Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Princess Sylvysprit
Yukari
Faolinn
Urameshiya
Olly
9 plaatsers

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Olly wo dec 30, 2015 8:03 pm

    De Tatara Tempel en Het Weerwolvenspel zijn wedergekeerd!

    De vrede in Hakugyokuro heeft even geduurt, maar nu is er een grote oorlog ontstaan tussen de Tatara Tempel en de Satori Alliantie. Welk geloof zal er zegenvieren? Welke Touhou is superieur? Spannende vragen waar JULLIE invloed op kunnen hebben!
    Schrijf je nu in!

    Het spel begint de vrijdag NADAT zich 10 spelers hebben ingeschreven zodat er zich evt nog extra speler in kunnen schrijven, dus eigenlijk wanneer jullie zin hebben.

    Deelnemerslijst

    Urameshiya
    Faolinn
    Yukari
    Princess Sylvysprit
    Snakke
    Pshycho Maniac
    T

    Regels en verplichtingen
    De dag loopt van zondag 21:01u tot vrijdag 21:00u.
    De nacht loopt van vrijdag 21:01u tot zondag 21:00u.
    In de dagfase is een galgenstem verplicht, een burgemeesterstem is altijd optioneel.
    Een galgenstem gaat in het rood. Een burgemeesterstem in het groen. Een motie van wantrouwen in het geel.
    In de nachtfase is elke actie optioneel.
    Mis je een galgenstem, dan krijg je de dag erop één extra stem tegen je, ook al zou je dan geen stemmen hebben. Mis je twee galgenstemmen, dan lig je onherroepelijk uit het spel.
    Rollen worden na de dood niet bekend gemaakt. Alleen de factie van de dode speler zal publiekelijk worden gedeeld (Tatara Tempel, Satori Alliantie, Team Rumia).
    Contact buiten het forum is toegestaan tussen spelers, mits er geen rollen geclaimed of gebluft worden, dat mag alleen op het forum. Een uitzondering hierop is het contact van de Meiling Federatie wat via PM's naar de spelleider gaat.

    Vanaf het moment dat ik het aangeef kan een burgemeester worden gekozen.
    Aan het einde van die dag wordt er ook een aangewezen.
    Vanaf dan kan elke speler een motie van wantrouwen indienen tegen de huidige burgemeester. Dit kan op elk moment gedurende de dag. De huidige burgemeester wordt afgezet wanneer meer dan de helft van de overgebleven spelers hiermee akkoord gaan. De dag daarop kan een nieuwe burgemeester gekozen worden.
    Mocht de burgemeester overlijden, dan kiest deze zelf met vertrouwen of wantrouwen zijn opvolger.
    De burgemeester heeft 1,5 stem en mag ook bij gelijkspel de beslissing maken wie er sterft of ervoor kiezen om niemand op te hangen in geval van gelijkspel.

    Rollen(een vermelding hier is geen garantie dat de rol in het spel zit)

    Tatara Tempel (Burgerpartij)
    * De Tatara Tempelier neemt de plek in van de gewone burger, geen speciale krachten, kan overdag stemmen.
    * Het Orakel van de Grote Kleine Paraplu neemt de rol van de ziener is en mag elke nacht 1 persoon uitkiezen, wiens factie wordt geopenbaard aan het Orakel.
    *De Belichaming van de Grote Kleine Paraplu is de beschermengel en mag elke nacht 1 speler beschermen tegen de Satori Alliantie. Dit mag niet tweemaal dezelfde persoon achter elkaar zijn en mag ook niet de Belichaming zelf zijn.
    * NIEUW! De Zieke Tatara Tempelier is een gewone tempelier, maar draagt een zeer agressieve verkoudheid bij zich. Wanneer deze 's nachts wordt uitgeschakeld door de Satori Alliantie, kan de Satori Alliantie de nacht daarop geen slachtoffer maken, omdat ze verkouden zijn.
    *De Tatara Tempelier Brigadier is de jager uit het spel. Hij waakt over de tempel en kan met zijn dood een iemand mee het graf in nemen naar keuze.
    *De Genezer van de Grote Kleine Paraplu is de heks. Deze heeft een levenselixer en een doodselixer, en mag aan het einde van elke nacht besluiten een of beide van deze drankjes in te zetten. Elk drankje kan echter maar een keer gebruikt worden. De drankjes mogen ook door de Genezer zelf genuttigd worden.
    *NIEUW!De Detective van de Tatara Tempel doet onderzoek naar infiltranten. Hij onderzoekt de contactgeschiedenis van een van de spelers elke nacht. Als de speler boven en/of onder deze speler in de inschrijflijst, of de onderzochte speler zelf bij de Satori Alliantie hoort krijgt de Detective te horen dat er verdacht contact gevonden is.
    *NIEUW! De Hogepriester van de Tatara Tempel. Als de Hogepriester overdag geëxecuteerd wordt, gaat deze niet dood, maar is zijn functie wel bekend. De Hogepriester kan in de nacht wel overlijden.
    *NIEUW! Moedige Tempelier. Als de Moedige Tempelier wordt aangevallen door de Satori Alliantie vecht hij terug en ontkomt hij. Hij overlijdt echter de volgende dag (na de executie) wel aan zijn verwondingen.

