Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+34
wolfie559
redtails
RakeStriver
Reym
Decidetto
Graan
Princess Sylvysprit
Rage
komodostache
Nekotaku
MR.Kriesebo
Lyari
XavC
Zigzagwolf
Nephilith
Scarlet
機械工学向上閣下
Tanshu
Pshycho Maniac
kyr2005
RemiliaxScarlet
Theedoekje
Shiro
T
Plaki
Ranivus
Info
Toumyon
Olly
Pyonta-kun
Hakurei Ninja
Urameshiya
Sophie
Remilia~
38 plaatsers

Stelling van de week.

Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Stelling van de week.  - Pagina 2 Empty Re: Stelling van de week.

Bericht van Sophie di feb 14, 2012 11:28 pm

Nee.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt kan onderbouwen, ik heb economie nooit super interessant gevonden, maar ik ben vrij tevreden wat betreft de koers ten opzichte van bijvoorbeeld Amerika, en het is zo makkelijk als je in Duitsland etc bent!
    Remilia~
    Remilia~

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

Bericht van Remilia~ wo feb 29, 2012 1:30 pm

Stelling van de week:
    Jongens en meisjes gescheiden onderwijs geven is een goed idee!
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator

Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

Bericht van Pyonta-kun wo feb 29, 2012 1:37 pm

Ik heb een 3 jarige MBO opleiding erop zitten en zit nu in het derde jaar van mijn HBO opleiding. Beide opleidingen heb ik niet in de klas gezeten bij een meisje.

Kon ik me daardoor beter concentreren? Nee.
    Wordt er goed les gegeven? Laat me niet lachen.

De sfeer in de klas is wel altijd supergoed geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat dat te maken heeft met het feit dat er geen dames in onze klas zitten.

Ik zie niet in hoe dingen in mijn klas zouden veranderen als er ook meiden in de klas zitten. Naar mijn weten blijft het gewoon hetzelfde. Dus ik zeg: het maakt niet uit.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja wo feb 29, 2012 3:25 pm

Als ik het goed herinner van de artikels die we te lezen kregen in mijn schooltijd zijn de grote argumenten in dit debat
    Voor: schoolresultaten zijn gemiddeld beter als jongens en meisjes gescheiden zijn
    Tegen: sociale vaardigheden, voornamelijk t.o.v. het andere geslacht, zijn niet zo ontwikkeld bij kinderen die van gescheiden scholen komen, wat soms tot problemen kan leveren wanneer ze gaan werken in een omgeving met het andere geslacht.

Op wikipedia lees ik ook dat een argument voor gescheiden onderwijs is dat jongens en meisjes gemiddeld gezien anders leren en/of dat hun hersenen anders ontwikkelen, en door het te scheiden beter kan worden ingespeeld op deze verschillen. Argumenten voor gemengd onderwijs is weer dat het sexistische vooroordelen vermindert en dat het een gevoel van veiligheid en wederzijds respect creëert bij het andere geslacht.

Hoewel ik vind dat er in het onderwijs meer moet worden ingespeeld op de verschillen onder de leerlingen, weet ik niet of ik de variatie binnen een enkele sexe klein genoeg vind om ze te scheiden gebaseerd op alleen geslacht. Zelf hecht ik ook niet zo veel directe waarde aan schoolresultaten, dus ik ben geneigd deze argumenten tegen gescheiden onderwijs overtuigender te vinden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya wo feb 29, 2012 3:34 pm

Hakurei Ninja schreef:Op wikipedia lees ik ook dat een argument voor gescheiden onderwijs is dat jongens en meisjes gemiddeld gezien anders leren en/of dat hun hersenen anders ontwikkelen, en door het te scheiden beter kan worden ingespeeld op deze verschillen.
    Mij zit het feit dat het om een gemiddelde gaat nogal dwars. Er zijn vast en zeker ook jongens die beter zouden leren op de 'meisjesmethode' en meisjes die beter zouden leren op de 'jongensmethode'. Waarom zou je die het recht willen ontzeggen om op de manier te leren die voor hen het best werkt? Als je op verschillende manieren les wilt gaan geven, dan lijkt het me eerlijker om per individu vast te stellen wat de beste soort onderwijs is dan mensen enkel op basis van geslacht naar een bepaald soort school te sturen...

Het lijkt mij niks, gescheiden onderwijs in de 21e eeuw.
    Sophie
    Sophie

Bericht van Sophie do maa 01, 2012 11:06 am

Het argument dat jongens anders leren dan meisjes is zeker waar, zelfs al zijn indivuduele jongens net zo goed apart. De groei van de jongens is ook heel anders, ze komen later in de pubertijd dan meisjes etc, dus je zou inderdaad op die manier misschien efficienter les kunnen geven.
    De vraag is, is dat het waard?
    Persoonlijk heb ik mij nooit benadeeld gevoelt omdat er jongens in mijn klas zitten, sterker nog, een klas met alleen maar meisjes lijkt me zelfs vervelender.
    Ik denk dat meisjes onder elkaar net zoals jongens onder elkaar misschien nog wel drukker zijn. Dit baseer ik ook op een flauwe leraren tactiek die mij onlangs is verteld: zet naast elke jongen een meisje, en je klas is meteen hartstikke stil en braaf. Dit omdat je je als brugklasser naast het andere geslacht toch minder zeker voelt, twee meisjes die elkaar amper kennen zouden meteen beginnen te praten.

