Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Urameshiya
Nekotaku
Lyari
Pshycho Maniac
Remilia~
Olly
Yukari
Manfred
TH-chen
Deviljho
Reym
15 plaatsers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku ma maa 02, 2015 11:35 am

    Dit was de best mogelijke uitkomst. Er is niemand uitgegaan met het stemmen, en 's nachts is er niemand opgegeten. Ondertussen is er een nacht gepasseerd die informatie heeft verschaft aan bijvoorbeeld een ziener. Als het dankzij de beschermengel was is dat het beste scenario, maar vanaf nu moeten we er rekening mee houden dat er mogelijk niet langer een levenselixir in het spel is.

    Dit zorgt er ook wel voor dat we min of meer terug in dezelfde situatie zitten. Het wordt dus opletten voor posts die zouden kunnen hinten dat iemand iets meer weet, en nog eens kritisch kijken naar de stemmen en posts van vorige week.

    Veel sterkte en beterschap aan je broer, Lyari! In zo'n geval is het natuurlijk meer dan begrijpelijk dat je niet met het weerwolven bezig was. Het is tenslotte en spel en dat zal altijd op tweede plaats komen na persoonlijke zaken.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van T ma maa 02, 2015 1:27 pm

    Geen kruimels. Dat is altijd een goede uitkomst. k=w=
    Wel sneu dat er zo weinig stemmen zijn uitgebracht. [/hypocriet]

    Ik blijf Chen verdacht vinden. Niet alleen vanwege zijn stem op mij, maar ook vanwege het feit dat hij in z'n stemmingspost zelf niets inhoudelijks zegt, en pas achteraf, nadat de stemming is afgelopen, er op terug komt met lange en chaotische posts. Nou is dat natuurlijk te verklaren met het feit dat hij de stemming een beetje vergeten was (zoals ikzelf), en die posts zijn best in-character, maar hij geeft nergens toe dat het gewoon een willekeurige bandwagonstem was. Het dichtste wat daarbij in de buurt komt is:

    TH-chen schreef:Kortom keuzes genoeg en zag dat T gekozen was. Noem me een bandwagonner. Het oordeel is gegeven en we zien wel hoe de nacht verloopt.

    - let wel, dit was pas na de volgende post van Psycho: -

    Pshycho Maniac schreef:Iedereen heeft dus random gestemd.
    Ik verwacht de enige te zijn die op T zou stemmen, maar oke.

    En laten we ook niet vergeten dat z'n eerste reactie na het aflopen van de stemming dit was:

    TH-chen schreef:Ik zou graag nog wel wat meer informatie willen over de stem van Neko op Ura.

    Genoeg wat Chen betreft, voor nu.



    Faolinn schreef:Er zijn redenen voor te verzinnen (zoals 'Ik denk dat uitdunnen helpt bij het vinden van wolven', dubieus maar het kan)
    ... hoe is dit ooit een goede tactiek? Het pakt statistisch gezien altijd nadelig uit voor de burgers.

    Faolinn schreef:Ben ik de enige die overigens moeite heeft zijn posts te lezen? Ik mis een zekere cohesie. Kan dat paniek zijn?
    Dit zou dan best weer oprecht kunnen zijn, Chen kennende.



    En nu door naar Olga's post. Wat een boekwerk. Maar erg nuttig, dat zeker. (Dankjewel Olga ~)
    Laat ik maar, defensief als ik ben, bij mezelf beginnen.

    Olly schreef:T is bij Yukari (ohohohoh~) T heeft ook niets in te brengen, dat terwijl er ondertussen al genoeg materiaal is om op te reageren, in mijn ogen tenminste…
    T gaat er vanuit dat er wel een koppel is.
    Het gekibbel tussen Ura en Neko vond ik niet erg verdacht. Ik zou me eerder zorgen gaan maken als ze zich stil zouden houden tegen elkaar! Buiten dat was er niet echt veel waar ik een reactie op had, eigenlijk.

    Olly schreef:Yukari doet wat T doet, ze claimt dat het willekeurig is. Ik geloof niet dat het willekeurig is. Ze doet dit omdat ze, voor nu, samen met T speelt. Dit kan zijn omdat ze in hetzelfde team zitten (wolf of koppel), maar ook omdat ze in het echt een koppel zijn, en daarom niet vanaf dag één al vol op elkaar in willen hakken, dit kan natuurlijk onbewust gebeuren. Maar er is in ieder geval genoeg voor te zeggen dat dit geen willekeur is.
    Ik geloof zelf ook niet echt dat Yukari's stem willekeurig was. Ze zat naast me en was afwachtend naar mijn beeldscherm aan het kijken voordat ze zelf haar stem uitbracht. Maar dat is wel in-character voor haar, dus echt verdacht zou ik het dan weer niet noemen. Ik denk eigenlijk wel dat ze echt geen idee had.
    Waar ik me dan weer niet in kan vinden is je idee dat ik me in zou houden tegenover Yukari. Zelfs niet onbewust. In feite neig ik er meer naar haar by default een beetje te wantrouwen. (Dus mocht ik binnenkort omkomen: Yukari is een tijgerbroodje!)