    De Meiling Federatie (vrijmetselaars)
    Deze spelers hebben in het geheim een federatie. Voor niet-ingewijde zal het lijken alsof zij bij de Tatara Tempel horen. Dit is dan ook de factie die getoond wordt als deze spelers dood zijn, of als het Orakel ze onderzoekt.
    De Meiling Federatie wordt gedoogd door de Tatara Tempel en daarom speelt de federatie ook mee met de Tempel.
    Maar, de federatie weet van elkaar wie er lid zijn en dus te vertrouwen zijn. Ook kunnen er, via de spelleider, berichten naar federatieleden worden verstuurt voor communicatie.
    Echter wordt er erg neergekeken op de Meiling Federatie. Enige openbare bekendmaking of hint naar de Meilingfederatie (door lid of niet-lid) zal leiden tot onmiddelijke executie van diegene die over de federatie spreekt.
    Men spreekt niet over de Federatie.

    Team Rumia (De Fluitspeler)
    Team Rumia is niet zo populair. Het kent maar een lid. Dit Team Rumia lid mag elke nacht iemand op een lijst zetten voor rekrutering. Team Rumia wint wanneer alle nog levende spelers genomineerd zijn voor rekrutering.

    De Touhoufoob (De Francofoob)
    Doet alsof hij van de Tatara Tempel houdt, zijn factie wordt dan ook getoond als Tatara Tempel. Eigenlijk haat hij die rare mensen die Touhous vereren. Hij vermoedt zelfs dat er onder hen enkele Touhous zijn. Krijgt aan het begin van het spel 3 spelers aangewezen als Touhous. Wint wanneer hij zelf nog in leven is, maar alle 3 de Touhous dood zijn.

    De Satori Alliantie (weerwolventeam)
    *Satori Bondgenoten nemen de plaats in van weerwolven, en mogen elke nacht een speler elimineren door onderling overleg.
    *NIEUW!De Baby Bondgenoot, een jong lid van het genootschap. Het lievelingetje. Mag lekker meepraten met het bondgenootschap, maar kan in zijn eentje niemand elimineren. Wanneer de Baby Bondgenoot overlijdt, mogen de Satori Bondgenoten de nacht erop twee moorden plegen. Dit betekent ook dat de Satori Bondgenoten mogen kiezen om de Baby Bondgenoot op te offeren, maar alleen met unanieme toestemming van de Satori Alliantie.
    *NIEUW! Koishi's Aanhanger, wil maar al te graag iets doen voor het Satori Bondgenootschap. Mag meepraten met de Alliantie, maar kan in zijn eentje geen moorden plegen. Mag elke nacht een speler aanwijzen, krijgt te horen of deze persoon wel of niet het Orakel van de Grote Kleine Paraplu is.


    Laatst aangepast door Olly op zo jan 03, 2016 10:50 pm; in totaal 4 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Urameshiya wo dec 30, 2015 8:20 pm

    Hah, ik zie dat de Vier Ordes van Hakugyokuro hun verlies in ronde 17 eindelijk te boven zijn gekomen! En het doet me goed om ze terug te zien. k=w=

    Hoe dan ook, ik doe uiteraard mee! Forumwolven is al weer veel te lang geleden.

    Ik moet er wel vast bij voorspellen dat ik vanwege tijdsgebrek hoogstwaarschijnlijk veelal vanaf m'n telefoon zal posten terwijl ik in de trein zit of iets dergelijks, en al te lange bijbels er dus weer niet in zullen zitten. Of men dat verdacht gaat vinden moet men zelf maar weten, maar ik heb er dus vast voor gewaarschuwd.

    P.S. Ik ga erg teleurgesteld zijn als ik geen Tataratempelier mag zijn...
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Faolinn wo dec 30, 2015 8:26 pm

    Oh ik doe zo ontzettend hieraan mee!

