Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Shiro
TheEternalMokou
Faolinn
Mitch
MR.Kriesebo
Zigzagwolf
Remilia~
Pyonta-kun
Sophie
Urameshiya
Toumyon
15 plaatsers

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Toumyon zo dec 23, 2012 10:35 pm

    "Oke, we naderen nu het plein bij het dorp, klaar voor jullie eerste lunch, mijn vrienden?"
    De anderen wolven knikte.
    Behalve een zekere wolf die altijd maar terug ging op het feit dat ze hun groot brenger hebben vermoord.
    "Moesten we hem nu echt vermoorden? Ik weet dat hij ons uiteindelijk hier heeft weg gehaald, maar zou een anderen manier van leven als wolf niet fijner zijn?"
    "We hebben het hier al vaker over gehad, en je weet ondertussen al dat we het cyclus van het leven rond Hakuro moeten behouden, want anders zouden de dorpelingen ons als nieuwelingen herkennen als we opeens uit het niets hier wonen, waarom dacht je dat ik er op tegen was toen we hier opeens weg moesten door onze schepper, he?"
    De bevraagende wolf hield zich stil.
    "Dat dacht ik al ja, dus houd je gewoon aan ons plan en focus!"
    "Ik zie daar iemand lopen."
    Antwoord een andere wolf die zijn klauwen al uit haalde.
    De persoon die in de nacht nog zat rond te lopen had een nacht dienst om het grote dorp bord schoon te poetsen.
    Er staat...
    Spoiler:
    "Niet zo haastig."
    Zegt de leiderachtige wolf met een zucht.
    "Dit moeten we zo zorgvuldig en snel doen, voordat iemand iets hoort of ziet, oke, we gaan op mijn teken...3,2,1!"
    ...Niemand, de persoon was ondertussen al weg.
    "...Bah, goed gedaan hoor, hij is ondertussen al verdwenen!"
    antwoord de haastige wolf.
    "Ach houd je harige commentaar voor je zelf."
    De wolven besloten het op te geven voor deze nacht.
    En gingen ondertussen terug naar hun menselijke woningen, waar hun een warm bed zat op te wachten...morgen word een zware dag voor ze.
    En natuurlijk ook de burgers, die nog geen idee hebben dat er wolven onder zich bevinden.

    Ondertussen op de straten van Hakuro...
    "Oke...ik hoorde duidelijk gegrom, dit is niet zo goed nieuws, ik moet dit aan iedereen vertellen, dat de wezens van de oude legende van Hakuro zich onder ons bevind."
    zegt een oude wijze man.

    Het was vroeg in de morgen, en iedereen van het dorp werd gouw bij elkaar geroepen voor een bespreking.
    De oude wijze man die gister nacht nog rond dwaalde stond in het midden van de menigte.
    "Ik had het gehoord mijn mede burgers, gegrom, de teken van de weerwolf.
    Ze zijn terug onder ons, na al die jaren!"
    Urameshiya geloofde niet wat de oude man zij.
    "Ach niemand gelooft meer die oude verhaaltjes van jou, ouwe!"
    "Maar geloof me dan toch! ik spreek de waarheid dit keer."
    Antwoorden de wijze oude man, terwijl hij zijn lange baard vast hield uit frustratie.
    "Ja ja, eerst vertelde je ons nog dat er vliegende mensen onder ons bevonden, heb je soms last van amnesia(geheugen verlies)?"
    Beantwoorden Remilia.
    "De legende blijft een legende, legendes komen niet meer terug."
    Zegt Mitch.
    "Ja maar ik-
    De oude man viel opeens neer.
    Een paar mensen schrokken, en uit meelij gingen ze op de oude man af.
    "...hij is dood..."
    Zegt Faolinn in een serieuze toon.
    "Nee, hoe kan dat nu!?"
    Antwoorden Olly.
    "Ik heb geen idee, maar iets klopt hier zeker niet."
    Beantwoorden Faolinn terug.
    "Ach die ouwe was toch niet meer 100%."
    Zegt kries uit het niets.

    "Ik denk dat dit toch wel een teken is jongens, misschien zijn er inderdaad nu echt weerwolven onder ons."





