Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Lyari
Yuki Kuro
RemiliaxScarlet
Faolinn
TH-chen
Deviljho
Sophie
11 plaatsers

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku vr nov 07, 2014 2:15 pm

    Effe een heads-up: de deadline voor stemmen is 21:00. Deze avond ga ik echter uit, dus ik kan niet meteen een verhaaltje schrijven. Dat zal voor later in de nacht zijn. Bij een duidelijke meerderheid van stemmen voor exterminatie mag de veroordeelde na 21:00 zijn/haar rol alvast bekend maken, dan hoeven jullie niet te wachten op het resultaat. Mogelijk kan ik rond 21:00 snel even checken via m'n phone wat de stand is.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym vr nov 07, 2014 2:41 pm

    (Ik moet naar huis met de hele OV-route. Als ik thuis ben is het al 16:00 geweest, en dan is het oordeel van de Doden al geweest. Ik moet ook nog een hoop artikelen lezen voor een essay :(. Ik wil niet het risico lopen dat ik middenin een wetenschappelijk boek zit en denk om 21:00: "Shit, vergeten te stemmen".)


    Voor nu stem ik op Princess Sylvysprit. Ik kan m'n stem altijd nog veranderen als ik thuis ben.
    Eevee komt voor mij erg spontaan over in zijn posts, alsof hij niet nauwkeurig denkt "oh, hoe kunnen mensen dit opvatten". Dit lijkt op z'n normale speelstijl, maar misschien zouden wolven beter opletten op wat ze schrijven.


    Dus ik ga hier nog ff overnadenken, maar als ik thuiskom kan ik mijn stem altijd nog veranderen.


    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku vr nov 07, 2014 2:43 pm

    Dit lijkt gerelateerd te zijn aan een bug met het overschakelen naar wintertijd. Klik bovenaan de pagina op "profiel", daarna "voorkeuren" en kies daar bij tijdzone Amsterdam of Brussels.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro vr nov 07, 2014 3:24 pm

    Het is al bijna 16:00, en sinds ik totaal niet overtuigd ben zet ik mijn stem ook naar Sylvysprit.
    Te veel tegenstrijdigheden, zoals zeggen dat we verder komen door bandwagonnen, en dan willen stemmen op het 'slachtoffer' van iemand die hij verdacht vindt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku vr nov 07, 2014 4:08 pm



    Oordeel uit Shigan

    Sophie loopt over het dorpsplein, haar handen vol boodschappen. De gebeurtenissen van de ochtend hadden een schok door het dorp gestuurd en iedereen is nog erg aangedaan. Maar desondanks gaat het gewone leven verder, en er is een huishouden te regelen. Ze werpt een blik naar de boom waar die ochtend Faolinn z’n vreselijke lot geopenbaard werd. De zon, verschoven van het oosten naar het westen, tekent nu niet langer een donker silhouet af maar doet de boom baden in licht. Een rood, avondlijk licht dat in de huidige context iets dreigends heeft. En dan ziet Sophie dat er opnieuw iets aan de boom hangt, buiten de shimenawa. Een stuk papier?
    Nieuwsgierig wandelt ze naar de boom toe, met elke stap komt de boodschap scherper in zicht. Wanneer ze er vlak bij staat, is ze zo verbaasd over de inhoud dat ze niet merkt dat enkele van haar aankopen uit haar armen rollen. Deviljho, die net passeert, raapt een appel op en reikt haar deze aan. “Wat is er, Sophie?” Hij kijkt ook naar de brief en blijft vol verstomming staan. Spoedig staat er een hele menigte rond de boom.
    “Toch weer geen nieuw lijk?!”
    “Nee, een mededeling.”
    “Wel, lees het voor! Ik kan niets zien van hieruit!”

    Deviljho reciteert de inhoud voor iedereen.

    “Ik kijk over de grenzen heen, zelfs die van het leven.
    Betreurde Faolinn heeft zich verwaardigd een oordeel te geven.
    Princess Sylvysprit staat op dit eigenste moment terecht.
    Uit het rijk van Shigan klinkt het oordeel,
    dit is slecht.”

    Getekend,
    Yukari~chan (◠‿◠✿)


    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van RemiliaxScarlet vr nov 07, 2014 5:28 pm

    Volgens Fao is stemmen op Sylvysprit dus een slecht idee ondanks dat bandwagonnen. Goed, nu komen we nog niet echt verder. Maar weet Fao ook echt dat Sylvy een burger of andere rol is of weet hij dat niet?

