Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Urameshiya
Nekotaku
Lyari
Pshycho Maniac
Remilia~
Olly
Yukari
Manfred
TH-chen
Deviljho
Reym
15 plaatsers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Urameshiya za feb 28, 2015 1:24 am

    Sorry! Om 21:00 lag ik al lang te slapen, en ik was helemaal vergeten voordat ik ging slapen te stemmen!

    Faolinn schreef:Yeah een clash of the titans was wel te verwachten, A brengt eindelijk iets in en B grijpt het aan om het te bekritiseren. Ura stuurt wat veel en Neko voelt zich daardoor teveel aangevallen.
    Ik vind het eigenlijk wel grappig dat je ons gesprek als een titanenstrijd lijkt te beschouwen, terwijl er hooguit een beetje gepoket werd.

    Ik ben het verder met Neko eens dat de post van Chen enorm verdacht was, en met Pshycho eens dat dubbelposts er niet mooi uit zien. Zeker niet als het twee posts binnen een minuut zijn.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van TH-chen za feb 28, 2015 1:29 am

    ik ben een minder ervaren speler van het forum dat klopt. Maar Als we even kijken naar de gebeurtenissen van ronde 24 (die jij leidde) was ik op dat moment een wolf. Mijn tijd als wolf op dat moment ging nog redelijk goed tot op het laatste moment wat resulteerde in mijn dood. Al mijn acties kwamen meer uit impulsiviteit dan uit overleggen en vragen. Dit zorgde er zelfs voor dat ik mijn mede wolven op sommige momenten tegen een muur had gezet. Het script wat zich afspeelde na mijn dood was gezet door mijn actieve acties in die ronde. Het had anders kunnen verlopen maar helaas.

    De reden dat ik vlug gestemd had heb ik al verteld en met de regeling van 2x stemmen eruit is heel vervelend. 5 stemmen zijn uitgebracht dus 6 deelnemers hebben een waarschuwing.
    Meer dan 50% van de overige spelers hebben nu al een waarschuwing. Dat is voor sommige onder ons wel een hele grote hulp middel atm.

    Ik kon met mijn stem of heel random iemands naam zeggen of met een gedeelte mee gaan.
    Een paar rondes terug moest ik ook niet zoeken in de hoek van de niet-actieve leden omdat die het te druk hadden met hun privé leven om hier aanwezig te zijn. Deed ik dat wel dan keek ik te extreem naar een persoon en moest ik een beetje dimmen.

    Dus dan blijven er een totaal van ongeveer 10 mensen over om vanuit te kiezen. Zie je het aantal potentiële kandidaten voor de dag al? De eerste week van weerwolven heeft een grote kans op random stemmen/bandwagonnen (er zijn uitzonderingen) en na een lange volle week vol tegenslagen van school zoek je naar een snelle en makkelijk oplossing.

    Kortom keuzes genoeg en zag dat T gekozen was. Noem me een bandwagonner. Het oordeel is gegeven en we zien wel hoe de nacht verloopt.

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym za feb 28, 2015 10:06 am

    Hoofdinspecteur Reym kucht. "Ahem ahem."

    Een overzichtje van de spelers:
    Deviljho, Manfred, Lyari, Olly, Urameshiya, Faolinn, hebben vanavond niet gestemd (aangegeven door een X achter hun naam). Helaas is het een regel dat je 1 stemming mag missen, en bij de volgende stemming die je mist, mag je niet meer meedoen deze ronde.

    Ik vind het wel jammer, want hier zitten spelers bij waarvan ik wel verwacht had dat ze op tijd zouden stemmen. Ik heb zelfs nog een paar reminders geplaatst dat de stemtijd 21:00 was. Ik hoop dat volgende week wat beter gaat qua stemmen.

    - Deviljho X
    - TH-Chen - heeft gestemd
    - Manfred X
    - Yukari - heeft gestemd
    - Remilia - dood in nacht 1
    - Psycho Maniac - heeft gestemd
    - Lyari X
    - Olly X
    - Nekotaku - heeft gestemd
    - Urameshiya X
    - Faolinn X
    - T - heeft gestemd

    Het is nu nacht! De nachtrollen mogen hun nachtactie doorgeven aan mij.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Faolinn za feb 28, 2015 1:30 pm

    Ik heb de spelleider al mijn oprechte excuses aangeboden. Ik was op een feest in de flat waar ik woon en dacht dat ik nog wel even tijd had om bij te lezen. Ik ben het echter gruwelijk vergeten en dat spijt me echt heel erg.

