Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
MR.Kriesebo
Lyari
Olly
Yuki Kuro
Sophie
RemiliaxScarlet
Mitch
Nekotaku
XavC
Urameshiya
Shiro
Toumyon
Remilia~
17 plaatsers

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku do mei 30, 2013 2:03 am

    Ik merk dat sommige van de typisch stillere spelers in hun gebruikelijke patroon vervallen... Iemand iets toe te voegen?
    Verrassender is hoe stil Faolinn is. Voorzichtiger geworden na hoe je aanval de eerste dag vorige ronde heeft uitgepakt? Of gewoon eventjes aan het observeren?
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van XavC do mei 30, 2013 2:09 am

    Dat moment waarop je denkt een punt te hebben, maar toch nét niet in de buurt zit. En dat tegenover jezelf moet erkennen, dat heb ik nu eventjes.

    Overigens zit er wel een gevaar in het 'kennen' van twee rollen in deze 'early game'. Of niet? Afhankelijk van de 'bekende' rollen, kan het de Vorken vrij hard vrij spel geven.
    Overigens Neko, ik denk niet dat je na de eerste nacht geen doden te hebben gemaakt gelijk in het nadeel zit als wolf. Kun je dat misschien hard maken? Los van het feit dat het relatieve aandeel van wolven tegenover burgers gelijk blijft, en het dus niet in hun voordeel groter wordt dan.
    Ik ga er dan voor het gemak even van uit dat er geen enkele wolf zo dom (lees: suïcidaal) is om nu al een cruciale fout te maken en zichzelf per ongeluk te verlinken.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku do mei 30, 2013 2:23 am

    Het aantal onschuldigen is groter dan het aantal vorken. Het verlies van één vork is een grote klap voor hen, en elke dag wordt dat risico groter, zeker met een mogelijke theelepel in het spel. Dus denk je echt dat ze de eerste nacht een risicovrije lunch gaan opgeven voor niets meer dan wat onduidelijkheid te creëren? Die er toch al zou zijn? Met slechts een zeer vage belofte van er hun voordeel uit te halen?

    Dan vind ik eerlijk gezegd het idee van te proberen op dag één vier onschuldigen te kunnen aanwijzen minder ver gezocht. Maar goed, als iedereen het graag op veilig speelt, veel plezier met de roulette.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Toumyon do mei 30, 2013 8:05 am

    XavC schreef:Beetje vreemd dat je er een grote interesse naar het doen en laten van de rol uithaalt, Myon.

    Meh...ik reageer er maar op door mezelf te quoten.
    Toumyon schreef:Maar die post van mij was ook trouwens maar een post om discussie op te wekken.
    Ik geef eerlijk toe dat mijn post op weinig slaat, en enkel voor dit hierboven was.^

    Nekotaku schreef:
    Dan vind ik eerlijk gezegd het idee van te proberen op dag één vier onschuldigen te kunnen aanwijzen minder ver gezocht. Maar goed, als iedereen het graag op veilig speelt, veel plezier met de roulette.

    Neko je idee is wel iets...maar voor dit al voor dag één te gebruiken is gewoon veel te vroeg.
    Dit is nog slechts je...3rd potje(klopt dat?) weerwolven, maar jij zou toch slimmer moeten zijn dit te weten?
    kwam je aan met dit idee op dag 3 en we hebben nog de speciale rollen, zou ik het niet zoon heel slecht idee vinden, ook al is het dan nog zelfs riskant.

    Dus Neko, mag ik even weten hoe je erop bent gekomen en waarom je dit ideetje van je zo vroeg wou uitwerken?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Sophie do mei 30, 2013 10:57 am

    Nekotaku schreef:

    Dan vind ik eerlijk gezegd het idee van te proberen op dag één vier onschuldigen te kunnen aanwijzen minder ver gezocht. Maar goed, als iedereen het graag op veilig speelt, veel plezier met de roulette.

    Je zegt dat mensen stil zijn, maar heb je mijn post gelezen?

    Proberen op dag één vier onschuldigen te kunnen aanwijzen, hoe helpt ons dat Neko?
    Dat helpt de wolven naar mijn mening juist met hún keuze.

    Zoals ik al eerder zei, als we echt een speciale rol op dreigen te hangen dan kan die persoon altijd DAN nog zijn rol prijsgeven, en we kunnen vrijdag alsnog wijzigen.

