Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
T
211nafsimreK
TheEternalMokou
Pshycho Maniac
Mitch
Toumyon
Urameshiya
Remilia~
Faolinn
Olly
14 plaatsers

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Olly do aug 23, 2012 9:44 am

    De grote klok in jouw dorp heeft net al zes keer geslagen. Er moeten er nog zes volgen, dan is het middernacht. Vijf. Je vraagt je af waarom je nog niet slaapt. Vier. Wat doen mensen sowieso rondt deze tijd? Drie. Ja, je kunt maar beter gaan slapen. Twee. Hoor je nou voetstappen door de straat? Een. De brievenbus kleppert. Klokslag twaalf, een enveloppe strijkt neer op je deurmat.
    Verbaasd doe je het grote licht in de gang aan. Dit had je niet verwacht, rond deze tijd. Je buigt je voorover en raapt de enveloppe op. Zwaarder dan gedacht. Er staan stempels op uit allerlei verschillende landen. Nu word je toch wel erg nieuwsgierig, gretig scheur je de enveloppe open.
    Binnen in de enveloppe vind je een hoop papieren. Ten eerste een treinkaartje naar het dichtstbijzijnde vliegveld. "Uiterlijk geldig tot en met 31 augustus" staat er in de linkerhoek. Er zit ook een vliegkaartje met datzelfde opschrift in de enveloppe, alleen staat er geen bestemming op, wel een vluchtnummer. Op de achterkant staat een tabel met tijden, dit zullen wel de tijden zijn dat je de vlucht kunt nemen. Tot nu toe snap je er niets van, maar het is ook niet bepaald vroeg meer.
    Verder bevat de enveloppe nog een kleinere, dunnere, verzegelde enveloppe en een mysterieus object, verpakt in bubbeltjesplastic.
    Natuurlijk kies je eerst voor het mysterieuze object, maar je kunt het niet laten eerst zeven bubbeltjes kapot te drukken. In het plastic zit een masker. Als je het op zou zetten, zou het ongeveer je halve gezicht bedekken. Dat is niet zo bijzonder. Het bijzondere aan dit masker is dat het onbeschilderd is. Nu kun je al helemaal geen touw meer vastknopen aan de vreemde enveloppe en zijn inhoud.
    Je zou bijna vergeten dat er nog een briefje bij zit. Zonder goed naar het zegel te kijken breek je het en open je de kleinere enveloppe. Inderdaad een briefje, handgeschreven.
    “Goedenavond,
    Zoals u weet is het weer die tijd van de tijd. Ik hoef als het goed is geen nadere details te geven, u begrijpt het wat dit betreft. Bij deze bent u uitgenodigd voor een bal in Huize Hakuro. Het hele genootschap zal er zijn, althans zij die nog leven wanneer dit bericht ontvangen wordt. Het zijn zware tijden, u weet het maar nooit. Vandaar dat wij ons weer terug zullen trekken. U kunt zo lang blijven als het u schikt, ik kan wel gezelschap gebruiken.
    Breng het masker mee naar het bal, door u gedecoreerd. Dan weet ik zeker dat u het bent en weten de andere gasten zeker niet wie u bent.

    Moge ik u ontvangen vóór 31 augustus. De mensen op de luchthaven weten van niets. De piloot zal het wel weten, hij brengt u zo veilig mogelijk naar mij toe.
    Tot gauw.
    Een vriend.”

    -
    Zul je de uitnodiging aannemen? Is dit wel veilig? Weet je wel zeker wie de afzender is?
    De klok slaat half één. Eerst maar gaan slapen. Een goede nachtrust is belangrijk.


    Het is weer zover, ronde 12 staat voor de deur. Geheel gelijd door de geweldige, fantastische, fabuleuse leden van dit forum. Half lijden is natuurlijk maar niets. Oh, en ik ben de leiding.