    Ik ben het met Neko eens dat het zo ongeveer goed heeft uitgepakt voor de burgers, daar een gelijkstand op de eerste dag een hogere kans heeft op het overleven van een anders opgehangen burger dan dat van een wolf. Bovendien is er een verdenking door naar boven komen drijven:

    Ik ben het eens dat TH-Chen zich verdacht gedroeg. Niet zozeer om zijn last-minute stem, dat past gewoon in zijn profiel en ik geloof echt dat hij het druk heeft, ik herken het ook in mijn situatie. Waar het me om gaat is op wie hij stemt en hoe hij het daarna aanpakt.
    Waarom stemt hij nu op T? Waarom stemt hij op een moment dat er nog geen enkele verdenking is nu juist zodanig dat er iemand naar de galg geleid wordt? Er zijn redenen voor te verzinnen (zoals 'Ik denk dat uitdunnen helpt bij het vinden van wolven', dubieus maar het kan) maar dan gooit hij met het volgende een beetje zijn eigen glazen in:
    TH-chen schreef:Rond de tijd van deadline scande ik even snel over alle rode namen en zag idd alleen jouw. Al op al is er nu een gelijkspel wat dus voorkomt dat iemand dood gaat deze dag. Als ik de stemmers zie en de quote van Nekotaku op T's bericht over "gelukkig" hou ik mijn mening nog maar voor me.
    Twee zaken vallen me hier op: A: 'Ik heb iets goeds gedaan want IK heb ervoor gezorgd dat het gelijkspel is geworden!', Als chen het werkelijk zo druk had, had hij dat niet kunnen weten of aan kunnen zien komen. Blijkbaar is dat zijn reden voor het stemmen op T: Hij wilde het gelijkspel maken. In wezen pronkt hij met andermans veren, dat vind ik heel vreemd. Het gelijkspel komt immers aan Neko toe, voor zover ik het begrijp. B: Wat bedoel je met je mening maar voor je houden? Mysterieus doen en jezelf daarmee in de markt prijzen is een wolventactiek.

    Ben ik de enige die overigens moeite heeft zijn posts te lezen? Ik mis een zekere cohesie. Kan dat paniek zijn? Zijn reactie op Neko's aanval leest inderdaad een beetje als 'Ja ik deed dat maar jij was ook verdacht hoor!'. Ik ben het dus met Neko eens dat het overkomt als kaatsen van aandacht.

    Overigens wordt het hoog tijd dat we Olly eens horen over dit alles. Ik zal proberen haar aan het werk te zetten -> 3 seconden later: Ze gaat het fixen als ze thuis is vanmiddag. Ik zal d'r binnenkort maar eens mijn huis uit schoppen dan.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Olly za feb 28, 2015 10:31 pm

    En hier gaan we dan… in 3… 2… 1…
    Een beetje een late start voor mij, toegegeven. Het eerste wat ik dan ook wil doen is mijn excuses aanbieden voor mijn totale afwezigheid in de eerste week. Dit was niet netjes van me en ook niet leuk voor jullie, spelers en spelleider. Ik zat hier fout.
    Om het nog enigszins goed te maken heb ik, ten tijde van schrijven, de zware taak op me genomen om alle pagina’s door te nemen en alles te analyseren en met jullie te delen. Volledig. Open en bloot.

    Als eerste, voor mijn eigen overzicht, even de spelerslijst.
    - Deviljho
    - TH-Chen
    - Manfred
    - Yukari
    - Remilia
    - Psycho Maniac
    - Lyari
    - Olly
    - Nekotaku
    - Urameshiya
    - Faolinn
    - T

    Ook even de verschillende rollen die er zijn, daarna hebben we al het nuttige gehad.
    Heks
    Beschermengel
    Ziener
    Cupido
    Burgers en Wolven