    Oh, oh.. Dit is moeilijk. Ik moet zo weg want ik heb een feestje een vriendin, dus ik moet nu al mijn keuze maken. Door het oordeel van Fao uit Shigan weet ik niet echt wat ik moet doen, maar ik vond Sylvysprit al vrij verdacht vanwege het bandwagonnen. Maar dat is ook mijn enige argument voor Sylvysprit, maar door dat oordeel weet ik niet het niet meer zeker. Wat als Sylvysprit een gewone burger is? Ondanks het oordeel uit Shigan ga ik toch voor
    Princess Sylvysprit. Hij is de enige die zich verdacht gedraagt vanwege dat hele bandwagon en random stemmen. Het spijt me en ik kan het zomaar mis hebben, maar ik moet zo naar dat feest en ik weet niet of ik er nog om 21:00 ben. Als ik er voor 21:00 nog ben dan zou ik mijn stem nog kunnen aanpassen, maar ik denk van niet. Dus ik stem op Sylvysprit.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro vr nov 07, 2014 5:41 pm

    RemiliaxScarlet schreef:Volgens Fao is stemmen op Sylvysprit dus een slecht idee ondanks dat bandwagonnen. Goed, nu komen we nog niet echt verder. Maar weet Fao ook echt dat Sylvy een burger of andere rol is of weet hij dat niet?
    Lijkt me niet, hij was een gewone burger en hij zou niet meer informatie moeten hebben dan wij.

    En ja, dat het oordeel uit Shigan slecht is is heel leuk en aardig, maar heeft iemand hier een andere verdachte? Het idee over op inactieven stemmen gaat ook niet echt meer op nu iedereen minstens één post gemaakt heeft, en de persoon waar eerst naar gekeken werd zelfs drie.

    De enige andere persoon die ik een beetje raar vond deze week was Devil, met zijn vraag over Fao, maar dat valt ook wel weg in vergelijking met de tegenstrijdigheden in sommige van eevee's posts.
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Yuki Kuro vr nov 07, 2014 5:58 pm

    Ik vraag me eerlijk gezegd ook af waar Fao's oordeel op gebaseerd is. Hij heeft niet meer informatie dan wij, dus dat zou moeten betekenen dat hij iemand anders meer verdenkt dan Eevee. Het probleem is dat wij niet kunnen weten wie dat is. Dus we hebben vrij weinig aan het oordeel.

    Het is jammer dat we niks weten en ik heb geprobeerd om redenen te zoeken om op iemand anders te stemmen, maar mijn stem gaat naar Princess Sylvysprit.
    Ik vind bandwagonnen maar niks, maar er moet wel gestemd worden. Ik heb ook geen zin om zomaar een willekeurig persoon te kiezen om op te stemmen zonder reden, want daar schiet niemand iets mee op.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym vr nov 07, 2014 6:20 pm

    Yuki Kuro schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd ook af waar Fao's oordeel op gebaseerd is. Hij heeft niet meer informatie dan wij, dus dat zou moeten betekenen dat hij iemand anders meer verdenkt dan Eevee. Het probleem is dat wij niet kunnen weten wie dat is. Dus we hebben vrij weinig aan het oordeel.

    Het is jammer dat we niks weten en ik heb geprobeerd om redenen te zoeken om op iemand anders te stemmen, maar mijn stem gaat naar Princess Sylvysprit.
    Ik vind bandwagonnen maar niks, maar er moet wel gestemd worden. Ik heb ook geen zin om zomaar een willekeurig persoon te kiezen om op te stemmen zonder reden, want daar schiet niemand iets mee op.

    Misschien denkt Fao: "Geef Eevee nog een kans!", omdat hij in de vorige rondes er ook vaak uitging door zijn speelstijl. Voor de rest heb ik niet nog een verdachte.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen vr nov 07, 2014 6:52 pm

    Reym schreef: Misschien denkt Fao: "Geef Eevee nog een kans!", omdat hij in de vorige rondes er ook vaak uitging door zijn speelstijl. Voor de rest heb ik niet nog een verdachte.

    ik denk dat faolinn ook zo denkt! En twijfel nu echt teveel. Eevee gaf al niet echt een verdediging toen hij verdacht werd maar zijn nitori post bljft vast zitten bij mij. Wat ales hij iets anders wilt zeggen?

    Verders weet ik het niet en verander ik me stem niet.
    ik wil nog wel steeds lyari horen! Ze heeft niks gepost sinds remix terugkomst im het dorp
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym vr nov 07, 2014 7:33 pm

    TH-chen schreef:
    Reym schreef: Misschien denkt Fao: "Geef Eevee nog een kans!", omdat hij in de vorige rondes er ook vaak uitging door zijn speelstijl. Voor de rest heb ik niet nog een verdachte.

    ik denk dat faolinn ook zo denkt! En twijfel nu echt teveel. Eevee gaf al niet echt een verdediging toen hij verdacht werd maar zijn nitori post bljft vast zitten bij mij. Wat ales hij iets anders wilt zeggen?  