    Niemand is dood, behalve de wijze oude man van het dorp.
    Nu is het dus tijd om te stemmen, mensjes!
    vóór 24:00 op vrijdag moet iedereen gestemd hebben, zoals gewoonlijk.
    Succes~!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Nekotaku ma dec 24, 2012 2:50 pm

    Ooooh, niemand dood! Dat zou dus een lekker lang potje kunnen worden!
    Eigenlijk verbaast het me niet zo, gezien het aantal mogelijkheden die de rollen bieden... Dit zou allemaal kunnen zijn gebeurd:
    • Beschermde persoon werd aangevallen.
    • Duivel werd aangevallen.
    • Levenselixir is gebruikt.


    Maar nu zitten we wel weer met het klassieke probleem... Niet echt iets om op verder te gaan. En aangezien het kerst is deze week zou de activiteit wel eens op een laag pitje kunnen komen. Dus tenzij de ziener of priester nu al actie onderneemt is het weer random beschuldigen.
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Mitch ma dec 24, 2012 3:22 pm

    Je vergeet iets - de wolven konden ook de lunch vergeten zijn door te geven. Dat lijkt me dan weer onlogisch, omdat Myon zei dat hij maandag verder zou gaan en het verhaal eerder kwam, dus dan zouden alle rollen eerder binnen moeten zijn gekomen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Nekotaku ma dec 24, 2012 3:55 pm

    Ah, ik zie het in de regels... Als een nachtrol niets doorgeeft, gebeurt er niets. Lijkt me logisch. Maar nu je het zegt, de post was er al om 10:15 pm.
    Daar had ik eigenlijk bij m'n vorige potje nooit rekening mee gehouden. Dus die flowcharts kunnen nog groter!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Urameshiya ma dec 24, 2012 4:17 pm

    Tsja, maar zelfs los van het feit dat Myon al voor twaalven met zijn verhaal kwam, lijkt het me bijzonder onwaarschijnlijk dat alle wolven de deadline vergeten waren. Er zullen er, gezien het aantal spelers, immers een stuk of 4 moeten zijn.

    Dan lijkt het met zelfs nog waarschijnlijker dat ze bewust gekozen hebben niemand te vermoorden dan dat ze het vergeten waren. En ik denk niet dat ze daar veel mee op zouden schieten.

    De ervaring leert echter dat dit soort situaties meestal veroorzaakt wordt door een heks die meteen in de eerste week haar levenselixir gebruikt. Er is dus een redelijke kans dat er nu iemand onder ons is die van een andere persoon weet dat het geen wolf is.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Nekotaku ma dec 24, 2012 4:41 pm

    Huh, ik dacht dat ik na m'n eerste potje de basis wel helemaal kende, maar ik wist niet dat wolven bewust mochten achterwege laten iemand te kiezen. Wordt dat ooit wel eens gedaan? Misschien om verwarring te veroorzaken?
    Ik kan me best inbeelden dat het in specifieke situaties een voordeel zou kunnen opleveren, maar dat moet toch al een behoorlijke corner case zijn.

    In die gevallen waarin de heks al meteen het levenselixir gebruikte, wat leverde dat op in de eerste dag? Is dit iets waar we hoop op mogen stellen, of speelt dat pas later een rol?
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Zigzagwolf ma dec 24, 2012 5:54 pm

    Ik hoop echt dat de heks niet meteen een levenselixer heeft gebruikt... Ze kunnen later handig van pas komen en als je het nu doet dan ja...

    De wolven zouden ook niet hebben gepost. misschien om zo iedereen elkaar maar als slachtoffer te laten zien... Of elkaar de lynch in argumenteren... Er kan zoveel gedacht zijn... Bij een actie komt altijd denk werk te pas zelfs iets simpels als dit kan gecompliceerder in elkaar zitten dan we denken.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Nekotaku ma dec 24, 2012 7:06 pm

    Eh... Ik volg je niet zo heel goed. Bedoel je dat de wolven naar alle waarschijnlijkheid vermijden te posten? Want er zijn nogal wat deelnemers die nog niets van zich hebben laten horen vandaag. Het is dan ook nog maar de eerste dag van de week.
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Zigzagwolf ma dec 24, 2012 7:10 pm

    Nekotaku schreef:Eh... Ik volg je niet zo heel goed. Bedoel je dat de wolven naar alle waarschijnlijkheid vermijden te posten? Want er zijn nogal wat deelnemers die nog niets van zich hebben laten horen vandaag. Het is dan ook nog maar de eerste dag van de week.
    Snap ik maar ik bedoel eerder dat de weervolwen niet gaan posten. Om iedereen als verdacht te laten lijken. Want ja welk verband kan er met een niet bestaande moord zijn? Precies ja geen! De wolven zullen waarschijnlijk niet posten om niet op te vallen. Nouja tenminste dat is wat ik er over denk.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Remilia~ ma dec 24, 2012 7:22 pm