    Nu heb ik al van Faolinn vernomen dat Remilia dood is en cupido bleek. Die rol zit er sowieso in. Op 12 spelers lijken mij 4 speciale rollen best redelijk. Voor cupido hebben we al bevestiging. Dat er een ziener in het spel zit, daar durf ik ook wel op te gokken. Mijn enige twijfel ligt bij de aan- of afwezigheid van een heks en beschermengel. Ik denk dat tenminste één van die twee wel in het spel zit, maar over twee beschermende rollen heb ik mijn twijfels binnen een groep van slechts 12.
    Dit laat dan, volgens mij, 8 of 9 spelers over om de taken van burgers en wolven te vervullen. Op het originele aantal van 12 man, zitten er volgens mij maximaal 4 wolven in, maar waarschijnlijk eentje minder, omdat een groter aantal de spelbalans zou verstoren. Zo beginnen we het spel dus, volgens mij, met:

    1 cupido, dit is zeker
    1 ziener
    1 of 0 heksen, afhankelijk van de beschermengel
    1 of 0 beschermengels, afhankelijk van de heks
    3 of 4 wolven
    4, 5 of 6 burgers
    Op pagina 2 is het spel nog niet begonnen.
    Op pagina 3 zijn de rollen verdeeld, maar wordt er nog niets gezegd wat echt betrekking heeft tot dit potje. Er is alleen onduidelijkheid over het executiemoment overdag.

    Pagina 4.
    Remilia is dood en blijkt inderdaad een roze koek.
    Ura merkt een nutteloos feitje op.
    Neko vraagt zich af of cupido daadwerkelijk iemand gekoppeld heeft de eerste nacht. Ik heb nog nooit gehoord van een cupido die besloot niemand te koppelen. Wat we dus wel zeker weten is dat Remilia tenminste niet zichzelf gekoppeld heeft.

    Pagina 5.
    Mag de roze koek vertellen wie er gekoppeld zijn? Ja, dat zou later in het spel een betrouwbaardere claim op de rol van cupido geven. Soms is het ook handig, als de cupido achteraf vermoed dat (een deel van) het koppel een wolf is. Nu hebben we er echter niets aan, want cupido is dood.
    TH-Chen breekt het ijs door te vragen wanneer we nou eindelijk iemand op gaan hangen.

    Lyari schreef:Aww balen!
    Nelli RIP.

    Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat er dus een koppeltje in het spel zit. Remillia is denk ik niet het type om niet haar speciale rol te gebruiken als ze dat wel kan doen. Ik zou dat maar een rare tactiek van haar vinden.

    Of ze moet het vergeten zijn, maar dat lijkt me ook heel on-Nelli achtig.

    En dan nu, de onzekerheid die de eerste dag geeft.
    Pfff, om de discussie gaande te houden:

    Zou er geen heks in het spel zitten, of zou de heks gewoon haar drankje niet gebruikt hebben?

    Ik denk dat de heks wel in het spel zit. Reym is niet heel ervaren in het spelleiden en dan lijkt het me logischer al je alle rollen in het spel gooit, zelf met het geringe aantal spelers. Dus dan heeft de heks haar drankje bewaart, I guess.
    Lyari denkt ook dat Remilia als cupido spelers gekoppeld heeft, die mening deel ik dus met haar. Lyari denkt ook dat er wel een heks is (wederom net als ik), maar denkt dat deze Remilia niet gered heeft. Hieruit leid ik af dat Lyari NIET de heks is. Lyari en Remilia kennen elkaar in het echte leven al langer en goed (zie ook Nelli RIP). Het lijkt me daarom logisch dat zei als heks Remilia als betrouwbare persoon van grote waarde zou achten en Remilia dus, zoals ze al beschreef dat mogelijk was, gered zou hebben.
    Neko heeft hierover te zeggen dat de heks waarschijnlijk niet iemand is die sowieso het levensdrankje in de eerste nacht zou gebruiken. (We hebben hier dus niet te maken met het Ranfox archetype :P)

    Manfred schreef:Omdat ik nieuw ben, en dit een kans voor mij is om te leren hoe het spel werk, zal ik naar aanleiding wat hier bespoken wordt, jullie veel vragen gaan stellen:

    1. Is het mogelijk dat Roze Koek/Cupido Remillia een goed broodje aan een tijgerbroodje gekoppeld heeft? "Romeo en Juliet"-liefde dus.
    2. Is het voor de goede broodjes tactisch voordelig als het chocoladebroodje/de heks gelijk het eerste slachtoffer weer levend maakt?
    3. Als je op basis van eerder spelgedrag probeert te raden wie er mogelijk een bepaalde rol zou kunnen hebben, heeft het meedoen van nieuwe, onbekende spelers dan niet een zeer verstorende invloed op je gegevens?

