Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Lyari
Yuki Kuro
RemiliaxScarlet
Faolinn
TH-chen
Deviljho
Sophie
11 plaatsers

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro ma nov 03, 2014 11:15 pm

    Reym schreef:(Hmm, @Lyari en @Eevee, geen beschermengel in het spel? We hebben toch Nitori? Maar Nitori hoeft niet in het spel te zitten, of ze heeft de mantel niet aan Faolinn gegeven.)
    Voor de rest van de dagen ben ik het wel met je eens, maar in de eerste nacht kan Nitori de onzichtbaarheidsmantel nog niet weggeven. (Staat op het einde van Neko's post aan het begin van de nacht.) Ook zij kon Faolinn dus niet beschermen.

    Ik durf er overigens wel vanuit te gaan dat we een Nitori hebben, het is immers een nieuwe rol, en het is voor Neko nogal nutteloos om een nieuwe rol te verzinnen en hem er vervolgens niet in te stoppen. Daarnaast zijn er geen andere beschermende rollen voor de burgers. (Tenzij je sanae meetelt, maar die kan alleen zichzelf redden.)
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit di nov 04, 2014 2:07 am

    Shiro schreef:Ik durf er overigens wel vanuit te gaan dat we een Nitori hebben, het is immers een nieuwe rol, en het is voor Neko nogal nutteloos om een nieuwe rol te verzinnen en hem er vervolgens niet in te stoppen. Daarnaast zijn er geen andere beschermende rollen voor de burgers. (Tenzij je sanae meetelt, maar die kan alleen zichzelf redden.)
    Misschien is dat wat hij wil dat we denken, ik denk dat er een kans is dat een van de nieuwe rollen er hellemaal niet in zit
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro di nov 04, 2014 9:20 am

    Princess Sylvysprit schreef:
    Shiro schreef:Ik durf er overigens wel vanuit te gaan dat we een Nitori hebben, het is immers een nieuwe rol, en het is voor Neko nogal nutteloos om een nieuwe rol te verzinnen en hem er vervolgens niet in te stoppen. Daarnaast zijn er geen andere beschermende rollen voor de burgers. (Tenzij je sanae meetelt, maar die kan alleen zichzelf redden.)
    Misschien is dat wat hij wil dat we denken, ik denk dat er een kans is dat een van de nieuwe rollen er hellemaal niet in zit
    Natuurlijk is de kans er, maar echt aannemelijk vind ik het niet. Als hij een nieuwe rol wilde neerzetten die hij er niet in zou doen zou het veel makkelijker zijn om een rol van het internet te halen die we nog niet op het forum hebben gezien, en het zou hetzelfde effect geven.
    Een hele nieuwe rol bedenken inclusief relatie met een andere rol om niet te gebruiken is verspild werk.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari di nov 04, 2014 12:38 pm

    Shiro schreef:
    Princess Sylvysprit schreef:
    Shiro schreef:Ik durf er overigens wel vanuit te gaan dat we een Nitori hebben, het is immers een nieuwe rol, en het is voor Neko nogal nutteloos om een nieuwe rol te verzinnen en hem er vervolgens niet in te stoppen. Daarnaast zijn er geen andere beschermende rollen voor de burgers. (Tenzij je sanae meetelt, maar die kan alleen zichzelf redden.)
    Misschien is dat wat hij wil dat we denken, ik denk dat er een kans is dat een van de nieuwe rollen er hellemaal niet in zit
    Natuurlijk is de kans er, maar echt aannemelijk vind ik het niet. Als hij een nieuwe rol wilde neerzetten die hij er niet in zou doen zou het veel makkelijker zijn om een rol van het internet te halen die we nog niet op het forum hebben gezien, en het zou hetzelfde effect geven.
    Een hele nieuwe rol bedenken inclusief relatie met een andere rol om niet te gebruiken is verspild werk.

    Deze ronde zijn er sws niet zo heel veel burger rollen. (slet, ziener, beschermmantel en paparazzi). We zijn met 10 spelers waarvan er denk ik 3 wolf zijn. (2 lijkt me een beetje weinig en 4 juist weer te veel). Je houdt dus zeven burgers over. Het zou best kunnen dat gewoon elke rol in het spel zit.
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Yuki Kuro di nov 04, 2014 1:18 pm

    (Hmm... Blijkbaar is mijn bericht niet verstuurt... Poging 2 dan maar)

    Ik denk ook dat Nitori en de mantel erin zitten. Net als alle andere rollen die aan het begin zijn uitgelegd trouwens. Er zouden anders veel teveel gewone burgers zijn.
    Ik kan me niet echt een specifiek persoon bedenken die Fao dood zou willen hebben, ik denk dat iedereen wel denkt dat hij gevaarlijk zou zijn. Natuurlijk slecht nieuws, maar het valt ergens wel mee. Er is niet meteen een belangrijke rol uit gevallen.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen di nov 04, 2014 7:47 pm

    Dus!
    Hoe het er nu naar staat wil zeggen dat
    1. de yokai's een normale keuze hebben gedaan door een actieve sterke speler te vermoorden. Mogelijk zoals Shiro aangeeft omdat de mantel pas nu actief wordt.
    B. Alle gegeven rollen mogelijk in het spel zitten voor balans zoals Lyari duidelijk maakte
    4Dw. Ik mis (geloof ik) nog 2 personen sinds de oorlogsverklaring.