    Kleine vraag over de Meiling Federatie. Als de hele federatie van elkaar weten dat ze in de federatie zitten, en contact buiten het forum om is toegestaan, waarom zouden ze dan nog via de spelleider converseren? Of had je dit voor je gezien als een skype-chat met jou erin?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Olly wo dec 30, 2015 8:27 pm

    Faolinn schreef:Oh ik doe zo ontzettend hieraan mee!

    Kleine vraag over de Meiling Federatie. Als de hele federatie van elkaar weten dat ze in de federatie zitten, en contact buiten het forum om is toegestaan, waarom zouden ze dan nog via de spelleider converseren? Of had je dit voor je gezien als een skype-chat met jou erin?

    Anders zou de Federatie code-woorden kunnen verzinnen die ik niet kan ondervangen, waardoor er misschien zonder mijn weten wel gehint kan worden naar de Federatie op het topic. Als alle federatieleden skype hebben, is een Skypegroep ook prima natuurlijk.
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Yukari wo dec 30, 2015 9:27 pm

    Leuk idee en leuk dat het forumweerwolven weer eens leven ingeblazen wordt.
    Ik doe mee! Parseeeeee
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Princess Sylvysprit za jan 02, 2016 2:34 pm

    Ik doe ook mee! Het is alweer veeslte lang geleden!
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Snakke za jan 02, 2016 7:54 pm

    Ik wil ook wel eens proberen Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) 4212518959! Dit zal mijn eerste keer zijn, dus be gentle with me ik weet niet of er een bepaalde metagame is die ik moet kennen?

    Ook kan het zijn dat, als het spel al start of ik er al niet uit lig, ik het weekend van 30 Januari geen internet heb, maar dat is alles. Heeft dit als enige gevolg dat ik gewoon geen actie heb?

    Ook hoe werkt rollen claimen of bluffen? Zijn er ook ergens regels van het 'normale' spel te vinden zodat ik er een beetje kan inkomen?
    heb bijzonder weinig weerwolven gespeeld, dus sorry voor de n00b vragen
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Urameshiya zo jan 03, 2016 1:09 pm

    Snakke schreef:Ook kan het zijn dat, als het spel al start of ik er al niet uit lig, ik het weekend van 30 Januari geen internet heb, maar dat is alles. Heeft dit als enige gevolg dat ik gewoon geen actie heb?
    Over het algemeen zou dat niet zo'n probleem moeten zijn. Als je het vooraf aangeeft (en als je een rol hebt waarmee je dat weekend iets zou moeten doen) is er vaak nog wel wat te regelen, zoals het enigszins verschuiven van een deadline.

    Snakke schreef:Ook hoe werkt rollen claimen of bluffen?
    Zolang het binnen dit topic is mag je gewoon zeggen wat je wilt over je rol, ongeacht of het waar is of niet (behalve dan over de vrijmetselaars/Meilingfederatie). Over het algemeen doe je dat natuurlijk met als doel dat de burgers erop durven te vertrouwen dat jij ook een burger bent, en (als je een burger bent) dat de wolven je niet als een zodanig groot gevaar zien dat ze je meteen uit de weg willen ruimen.

    Het gevaar is daarbij natuurlijk dat die twee doelen elkaar tegen kunnen werken. Als jij met bewijs komt dat je de ziener bent, om ervoor te zorgen dat alle andere burgers je vertrouwen, dan zullen de wolven natuurlijk óók meteen weten dat jij de ziener bent, en dat ze dus gauw van je af moeten.

    Je zou dit kunnen omzeilen door in 1-op-1-gesprekken informatie te delen, buiten dit topic om, maar dat mag dus niet. Zelfs bluffen/liegen over je rol mag buiten dit topic niet, omdat daarmee indirect toch informatie duidelijk kan worden over wat jij weet of denkt te weten. Vandaar dus de regel over claimen/bluffen van rollen.

    Snakke schreef:Zijn er ook ergens regels van het 'normale' spel te vinden zodat ik er een beetje kan inkomen?
    Ze zijn op allerlei plaatsen te vinden in allerlei varianten, maar dit zou een goede inleiding tot de 'offline' standaardversie moeten zijn.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van T zo jan 03, 2016 1:27 pm

    Wat een prachtige rollen, Olga. I'm in!
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Pshycho Maniac zo jan 03, 2016 8:30 pm

    Ik doe mee!
    Forumwolven is mijn favoriet, ook al ben ik niet echt goed.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Remilia~ za jan 16, 2016 9:23 pm

    I'm in!

    Gesponsorde inhoud


    Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider  Olly) Empty Re: Terugkeer van de Tatara Tempel (Weerwolven ronde 26 – Spelleider Olly)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:09 pm