    Verders weet ik het niet en verander ik me stem niet.
    ik wil nog wel steeds lyari horen! Ze heeft niks gepost sinds remix terugkomst im het dorp

    Ik wil ook wel Sophie's mening horen. Toen Faolinn dood werd gevonden heeft ze gepost, maar ik vraag me af hoe ze denkt over de Eeveesprit-kwestie. Sophie heeft misschien een andere POV. (Misschien heeft ze het druk ofzo, dat kan ook?)
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit vr nov 07, 2014 7:36 pm

    Oh hey jongens, IK BEN SANAE
    Dus als jullie mij vermoorden is er een onschuldige miko dood!
    Als Nitori mij de mantel gaf zou ik doodgaan als de youkai mij aanvalde vannacht, want natuurlijk ga ik vannacht bij iemand ehh...gezellig langs, dat was ik aan het hinten met mijn posts
    Reym schreef:Dit lijkt op z'n normale speelstijl
    Yep, ik was nooit bepaald goed in dit spel, maar het is altijd wel erg leuk, dus als ik zometeen doodga heb ik tenminste wat te lachen in Shigan
    shiro schreef:Te veel tegenstrijdigheden
    Sorry hoor, maar als er iemand veel tegenstrijd heeft dan ben jij het wel, je hebt op alles wel een reactie hier lijkt wel
    Yuki schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd ook af waar Fao's oordeel op gebaseerd is. Hij heeft niet meer informatie dan wij
    Hij snapte mijn hint denk ik


    Laatst aangepast door Princess Sylvysprit op vr nov 07, 2014 7:47 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro vr nov 07, 2014 7:44 pm

    ...Oh. Wel, zolang er geen andere slet opstaat is het misschien verstandiger om je niet te vermoorden.
    Dan is de vraag, op wie zullen we wél stemmen?
    De tweede op mijn lijst was Devil, al hebben we daar vrij weinig tegen. Maar andere mensen hebben zich ook niet verdacht gemaakt. En inactieven stemmen is er ook al niet meer bij.

    eevee schreef:je hebt op alles wel een reactie hier lijkt wel
    Hoe wil je anders informatie uit mensen halen, stil blijven?
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit vr nov 07, 2014 7:50 pm

    Shiro schreef:...Oh. Wel, zolang er geen andere slet opstaat is het misschien verstandiger om je niet te vermoorden.
    Dan is de vraag, op wie zullen we wél stemmen?
    De tweede op mijn lijst was Devil, al hebben we daar vrij weinig tegen. Maar andere mensen hebben zich ook niet verdacht gemaakt. En inactieven stemmen is er ook al niet meer bij.
    Als laatste adem ga ik tog maar wel doen wat ik in mijn achterhoofd had, Shiro, je maakt veel te veel posts en reacties, ik denk dat jij de youkai onder ons bent, want ik ben het iniedergeval niet
    Mijn tweede guess was Lyrai, maar hellaas kan ik niet op meerdere mensen stemmen
    *loops alvast naar de sudokuhoek*
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym vr nov 07, 2014 7:55 pm

    Princess Sylvysprit schreef:
    Shiro schreef:...Oh. Wel, zolang er geen andere slet opstaat is het misschien verstandiger om je niet te vermoorden.
    Dan is de vraag, op wie zullen we wél stemmen?
    De tweede op mijn lijst was Devil, al hebben we daar vrij weinig tegen. Maar andere mensen hebben zich ook niet verdacht gemaakt. En inactieven stemmen is er ook al niet meer bij.
    Als laatste adem ga ik tog maar wel doen wat ik in mijn achterhoofd had, Shiro, je maakt veel te veel posts en reacties, ik denk dat jij de youkai onder ons bent, want ik ben het iniedergeval niet
    Mijn tweede guess was Lyrai, maar hellaas kan ik niet op meerdere mensen stemmen
    *loops alvast naar de sudokuhoek*

    @Eevee
    Hmm, ik denk dat Shiro geen verstandige keus is om op te stemmen. Shiro doet goed mee met de discussie, en omdat ze vraagtekens bij dingen zet en mensen daarop antwoord geven, hebben we nu een puzzelstukje meer (Eevee is de slet waarschijnlijk, als er geen andere slet opstaat?)

    Sophie daarentegen heeft nog maar 1 post gemaakt, aan het begin van de week toen Faolinn doodging. Remix had eerder in de week ook niet veel gepost, maar ze heeft daarna wel posts gemaakt en meegedaan in de discussie. Toen ik in een eerdere ronde wolf was met Faolinn en nog wat peeps was onze strategie om een beetje stil te blijven zodat andere mensen elkaar gingen aanwijzen, misschien doen ze dat deze ronde weer? Dus de wolven blijven dan in de eerste week liever "onder de radar" om zo min mogelijk aandacht naar zich te trekken.

    Ik vind niemand echt verdacht hier, ik geloof Eevee wel dat hij de slet is.
    Nu doe ik mijn stem op Sophie. Ze heeft maar één post gemaakt, aan het begin van de week. Het kan ook zijn dat Sophie het druk had, waardoor ze maar 1 ding postte. Of misschien is ze wel een wolf die de "onder-de-radar-blijven" tactiek gebruikt?

    Gesponsorde inhoud


    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 5 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 3:53 am