    Olly schreef:T zegt nu dat hij meer kans had te overleven door op Pshycho te stemmen, maar dat hij anders TH-Chen wel zijn stem had gegeven. Een loos dreigement, waar ik persoonlijk ook de logica niet van inzie.
    Hoe is dat een loos dreigement? Ik had op dat moment mijn stem al op Psycho staan, maar vond Chen verdachter. Alleen zou ik - omdat ik Neko's tactiek op dat moment natuurlijk niet wist - mezelf van het leven beroven door m'n stem om te vormen naar een stem op Chen, want dan zou het niet meer gelijk staan.




    (Het spijt me trouwens als deze post incoherent is. Ik ben erg moe, maar zal als het nodig is later nog wel wat edits maken om de leesbaarheid te verbeteren.)
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Lyari di maa 03, 2015 5:55 pm

    First of all: Thanks Neko. Operatie is gelukkig goed gegaan. :D Nu hopen op goede resultaten.

    Ik moet zeggen dat de hele commotie tussen T en Chen een beetje langs me heen is gegaan. Maar ik ben van plan om nog even kritisch naar die twee te kijken om mijn eigen oordeel te vormen.

    Psycho stemt om 20.53 op T. Wat ik opvallend vind is dat hij zijn (eigenlijke) random stem toch een argument wilt mee geven. Hij geeft zelf wel toe dat het geen goede reden is. Ik vraag me af waarom hij dan überhaupt een reden wilde geven. ‘Omdat hij een dubbelpost maakte’ valt voor mij in dezelfde categorie als ‘omdat zijn avatar kleurrijk is’ en is dus helemaal geen reden. Niets eens een slechte.

    Chen stemt mee op T om 20.56. Hij zegt in zijn zeer kleine post dat hij alleen op de rode letters heeft gelet. Dan wist hij dus dat er maar één iemand voor hem had gestemd en dat die persoon op T had gestemd.( Later bevestigd hij dit nog een x). Ipv op een ander random persoon stemmen besloot Chen blijkbaar om mee te stemmen op T.  Zonder verdere uitleg of iets dergelijks.

    Vervolgens stemt T met een dubbelpost (sorry moest het erbij zetten xD) op Psycho om 8.59. Er staat ook geen duidelijke uitleg bij. Deze stem komt hier een beetje over als jij-stemt-op-mij-dus-ik-stem-op-jouw.

    Yuki stemt ook op Psycho om 8.59. Ik vind deze stem wel iets logischer dan de stem van Chen. Yuki en T waren namelijk (als we ze geloven) bij elkaar op het moment van de stemming.
    En dan krijgen we iets bijzonders…

    T schreef:Leuke bandwagonstem, Chen. Als het niet was dat ik meer kans maakte om mezelf te redden door op Psycho te stemmen had ik m'n stem wel op jou gezet; op z'n minst geeft Psycho nog toe dat het om een onzinreden gaat.

    Hoezo? Op het moment dat T zijn stem op Psycho gooide was er nog geen andere stem tegen Psycho. T had net zo goed op Chen kunnen stemmen? Is dit een verspreking, had T al plannen met iemand gemaakt? Ik vind dit een rare post. Olga merkte dit gedeelte ook op waarop T zegt:

    T schreef:
    Hoe is dat een loos dreigement? Ik had op dat moment mijn stem al op Psycho staan, maar vond Chen verdachter. Alleen zou ik - omdat ik Neko's tactiek op dat moment natuurlijk niet wist - mezelf van het leven beroven door m'n stem om te vormen naar een stem op Chen, want dan zou het niet meer gelijk staan.


    Je had je stem nog niet op Psycho staan. Ik snap niet waar je heen wilt hiermee. Chen had al gebandwagond (dat is voor nu even een woord) voordat jij op Psycho stemde… Dus hoezo zou je jezelf van het leven beroven als je zou stemmen op Chen ipv Psycho?

    Ik krijg het gevoel dat Yuki en T samen spelen. Ik denk dat T wist dat Yuki ook op Psycho ging stemmen en zich onbedoeld verraden heeft in het bovengenoemde gedeelte.
    Dat ze samenspelen of elkaar goed aanvoelen kan komen doordat ze elkaar in reallife veel zien en dus misschien vaker over het spel kunnen praten en op één lijn zitten, maar het valt wel op! Ze kunnen ook samen wolven zijn en het dan heel slim op ‘ze zit naast me’ gooien. Ik vind Yuki en T bij deze beide verdacht.

