Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Urameshiya
Nekotaku
Lyari
Pshycho Maniac
Remilia~
Olly
Yukari
Manfred
TH-chen
Deviljho
Reym
15 plaatsers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym za jan 17, 2015 10:36 pm

    Dus dit is de eerste keer dat ik een weerwolvenpotje leid, ik hoop dat alles smooth verloopt.

    Verhaal
    "Hmmm..." denkt Ura-senpai als hij door het stadje Hakuro loopt, "Wat ruikt het hier lekker!". Hij kijkt om zich heen en ziet een mooi neonroze gebouw met gouden glitterletters die heel fabuleus "De Bakkerij van Hakuro" spellen. Ura doet spontaan een pose en loopt watertandend naar de bakkerij, want hij wil z'n tanden in een lekker broodje zetten.

    "Mag ik twee worstenbroodjes, alsjeblieft?" vraagt Ura aan de bakker. Maar de bakker pinkt een traantje weg en zijn stem slaat over.
    "WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH" roept de bakker.
    Ura schrikt. "Wat de Mononobe no Futo is hier gebeurd?" Hij speurt de vitrines af, maar hij ziet nergens broodjes. Alleen KRUIMELS!

    De bakker snikt zachtjes. "De- de tijgerbroodjes... hebben alles opgegeten!"
    Ura schrikt nog harder. "LEVENDE TIJGERBROODJES???? Ik bel meteen mijn team van Mysterieuze Zaken!! De economie van Hakuro ligt al op z'n gat, en als deze bakkerij stopt, dan kan ik geen HEERLIJKE WORSTENBROODJES ETENNNNN!!!!!"

    We zijn in de bakkerij van Hakuro. Elke nacht komen de tijgerbroodjes tot leven, en in hun bloeddorstige vreetlust eten ze elke nacht een onschuldig broodje op. Jullie, de onschuldige broodjes, moeten de tijgerbroodjes stoppen. De broodjes besluiten bij elkaar te komen en ze besluiten om elke vrijdag een broodje in de oven te verbranden, net zolang tot er alleen maar onschuldige broodjes over zijn. Maar de tijgerbroodjes willen dit natuurlijk voorkomen...

    -----

    Rollen
    De rollen worden gekozen d.m.v. willekeurig gegenereerde nummers.

    Onschuldige broodjes zonder krachten aka Gewone Burgers
    Deze hebben geen speciale krachten, alleen dat ze elke week kunnen stemmen.

    -Chocoladebroodje aka de Heks
    In het chocoladebroodje zitten 2 gaten met chocolade (nee ik weet waar je aan denkt maar dat soort chocolade is het dus NIET.) De ene chocolade kan een broodje tot leven wekken, de andere chocolade kan een broodje vermoorden. Het chocoladebroodje heeft dus 1 levenschocolaatje, en 1 doodschocolaatje, die hij/zij ook op zichzelf kan gebruiken. Dus in het gehele spel kan het chocoladebroodje 1 iemand vermoorden, en 1 iemand tot leven wekken.
    Als een persoon doodgemaakt is, kan het chocobroodje hem alleen in dezelfde nacht tot leven wekken. Het chocobroodje krijgt dus elke nacht bericht met wie er doodgemaakt is, en of hij/zij hem tot leven wil wekken, en de vraag of hij/zij nog iemand dood wil maken met het andere chocolaatje.

    -De Krakeling aka de Beschermengel
    De krakeling is een heel mooi koekje. Het gaat elke avond bij een ander broodje staan, en als er een tijgerbroodje aankomt, maakt het zo'n hard KRAAAKgeluid dat het tijgerbroodje wegrent, en het andere broodje overleeft de nacht. Werkt gewoon zoals de beschermengel, deze kiest elke nacht welke persoon die wil beschermen. Kan niet 2x achter elkaar dezelfde persoon beschermen! Kan ook niet zichzelf beschermen.