    Welke regels ga ik gebruiken?
    -Het is nacht op zaterdag en zondag. Vanaf maandag tot en met vrijdag is het dag.
    -Mocht je niet in staat zijn je rol in een nacht- of dagfase te vervullen, geef me dit dan van tevoren aan in een pm of via skype (olgavanderpol), dan kan er vast wel iets geregeld worden.
    -Vertel je rol niet buiten het forum om, wees dan zo dapper om het iedereen te laten weten hier, als het al echt moet.
    -Doden zijn dood. Mocht er een medium of iets anders engs aanwezig zijn, dan legt dat naar zijn of haar behoefte vanzelf contact met je.
    -Buiten het forum om praten mag natuurlijk wel. Houd het wel eerlijk, anders draai ik eigenhandig je nek om in het spel. (In het echt ontzeg ik je alleen tijdelijk van koekjes!)
    -Alle acties moeten aan mij doorgegeven worden voor de dag-nachtwisseling. Ik ga hier niet naar vragen! Doe je het niet, dan gebeurt er niets!
    -Verhalen bevatten geen hints, deze zijn er voor jullie vermaak en mijn drang tot schrijven.
    -Oh, en wees lief tegen elkaar. Felle discussies zijn heerlijk om te lezen voor mij, maar houd het alsjeblieft beschaafd.
    En wat kun je dan verwachten van de rollen?
    Slechte Rollen:
    Het genootschap (ook wel bekend als de wolven)
    Een mysterieuze groep jonge mensen van over de hele wereld. Vuile samenzweerders zijn het! Ze hebben niet geheel bekende idealen, maar het is bekend dat ze niet schrikken van een moord of twee. Je kunt beter niet in hun weg staan, want dan kan je het loodje nog wel eens leggen. Alle leden van het genootschap weten van elkaar wie ze zijn, elke nacht mogen zij één moord plegen.

    De leider van het genootschap (Alphawolf)
    De leider heeft een beslissende stem als er geen moordslachtoffer gekozen kan worden. Tevens is deze immuun voor de krachten van de bewaker(ziener). Er zal simpelweg gezegd worden gezegd dat het een normale gast is tegen de bewaker. Als de leider sterft, mag hij zijn leiderschap doorgeven aan een volgende agent.
    Het kamermeisje (sjamaan)
    Deze gast is alleen maar uitgenodigd omdat ze op locatie werkt. Ze maakt al jullie kamers schoon. Wat jullie echter niet weten is dat ze wel eens door jullie spullen neust, ze is namelijk een undercover agente van het genootschap. Elke nacht mag ze een rol inzien, net als de bewaker (ziener). Maar ze kent de andere genootschapsleden niet. Ook zal ze de bewaker zien als een genootschapslid (wolf) ipv de bewaker.
    Het kamermeisje speelt voor het slechte team.
    Goede rollen:
    Burgers zijn normale gasten in dit spelletje.
    Bewaker (ziener)
    Speelt voor de goede kant. Kan elke avond één rol inzien, maar zal de Leider (alphawolf) zien als een normale gast (burger).

    Kok (Heks)
    Op dit grote festijn wordt natuurlijk ook gegeten en dat wordt geserveerd en bereid door deze meneer (of mevrouw). Echter weet je maar nooit wat je voorgeschoteld krijgt.
    Elke nacht neem ik WEL contact op met de kok en vertel de doden van die nacht. Indien er nog levenskruiden of doodskruiden aanwezig zijn zullen die gebruikt kunnen worden. De kok wordt NIET meer wakker gemaakt als alle kruiden op zijn. In het kruidenkastje staat één maal levenskruid en één maal doodskruid. De kruiden zijn target specifiek en breken door elke barriere heen (slet/beschermengel/etc). Counters worden niet gereset, behalve die van de portier (jager). De kok kan niemand weer terug levend maken die al vóór die nacht gestorven is.

    Portier (jager)
    De portier ziet iedereen komen en gaan en houdt alles goed in de gaten, maar niemand let echt op hem. Daarom weet ook niemand dat hij stiekem met een wapen op zak loopt. Als hij om wat voor reden dan ook sterft mag hij nog iemand neerschieten. Hij kan in principe iedereen raken, maar tegen het goede zusje (de beschermengel) kan hij niet op. Ik wil een PM van de jager met een voorlopig doelwit, dit mag ten alle tijden veranderd worden, behalve na zijn dood.
    De scherpschutter (beul)
    In de wijde omgeving is hij bekend als een gevaarlijk type en hij kan zich niet zo goed beheersen ook. Overdag mag hij mij éénmaal een PM sturen met een speler die hij neerschiet. Dit gebeurd dan meteen. Iedereen weet dan wel dat hij de scherpschutter is. Als hij de gezegende probeert te vermoorden, zal de kogel afketsen en sterft hij zelf.