    Dan krijgen we de uitleg over Chens post. En ik moet zeggen dat deze post meer vragen opwerpt dan beantwoord.
    TH-chen schreef:Rond de tijd van deadline scande ik even snel over alle rode namen en zag idd alleen jouw. Al op al is er nu een gelijkspel wat dus voorkomt dat iemand dood gaat deze dag. Als ik de stemmers zie en de quote van Nekotaku op T's bericht over "gelukkig" hou ik mijn mening nog maar voor me.

    Waarom houd je je mening voor je? Je wist dat er nog maar één stem geveild was en je besloot om op dezelfde persoon te stemmen zodat er geen gelijkstand zou kunnen komen? Want je vindt gelijkstand geen goede keus? Dat is het idee dat ik krijg tenminste.

    TH-chen schreef:
    De reden dat ik vlug gestemd had heb ik al verteld en met de regeling van 2x stemmen eruit is heel vervelend. 5 stemmen zijn uitgebracht dus 6 deelnemers hebben een waarschuwing.
    Meer dan 50% van de overige spelers hebben nu al een waarschuwing. Dat is voor sommige onder ons wel een hele grote hulp middel atm.

    Dit is dus een antwoord op Neko maar met meteen een feitje er achteraan, komt een beetje chaotisch over.


    Ik kon met mijn stem of heel random iemands naam zeggen of met een gedeelte mee gaan.
    Een paar rondes terug moest ik ook niet zoeken in de hoek van de niet-actieve leden omdat die het te druk hadden met hun privé leven om hier aanwezig te zijn. Deed ik dat wel dan keek ik te extreem naar een persoon en moest ik een beetje dimmen.

    Dus je wilde niet gaan zoeken tussen de inactieve leden. Oke, maar dan zijn er nog steeds een paar leden, waarom moest je dan specifiek kiezen voor T? (en hij weer pas actief vlak voor de stemming als ik het goed heb)

    Dus dan blijven er een totaal van ongeveer 10 mensen over om vanuit te kiezen.

    Dat is iedereen behalve jouw. Is nu iedereen ineens actief of stem je niet meer op de actieve spelers?

    Zie je het aantal potentiële kandidaten voor de dag al? De eerste week van weerwolven heeft een grote kans op random stemmen/bandwagonnen (er zijn uitzonderingen) en na een lange volle week vol tegenslagen van school zoek je naar een snelle en makkelijk oplossing.
    Kortom keuzes genoeg en zag dat T gekozen was. Noem me een bandwagonner. Het oordeel is gegeven en we zien wel hoe de nacht verloopt.

    Dat laatste slaat kant nog wal. Dus je had geen zin in discussie en gooide je stem daarom maar op iemand die al gekozen had? Volgens mij had je veel minder discussie gehad als je gewoon een random persoon had gekozen.
    Ik denk dat Chen zich heel erg aangevallen voelt en zich op deze manier probeert te verdedigen. Maar zijn verdediging is niet sterk, en omdat hij allemaal zwakkere argumenten heeft ipv dat gewoon toe te geven raakt hij alleen maar verdachter.


    Laatst aangepast door Lyari op di maa 03, 2015 6:01 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Quote werkte niet goed, 2x)
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Pshycho Maniac di maa 03, 2015 7:15 pm

    Lyari schreef:

    Psycho stemt om 20.53 op T. Wat ik opvallend vind is dat hij zijn (eigenlijke) random stem toch een argument wilt mee geven. Hij geeft zelf wel toe dat het geen goede reden is. Ik vraag me af waarom hij dan überhaupt een reden wilde geven. ‘Omdat hij een dubbelpost maakte’ valt voor mij in dezelfde categorie als ‘omdat zijn avatar kleurrijk is’ en is dus helemaal geen reden. Niets eens een slechte.

    Ik hou gewoon niet van dubbelposts. Zeker niet als de post 1 minuut na je andere is en 1 zin bevat.
    Het is geen reden, maar ik vond niemand verdacht.

    Nu nog steeds niet echt.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van T di maa 03, 2015 8:03 pm

    Lyari schreef:Deze stem komt hier een beetje over als jij-stemt-op-mij-dus-ik-stem-op-jouw.
    Dat was het ook ~

    Lyari schreef:Hoezo? Op het moment dat T zijn stem op Psycho gooide was er nog geen andere stem tegen Psycho. T had net zo goed op Chen kunnen stemmen? Is dit een verspreking, had T al plannen met iemand gemaakt? Ik vind dit een rare post. Olga merkte dit gedeelte ook op (...)

    -snip-

    Je had je stem nog niet op Psycho staan. Ik snap niet waar je heen wilt hiermee. Chen had al gebandwagond (dat is voor nu even een woord) voordat jij op Psycho stemde… Dus hoezo zou je jezelf van het leven beroven als je zou stemmen op Chen ipv Psycho?