    Ik snap je logica niet helemaal (of, helemaal niet).
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya do mei 30, 2013 11:31 am

    Hoewel ik het niet met Neko's plan eens ben - het lijkt me meer nadelen dan voordelen te hebben - begrijp ik volledig waarom hij hier nu mee komt. Ik zie namelijk al voor me hoe deze eerste week gaat eindigen, en het is niet gunstig voor ons. Beeld je niets in over 1 / 4 kansen of iets dergelijks, de werkelijke kans dat we met de huidige koers een wolf ophangen is nog veel kleiner. De wolven zullen immers hun best doen om de discussies en stemmen in een richting bij te sturen die hen bevalt, terwijl wij dat niet kunnen, omdat we niet weten wie de wolven zijn.

    Ik kan me ook voorstellen wat Neko bedoelt als hij zegt dat we allemaal 'op veilig' spelen. De meeste mensen zijn op het moment vrij beleefd en begripvol tegen elkaar. Neem nou de manier waarop iedereen automatisch uit lijkt te gaan van Neko's goede bedoelingen, ondanks dat ze zijn plan slecht vinden. De ervaring leert dat er op die manier geen wolven gevonden worden, en al helemaal niet in de eerste week.

    Neko probeert daar kennelijk verandering in te brengen, maar zijn strategie daarvoor is duidelijk te gevaarlijk. Ik zie dan maar één andere manier om alsnog wat meer zinnige discussie op gang te krijgen voor de deadline, en dat is door zelf te beginnen met wijzen.

    Zoals ik net zei proberen de wolven de discussie in de eerste week over het algemeen bij te sturen in een voor hen gunstige richting, want dat is meestal meer dan genoeg om te garanderen dat er een burger aan de galg komt. Ik denk dat de kans kleiner is dat ze zelf met riskante suggesties komen, maar eerder op de bandwagon zullen springen als ze iemand anders een suggestie zien doen die voor hen gunstig is.

    Degene die op dit moment het sterkst aan dat profiel voldoet is volgens mij Yuki Kuro. Myon deed een (mijns inziens) nogal eigenaardige suggestie over XavC en mij, waarin hij opvallend genoeg XavC leek te verdenken een grafdelver te zijn zonder andere reden dan dat XavC had gezegd dat het voordeel voor de grafdelver niet zo veel voorstelde. Maar om eerlijk te zijn vind ik het niet bijzonder verdacht dat Myon met zo'n suggestie komt. Ook in vorige rondes kwam hij immers af en toe met vergezochte beschuldigingen om de discussie verder te proberen te helpen.

    Wat me meer opviel was het feit dat Yuki Kuro zich haast onmiddelijk aansloot bij de suggestie van Myon, en daarbij deed alsof het inderdaad een logische aanname zou zijn dat XavC de grafdelver was en ik het lijk. Dat vind ik opvallend, omdat hij een ervaren wolvenspeler is, die best had moeten kunnen zien dat het nogal vergezocht was, en daarnaast omdat hij in eerdere rondes meestal terughoudend was met het uiten van beschuldigingen. Mogelijk was dit dus een wolvenactie om verdenkingen op XavC te laden, en tegelijkertijd de aandacht van het probleem 'wolven' af te leiden naar het (eigenlijk minder urgente) probleem 'grafdelver/lijk'.

    Het is niet veel, maar het is tenminste geen blinde gok. Dat wil zeggen: het blijft een gok, maar de kans dat het raak is acht ik bij Yuki Kuro iets groter dan bij de rest van de spelers. Ik stem daarom op Yuki Kuro.

    Zo. En nu jullie.


    Laatst aangepast door Urameshiya op do mei 30, 2013 11:43 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly do mei 30, 2013 11:40 am

    Ik ben het ook niet eens met Neko's idee, en volgens mij kan ik daar zelfs antwoord op geven met Neko's eerste post over dat idee, even zien.
    Nekotaku schreef:
    Pollepel naar voren, beschermde persoon aanwijzen,
    indien theelepel deze huppekee ook naar voor en geziene rol openbaren.
    Ontzettend veel informatie al vanaf de eerste dag, een hoop personen die
    we kunnen vertrouwen, indien er een lepelslaaf in zit kan deze gericht
    beschermen... Waarom niet proberen?
    Dit was de vraag waar we het over hebben.
    Eerder in dezelfde post geeft Neko een prima reden om dit niet te doen.
    Nekotaku schreef:Dit spel draait volledig om informatie. Alle concrete informatie is nuttig.
    Nu wil ik Neko's woorden niet verdraaien en snap ik prima dat we als burgers ten minste iets nodig hebben om ons aan vast te houden. Maar er lezen ook wolven mee, wolven die al een informatievoorsprong hebben, omdat ze weten wie wolf en wie niet-wolf is. Bovendien is de bekendheid van een speciale rol op dit moment in het spel nuttiger voor een wolf, ze weten dan wie ze vooral moeten hebben. Voor ons is het gewoon een betrouwbaar persoon.
    Ik hoop uit de stemmen iets af te kunnen leiden, als er een heks én een grafdelver in het spel zitten, zijn er twee personen die zelf geen wolf zijn en van één persoon weten dat dit geen wolf is. Misschien kiezen ze ervoor dit lichtjes op te laten vallen als we de verkeerde kant uit dreigen te gaan vanavond.
    Ik heb nog nagedacht over die mogelijke grafdelver, en voor hem is het ook makkelijker eerst alle wolven uit te schakelen, niemand weet hoeveel het er zijn, en één vijand (het lijk) is makkelijk te verstoppen.