    -De Roze Koek aka Cupido
    De roze koek is heel mooi roze en fabuleus en deze koek maakt twee willekeurige mensen verliefd op elkaar in de eerste nacht. De liefdesbroodjes worden in één chat geplaatst. De liefdesbroodjes kunnen niet zonder elkaar, en als het ene broodje wordt opgegeten, verkruimelt het andere broodje spontaan. Aww (;n;) De geliefden worden in een skypechat geplaatst, en mogen WEL aan elkaar vertellen welke rollen ze hebben.

    -Het Broodje Gerookte Paling aka de Ziener
    Het Broodje Gerookte Paling heeft iets gerookt waardoor hij rare dingetjes gaat zien. Elke nacht denkt hij aan een broodje, en dan ziet hij of het broodje bij de Goede Broodjes (burgers) of bij de Slechte Tijgerbroodjes hoort. Hij ziet niet precies de rol van deze persoon, alleen of die goed of slecht is.

    -Gemene tijgerbroodjes
    De Tijgerbroodjes beslissen elke nacht welk broodje ze op willen eten. Ze hebben HONGER! De tijgerbroodjes worden in een skypechat geplaatst. Als de tijgerbroodjes 's nachts niet kunnen beslissen wie ze opeten: dikke pech, dan gaat er niemand dood, en gaan de tijgerbroodjes slapen met honger.

    -De Hamburgermeester
    De Hamburgermeester wordt in de tweede week van het spel gekozen. Zijn stem telt 1,5 keer. Op de tweede speldag (2e week) kunnen mensen in het groen stemmen op de Hamburgermeester. Degene die het meeste stemmen heeft op het einde van de 2e speldag wordt de Hamburgermeester, en zijn stem telt dan al meteen 1,5 keer mee. Als de Hamburgermeester wordt opgegeten, wordt er gestemd op een nieuwe Hamburgermeester. Deze stemming is niet verplicht.
    Bij gelijke stemming: geen hamburgermeester.


    Belangrijke dingen over tijden
    - Ik heb besloten om Nekotaku's tijden van de vorige ronde te houden, dat een spelnacht van vrijdag 21:00 tot zondag 21:00 is, en een dag van zondag 21:00 tot vrijdag 21:00. Alle nachtelijke acties moeten dus voor zondag 21:00 gedaan zijn. Alle stemmen moeten voor vrijdag 21:00 gedaan zijn. Ik woon nog thuis en ik moet af en toe naar school enzo, daarom dus.

    Meer Regels (credits: gedeeltelijk gebaseerd op Nekotaku's regels van vorige keer)
    - Je mag praten over het spel met wie je maar wil. Overal. In het echt, telefoon, skype, chat, thread, whatever. Je mag alleen NIET je rol vertellen aan je gesprekspartners. FOEI. Je mag dus ook geen rol bluffen buiten de thread. Als ik erachter kom dat iemand z'n rol verklapt aan iemand anders, dan krijg je billenkoek en word je uit het spel gezet voor deze ronde.
    - Als je een rol claimt, doe het dan in een post in deze thread waar IEDEREEN het kan lezen.
    - Geen posts met tekst in een lettergrootte van 0 punten, of een ander leuk trucje waardoor niet iedereen kan zien wat je schrijft. Alles wat je in de thread zet moet duidelijk zichtbaar zijn voor iedereen.
    - Geen screenshots! Je mag geen screenshots die iets met het spel te maken hebben met elkaar delen in het privé, of in deze thread plaatsen. Let ook op bij normaal screenshots nemen die je op Facebook/whatever zet, als per ongeluk de wolven/tijgerbroodjeschat zichtbaar is in je skypevenstertje is het wel heel erg makkelijk om iemand aan te wijzen als Gemeen Tijgerbroodje!
    - Je mag wel skype/chat/etc.gesprekken copypasta-en in deze thread.
    - Elke vrijdagavond/zaterdag stuur ik de mensen met speciale rollen een PM. De Tijgerbroodjes bepalen samen in een Skype-chat wie ze willen opeten.
    - Iedereen kan z'n nachtelijke actie doorgeven VÓÓR zondagavond 21:00.
    - Je kan je nachtelijke acties doorgeven aan mij dmv forum-PM, Skype, Whatsapp, LINE, SMS, rooksignaal, etc. LET OP: ik heb niet altijd internet op mijn telefoon.