    Ik zal eventjes een tijdslijn maken, hopelijk helpt dat.
    • 20:53: Psycho stemt op mij (1x T)
    • 20:56: Chen stemt op mij (2x T)
    • 20:59: Ik stem op Psycho (2x T, 1x Psycho)
    • 20:59: Yukari stemt op Psycho (2x T, 2x Psycho)
    • 21:00: Neko stemt op Ura (2x T, 2x Psycho, 1x Ura)


    Ik zag de post van Chen pas na het maken van mijn eigen (dubbel)post(s). Binnen enkele seconden na mijn stem had Yukari haar stem ook uitgebracht, wat een resultaat van 2x T/2x Psycho gaf. Als ik hier mijn stem nog snel had omgezet naar Chen was het neergekomen op 2x T/1x Psycho/1x Chen - wat als gevolg mijn dood had gehad.

    Lyari schreef:Ik krijg het gevoel dat Yuki en T samen spelen. Ik denk dat T wist dat Yuki ook op Psycho ging stemmen en zich onbedoeld verraden heeft in het bovengenoemde gedeelte.
    Ze zat naast me (we waren beide op haar oppasadres, dus ik had niet echt keuze), en ik had geen flauw idee op wie ze ging stemmen. Ze besloot pas nadat ik mijn post maakte. If anything vind ik haar hierdoor iets verdachter.

    Lyari schreef:Dat ze samenspelen of elkaar goed aanvoelen kan komen doordat ze elkaar in reallife veel zien en dus misschien vaker over het spel kunnen praten en op één lijn zitten, maar het valt wel op!
    Ik ben erg veel bij haar, dus ja, natuurlijk praten we regelmatig over het spel. Dat zal ik niet ontkennen.
    Dat samenspelen daarintegen, dat is simpelweg onwaar.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Faolinn di maa 03, 2015 8:40 pm

    Blij dat ook Lyari is binnengedruppeld. Het is even bezien of deze week wat drukker bezocht zal worden. Ik zal in ieder geval mijn best doen zo vaak als ik kan mijn ogen van mijn Myco's af te halen en hierop te laten schijnen.

    Psycho heeft zich al verklaard, maar ik wil even iets aanstippen wat er maar niet in lijkt te willen bij Lyari: Olga heeft het ook al gezegd maar... aan Psycho's gedrag valt meestal geen touw vast te knopen. Psycho is de loose cannon Lyari, dat maakt hem grappig genoeg tot een formidabele tegenspeler af en toe, omdat je simpelweg niet weet wat je van hem kan verwachten. Hij gaf geen reden, hij gaf zijn gebruikelijke willekeurigheid een boodschap mee. Je kan die knul niet lezen, ik denk dat bijna niemand dat kan.

    Ik moet toegeven, Lyari kwam overtuigend over met haar analyse over de timing van het stemmen. T weet het echter zo goed te weerleggen dat hij niet echt hoger op mijn lijstje is komen te staan. Wel durf ik zo zoetjes aan een conclusie te trekken over T, Yukari en Chen. Let wel, het is een weerwolvenconclusie en het is dus niet rotsvast:
    Ik denk dat we vrij zeker kunnen stellen dat Chen in een ander kamp zit dan T en Yukari. Over Yukari ben ik niet 100% zeker, maar zeker T en Chen zitten lijnrecht tegenover elkaar. Dit klinkt als niet veel, maar het kan belangrijk worden voor onze vervolgstappen na de stemming.

    Voorlopig ben ik geneigd om TH-chen te stemmen, als hij wolf is, dan zakken T en Yukari in mijn verdachtenlijstje aanzienlijk. Als hij geen wolf is, dan stijgen T en Yukari wat. Het effect van de situaties is niet omgekeerd evenredig, echter, aangezien er altijd nog een kans bestaat dat het drie burgers zijn die in het beklaagdenbankje staan, al is die dus in mijn ogen erg klein.


    Laatst aangepast door Faolinn op di maa 03, 2015 9:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : twee burgers --> drie burgers)
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Olly di maa 03, 2015 11:06 pm

    Bijbel des Moeder aller Yuyukamp - Tweede testament
    Dit wordt precies hetzelfde als de vorige post, maar dan met nieuwe dingen, dus houd jullie vast.

    Manfred vindt zichzelf een belabberd acteur. Dat is wat een belabberd acteur zou zeggen, maar dat is ook wat een wolf zou zeggen. Later in diezelfde post komt opeens theatraal taalgebruik voor.