    Manfred stelt de juiste vragen. Of hij ze niet op had kunnen zoeken door te googlen (in het geval van cupido) houdt me wel scherp, is dit een act of niet Manfred? Om hiermee maar antwoord te geven op je derde vraag. Het meedoen van nieuwe spelers heeft inderdaad een verstorende invloed op mijn schatting van de rolbezetting, want ik kan je nu nog niet peilen.
    Faolinn beantwoordt de vragen juist. Hij zegt echter niets over de dood van Remilia of de mogelijkheid van de heks en diegene die die rol draagt.

    Pshycho lag in het ziekenhuis. Beterschap. Verder past deze, niet veel bijdragende, post prima in zijn normale gedragspatroon, wat hij elk potje maar weer lijkt te vertonen, ongeacht zijn rol.

    Manfred rapporteert terug met zijn gedachten over de antwoorden die hij kreeg. Neko staat hem nog even bij.

    Pshycho zegt wat er al gezegd was, maar dan anders.

    Reym’s eerste reminder. Auw. Het spijt me echt dat ik jullie heb laten zitten.
    Het is al donderdag, er is nog niets nuttigs in de richting van een executie aangedragen. TH-chen, die zo graag wilde stemmen, heeft tot nog toe geen woord bij de daad gevoegd…

    Pagina 6. Vrijdag.
    Deviljho verschijnt op het toneel. Hij wil de andere inactieve mensen ophangen, terwijl hij tot voor deze post er zelf ook niet bij was. Ik vind zijn initiatief over het algemeen een goede strategie. Maar nu vind ik het een beetje sullig om 2 redenen.

    -Hij snijdt zichzelf hiermee zo in de vingers dat ik het wanhopig vind lijken
    -Eerlijk is eerlijk, het was nu even geen goed idee, omdat jullie anders mij wel opgehangen hadden. En dit stuk is zo objectief als mogelijk geschreven, maar mijn eigen graf wil ik ermee niet graven. Ik doe nu al deze moeite omdat ik graag wil spelen en wil laten zien dat ik wel degelijk iets toe te voegen heb, dus dood wil ik voorlopig nog niet.

    Maar goed, Deviljho probeert informatie van andere mensen los te krijgen, terwijl hij zelf nog niets heeft gezegd. Ik vind dat er voor wat ook wat hoort…

    Neko vraagt naar de bezetting van de heks. Ik weet dus dat Ranfox bijna altijd zijn drankje op nacht 1 gebruikt. Maar die doet helaas niet mee. Ik kan jullie wel iets over mijzelf vertellen. In het spel ben ik hard en soms best gemeen. Ik zou jullie leventjes waarschijnlijk niet boven die van mijzelf, als heks, stellen en het drankje waarschijnlijk bewaren voor mijzelf. Tenzij het een speler betreft die voor het eerst meedoet. Ik ben niet harteloos. Als wolf heb ik nog nooit een nieuwe speler als eerste aangewezen, en dat met een reden. Om diezelfde reden denk ik dat ik mijn levenselixer nog wel weg zou geven, al is dat toch iets anders…
    Overigens denk ik dat Faolinn het elixer voor zichzelf zou bewaren.

    Nu het toch over de heks gaat. We zijn op pagina 6 inmiddels en ik heb nog niemand de suggestie zien doen dat Remilia helemaal niet het oorspronkelijke slachtoffer was. Het is natuurlijk ook mogelijk dat de heks het wolvenslachtoffer (mogelijk zichzelf!) gered heeft, en het doodselixer op Remilia heeft gebruikt. Hoe denken jullie hierover,hoe waarschijnlijk lijkt jullie dit?

