Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Sophie
Faolinn
T
RemiliaxScarlet
Meira
TheEternalMokou
Scarlet
Helepolis
Quwanti
wolfie559
Pshycho Maniac
Urameshiya
16 plaatsers

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Urameshiya ma okt 31, 2011 1:09 pm

    Ik weet dat de kans klein is dat het ooit gebeurt, maar stel dat... Stel dat je vandaag te horen krijgt dat Touhou een TV-anime krijgt. Maakt niet uit of het een officiele of een niet officiele is, maar hij komt in heel Japan op TV, en dus ook in heel de wereld op het internet met fansubs erbij. Zou je daar blij mee zijn of niet?

    Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat het zo mooi zou zijn als er een volwaardige Touhou anime-serie kwam (in de zin van meer dan 1 of 2 afleveringen), maar er zijn zoveel verschillende interpretaties en uiteenlopend fanon-ideeen over Gensokyo dat het onvermijdelijk is dat de anime voor sommige fans tegen zou vallen. En tegelijkertijd zou het betekenen dat er een hele schare nieuwe fans opstaat, die er heilig van overtuigd is dat de anime het enige echte Gensokyo afbeeldt. Zou je je daar aan ergeren, of zou je juist blij zijn met alle nieuwe fans? Of zou je die fans gewoon laten voor wat ze zijn en zou je voor jezelf gewoon een gat in de lucht springen als er zo'n anime zou komen?

    Ben benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Pshycho Maniac ma okt 31, 2011 2:10 pm

    Misschien als er heel veel verschillende anime series komen.
    Met steeds andere character interpretaties.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van wolfie559 ma okt 31, 2011 10:42 pm

    een hoop OVA ofzo maar... ik zou heeeeel erg blij zijn met een anime met awesome danmaku battles en dergelijke maar... kweet ni zo goed wat ik zou moeten denken
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Quwanti di nov 01, 2011 12:39 am

    Meh, de fanbase is leuk en groot genoeg dat die er zelf voor zorgt. Met een officiële anime valt er toch wel een klein "iets" weg om iets creatiefs te doen voor de Touhou fans. Ik vind het dus ook leuker om die te zien dan uiteindelijk een officiële.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Helepolis di nov 01, 2011 9:07 am

    Hmmm, vraag me af wat de verhaallijn zou zijn voor alleen een Touhou anime.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Urameshiya di nov 01, 2011 12:25 pm

    Helepolis schreef:Hmmm, vraag me af wat de verhaallijn zou zijn voor alleen een Touhou anime.
    Hmm, het is puur speculatie, maar als ZUN de touwtjes in handen zou hebben zou het waarschijnlijk een compleet nieuw verhaal worden, qua opbouw vergelijkbaar met het plot van SSiB, schat ik zo in. Als iemand anders het voor het zeggen zou hebben zou het verhaal denk ik op de games gebaseerd zijn, omdat je meer kijkers trekt met bestaande karakters dan met nieuwe.

    Wolfie schreef:ik zou heeeeel erg blij zijn met een anime met awesome danmaku battles
    Ja heh, de gevechten zouden ze heel spectaculair kunnen maken. In de games zijn de kogelpatronen natuurlijk 2-dimensionaal, maar in een anime moeten ze ruimtelijk uitgedacht worden, en dan heb je opeens tig keer meer kogels nodig dan in 2D. Het lijkt me gaaf om bestaande spell-cards op die manier in animatie te zien, zoals nu ook al soms op kleine schaal in doujin animaties gebeurt.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Scarlet za jul 21, 2012 10:44 pm

    Mij lijkt het wel leuk.
    Mist er een slecht verhaal van gemaakt wordt!

    Dit vond ik een zeer mooi voorbeeld van iets dat ik graag zou willen blijven zien:
    https://www.youtube.com/watch?v=hhw6MHzTS3I&feature=related
    Ik vond de stijl van de tekenaar erg mooi en ik vond het opzicht wel boeient.
    Dus als zij een anime zouden mogen maken, DOEN!!!!
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van TheEternalMokou zo jul 22, 2012 7:31 pm

    Hm, ik weet niet. Een Touhou anime zou wel heel vet zijn, maar zouden de games dan niet een beetje vergeten worden door een hoop fans?
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Meira ma jul 23, 2012 12:55 pm

    Hmm het lijkt me moeilijk om danmaku battles in anime te verwerken, als ze nog steeds met de spellcard regels werken van 1 keer geraakt en je verliest, maar ik denk altijd dat de spellcard niet bestaan uit losse kogeltjes maar uit een groter geheel, zoals Mokou haar Fujiyama Volcano spellcard dat het eerder een soort mini erupties zijn die vanuit de grond komen.