    Manfred schreef:
    Whaaa! Kan dit ook al? [Zet handen in het haar] En ik dacht in mijn naïviteit dat we gewoon openlijk zouden weten wanneer er iemand wederopgestaan was.
    Ik vraag me echt af waarom Manfred steeds kiest voor een onzekere positie. Toegegeven Manfred, je bent een nieuwe speler, dus twijfels over de regels zijn normaal. Maar je lijkt er haast van uit te gaan dat je het niet goed weet. Weerwolven is een spelletje waarin discussie het belangrijkste wapen is. Om een discussie te winnen moet je zeker zijn van je zaak, of ten minste zeker over komen.
    Of je nu een wolf bent die met deze houding sympathie-punten wil winnen, of een burger die het echt niet weet. Hier deze tip van mij: Wees zelfverzekerd in je posts!
    Urameshiya schreef:
    Olly schreef:We zijn op pagina 6 inmiddels en ik heb nog niemand de suggestie zien doen dat Remilia helemaal niet het oorspronkelijke slachtoffer was.
    Urameshiya schreef:Pas later in het spel, als we weten dat er een heks in het spel zit en het aantal mogelijke kandidaten kleiner is, gaat het zin hebben om te kijken bij wie het zou passen om het eerste nacht geen wolvenslachtoffer te redden (of er een te redden en iemand anders te doden, natuurlijk)
    Heb ik misschien toch meer bijgedragen dan je dacht?

    Het spijt me Ura dat ik daar overheen gelezen heb. Maar behalve je snelle reactie en dit, waar ik dus overheen gekeken heb, is er nog niet veel. Dit heeft misschien ook met het gebrek aan slachtoffers en informatie op dit moment in het spel te maken, maar ik houd mijn aandacht toch ook op jou.
    Pshycho bedankt mij voor de "goede samenvatting". Het zal wel oprecht zijn en dat waardeer ik ook, maar zo was mijn vorige post dus niet bedoeld. Mijn posts zijn nog altijd geschreven vanuit mij en voor mij, voor mijn overzicht, voor het verkondigen van mijn punten. Ik wil jullie hiermee niet het denken over het spel besparen, ik wil juist dat jullie ook gaan denken en reageren. Als ik gisteren, toen ik vlug bijlas, goed heb gelezen is Pshycho niet de enige speler geweest die me hiervoor bedankt heeft. Als jij hier dus bij zat, voel je aangesproken. Neem niet klakkeloos aan wat ik zeg. Weerleg me, vraag me om tegenargumenten, geef me een podium! Dit geeft materiaal voor discussie, en zorgt ervoor dat uiteindelijk, mijn waarheid nog steviger op dit forum zal staan, waardoor de brave burgers natuurlijk winnen.
    Niemand dood. Dat is wel fijn. De beschermengel of de heks heeft nu waarschijnlijk een vertrouweling, tenzij deze rol zichzelf gered heeft. We hebben ook onze achterstand in kunnen halen van de mislukte stemming van de vorige dag. Maar nu wil ik wel dat er iets gebeurt. De stemming is het enige medium waarin wij burgers inspraak hebben, dus ik wil dat met mijn beide handen aanpakken!
    Met een passieve houding win je dit spel niet vanaf de burgerzijde. Dat is ook meteen mijn argument voor mijn burgemeesterstem. Ik stem op Nekotaku voor burgemeester. Neko is tot nu toe actief betrokken geweest, zelfs actiever dan de situatie vroeg. Zo'n actieve houding is voor burgers vele male voordeliger dan voor wolven, misschien is zo'n houding in enkele gevallen wel nadelig voor weerwolven. Ook heb ik nog niets aan Neko's posts opgemerkt wat hem verdacht kan maken en vind ik dat hij zich dit potje goed onderbouwd.
    Pshycho analyseert de hele situatie nog even.
    Manfred schreef:Ik stem voorlopig op Manfred. Een neutrale stem, omdat ik nog steeds geen flauw idee heb wie ik voor de vlammen moet werpen. Er is in dat opzicht nog niets "gerezen" bij mij.
    Manfred doet iets wat een ervaren speler niet zou doen. Ik begin zijn gemeende naïviteit oprechter te vinden.
    Lyari, ten eerste sterkte. Terug naar het spel heb ik je niets te verwijten, omdat ik het even hard vergeten was.
    Ik denk inderdaad ook niet dat er iemand is tussen de overige spelers die een soort "rivaal" is voor Remilia.
    Lyari schreef:
    Ik voel me ook nog even genoodzaakt om te zeggen dat ik blij ben met het overzicht van Olga, maar aan de andere kant ik er ook een beetje bang voor ben. Ik heb de tactiek van het 'ik schrijf een post terwijl ik alles bijlees' zelf gebruikt toen ik een wolf was een paar rondes geleden, en ik weet hoe makkelijk en ongezien je mensen kan manipuleren met zulke flashback berichten. Ik zou iedereen willen aanraden om ook zeker alles zelf nog keertje terug te lezen en te bedenken dat onze lieve eerlijke Olly ook een wolfje kan zijn.