    Ura neemt verantwoordelijkheid op zich en geeft Deviljho de informatie waar hij zo hevig naar verlangt. Hij zet Neko in de spotlights. Het is wel waar dat Neko de heks nu prioriteit geeft boven het executeren van een medespeler, dat staat er gewoon.
    Neko hapt voluit. Een vuur tussen Ura en Neko brandt weer zoals in de Klassieke Tijden. Wat hij echter had moeten herhalen om Ura goed te weerleggen, was dat Neko dus al had gezegd dat hij als heks het elixer niet zou gebruiken.

    Nekotaku schreef:Weet iemand toevallig welke spelers als heks de eerste nacht consistent hun levenselixir wel of juist niet gebruiken? Op die manier kunnen we inschatten wie meer kans heeft heks te zijn of niet. Dat dunt de hoofdkandidaten voor de galg al weer wat uit.
    Als mensen dit voor zichzelf kunnen vertellen en er een link naar betreffende rondes bij kunnen geven is dat natuurlijk des te beter.

    In ronde 13 was ik heks ("surgeon") en heb ik toen het levenselixir de eerste nacht bijgehouden. Maar dat was omdat er geen dode was om te reviven wegens een bepaalde spelmechaniek. Zelf zou ik eerder geneigd zijn om doorgaans het elixir niet de eerste nacht te gebruiken, sterke speler of niet. Maar dat hanteer ik niet als harde regel, het hangt van de aanwezige rollen, spelersaantal en gebruikte regels af.
    Ronde 20 heb ik geleid. Faolinn was toen de heks een heeft het levenselixir toen de eerste nacht niet gebruikt. Waarschijnlijk een goed besluit, want hij heeft zichzelf er toen in nacht 2 mee kunnen redden.
    Ronde 24 was de volgende die ik leide. Daar zat geen heks in, maar wel een rol die er op geleek. Shiro had die, dus dat is niet relevant voor deze ronde.

    Dus tot nu toe is het enige wat ik kan concluderen zonder een enorme hoeveelheid threads te doorploegen (want er is niet altijd een overzicht van welke rol wie had en wat er elke nacht gebeurd is) dat de huidige situatie niet in tegenspraak is met Faolinn z'n stijl als heks. Veel zegt dat echter niet.
    Deze post lijkt voor mij namelijk te zeggen. Voor zover ik, Neko der Tacos, weet, zijn zowel Faolinn als ik de heks niet, omdat wij het elixer waarschijnlijk voor slechtere tijden zouden bewaren.
    Ura interpreteert Neko’s woorden volgens mij niet echt verkeerd, maar wel extreem. Ik vind Neko’s antwoord eigenlijk ook maar ondermaats.
    Volgens mij vinden Ura en Neko het niet zo leuk, maar ze zijn het toch over één ding –kibbelend, dat wel- eens: Er moet meer gediscussieerd worden.
    Sorry dat ik laat ben voor het feestje, maar ik hoop dat mijn boekwerk ten minste aanleiding geeft tot discussie.

    Ura vindt Yukari de minst actieve persoon. Ik sta blijkbaar nog buiten schot. Buiten dit potje om mag ik Ura echt heel erg, maar dat zou mij niet motiveren hem buiten schot te houden. Ik vind het wel lief van je hoor Ura, maar niet nodig.

    Faolinn geeft mij een poke. Hij was in de veronderstelling dat ik dit gisteren al wel mee had gelezen. Helaas helaas is dat niet zo. Ik had gisteren alles willen lezen en willen stemmen, maar dat is dus niet gelukt. Als ik wel had meegelezen, maar koppig mijn mond had gehouden, was ik inderdaad een goede kandidaat voor de galg geweest.¬¬
    Faolinn vindt volgens mij ook dat Ura de spotlights weer op een persoon zet. Na Neko is dit nu Yukari.

    Yukari, daarentegen, leest wel mee, maar zegt niets. Jammer. Ze heeft ook niets te zeggen, ook jammer.

    T is bij Yukari (ohohohoh~) T heeft ook niets in te brengen, dat terwijl er ondertussen al genoeg materiaal is om op te reageren, in mijn ogen tenminste…
    T gaat er vanuit dat er wel een koppel is.
    Neko gaat vol in de aanval, het lijkt mij dat hij zoekt naar een argument om te stemmen, in plaats van te bandwagonnen of om te stemmen op gevoel.