    Om weer eens terug te komen op Neko, ja, ik vind Fao ook ongebruikelijk stil. Alhoewel dit misschien kan komen omdat hij maandag in Walibi was en daarna direct bij mij. Op dat moment had ik nog geen rol en geen zin om te checken wie er dood was, dat hebben we dan ook niet gedaan. Fao heeft vanaf dinsdagmiddag de kans gehad voor dit spel, en hij heeft vrijdag een tentamen. Maar aangezien we vanavond moeten stemmen zou ik het toch leuk vinden als hij even tijd maakt ja.
    Ura, heb ik ook maar een keer iets zien posten sinds dinsdag, daarna had hij meer posts, maar die gingen allemaal over nachtuitkomsten, terwijl we nu aan stemmen toe zijn. Normaal is Ura ook een voorman, dus dat valt me ook wel op.
    Verder is de aanwezigheid van Lyari, Remix en Kriesebo nou ook niet echt te merken, ik ken deze mensen niet geweldig, maar is er iemand anders die hier iets over op kan merken?

    EDIT: Ura jij ninja, ik trek je afwezigheid weer in, sorrysorrysorry!
    Je hebt wel een punt, tenminste iets. Je wolvenprofiel vind ik heel aannemelijk. Daaruit voortgeredeneerd is het ook best logisch dat het Yuki zou kunnen zijn. Laat ik ook maar stemmen op Yuki Kuro om de druk voor hem wat op te voeren. Ik wil namelijk graag zijn kant van het verhaal horen en ik hoop dat een extra stem dat uitlokt. (Bovendien geeft het dan niet als ik de rest van de dag in slaap val, hehe, hoesthoest)
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van kyr2005 do mei 30, 2013 12:53 pm

    Hmm.. Ik weet het niet hoor. Waar jullie Yuki Kuro voor verdenken leek mij enkel een reactie op de vraag van myon, die zoals hij zelf zij alleen maar was om wat discussie op te wekken. Ik begrijp dat we weinig materiaal hebben om mee te werken maar ik vind dit een best extreme keuzen.

    Ik heb zelf niet echt een verdenking, dus ik wacht nog even af met te stemmen.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly do mei 30, 2013 1:19 pm

    kyr2005 schreef:Hmm.. Ik weet het niet hoor. Waar jullie Yuki Kuro voor verdenken leek mij enkel een reactie op de vraag van myon, die zoals hij zelf zij alleen maar was om wat discussie op te wekken. Ik begrijp dat we weinig materiaal hebben om mee te werken maar ik vind dit een best extreme keuzen.

    Ik heb zelf niet echt een verdenking, dus ik wacht nog even af met te stemmen.

    En op grond van reacties peilen om daardoor een beter doordachte keuze te maken? Hoe staan je hier dan achter? Iemand moet de eerste zijn, toch?
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Yuki Kuro do mei 30, 2013 1:42 pm

    De eerste stem is uit, jammer genoeg op mij >.>

    Ura, ik begrijp wat je bedoelt, maar laat mij me even verdedigen. ^^

    Wat me meer opviel was het feit dat Yuki Kuro zich haast onmiddelijk aansloot bij de suggestie van Myon, en daarbij deed alsof het inderdaad een logische aanname zou zijn dat XavC de grafdelver was en ik het lijk. Dat vind ik opvallend, omdat hij een ervaren wolvenspeler is, die best had moeten kunnen zien dat het nogal vergezocht was, en daarnaast omdat hij in eerdere rondes meestal terughoudend was met het uiten van beschuldigingen.

    Ten eerste, dank dat je me een ervaren wolvenspeler noemt, maar dat ben ik nog lang niet. Ik heb het helemaal niet zo vaak gespeeld en ik maak nog genoeg fouten.
    De reden waarom ik het eens was met Myon's suggestie, is omdat het de eerste suggestie in het spel was die ergens op sloeg. Als je alleen naar de kansen zou kijken, was het helemaal niet zo vergezocht. Bovendien wilde ik ook zorgen dat er in ieder geval een discussie zou ontstaan over deze rollen. Het was namelijk een beetje stil.