    Nu ik dat gezegd heb wil ik wel even duidelijk maken dat het geen aanval is, Olly. Ik ben echt blij dat je zo veel bij hebt gebracht in het spel. Maar aan de reactie's te lezen lijkt het alsof iedereen er gewoon meteen in geloofde, en dat vind ik een wat minder fijn idee.
    Je krijgt van mij ook nog eens pluspunten voor het openhouden van je ogen.
    Dat neemt niet weg dat al mijn post natuurlijk toch van een brave burger komen, in plaats van een wolfje, dat wilde ik toch even gezegd hebben.
    Neko merkt terecht op dat we met deze nacht zonder slachtoffers niet alleen een inhaalslag hebben gemaakt op de burger/wolf verhouding, maar dat onze specialere spelers misschien informatie hebben op gedaan. Dit maakt inderdaad dat we scherp moeten zijn en ik vond dit dusdanig belangrijk dat ik het hier nog even herhaal.
    T houdt zich staande tegen Chen.
    Over het uitdunnen. Uitdunnen is niet alleen uitdunnen, maar tegelijkertijd ook tijd winnen om met een solide argument te komen en tijd verbruiken met discussiëren, waardoor materiaal voor dergelijke argumenten vergaard kan worden. Het is dus niet altijd de slechtste optie.

    T schreef:
    Ik geloof zelf ook niet echt dat Yukari's stem willekeurig was. Ze zat naast me en was afwachtend naar mijn beeldscherm aan het kijken voordat ze zelf haar stem uitbracht. Maar dat is wel in-character voor haar, dus echt verdacht zou ik het dan weer niet noemen. Ik denk eigenlijk wel dat ze echt geen idee had.
    Waar ik me dan weer niet in kan vinden is je idee dat ik me in zou houden tegenover Yukari. Zelfs niet onbewust. In feite neig ik er meer naar haar by default een beetje te wantrouwen. (Dus mocht ik binnenkort omkomen: Yukari is een tijgerbroodje!)

    Jij gelooft ook niet dat Yukari's stem willekeurig was. Mag ik je dan vragen, aangezien jij haar het beste kent, een gok te doen naar de motivatie van haar stem, ik ben namelijk wel benieuwd wat dat oplevert, helemaal omdat je het niet eens bent met mij wat betreft de verhouding tussen jou en Yukari binnen het spel.
    Lyari maakt een analyse van de T en Chen situatie. Eerst zocht ik er niet veel achter, maar door de manier waarop T zich heeft verklaard en door de samenvatting van Lyari begint het mij op te vallen dat Chen's gedrag wel erg chaotisch is. Ik wacht dan ook op een post van Chen met een goede uitleg, want anders kan ik dit denk ik niet meer afschuiven op Chen's persoonlijkheid.
    Pshycho zegt wederom iets wat ik niet kan peilen.
    T verklaart zich nog eens, ik zie hier geen duidelijke onzekerheden of dubieuze zaken voorbij komen.
    Faolinn probeert partijen te schetsen. Ik ben het met hem eens wat betreft T en Chen. Als die twee voor hetzelfde team spelen moeten het wel onwetende burgers zijn, want dit soort toneel is nu wel heel gedurfd voor wolven. Ik zou dus niet per se zeggen dat ze niet in hetzelfde team zitten, maar ik zou wel stellen dat ze niet beide wolf zijn.
    Ik weet nog niet wat ik over Yukari moet denken met betrekking tot T en Chen. Ik ben wel benieuwd wat voor motivatie T dus (hopelijk) geeft voor Yukari's stem.
    Ik hoop op nog wat meer discussie voor ik mijn stem uitbreng.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van T di maa 03, 2015 11:27 pm

    Olly schreef:Jij gelooft ook niet dat Yukari's stem willekeurig was. Mag ik je dan vragen, aangezien jij haar het beste kent, een gok te doen naar de motivatie van haar stem, ik ben namelijk wel benieuwd wat dat oplevert, helemaal omdat je het niet eens bent met mij wat betreft de verhouding tussen jou en Yukari binnen het spel.

    Ik denk dat Yukari gewoon meedeed met mijn stem omdat ze niet goed wist op wie ze moest stemmen en dus ook wel oke was met een uitkomst waarin er niemand dood ging. Dat zou ook wel een beetje kunnen verklaren waarom ze er voor koos om eerst mijn post af te wachten.
    Ze is erg onbesloten en ik krijg de indruk dat ze daardoor er vaak voor kiest om gewoon niets te laten horen of met de massa mee te gaan. Een mooi voorbeeld zou daarnet zijn, waarbij ik weer naast haar zat op haar oppasadres om mijn voorgaande post te maken, en haar aanspoorde om zelf ook een post te maken: ik zag haar een halfslachtige poging wagen, maar ze gaf het snel weer op - dus we zullen het met stilte moeten doen voor nu. Aan de ene kant zie ik haar er best voor aan een stille wolf te zijn: het past goed bij haar om zich stil te houden - ook gelet op voorgaande rondes, maar aan de andere kant zou ze zich hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde gedragen als ze een brave burger was. Ik vind haar dus ook lastig te peilen.