    Ook Neko wil mij liever buiten schot houden, bedankt daarvoor, maar hij wil wel stemmen. Ik bewonder die motivatie en moedig die ook vooral aan. Discussie is het enige wapen wat wij burgers hebben en dit moeten we dus ook maar gebruiken.
    Neko staat, als vanouds, weer recht tegenover Ura, heerlijk. Maar hij heeft wel de tact te bedenken dat Ura zich misschien niet meer kan verdedigen en is bang zo een fout te maken. Je denkt ver door Neko, dat blijkt maar weer.

    Pshycho stemt als eerste. Op T. Dubbelpost is de reden. Nou ja, T heeft niets ingebracht, dus ik vind het een eerlijk punt. Hij is nog in de veronderstelling dat ik ook heb meegelezen zonder iets te zeggen, dus als ik hem was had ik eerlijkgezegd op mij of Yukari gestemt, voor lurken, maar gebrek aan inzet. Niet te pijlen, die Pshycho.

    Pagina 7. Bandwagonnen barst los, het is duidelijk dat het vlak voor de deadline is.
    TH-Chen stemt zonder uitleg ook op T, jammer.
    T stemt op Pshycho, ik heb het idee dat hij een beetje beledigd is. Verder probeert hij Neko zijn punt uit te leggen, ik vind het niet heel goed gelukt om eerlijk te zijn.

    Yukari doet wat T doet, ze claimt dat het willekeurig is. Ik geloof niet dat het willekeurig is. Ze doet dit omdat ze, voor nu, samen met T speelt. Dit kan zijn omdat ze in hetzelfde team zitten (wolf of koppel), maar ook omdat ze in het echt een koppel zijn, en daarom niet vanaf dag één al vol op elkaar in willen hakken, dit kan natuurlijk onbewust gebeuren. Maar er is in ieder geval genoeg voor te zeggen dat dit geen willekeur is.

    Neko voegt daad bij het woord en stemt op Ura, de enige goed onderbouwde stem van het hele spel tot nu toe. Omdat het één minuut voor de deadline is, kan niemand meer bandwagonnen, waardoor Neko’s eerdere zorgen nu dus niet van toepassing zijn. Neko’s stem lijkt me ook eentje uit formaliteit, want voor de uitslag maakt het niets meer uit. Het is een gelijk spel geworden.

    Ik had persoonlijk op Yukari gestemd, de minuut dat ik haar post over het wel meelezen, maar niets zeggen had gelezen. Helaas was die minuut de derde minuut van het drieëntwintigste uur van zaterdag 28 februari, ruim te laat dus. Als je het toch leest, zeg dan iets!

    T zegt nu dat hij meer kans had te overleven door op Pshycho te stemmen, maar dat hij anders TH-Chen wel zijn stem had gegeven. Een loos dreigement, waar ik persoonlijk ook de logica niet van inzie.

    Neko komt met een verrassende draai. Hij had niet op Ura gestemd omdat hij de grootste verdenkingen jegens Ura had, maar omdat hij een gelijkspel wilde forceren. Ik snap zijn punt wel, maar ik denk alsnog dat het voordeliger was geweest als er iemand uit had gelegen. Misschien hadden we dan een wolf gehad, misschien niet. We hadden in ieder geval informatie en meer materiaal voor discussie.
    En nogmaals, deze keer speciaal voor Neko, sorry dat ik niet heb gestemd.

    Manfred leek niet te snappen dat je moest stemmen. Dit stond duidelijk in de eerste post. Ik snap de onzekerheid van een nieuwe speler, maar ik vind dit nu wel welletjes.

    Pshycho zegt nuttige dingen.

    Deviljho vindt een gelijkspel beter dan een mogelijk verlies van een burger. Ik vind een gelijkspel slechter dan een mogelijke kans een wolf op te hangen. We bekijken het dus niet hetzelfde.

    TH-Chen heeft een leven buiten het forum. Hij wil praten over Neko’s stem op Ura. Neko heeft al uitgelegd dat dit was om een gelijkspel te voorkomen. Hij zegt nog iets over de heks en Neko en wijst dus al met al op Neko. Hij valt wel aan, maar verdedigt niet richting T, dat vind ik wel mal.