    Laat ik ook maar stemmen op Yuki Kuro om de druk voor hem wat op te voeren. Ik wil namelijk graag zijn kant van het verhaal horen en ik hoop dat een extra stem dat uitlokt.

    Olly, ik zou ook wel gereageerd hebben op Ura zonder dat iemand anders ook op me gestemd zou hebben. Dit geeft me een beetje het idee dat je wilt zorgen dat andere mensen ook gewoon mee gaan stemmen, om "de druk nog wat op te voeren".


    Laat mij een alternatief bieden: De post van Neko over het bekend maken van onze belangrijkste rollen. Ik snap dat je dit als wolf NOOIT moet opperen, maar om de een of andere reden zie ik hem hier wel omgekeerde psychologie gebruiken. Het zou zo'n stomme zet zijn, dat een wolf het nooit zou doen, dus Neko is geen wolf?
    Wat denkt men hiervan? Zelf stem ik alvast op Nekotaku voor de magnetron/galg, om mensen een beetje te poken en motivatie te geven.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly do mei 30, 2013 1:58 pm

    Ik ben vrij gerustgesteld door je verdediging Yuki. Maar ik ben het niet eens met je over Neko. Neko kennen we inmiddels allemaal als de analytische speler die alle mogelijkheden noemt en uitpluist, al dan niet met het gebruik van tabellen. Ik vind zijn gedrag niet afwijkend en ik vind de ietwat vreemde suggestie prima in zijn straatje passen.

    Bij deze verander ik mijn stem naar RemiliaxScarlet en ga ik even slapen.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van kyr2005 do mei 30, 2013 2:01 pm

    Olly schreef:
    kyr2005 schreef:Hmm.. Ik weet het niet hoor. Waar jullie Yuki Kuro voor verdenken leek mij enkel een reactie op de vraag van myon, die zoals hij zelf zij alleen maar was om wat discussie op te wekken. Ik begrijp dat we weinig materiaal hebben om mee te werken maar ik vind dit een best extreme keuzen.

    Ik heb zelf niet echt een verdenking, dus ik wacht nog even af met te stemmen.

    En op grond van reacties peilen om daardoor een beter doordachte keuze te maken? Hoe staan je hier dan achter? Iemand moet de eerste zijn, toch?
    Iemand moet de eerste zijn ja. Zoals ik al zij begrijp ik volledig dat we IETS moeten doen.Ik vind persoonlijk gewoon dat iemand beschuldigen omdat hij mee redeneert met een idee omdat iemand daar naar vroeg niet helemaal juist is.

    Ura gaat direct ook myon "beschermen" omdat hij het alleen maar deed om "discussie verder te helpen" zoals in vorige rondes, dus vraag ik me gewoon af waarom mensen die dan mee doen met die discussie wel gestraft moeten worden.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku do mei 30, 2013 2:04 pm

    Toumyon schreef:Neko je idee is wel iets...maar voor dit al voor dag één te gebruiken is gewoon veel te vroeg.
    Dit is nog slechts je...3rd potje(klopt dat?) weerwolven, maar jij zou toch slimmer moeten zijn dit te weten?
    kwam je aan met dit idee op dag 3 en we hebben nog de speciale rollen, zou ik het niet zoon heel slecht idee vinden, ook al is het dan nog zelfs riskant.

    Dus Neko, mag ik even weten hoe je erop bent gekomen en waarom je dit ideetje van je zo vroeg wou uitwerken?
    Dit is m'n 5de potje.
    Dat ik op het idee komt is vanwege de observatie dat hetzelfde patroon zich vaak herhaalt. Niets om op verder te gaan voor burgers, erg grote kans dat een onschuldige hangt, wolven die steeds een stap voor kunnen blijven... Je weet ook nog wel van de vorige ronde dat ondanks ons aantal en een perfecte overwinning, het vooral tegen het einde erg benauwd werd en het verlies van één enkele wolf erg zwaar zou zijn geweest? Ik zou liever eens druk zien gelegd worden op de slechte rollen dan omgekeerd een verdedigend spel te moeten spelen.

    Het lijkt me gewoon eens goed om andere strategieën te proberen. Het feit dat ik nog niet zo lang meespeel als sommigen hier zorgt er juist voor dat ik een ander perspectief kan brengen, in plaats van naar vertrouwde handelingen te grijpen.

    Skip schreef:Je zegt dat mensen stil zijn, maar heb je mijn post gelezen?
    Ik heb je post gelezen, Skip. Meningen over het idee krijgen is prima, maar ik ga wel niet op letterlijk alles apart reageren.