    Over stemmen voor de Hamburgermeester en de Executies
    - Stemmen voor een executie moet elke week VÓÓR vrijdagavond 21:00, in het rood, in deze thread. Je moet altijd in de thread stemmen, want andere mensen moeten je stem kunnen zien! Als je een weekendje weggaat of vrijdag uitgaat, zorg er dan voor dat je vantevoren stemt! Als je 2x niet stemt voor de executie, lig je uit het spel. Bij de 1e keer krijg je een waarschuwing.
    - Stemmen voor de Hamburgermeester gebeurt in deze thread, in het groen. Dit kan vanaf de 2e speldag (2e week). Stemmen voor de Hamburgermeester is niet verplicht.
    - Je mag je stem zo vaak veranderen als je wilt, dus ook vlak voor de deadline. Dit geldt voor alle soorten stemmen.
    - Als iemand in het spel doodgegaan is, moet je binnen een dag (24 uur) je rol bekend maken in de thread. Als je je rol bekend maakt, mag je geen andere informatie/hints geven! Als je binnen een dag je rol niet bekend maakt, zet ik het zelf in een bericht in de thread.
    - Bij gelijke executiestemming wordt er niemand geëxecuteerd. Bij gelijke burgemeesterstemmen wordt er geen hamburgermeester gekozen

    Bij vragen
    -Heb je vragen over iets? Of wil je weten of je iets wel of niet mag doen? Vraag het dan aan mij. Zekerheid is beter dan onzekerheid. Je mag dingen vragen in de thread, maar je kan me ook een PM sturen op het forum of op skype iets vragen.
    -Als je m'n telefoonnummer/LINE/facebook/rooksignaalnummer etc. wil weten: stuur me een PM.

    Volgorde van de nachtelijke rollen
    - (In de eerste nacht) De Roze Koek/Cupido geeft 2 namen door aan de spelleider die hij/zij wil koppelen <3
    - Het broodje gerookte paling/de ziener geeft door wie hij/zij 's nachts wil bestuderen.
    - De krakeling/beschermengel geeft door welke persoon hij/zij wil beschermen.
    - De tijgerbroodjes vallen aan
    - Het chocoladebroodje/de heks krijgt te horen wie er is doodgegaan, en kan vervolgens iemand redden of doden (kan allebei maar 1 keer in het hele spel)
    - Het broodje gerookte paling/de ziener krijgt te horen of iemand een Goed Broodje of een Tijgerbroodje is.




    ---------------------------------
    Jullie kunnen je alvast opgeven voor deze ronde. Het is m'n eerste ronde als weerwolvenleider hier, dus ik hoop dat er niet al teveel in de soep loopt.
    Als jullie opmerkingen/vragen hebben, zeg het dan gerust, dan kan ik dingen aanpassen enzo. Als jullie een fout zien in de regels etc, of als je niet weet hoe een bepaalde rol of iets anders werkt, kan je het ook altijd vragen.

    Deelnemers:
    - Deviljho
    - TH-Chen
    - Manfred
    - Yukari
    - Remilia
    - Psycho Maniac
    - Lyari
    - Olly
    - Nekotaku
    - Urameshiya
    - Faolinn
    - T


    Laatst aangepast door Reym op do feb 19, 2015 4:03 pm; in totaal 14 keer bewerkt
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Deviljho zo jan 18, 2015 12:02 am

    I'm in.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van TH-chen zo jan 18, 2015 2:56 pm

    Im in two!
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Manfred zo jan 18, 2015 11:23 pm

    Ik heb zo'n spel nog nooit gespeeld, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar. Laat ik mij er maar eens toe inzetten.