    Koppelaarster (cupido)
    Door het hele land is ze bekend hoogstaande jonge mensen te koppelen om zo hun land uit te breiden. Ook op dit feest is ze weer wat van plan. Op nacht 1 mag de koppelaarster mij een PM sturen met twee spelers die in de liefde verbonden worden. Deze spelers moeten vanaf dan samen zien te overleven en worden aangeduid met het koppel.

    De zusjes (de slet en de beschermengel)
    Een kleine twist deze keer. De slet en de beschermengel zijn familie van elkaar. Natuurlijk is de slet het slechte zusje en de beschermengel het goede zusje. Maar goed en slecht kunnen natuurlijk niet zonder elkaar. Als één van de zussen sterft, sterft de ander ook. Om het iets makkelijker te maken weten de zusjes wel van elkaar wie ze zijn.
    Het slechte zusje mag elke nacht de kamer van een andere gast opzoeken om daar te overnachten. Als er dan bij haar aangeklopt wordt door moordenaars is ze onvindbaar en overleeft ze. Maar ligt ze bij het slachtoffer, dan gaat ook zij eraan!
    Het goede zusje mag elke nacht iemand beschermen tegen alles behalve de kok. Je kunt niet controleren wat iedereen eet, toch? Ze mag haarzelf niet beschermen, maar haar zus tot twee keer achter elkaar.
    Het medium (blijft gewoon het medium, vind ik al normaal genoeg)
    Het medium heeft de gave met de doden te communiceren. Dit mag op eigen initiatief en is dus niet verplicht. Het medium mag geen contact zoeken met slechte rollen.

    De tuinman (ooggetuige)
    De tuinman is vaak laat op. Op een nacht kan hij het klaarspelen een agent van het genootschap te betrappen bij een moord. Een maal in het spel mag de tuinman mij een PM sturen, hij krijgt dan de naam van één van de genootschapsleden (wolven) te horen. Als er die nacht geen moord komt door een van de zusjes bijv. heeft de tuinman pech.
    Neutraal:
    Grafdelver (ook al normaal genoeg)
    Deze figuur neemt zijn werk mee naar dit feest. Een maal aan het einde van de nacht kan hij een dode begraven, deze wordt dan een lijk. Het zal lijken alsof er niet gemoord is. De grafdelver vormt vanaf nu een team met het lijk en contact is toegestaan. De grafdelver deelt, levend of dood, mee in de overwinning van het lijk.
    De klokkenluider (de fluitspeler)
    Ergens in het gebouw staat een enorm grote klok, die mooie melodieën kan spelen. De klokkenluider weet precies wat hij daarmee moet, in elke oneven nacht kan hij daar twee mensen mee bedwelmen en in elke even nacht een persoon. Als alle op dat moment levende spelers bedwelmd zijn wint de klokkenluider. Sterft hij, dan wordt zijn vloek opgeheven.

    Extra:
    Het koppel:
    Deze mogen hun rol niet aan elkaar vertellen. Als de één sterft, sterft de ander ook.

    Het lijk:
    Onderdaan van de grafdelver. Kan niet meer dood in de nachtfase. Als alle genootschapsleden (evt. behalve het kamermeisje) overleden zijn, mag het lijk moorden gaan plegen. Het moet alleen of met de grafdelver overblijven. LET OP: Je oude rol vervalt!

    Koning van het bal (burgemeester):
    Deze wordt gekozen op dag 2. Als de burgemeester komt te overlijden mag hij of zij zelf een opvolger aanwijzen. De burgemeester heeft 1,5 stem.