    Overal de yokai's hebben een brute verklaring afgelegd maar zoals het er nu naar staat zal het verloop van de dag heel rustig gaan?

    Haalt iemand trouwens nog Faolinn naar beneden? Ik raak hem niet aan!
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho wo nov 05, 2014 9:55 pm

    Hm, dammit. Gelijk een van de sterkste spelers eruit he? Irritant.

    Ik kan helaas niet zo veel aan de discussie toevoegen, behalve dan dat ik ook denk dat alle rollen er wel in zitten. Er zijn deze ronde heel weinig rollen anyways.

    Tho, er is niemand die specifiek Fao dood zou willen hebben, toch?
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen wo nov 05, 2014 11:35 pm

    DevilJHO schreef:Tho, er is niemand die specifiek Fao dood zou willen hebben, toch?

    "Ik zou Faolinn graag levend hebben zodat hij onze yokai clan kan ontmaskeren" zei geen enkele yokai ooit!

    Dus ga je nu nogmaals vragen of iemand faolinn dood zou willen hebben? Terwijl een aantal spelers sinds het begin van de dag allemaal tot de conclusie zijn gekomen dat de dood van onze fao een logische actie was van de yokai's gezien de ervaring en kracht die hij uitstraalt.

    Waarom een poging doen om een gesprek te herstarten waarvan de helft van de spelers duidelijk hebben gezegd
    dat de uitslag van de eerste nacht niks verrassends was.

    Lees terug dan heb je het antwoord op je vraag.

    Sinds niemand Faolinn uit de boom kan halen stel ik voor om een aanvraag in te dienen om van Faolinn
    een herdenkingsmonument te maken. Dat wij aan de gruwel van deze daden herrinerd worden en onze mede-dorpeling zullen wreken!
    Tot op de laatste vervloekte yokai die ceremonieel verstuurd wordt naar Shigan!
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho do nov 06, 2014 11:39 am

    Het resultaat is uiteraard niet verassend, maar ik wil gewoon zo veel mogelijk weten eigenlijk.Als er namelijk een specifiek persoon was die het wou dan was diegene de hoofdverdachte geweest, denk ik.

    De eerste week is moeilijk, dus daarom wil ik gewoon even zeker weten dat er niemand is die fao dood wilt hebben ofzo.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari do nov 06, 2014 11:59 am

    Iedere wolf zou Fao dood willen hebben, Deviljho. Het is fijn dat je meer informatie probeert te krijgen maar op deze manier gaan we niet verder komen.

    Over mijn aanname dat er 3 wolven in het spel kunnen zitten is nog geen reactie geweest. Jongens, wat denken jullie ervan? Natuurlijk houden we rekening met verassingen (ineens één wolf meer/minder) maar het is fijn om in ieder geval van een bepaald getal uit te gaan. Daar kan je dan bepaalde theorieën op baseren.

    We hebben nu nog 9 spelers:
    Deviljho
    Lyari
    Princess Sylvysprit
    RemiliaxScarlet
    Reym
    Shiro
    Sophie
    TH-chen
    Yuki Kuro

    Waarvan alleen RemiliaxScarlet niks heeft gezegd. Omdat we met zo’n klein spelers aantal zijn neig ik er toch naar de ‘inactieve’ spelers er als eerst uit te gooien. Dat is natuurlijk vaker gedaan ~ en brengt eigenlijk nooit echt iets goeds tot stand. Maar we houden dan wel actieve spelers over voor een leuk potje.

    Mee eens? Of heeft iemand anders andere ideeën? We moeten wel voor morgen 16.00 een verdachte hebben zodat Fao ons nog 'goed' of 'fout' kan zeggen.

    Mijn stem voor nu gaat naar RemiliaxScarlet. Tenzij iemand anders met een goed idee komt.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro do nov 06, 2014 12:29 pm

    Ik weet niet. 3 wolven klinkt al aan de sterke kant, maar 2 klinkt weer als wat weinig. Maar met het huidige spelersaantal klinkt het ook niet zo slecht, gezien we in het slechtste geval tegen de tweede lynch al dood zijn met drie wolven.