Verder vind ik het ook gewoon een belangrijk stukje ontwikkeling denk ik, dan kun je iniedergeval al een beetje aan het andere geslacht wennen (Ik ben van mening dat er echt hele grote verschillen bestaan in geslacht, zeker qua denkwijze. Je mag me zeggen wat je wilt over dat ik discrimineer op geslacht, maar het zijn feiten!).

En wat Ura zegt. Je kan het onderwijs nooit per individu optimaliseren, dan kun je beter álle leerlingen verschillende aanpakken geven en ze zelf laten kiezen.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 18
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

Bericht van Info vr maa 09, 2012 11:59 pm

haha, hier heb ik een essay over moeten schrijven op m'n examen.

ik zeg nee. hoewel leren belangrijk is enzo, en dat misschien beter wordt als men de geslachten apart onderwijs geeft, vind ik dit op geen enkele manier opwegen tegen het feit dat de sociale vaardigheden van mensen veel minder goed ontwikkelen op deze manier. ik had ergens gelezen dat mannen die op een jongensschool hadden gezeten veel meer kans maakten om later gescheiden te zijn. dat onderbouwt het wel, als je het aan mij vraagt. ik zou zoiets nooit overhebben voor wat beter onderwijs. en het valt zelfs te betwijfelen of het onderwijs echt beter wordt...
    Remilia~
    Remilia~

Bericht van Remilia~ za maa 10, 2012 9:24 am

Stelling van de week:
    De winkels moeten op de zondag open kunnen.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 18
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

Bericht van Info za maa 10, 2012 11:56 am

ja, uhh, nee, vergeet de sabbat niet
    deze is niet heel discutabel denk ik, iedereen zou ja zeggen :V
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon za maa 10, 2012 12:05 pm

Nou ik ben het niet eens met cage hierboven.
    ook de mensen die werken in de winkels hebben recht op paar vrije dagen toch?

ze zouden wat meer van die kleine corner shops moeten maken, die dan speciaal open gaan op Zondag.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya za maa 10, 2012 12:42 pm

Remilia~ schreef:Stelling van de week:
    De winkels moeten op de zondag open kunnen.
    Ik vind van wel. Zoals het nu is, mag het in sommige gevallen en op sommige plaatsen wel, en op andere plaatsen weer niet. Dat is alleen maar oneerlijk en onduidelijk. Ik vind dat een winkelier dat gewoon helemaal zelf mag bepalen. En natuurlijk heeft Myon gelijk dat winkeliers ook vrije dagen verdienen, maar ze worden niet gedwongen om elke dag van de week open te zijn. Als ze op zondag open willen zijn, zouden ze daarvoor in de plaats een doordeweekse dag vrij kunnen nemen. Dat is hun eigen keuze.

Religieuze argumenten tegen open zijn op zondag houden natuurlijk sowieso geen stand. Iedereen moet vrij zijn om te bepalen of ze op zondag hun eigen winkel willen openen, en of ze andermans winkel willen bezoeken, maar je hoort het niet aan anderen op te leggen.
    Ranivus
    Ranivus
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Speciale vermogens : In m'n bed blijven liggen als het eten op tafel staat

Bericht van Ranivus ma maa 19, 2012 8:25 pm

Hmm...
    Ik vind van wel en nu kijk ik nu vooral naar de supermarkten.
    Het heeft voordelen, maar ook nadelen.
    Als je de aardappelen vergeten bent voor het avondeten, kan je het nog snel bij de supermarkt halen. De winkels krijgen (meer) omzet doordat mensen op zondag nog hun vergeten spulletjes gaan halen.
    Zoals Myon en Ura al zeiden, winkeliers verdienen vrije dagen en dat mogen ze zelf bepalen.

Ook ben ik het met Ura eens dat het oneerlijk/onduidelijk, maar zeker ook raar is dat de winkels op de ene plek open zijn en op de andere plek weer niet. En áls je nog naar de winkels moet gaan, dan kan het zijn dat daar toch wel een afstand tussen zit, terwijl de supermarkt gewoon drie straten verderop zit (bij wijze van).
    Sophie
    Sophie

Bericht van Sophie ma maa 19, 2012 8:44 pm

Ja. In mijn geval zijn de supermarkten hier dat al.

Het is belachelijk ouderwets dat zondag rustdag is, en iedereen zou zelf die keuze moeten kunnen maken.
    Remilia~
    Remilia~

Bericht van Remilia~ za maa 31, 2012 12:37 pm

Stelling van de week:
    Oranje gekte? Mij niet gezien!
    Plaki
    Plaki
    Vaste forumganger (Normal Mode)

Leeftijd : 31

Bericht van Plaki za maa 31, 2012 1:32 pm

Eens. Ik vind het allemaal onzin, dat overdreven enthousiasme voor voetbal.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za sep 23, 2023 4:44 pm