    Skip schreef:Proberen op dag één vier onschuldigen te kunnen aanwijzen, hoe helpt ons dat Neko?
    Dat helpt de wolven naar mijn mening juist met hún keuze.
    Het helpt omdat
    * het de kans dat we een onschuldige laten hangen drastisch vermindert;
    * de pollepel toont op wie zeker geen doodselixir te gebruiken;
    * er voor kan zorgen dat een lepelslaaf niet per ongeluk bescherming verspilt aan een vork de eerstkomende nachten;
    * het ons gedurende meerdere weken een aantal personen zou bieden waarvan we zeker weten dat het geen vorken zijn - ze kunnen er maar één per nacht uitschakelen, en 1 nacht is in dit spel veel meer waard qua tijd dan sommigen lijken te beseffen;
    * een theelepel mogelijk al een vork kan aanwijzen, en zelfs al is die kans klein, meteen voor gerichte bescherming kan zorgen.

    Uiteraard zijn er grote nadelen aan verbonden ook. Daarom is het een high-risk strategie. Ik speel nu eenmaal graag risicovol, ongeacht welke rol ik heb. Maar ik breng wel duidelijke argumenten waarom het een goed idee zou zijn. Als je hoog wil scoren, met je de danmaku induiken. Ik zou liever iemand eens de concrete risico's in duidelijke puntjes als hierboven zien uiteenzetten in plaats van handgewuif en "te gevaarlijk".
    Ura en Olly lijken wel te begrijpen waar ik op aanstuur, al vinden ze het te riskant, wat natuurlijk hun volste recht is. Olly geeft al wat duidelijkere redenen.

    Faolinn's stilte is hiermee voor mij ook verklaard. Sommige weken zijn nu eenmaal druk.

    Dan tenslotte die stemmen op Yuki Kuro... Hmm, ik weet niet goed wat ik er over moet denken. Ura heeft het correct wat betreft de tactiek om reeds vroeg in de week naar iemand toe te sturen en dan rustig te wachten tot het volgzame in de andere spelers z'n werk doet. In de vorige ronde hebben we dat met de wolven toen goed benut, zowel qua slachtoffers als onze eigen burgemeester uitkiezen.
    Maar kijk eens aan, het resultaat is nu dat Yuki Kuro negatieve aandacht begint te krijgen en er nu al iemand is gevolgd in die stem. Het lijkt me echt wat voor Ura om dat effect te voorzien en een tactiek te hanteren onder het mom van juist die te willen doorprikken. Een pre-emptive strike van zijn kant. Ik ga eerder akkoord met Kyr, dat er echt wel weinig aan Yuki Kuro's post is die reeds zo'n aandacht verantwoord.

    Misschien hopen ze gewoon dat Yuki Kuro z'n rol gaat prijsgeven als hij in het nauw wordt gedreven? Want het begint misschien wel wat absurd te worden om er steeds op terug te komen, maar telkens als Olly en Yuki mixen gaat het mis voor haar.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van RemiliaxScarlet do mei 30, 2013 2:04 pm

    Al één stem voor mij. Nou ben ik benieuwd, waarom stem je eigenlijk op mij? Is het omdat ik nog niet veel heb gezegd?
    Het is voor mij ook moeilijker om er iemand uit te halen op dit moment die ik verdacht vind. Er is niemand gestorven deze nacht, en ik zie veel dezelfde spelers terug.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku do mei 30, 2013 2:10 pm

    Ja zeg, maak meteen 4 posts terwijl ik die van mij schrijf!
    Oké, terug inhalen.

    Ten eerste, de term "omgekeerde psychologie" begint me wat tegen te steken in dit spel. Elke keer dat ik mee deed is het idee al geopperd geweest. Hoeveel keer is het correct gedetecteerd en heeft het tot reële resultaten geleid? 0, in mijn ervaring.
    Want dan beginnen mensen te beweren dat het misschien dubbele omgekeerde psychologie is, en kom je uit bij een reductio ad infinitum. Serieus, je gaat het echt nooit correct kunnen inschatten. Het is eigenlijk beter het minder ver te zoeken en de meer waarschijnlijke verklaringen te aanschouwen.

    Dat Yuki er voor kiest om z'n verdediging op te stellen door deflectie van aandacht in plaats van zichzelf centraal te stellen vind ik dan weer onrustwekkend, losstaand van het feit dat hij op mij stemt. Dan vind ik RemiliaxScarlet's reactie klassieker en betrouwbaarder.

    Gesponsorde inhoud


    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 7 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 7:14 pm