    Opzich klinkt het op inactieven stemmen niet slecht, maar omdat Remix dat altijd wel is vertrouw ik haar er niet minder door. Niet dat ik op het moment iets beters weet.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit do nov 06, 2014 1:44 pm

    Ik gok ook dat we 3 wolven hebben ja, natuurlijk kan het minder of meer zijn (persoonlijk denk ik dat het eerder minder kan zijn dan meer, maar laten we daar maar niet van uitgaan)
    Op de inactieven stemmen lijkt mij ook het handigste idee nu, we hebben eigenlijk geen enkele lead, alleen maar "oh, Fao is goed, wie zou hem dood willen hebben?", iedere wolf natuurlijk, dus dat valt eigenlijk hellemaal weg.
    Ik geef RemiX nog de kans om te reageren, anders stem ik morgen voor 16:00 op haar, ze is wel vaker niet zo actief, dus even wachten is misschien het beste

    Ik denk trouwens eigenlijk niet dat ze een wolf is, een wolf zou zijn best doen om niet de eerste nacht aan het touw gehangen te worden door op ten minst wel te posten (maar misschien is dat wel wat ze willen dat we denken...)
    (Dat gezegd is Deviljho lichtelijk verdacht voor mij, hij weet ook wel dat Fao een Weerwolvengod is dus die post kwam een beetje raar over, hij heeft wel meerdere potjes meegedaan enzo, maar ach, het is de eerste dag enzo, hij probeert ook misschien wel gewoon zijn best te doen als brave burger)
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen do nov 06, 2014 2:13 pm

    Lyari schreef:Over mijn aanname dat er 3 wolven in het spel kunnen zitten is nog geen reactie geweest. Jongens, wat denken jullie ervan?

    Met het aantal spelers 10, speciale rollen 5 (Slet, Paparazzi, Ziener, Nitori, Yukari).

    Dit was het begin status
    10 spelers - 5 speciale rollen = 5 spelers - 2 wolven = 3 dorperlingen
    10 spelers - 5 speciale rollen = 5 spelers - 3 wolven = 2 dorperlingen

    Maar na de eerste nacht ging er al 1 dorpeling dood
    9 spelers - 5 rollen = 4 spelers - 2 wolven = 2 dorpelingen
    9 spelers - 5 rollen = 4 spelers - 3 wolven = 1 dorpeling

    De kansen dat we tijdens de dag een wolf hebben is redelijk klein. Iets groter met 3 wolven.
    2 wolven = 22.22%
    3 wolven = 33%

    De kansen dat er een speciale rol wordt uitgekozen tijdens de dag nu blijft
    55,55%

    Kansen op beschermrol is daarvan 22,22%. Dorpeling 11,11%
    Yukari willen we niet kwijt om te communiceren met Shigan (11,11).
    Ziener is nog steeds te handig in deze opzet (11,11%) en
    ik begin langzaam te twijfelen of de paparazzi rol er in zit (11,11%). De rol is voor de nacht en is geweest.
    Een artikel zou geweest moeten zijn nu zo'n beetje. Dus of de rol bestaat niet of er is gwn helemaal niks gezegd wat krantwaardig was.

    Kijkend naar de kansen zeg ik 3 maar met de balans van beschermrollen in het spel twijfel ik toch voor 2.

    Tevreden Lyari?

    Daarbij wacht ik even nog met stemmen. Mss vanavond of morgen middag tijdens de pauze heel snel om toch de oordeel van Shigan te horen.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari do nov 06, 2014 2:43 pm

    TH-chen schreef:
    Kijkend naar de kansen zeg ik 3 maar met de balans van beschermrollen in het spel twijfel ik toch voor 2.

    Tevreden Lyari?

    Ik ben pas echt blij als er een wolf hangt vanavond. ;) Maar wel tevreden met de reactie inderdaad. We kunnen denk ik het beste uitgaan van drie wolven. Als het er twee blijken te zijn is dat alleen maar mee gekomen.
    Er zou dus een kans van 33% zijn dat we met random stemmen vandaag een wolf pakken. Maar stemmen is nooit random. Want ook al hebben we geen informatie ga je toch altijd op gevoel stemmen.

    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Yuki Kuro do nov 06, 2014 2:48 pm

    Handige berekeningen Chen.
    Ik denk dat we nog even moeten wachten met de paparazzi schrappen. Het kan goed dat er nog niks gezegd is om in de krant gezet te worden. Er is nog tijd tot morgen daarvoor.

    Zelf vermoed ik dat er maar 2 wolven in zitten. Gezien eigenlijk alleen Nitori andere mensen kan beschermen en dat ook maar 1 keer denk ik dat 2 wolven al best een redelijk aantal is. Er is namelijk de eerste nacht bijna zeker iemand dood, gezien alleen Nitori en de Slet veilig zijn.

    Edit: En Lyari post nog even voordat ik klaar ben :P
    Het klopt dat het een idee is om ervan uit te gaan dat er 3 wolven in zitten, maar als dat niet het geval is dan ga je onterecht meer mensen verdenken. Dan loop je misschien het risico dat je verdenkingen teveel verspreid worden.

    Zelf zoek ik meestal namelijk naar 1 persoon die eruit springt als mogelijke wolf, niet naar ze allemaal.

    Gesponsorde inhoud


    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 3 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:36 pm