    Sorry Reym, komt er een lijstje van aantal gemiste stemmen voor de duidelijkheid, bijvoorbeeld in de beginpost?

    Manfred heeft de regels over het stemmen gelezen, ik wist dat hij het kon.

    Neko komt goed terug op de post van TH-Chen.
    Pagina 8. Ik ben er bijna.

    Ura heeft lekker geslapen in Japan, maar voegt weinig toe. Dubbelposts zijn irrelevant. Hij merkt wel op dat Chen’s post verdacht is, net als Neko. Ik had bijvoorbeeld graag willen weten op wie Ura gestemd zou hebben.

    TH-Chen maakt een lange post, waaruit ik eerlijk gezegd niet alles begrijp.
    Hoe zijn waarschuwingen bijvoorbeeld “een heel groot hulpmiddel”?
    Hij trekt zich nog veel aan uit vorige rondes, het commentaar wat hij toen heeft gekregen herhaalt hij nu weer. Dit “paniekerige” gedrag, is wel wat ik hem aan het begin van zijn eerste potje ook heb zien doen. Maar als ik het me goed herinner was hij toen uiteindelijk een wolf (corrigeer me als ik dit fout heb, alsjeblieft).

    Oh Reym heeft een overzicht, dan heb ik niets gezegd.
    Het is nacht.

    Faolinn vindt het wel goed dat er een gelijkspel was. Ik nog steeds niet.
    Faolinn vindt TH-Chen verdacht om de complete chaos in zijn posts. Ik snap waar hij vandaan komt, maar ik denk persoonlijk dat dit is omdat TH-Chen wel vaker zo reageert als hij aangevallen wordt, omdat hij dan niet weet wat hij moet doen. Ik denk dus dat dit inderdaad paniek is, oprechte paniek, geen “straks ontdekken ze dat ik een wolf ben”-paniek, want ik heb voor nu nog geen enkel ander teken gevonden dat TH-Chen verdacht maakt.
    En HA LIEVE, ik zit nog steeds in je huis.

    Mooi. Ik heb alles gelezen en nu al 7 kantjes in Word. Ik zal nog even mijn eigen analyse kort maken.

    Waarschijnlijk hebben we te maken met 3 wolven.
    Ik denk wel dat er een koppel in het spel zit.
    Ik denk dat er OF een heks OF een beschermengel in het spel zit. Als er een heks in het spel zit, wordt deze taak waarschijnlijk niet vervuld door Neko of Faolinn.

    Ik vind Neko tot nu toe de nuttigste en betrouwbaarste speler. Hij is uiterst zorgvuldig en denkt openlijk (!) meerdere stappen vooruit. Hij is aanwezig, terwijl het niet op zou vallen met deze waardeloze activiteit, als hij minder zou zeggen. Hoewel ik er hard van baal dat er door hem (en dus niet door TH-Chen) een gelijk spel is gekomen, vind ik hem het betrouwbaarst.

    De meest verdachte persoon nu vind ik Ura. Ura heeft verrassend weinig bijgedragen, voor een actieve speler die het wel heeft meegelezen. Als hij wel iets postte, was dat vaak ook niet al te nuttig.
    Ik vind T en Yukari ook erg verdacht, omdat ze lijken te stemmen als een uithaal naar Pshycho, wat echt heel zonde is van je stem. Ook lezen ze het wel en zeggen ze niets.
    Zo, dit was het voor nu. Fijn weekend.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Faolinn za feb 28, 2015 10:53 pm

    Dat is een gortdroge bijbel die je daar hebt geplaatst vanaf mijn bed, Olly. Gortdroge humor heb ik het dan over, ik heb slapgelegen om je opmerkingen maar dat heb je zelf al wel gehoord. Je hebt ook mijn opmerkingen al gehoord maar omdat we het netjes vinden dat iedereen ze hoort zet ik ze hier ook even neer:

    Ik vind deze post zeer zeer nuttig, maar zou graag erin zien wat voor nuttigs Psycho dan daadwerkelijk heeft gezegd. Als je dan samenvat, vat het dan volledig samen. Je vertoonde een zekere weerzin voor het alsnog erin zetten van de tekst... Dat zal ik niet vergeten.

    Je stipte in je post Lyari aan als 'zeker niet de heks', maar ik mis haar aanwezigheid naast mij in het rijtje 'niet de heks als er een heks in het spel zit' achterin je post.

