    - Sakuya
    - Aya
    - Remilia
    - Sanae
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Pshycho Maniac zo nov 06, 2011 4:39 pm

    Death the Kaido schreef:
    Urameshiya schreef:Ik denk dat het nog steeds wel handig is om een lijstje van de rollen te hebben. En dan kan iedereen die mee wil doen gewoon aangeven welke stemmen zij(/hij) zou kunnen/willen doen, en dan kan Kaido de uiteindelijke indeling maken?

    Ninja, heb jij trouwens zin om mee te helpen het oorspronkelijke script in een tekstbestandje over te schrijven? Het is zo'n saai klusje... XD

    Ja, dat lijstje ga ik nu maken =w= Mischien is het wel leuk om een wat minder seriouse dub van te maken en gewoon ook veel mannelijke stemmen te gebruiken en een mischien niet-zo-kloppend script. DAT IS PLAN B? 8D xD
    Of een kloppend script.
    Iedereen neemt zichzelf serieus.

    Behalve dat iedereen een superzware stem gebruikt.

    Zeker Cirno/Yuyuko/Remillia, omdat zij meestal een kinderlijke/vrouwelijke stem hebben.

    Gesponsorde inhoud


    Touhou anime (Nederlandse dub!) - Pagina 2 Empty Re: Touhou anime (Nederlandse dub!)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 2:58 am