    Om nog even terug te komen op de verhouding tussen Yukari en mij binnen wolven: enige analyse van voorgaande rondes zal direct het tegendeel bewijzen van vermoedens dat ik me in zou houden tegen haar, zie bijvoorbeeld ronde 21, waarin ik haar prachtig voor mijn Waifu-karretje weet te spannen, of ronde 20, waarin ik ook direct in de aanval ging.
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Yukari di maa 03, 2015 11:36 pm

    Olly schreef:
    Yukari doet wat T doet, ze claimt dat het willekeurig is. Ik geloof niet dat het willekeurig is. Ze doet dit omdat ze, voor nu, samen met T speelt. Dit kan zijn omdat ze in hetzelfde team zitten (wolf of koppel), maar ook omdat ze in het echt een koppel zijn, en daarom niet vanaf dag één al vol op elkaar in willen hakken, dit kan natuurlijk onbewust gebeuren. Maar er is in ieder geval genoeg voor te zeggen dat dit geen willekeur is.
    Zoals ook bevestigd door T is er absoluut geen sprake van samenspel, maar ik vond hem ook niet echt verdacht waardoor het me een beter idee leek het uit te laten komen op een gelijkspel. Het leek me beter een dag zonder executie te hebben dan een dag waarin er iemand uitgestemd wordt zonder reden.
    Verder was die stem ook wel een beetje het resultaat van paniek gezien ik er nogal laat achterkwam dat ik nog moest stemmen, dus hoewel het niet zonder reden was zit er verder ook niet zo veel achter.

    T schreef:ik zag haar een halfslachtige poging wagen, maar ze gaf het snel weer op - dus we zullen het met stilte moeten doen voor nu.
    Dit vind ik heel gemeen want je weet dat ik dingen moest doen voor school net. Verder heb je wel gelijk en zegt mijn onbeslotenheid verder niet veel aangezien ik dat altijd wel ben, hoewel dat ook weer geen excuus is voor het feit dat ik hier zo inactief ben.

    Nog steeds vind ik het lastig om verdachten aan te wijzen. TH-chen's voor mij nogal onnavolgbare en inconsistente redenering achter zijn stem op T valt me wel op, maar aan de andere kant vind ik dat ook wel in character voor hem en zegt dit dus niet meteen iets.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van T di maa 03, 2015 11:45 pm

    Yukari schreef:Dit vind ik heel gemeen want je weet dat ik dingen moest doen voor school net. Verder heb je wel gelijk en zegt mijn onbeslotenheid verder niet veel aangezien ik dat altijd wel ben, hoewel dat ook weer geen excuus is voor het feit dat ik hier zo inactief ben.
    Ik zal zometeen op de bank slapen hoor.
    Je eeuwige onbeslotenheid als een excuus gebruiken vind ik een beetje slap. Ik weet best dat beslissingen maken niet je sterkste kant is (maar het is niet alsof dat hier anders is), maar ik geloof weldegelijk dat je een mening hebt - en met je analystisch vermogen is ook niets mis. k=w=


    Laatst aangepast door T op di maa 03, 2015 11:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : bbcode-tag vergeten ;^;)
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van TH-chen wo maa 04, 2015 1:36 am

    oh al 1 stem tegen nog niet eens halverwege de week x3
    De posts die ik maak komen chaostisch, onvolgbaar, inconsistente over.. Eens kijken wat ik er van kan maken.

    Lyari schreef:Waarom houd je je mening voor je? Je wist dat er nog maar één stem geveild was en je besloot om op dezelfde persoon te stemmen zodat er geen gelijkstand zou kunnen komen? Want je vindt gelijkstand geen goede keus? Dat is het idee dat ik krijg tenminste.

    De snelle post was om een conclusie aan dag 1 te maken. De vorige nacht was er al een dode gevallen. Om nacht 2 in te gaan had positief of negatief kunnen verlopen.
    Positief als T een wolf was, negatief als T een mens was. Op het moment voor deadline was het wel mijn intensie een conclusie te hebben aan het eind van dag 1. Niet gebeurd. Geen dode op dag 1 is niet ok.
    Geen aanwijzingen, geen duidelijk richting, of te wel geen startpunt.

    Er is een begin maar niet op basis van de uitkomst/conclusie aan het eind van de dag. (iemand die zijn rol bekend maakt )

    Lyari schreef:Is nu iedereen ineens actief of stem je niet meer op de actieve spelers?
    Met de ervaring die ik heb gehad beschouw ik iedereen als actief ongeacht welke situatie.

