van Urameshiya vr jun 28, 2013 3:30 pm
Pyonta schreef:Ik ben nou toch wel benieuwd waarom het niet goed zou aflopen, want ik ben het 100% met Rage eens.
Waarom het niet goed af zou lopen weet ik ook niet, maar daar gaat de discussie niet om.
De discussie is trouwens ook nog lang niet af met wat Rage erover gezegd heeft. Natuurlijk is een smaak een verzameling meningen, daar hoeven we niet over te discussiëren denk ik. Daarmee is echter nog niet de vraag beantwoord of er goede en slechte smaken bestaan. Meningen zijn immers niet per definitie allemaal even goed. Sommige meningen zijn bijvoorbeeld schadelijk voor onze maatschappij of berusten op onwaarheden.
De vraag hier is echter of 'smaken' ook goed of slecht kunnen zijn. Een 'smaak' duidt daarbij grofweg op het aanbrengen van onderscheid in en het oordelen over zaken als boeken, muziek, kleding, games, anime, decoraties, interieur-design, enzovoorts. Kun je dus bijvoorbeeld zeggen dat iemand die Mozart luistert een betere smaak heeft dan iemand die Justin Bieber luistert? Dat is waar deze stelling om gaat.
Ik ben het zelf niet met de stelling eens , maar m'n argumenten tegen de stelling bewaar ik wel voor als er hier iemand gepost heeft die het wél met de stelling eens is. In discussies met een lege stoel ben ik niet geïnteresseerd.