    Alhoewel ik ook wel het punt van Ura begrijp, Gensokyo beeld iedereen zich weer anders in, plaats gewijs en de ''stemmen'' die ze kunnen hebben, als het ineens beeld en geluid krijgt is die fantasie wel weer weg.

    Zo zouden heel veel doujin manga ineens gebaseerd worden op de anime, en worden de manga's van de tekenaar/ schrijver zijn fantasie plotseling minder gewaardeerd.

    En nu waardeert iedereen een bepaald Gensokyo, of ze het nou zien als een hell of een paradijs. Of sommige Youkai's bloeddorstig of juist erg vriendelijk zijn. Nu kan dat nog allemaal omdat de canon zo vaag is en precies juist net dat kleine beeld kan opwekken tot hoe hun persoonlijkheid KAN zijn.

    We kunnen dit nog allemaal waarderen omdat er geen enkele vorm is die er een tegendeel van kan bewijzen.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van RemiliaxScarlet do jul 26, 2012 5:43 pm

    Hmmm... ik weet het niet... Aan de ene kant is het leuk maar aan de andere kant zou ik het niet willen. :/
    Touhou is voor mij een universum met van alles erop en eraan. Ik zou het jammer vinden als ze dan ook die games zouden verfilmen.
    Ik heb liever een anime met een ander verhaal.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van T za jul 28, 2012 12:00 am

    Quwanti schreef:Meh, de fanbase is leuk en groot genoeg dat die er zelf voor zorgt. Met een officiële anime valt er toch wel een klein "iets" weg om iets creatiefs te doen voor de Touhou fans. Ik vind het dus ook leuker om die te zien dan uiteindelijk een officiële.

    Hier sluit ik me bij aan, Touhou is een belangrijk aspect in de 'Doujin-cultuur' - en juist daarom is het leuker dingen 'open' te laten voor de fanbase.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Faolinn za sep 01, 2012 1:25 am

    Tsja... de reden dat het dan niet meer underground is telt niet want dat is het ALLANG niet meer dus die zal ik hier niet geven.

    Persoonlijk zou ik razend benieuwd zijn naar hoe ze het weergeven. Verder ben ik meer benieuwd naar dan bang voor de veranderingen die het in het fandom zou brengen. In het uiterste geval sluiten we het forum af van de buitenwereld en hebben we gewoon elkaar nog~<3
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Sophie za sep 01, 2012 5:41 pm

    Hangt heel erg van de anime af, of hij in ZUN stijl is of niet.

    Ik zou het jammer vinden als iedereen alleen maar moe blob werd ipv ZUN zijn tekenstijl te behouden. Maar als ze dat deden zou het nog heel interessant kunnen worden, zeker met alle Touhou muziek eronder. :3

    Die twee fanafleveringen vond ik wel meh, ik zou die anime niet kijken om eerlijk te zijn. Ik zou het dan jammer vinden als ik rondliep en mensen zeiden: hee, jij bent Cirno uit de anime Touhou...
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Tanshu vr nov 09, 2012 5:59 pm

    Om even terug te komen op Skip's post over ZUN's stijl, ik heb een aantal hele mooie gifs gevonden~
    Spoiler:
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Yukari za jun 01, 2013 10:27 am

    Ik had eigenlijk nog nooit nagedacht over een anime in ZUN-stijl... Dat zou wel gaaf zijn, aangezien het de originele ZUN-heid van de games zou behouden.

    Ik weet niet zeker of ik een Touhou anime wel zo zou waarderen. Het zou leuk zijn de personages (professioneel) geanimeerd te zien, maar zoals eerder gezegd zijn er meer nadelen dan voordelen. Ik weet dat Touhou inderdaad allang niet meer underground is, maar ik zou het helemaal niet leuk vinden als het opeens superbekend werd als anime.

    Gesponsorde inhoud


    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 11:38 pm