    Er was idd een mindere discussie gekomen als ik op een random persoon stemde. Als hetzelfde was gebeurd als ik op iemand anders gestemd had was Psycho nu dood en hadden we een mooi startpunt. Hoe het nu is gelopen, ja was het idd beter geweest om iemadn anders te stemmen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku do maa 05, 2015 12:00 pm

    TH-chen schreef:Geen dode op dag 1 is niet ok.
    Laten we effe naar de basis kijken hier.
    12 spelers, de eerste nacht was er een slachtoffer. 11 spelers over. Het aantal tijgerbroodjes is vermoedelijk 3 of 4. Dus met een willekeurige keuze was er een kans van 3/11 (27%) of 4/11 (36%) om er zo één te pakken te krijgen. Nu heeft al dat gereken en het opstellen van theorieën in het verleden me eigenlijk weinig opgeleverd, maar dit is echt pure kansberekening en ontegensprekelijk. De kansen waren overweldigend in ons nadeel. Ongeacht of er nu overdag iemand is geroosterd of niet, 's nachts hebben de tijgerbroodjes sowieso een vrije kans om iemand te doden. Dat er een beschermengel goed gegokt heeft of de heks haar elixir gebruikt staat daar in deze situatie los van.
    Met andere woorden, de gelijkstand kocht ons meer tijd, en tijd is cruciaal voor de goede nachtelijke rollen die informatie proberen te verkrijgen.

    Terwijl ik dit typte en naar boven scrollde zag ik dat Olly een tweede uitgebreide post had geplaatst die ik op één of andere manier over het hoofd had gezien, dus ik ga eens wat verder lezen.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Lyari do maa 05, 2015 2:19 pm

    Nekotaku schreef:
    TH-chen schreef:Geen dode op dag 1 is niet ok.
    Laten we effe naar de basis kijken hier.
    12 spelers, de eerste nacht was er een slachtoffer. 11 spelers over. Het aantal tijgerbroodjes is vermoedelijk 3 of 4. Dus met een willekeurige keuze was er een kans van 3/11 (27%) of 4/11 (36%) om er zo één te pakken te krijgen. Nu heeft al dat gereken en het opstellen van theorieën in het verleden me eigenlijk weinig opgeleverd, maar dit is echt pure kansberekening en ontegensprekelijk. De kansen waren overweldigend in ons nadeel. Ongeacht of er nu overdag iemand is geroosterd of niet, 's nachts hebben de tijgerbroodjes sowieso een vrije kans om iemand te doden. Dat er een beschermengel goed gegokt heeft of de heks haar elixir gebruikt staat daar in deze situatie los van.
    Met andere woorden, de gelijkstand kocht ons meer tijd, en tijd is cruciaal voor de goede nachtelijke rollen die informatie proberen te verkrijgen.

    En dan houdt je er nog niet eens rekening mee dat 3 of 4 spelers (de wolven) niet random gaan stemmen. Betekend dat je op een nog lagere kans komt om op de eerste dag met random stemmen een wolf te pakken!
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Olly do maa 05, 2015 5:16 pm

    Het probleem is volgens mij meer dat er niet door iedereen gestemd is op dag 1. Stemmen leveren uiteindelijk informatie op, omdat weerwolven niet random kunnen stemmen. Nu heb je daar wel meer aan als je daadwerkelijk de alliantie weet van een van de spelers waar op gestemd is, dus in dat opzicht was een dode wel fijn geweest.
    Ik vind het echter minder erg dan eerst dat er op dag 1 niemand dood ging, omdat de weerwolven verijdelt zijn de afgelopen nacht, maar nu wordt het toch echt wel tijd om als burgers ons enige executiemiddel te gebruiken om ons te ontdoen van de wolven.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku do maa 05, 2015 5:55 pm

    Dat een gelijkstand voordelig was is ook maar zo door het feit dat er zo weinig stemmen waren en er dus weinig uit viel af te leiden.
    Wat eigenlijk ook wel een belangrijk punt opwerpt. Aangezien TH-chen's stem de meest opvallende was is er nu een vlijmscherpe focus op hem. Iedereen hier ziet het wel stilaan afkomen dat de meerderheid van de stemmen zich tegen hem gaan keren, tenzij hij iets over zichzelf of een ander openbaart. Ondertussen weten veel anderen een nadere inspectie van hun gedrag te ontlopen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog steeds geen Deviljho iets zien bijdragen behalve een verontschuldiging voor niet stemmen. En zelf ben ik ook nog niet vergeten hoe snel Ura m'n denkpiste over wie misschien niet in het plaatje van heks past aangreep om negatieve aandacht op me te vestigen.

    Gesponsorde inhoud


    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 9 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 12:27 pm