    Het is voor mij nog niet duidelijk of het chocoladebrootje a.k.a. de heks haar beide krachten 1x per ronde (en in die ronde dan allebei of maar 1 ervan), of slechts 1x gedurende het hele spel mag uitoefenen, en dergelijke zaken.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym ma jan 19, 2015 3:46 pm

    Oh leuk dat er meteen al wat mensen zijn die mee willen doen :3

    Manfred schreef:Ik heb zo'n spel nog nooit gespeeld, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar. Laat ik mij er maar eens toe inzetten.

    Het is voor mij nog niet duidelijk of het chocoladebrootje a.k.a. de heks haar beide krachten 1x per ronde (en in die ronde dan allebei of maar 1 ervan), of slechts 1x gedurende het hele spel mag uitoefenen, en dergelijke zaken.
    De heks/chocobroodje mag in het gehele spel 1x iemand levend maken en 1x iemand doden. Dus er is 1 levensdrankje/chocolaatje, en 1 doodsdrankje/chocolaatje voor het gehele spel.

    Als de heks iemand levend maakt, gebeurt dat in dezelfde nacht.
    De heks krijgt te horen wie er sterft, bijv. "Pietje is vannacht opgegeten, wil je Pietje jouw levensdrankje geven?". Vervolgens kan de heks kiezen of die het levensdrankje aan Pietje geeft, of bewaart voor een volgende ronde.
    Als de heks zelf uitgekozen is als slachtoffer van de wolven, kan de heks het levensdrankje ook op zichzelf gebruiken.
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Yukari ma jan 19, 2015 5:54 pm

    Ik zou graag weer een keer meedoen~
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Olly di jan 20, 2015 4:11 pm

    Ja, ik doe graag mee! Zo klinken alle burgers wel heel lekker Reym, jammie!

    ...also...het lijkt me ook leuk om binnenkort eens een potje te leiden weer, dus ik hoop dat ik op de lijst mag :)
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Remilia~ di jan 27, 2015 11:34 pm

    Ik doe ook mee! En Olly staat erop, geef vooral een gil als je ook wilt leiden!
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Pshycho Maniac wo jan 28, 2015 1:26 pm

    Ik doe mee!

    Man, deze broodjes maken me wel hongerig, hoor
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Deviljho do jan 29, 2015 10:12 am

    Remilia~ schreef:Ik doe ook mee! En Olly staat erop, geef vooral een gil als je ook wilt leiden!

    Ik zou het wel leuk vinden om een keer te leiden.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Lyari za jan 31, 2015 9:10 pm

    Count me in.

    Tentamens zijn voorbij dus Bring it on :p
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym zo feb 01, 2015 10:30 am

    Woot, welkom bij het potje :DDD

    we hebben 7 mensen als ik het goed tel maar dat is te weinig om het potje te starten dus ik hoop dat er wat meer bijkomen :3
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Manfred ma feb 02, 2015 12:49 am

    Reym schreef:we hebben 7 mensen als ik het goed tel maar dat is te weinig om het potje te starten dus ik hoop dat er wat meer bijkomen :3
    Volgens mij heb je 1 deelnemer te weinig geteld. Afgaande op het lijstje dat je in het eerste bericht bijhoudt, denk ik dat je de aanmelding van Olly over het hoofd gezien hebt.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym do feb 05, 2015 2:44 pm

    Manfred schreef:
    Reym schreef:we hebben 7 mensen als ik het goed tel maar dat is te weinig om het potje te starten dus ik hoop dat er wat meer bijkomen :3
    Volgens mij heb je 1 deelnemer te weinig geteld. Afgaande op het lijstje dat je in het eerste bericht bijhoudt, denk ik dat je de aanmelding van Olly over het hoofd gezien hebt.

    oh, goed dat je het ziet :3333 (sorry Olly :OOOO)

    ik hoop dat we er nog wat spelertjes bijkrijgen, anders is het wel héél makkelijk om te raden wie de wolven zijn xD
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Lyari za feb 07, 2015 4:34 pm

    Of we moeten een nieuwe varriant bedenken met minder spelers? Blijkbaar is er niet zo veel animo deze ronde. ;(

    Gesponsorde inhoud


    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 7:36 pm