Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Urameshiya
Nekotaku
Lyari
Pshycho Maniac
Remilia~
Olly
Yukari
Manfred
TH-chen
Deviljho
Reym
15 plaatsers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym ma feb 23, 2015 4:13 pm

    @Nekotaku
    De roze koek/cupido mag 2 mensen koppelen in nacht 1, maar is niet verplicht.
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Manfred ma feb 23, 2015 4:20 pm

    Als de roze koek/cupido op de een of andere manier aan de rest zou laten weten wie zij gekoppeld heeft, zou dat dan gelden als het verklappen van haar rol?
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van TH-chen ma feb 23, 2015 4:29 pm

    Alleen degene die gekoppeld zijn weten van elkaar dat ze samen zijn.
    Hun doel is dan om als laatste over te blijven en dan hebben hun het spel gewonnen.
    Indien er 1 dood gaat van de 2 dan gaat de ander automatisch ook dood.

    Nu cupido dood is kan ze niet zeggen wie ze gekoppeld heeft en liegen over de rol zou heel vreemd zijn als je toch al dood bent.
    Haar rol is al bekend maar als koppel moet je nu dus ook niet zeggen dat je 1 van de 2 bent want dat geeft een dubbele kill in de nacht. Basicly 2 free kills. Dat zou niet fijn zijn.

    Dus de koppel moet stil blijven en proberen als laatste over te blijven en Remilia is cupido. Je gaat niet liegen om een rol als je dood bent (vooral niet in nacht 1)

    Verders over de roze koek/cupido.
    NOOO~!!! NIET DE ROZE KOEK!!! Rip in peaces!

    Dus gaan we de gebruikelijke nacht in? Kijken wie we gaan opofferen? Want zo gaat dat meestal wel op de eerste nacht.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Deviljho ma feb 23, 2015 4:31 pm

    Manfred schreef:Als de roze koek/cupido op de een of andere manier aan de rest zou laten weten wie zij gekoppeld heeft, zou dat dan gelden als het verklappen van haar rol?

    Naja, er is altijd de mogelijkheid dat als iemand de cupido claimt en een koppel beweert dat het een leugen is, en diegene helemaal geen cupido is. (Ik weet niet hoe de spelleider hierover denkt, maar het is op het moment toch irrelevant voor het spel)

    In dit geval mag ze natuurlijk niet praten omdat ze dood is.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku ma feb 23, 2015 4:57 pm

    Even voor de duidelijkheid: als iemand dood is en zijn/haar rol bekend maakt, mag deze persoon daar niet over liegen. Remilia~ was dus ontegensprekelijk de roze koek.

    TH-chen schreef:Dus gaan we de gebruikelijke nacht in? Kijken wie we gaan opofferen? Want zo gaat dat meestal wel op de eerste nacht.
    We zijn de eerste dag ingegaan. Het weekend is de nacht, de werkweek de dag.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Lyari ma feb 23, 2015 8:18 pm

    Aww balen!
    Nelli RIP.

    Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat er dus een koppeltje in het spel zit. Remillia is denk ik niet het type om niet haar speciale rol te gebruiken als ze dat wel kan doen. Ik zou dat maar een rare tactiek van haar vinden.

    Of ze moet het vergeten zijn, maar dat lijkt me ook heel on-Nelli achtig.

    En dan nu, de onzekerheid die de eerste dag geeft.
    Pfff, om de discussie gaande te houden:

    Zou er geen heks in het spel zitten, of zou de heks gewoon haar drankje niet gebruikt hebben?

    Ik denk dat de heks wel in het spel zit. Reym is niet heel ervaren in het spelleiden en dan lijkt het me logischer al je alle rollen in het spel gooit, zelf met het geringe aantal spelers. Dus dan heeft de heks haar drankje bewaart, I guess.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku ma feb 23, 2015 8:41 pm

    Da's wel interessant, want we hebben toch een aantal spelers die in het verleden hebben meegedaan of met wie we zelfs IRL wolven hebben gespeeld. En sommige daarvan zijn misschien erg consistent in of ze de eerste nacht altijd of juist nooit hun drankje gebruiken. Misschien valt er iets uit af te leiden over hoe waarschijnlijk iemand heks is? Of eerder, juist niet.
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Manfred di feb 24, 2015 12:05 am

    Omdat ik nieuw ben, en dit een kans voor mij is om te leren hoe het spel werk, zal ik naar aanleiding wat hier bespoken wordt, jullie veel vragen gaan stellen:

    1. Is het mogelijk dat Roze Koek/Cupido Remillia een goed broodje aan een tijgerbroodje gekoppeld heeft? "Romeo en Juliet"-liefde dus.
    2. Is het voor de goede broodjes tactisch voordelig als het chocoladebroodje/de heks gelijk het eerste slachtoffer weer levend maakt?
    3. Als je op basis van eerder spelgedrag probeert te raden wie er mogelijk een bepaalde rol zou kunnen hebben, heeft het meedoen van nieuwe, onbekende spelers dan niet een zeer verstorende invloed op je gegevens?
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Faolinn di feb 24, 2015 9:23 am

    1 Ja dat kan, dat kan zowel voor- als nadelig voor ons zijn. Het tijgerbroodje dient dan namelijk te winnen met zijn/haar geliefde en zal slechts in schijn voor de wolven spelen. Het gewone broodje doet echter precies hetzelfde, en speelt dus stiekem helemaal niet voor het burgerteam. Of het voordeel of nadeel brengt hangt af van de situatie. Gaat het normale broodje dood door bijvoorbeeld een tijgerbroodjesactie: gelukje voor ons, tijgerbroodje dood.

    2 Ja, er kleeft altijd een voordeel aan, omdat de tijgerbroodjes dan geen actie hebben kunnen doen en dus 'achterstaan'. Echter, naarmate er meer hints aan het licht komen over mogelijke speciale rollen, neemt het nut van het chocoladebroodje toe. Het kan zeer nuttig zijn het drankje te bewaren om een patstelling te doorbreken en een nacht te 'winnen' op een moment dat het er echt toe doet. Tevens kan het chocoladebroodje haarzelf redden met het drankje mocht zij target zijn van de wolven. Persoonlijk vind ik het laatste een groter voordeel dan één onbekende goede speler redden in de eerste nacht.

    3 Niet zozeer verstorend als verfrissend zou ik zeggen. Zeker als je zo actief meespeelt als jij doet, Manfred. We weten nog niets van je, en dat maakt het een stuk interessanter. Wie weet doe je jezelf slechts voor als onwetende nieuwkomer en ben je eigenlijk een forumweerwolfheld op een ander forum! We moeten allemaal nog een beeld van je vormen en dat is alleen maar goed. Sommigen hier (mij incluis) hebben zo vaak tegen bepaalde spelers gespeeld dat ze een soort tunnelvisie kunnen ontwikkelen lijkt wel.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Pshycho Maniac wo feb 25, 2015 1:02 pm

    Sorry dat ik zo laat ben. Ik lag effe in het ziekenhuis.
    Ik was gister al terug, maar was vergeten dat ik mee deed deze ronde.

    Sorry.

    En dat is jammer. Dat Remilia dood is. Ze is een goede speler en had ons kunnen helpen.
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Manfred wo feb 25, 2015 8:39 pm

    Naar aanleiding van wat TH-chen en Faolinn over het liefdeskoppel geschreven hebben:
    Ik dacht eerst dat er maar twee mogelijke uitkomsten van een potje waren, maar heb ik het goed begrepen dat er eigenlijk drie  uitkomsten mogelijk zijn?

    1. alle tijgerbroodjes zijn doodgemaakt = de burgerbroodjes hebben gewonnen
    2. alle niet-tijgerbroodjes zijn doodgemaakt = de tijgerbroodjes hebben gewonnen
    3. alle broodjes behalve het liefdeskoppel zijn doodgemaakt = het liefdeskoppel heeft gewonnen

    of zijn er andere / nog meer uitkomsten van dit spel?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku wo feb 25, 2015 11:05 pm

    Volgens mij is een gelijkstand ook mogelijk, als er een situatie ontstaat waarin geen van beide partijen nog een voordeel op de ander kan krijgen. Maar met onze huidige rollen (klassieke weerwolvenopzet) denk ik niet dat dit kan voorkomen.
    Je optie 3 zou enkel zo zijn als het om een koppeling tussen tijgerbroodje en niet-tijgerbroodje gaat, denk ik. Want als het koppel allebei tijgerbroodjes zijn, of juist allebei niet, kan hun overwinning vervat zitten in optie 2 respectievelijk 1. Het koppel moet gewoon samen overleven tot het spel eindigt.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Pshycho Maniac do feb 26, 2015 3:16 pm

    Is wel logisch als ik erover nadenk.
    Als optie 3 zou kunnen dan zou het koppel eigenlijk gewoon Tijgerbroodjes zijn die op andere Tijgerbroodjes EN onschuldigen jaag.

    Dan zouden er eigenlijk teveel slechteriken zijn.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym do feb 26, 2015 6:41 pm

    Ploep ploep, reminder dat morgen om 21:00 de eerste executie plaatsvindt.
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Manfred do feb 26, 2015 8:38 pm

    Jaja, en ondertussen heb ik het idee dat er nog niet het vaagste spoortje van een aanwijzing is wie daarvoor wel eens in aanmerking zou kunnen komen.

    Gesponsorde inhoud


    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 5 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 9:43 pm