    Zigzagwolf schreef:
    Nekotaku schreef:Eh... Ik volg je niet zo heel goed. Bedoel je dat de wolven naar alle waarschijnlijkheid vermijden te posten? Want er zijn nogal wat deelnemers die nog niets van zich hebben laten horen vandaag. Het is dan ook nog maar de eerste dag van de week.
    Snap ik maar ik bedoel eerder dat de weervolwen niet gaan posten. Om iedereen als verdacht te laten lijken. Want ja welk verband kan er met een niet bestaande moord zijn? Precies ja geen! De wolven zullen waarschijnlijk niet posten om niet op te vallen. Nouja tenminste dat is wat ik er over denk.

    Onzin. Ook als je niet post valt dat op en zullen mensen naar de desbetreffende personen vragen.
    Wel eens gehoord van "verdacht stil" ? Nee, in weerwolven is vrijwel alles verdacht, zo gemakkelijk gaat dat niet.
    In ieder geval, gaat dit weer zo'n lastige 1e dag worden. Meeste mensen zullen nog niks gepost hebben vanwege kerst enzo. Ook ik zal pas actiever meedoen na de 26e.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Nekotaku ma dec 24, 2012 7:35 pm

    Hmm, toen in ronde 13 waren de wolven nogal stil en ze hebben er zeker geen slechte zaak mee gedaan. De actieve good guys waren elkaar aan het afmaken terwijl zij langs de zijlijn stonden.
    Maar goed, er waren ook een paar stille mensen bij de goede kant die er eveneens aan gingen. Een steenhard criterium is het niet.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Urameshiya ma dec 24, 2012 7:59 pm

    Nekotaku schreef:In die gevallen waarin de heks al meteen het levenselixir gebruikte, wat leverde dat op in de eerste dag? Is dit iets waar we hoop op mogen stellen, of speelt dat pas later een rol?
    De heks zou ervoor kunnen kiezen om zichzelf bekend te maken, en eventueel het doelwit van de wolven dat ze gered heeft, maar maakt zichzelf daarmee meteen een gemakkelijk doelwit voor de wolven op een later moment. Waarschijnlijk zal de heks, als er inderdaad nu iemand door de heks gered is, zich alleen bekend maken als ofwel zijzelf, of degene die ze gered heeft dreigt opgehangen te worden. Kortom, het is zoals Remi zegt. Dit wordt weer zo'n lastig begin.

    Toch moet denk ik iedereen deze week wel in de gelegenheid zijn om wat bij te dragen aan de discussie. Iemand die zich de hele week stil houdt zal dus automatisch verdacht zijn, meer nog dan normaal, omdat er nu niemand examens of wat dan ook heeft.
    Theedoekje
    Theedoekje
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan mijn vuist in mijn mond stoppen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Theedoekje ma dec 24, 2012 8:22 pm

    Hmm, het inderdaad nog moeilijk nu.
    Dit wordt waarschijnlijk weer zo'n dag waarop er iemand dood gaat op hoop van zege. jammer. Maar het si toch wel fijn dat de wolven vannacht hun slag niet sloegen of niet hebben kunnen slaan. Nu hebben we in ieder geval een dag extra met alle goeieriken, mocht er iemand zijn die wat laat vallen (vast niet) Maartoch. Alle stemmen tegen een wolf komen van pas.

    Ik kijk om de dag in dit topic, dat jullie het alvast weten ;)
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Zigzagwolf ma dec 24, 2012 8:25 pm

    Hhm het is beter de tijden dat ik er niet ben te zeggen dnek ik xD

    Ik ben er morgen voor zo ver ik weet alleen niet moet dan naar mijn opa en oma... voor kerstmis :D

    Dus ik zie jullie dan overmorgen en dan zal ik mijn best doen met meedoen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Nekotaku ma dec 24, 2012 8:30 pm

    Nou, als we toch daarmee bezig zijn...
    Ik kan tot vrijdag enkel op mobiel internet en ik heb een beperkte data limiet. Bovendien hebben we thuis morgen en overmorgen bezoek. Dus mogelijk zie je me niet zo veel. Ik doe m'n best om donderdag en vrijdag voldoende te checken en te participeren. Naar mijn gevoel zijn die twee dagen, zeker in de eerste week, actiever dan de rest aangezien de stemming dichterbij komt.

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 15 -- Spelleider: Toumyon)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 7:17 pm