    De gezegende:
    In een van de kamers van het grote gebouw staat een grote ketel met een vreemde vloeistof. Wie hem als eerste vindt krijgt het gehele spel immuniteit voor de portier, tuinman en de scherpschutter. Als je dan geraakt wordt weet de rest wel meteen dat jij de gezegende bent. LET OP: dit is een extra rol, bovenop je gewone rol!
    Behalve het willekeurig verdelen van de rollen, zal ik ook willekeurig een getal vanaf 1 tot en met het aantal spelers genereren. Als ik je je rol stuur per PM, mag je ter bevestiging een PM terugsturen met een getal. Wie het eerst goed zit krijgt deze extra rol.

    Ten slotte:
    Inschrijven loopt tot 31 augustus. Ik hoop dat deze nieuwe, rare benamingen niet al te verwarrend zijn, maar dit zal allemaal duidelijk worden naarmate mijn verhaal vordert. Dat een rol in die lijst staat, is trouwens geen garantie dat hij in het spel zit. Verder wens ik jullie veel plezier en hoop ik op veel inschrijvingen. Als er iets te vragen valt, kom maar op dan!

    Deelnemers:
    Faolinn
    Remilia~
    Urameshiya
    Toumyon
    Mitch
    Pshycho maniac
    THeEternalMokou
    Kermisfan112
    T
    UNOwen
    Pyonta-kun


    Laatst aangepast door Olly op za sep 08, 2012 12:09 am; in totaal 4 keer bewerkt
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Faolinn do aug 23, 2012 10:25 am

    FIRST!!!
    Ik ben van de partij!
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Remilia~ do aug 23, 2012 10:32 am

    Laat ik ook maar weer eens een keer meedoen [:
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Urameshiya do aug 23, 2012 10:33 am

    En ik natuurlijk ook!
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Toumyon do aug 23, 2012 12:35 pm

    Wat een interessante twists.
    Ik doe ook zo als altijd, weer mee!

    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Mitch do aug 23, 2012 1:40 pm

    Ik doe mee :3
    Vraagje, trouwens. Als het Kamermeisje een van het Genootschap vindt, dan mag ze dus contact met het Genootschap opnemen? En de Leider van het Genootschap is dus een soort Burgemeesterwolf, aangezien hij een beslissende stem heeft?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Olly do aug 23, 2012 6:14 pm

    Ja, mocht het kamermeisje (de sjamaan) een agent (wolf) zien, dan mag ze vanaf dat moment contact hebben met alleen die ene agent. Of de agent dat doorverteld is aan hem.
    En ja, de leider van het genootschap is een burgemeester tijdens de lunchstemming.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Pshycho Maniac do aug 23, 2012 8:26 pm

    Ik doe mee.
    Ik heb afleiding van school nodig.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van TheEternalMokou vr aug 24, 2012 11:49 pm

    Laat ik het toch maar weer proberen [: Was een aantal keer best dom bezig het vorige potje, dus let maar niet teveel op mij. I'm just sitting here, being a good girl ^-^
    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van 211nafsimreK za aug 25, 2012 12:03 am

    Hoef onverwachts de kermis niet op, dus heb tijd over.
    Mijn eerste keer weerwolven, ben benieuwt :)

    hopelijk lukt het een beetjehet gaat vast lukken.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Toumyon za aug 25, 2012 12:05 am

    TheEternalMokou schreef:I'm just sitting here, being a good girl ^-^
    En dan achteraf een wolf zijn...right.
    Maar toch blij dat we weer twéé spelers meer hebben.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van TheEternalMokou za aug 25, 2012 12:15 am

    Toumyon schreef:
    TheEternalMokou schreef:I'm just sitting here, being a good girl ^-^
    En dan achteraf een wolf zijn...right.
    Ghehe, wie weet >8D
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Remilia~ za aug 25, 2012 1:02 am

    MOKOU IS EEN WOLF WANT ZE LACHT EVIL.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van TheEternalMokou za aug 25, 2012 12:57 pm

    Ohnoes, je hebt me door r>o<
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van T zo aug 26, 2012 2:57 pm

    As promised, ik doe mee. ^^;

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly) Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 12 -- Spelleider: Olly)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 11:44 pm