    En de belangrijkste: Je hebt alles gelezen over TH-chen maar zegt dat je nog geen enkel ander teken hebt gevonden wat chen verdacht maakt. Kan je daarover uitwijden? Want ik zie er best wel wat, en ben niet de enige.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Olly za feb 28, 2015 11:07 pm

    @Faolinn

    Pshycho verklaarde zijn stem nader en gaf antwoord op de vraag van Manfred, dit vond ik een nuttige bijdrage.

    Ik ben Lyari stomweg vergeten na 6 pagina's, je hebt helemaal gelijk! Ik denk ook dat Lyari zeker niet de heks is, als er een heks is.

    Ik zie TH-Chen's collectie van posts als een soort onhandigheid door de (tijds)druk. De andere ronde waarin ik heb gezien dat hij aangevallen werd, leek hij dit ook zo op te lossen. Ik zie de coherentie in zijn posts dus niet als het doorschemeren van leugens, maar als onhandigheid onder de druk. Wat ik wil zeggen is dus dat ik dit gedrag zodanig vind passen, dat ik het niet per se vind wijzen op het feit dat hij een wolf is.
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Manfred zo maa 01, 2015 1:31 am

    Olly schreef:Manfred stelt de juiste vragen. Of hij ze niet op had kunnen zoeken door te googlen (in het geval van cupido) houdt me wel scherp, is dit een act of niet Manfred?
    Ik ben een belabberder acteur, echt. Ik heb wel dingen opgezocht en en ook (te) veel gevonden, maar niet met zekerheid of een goed/slecht liefdeskoppel mogelijk was. Ik heb weerwolven nog nooit eerder gespeeld, anders had ik wel tijdens de eerste speldag ergens een voorlopige stem gepost. Dat zal ik de tweede speldag wel gaan doen.

    Olly schreef:Nu het toch over de heks gaat. We zijn op pagina 6 inmiddels en ik heb nog niemand de suggestie zien doen dat Remilia helemaal niet het oorspronkelijke slachtoffer was. Het is natuurlijk ook mogelijk dat de heks het wolvenslachtoffer (mogelijk zichzelf!) gered heeft, en het doodselixer op Remilia heeft gebruikt. Hoe denken jullie hierover,hoe waarschijnlijk lijkt jullie dit?
    Whaaa! Kan dit ook al? [Zet handen in het haar] En ik dacht in mijn naïviteit dat we gewoon openlijk zouden weten wanneer er iemand wederopgestaan was.
    Als dit werkelijk gebeurt is , weten alleen de weerwolven met zekerheid wie de heks was, en dan zouden ze ook weten dat ze haar kracht al verbruikt heeft, toch? Dan zullen ze dezelfde persoon niet meteen opnieuw aanvallen, denk ik, omdat het in een dergelijk geval voor hun gunstiger is om een persoon in leven te laten waarvan ze de rol al kennen en die inmiddels geen bijzonderfe krachten meer over heeft.
    Al met al lijkt het mij even waarschijnlijk als onwaarschijnlijk, hoewel ik het mij relatief onwaarschijnlijk lijkt dat het chocoladebroodje het doodschocolaatje uit zou delen aan een willekeurig persoon, als een andere speler dan het chocoladebroodje zelf het slachtoffer van de tijgerbroodjes was.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Urameshiya zo maa 01, 2015 4:56 am

    Wat een bijbel, Olga!

    Olly schreef:Ura vindt Yukari de minst actieve persoon. Ik sta blijkbaar nog buiten schot.
    Jij had op de eerste dag nog iets van 'veel succes' gepost, maar Yukari had al sinds haar inschrijving (weken geleden) niets meer gezegd. Het 'het zou me niets verbazen als ze vergeten is dat ze meedoet'-argument zou op jou niet echt van toepassing geweest zijn. Dus wees gerust: eigenlijk was jij dus degene die juist niet buiten schot gehouden werd.

    Olly schreef:Hij merkt wel op dat Chen’s post verdacht is, net als Neko. Ik had bijvoorbeeld graag willen weten op wie Ura gestemd zou hebben.
    Op Chen, waarschijnlijk. Hij komt ook nu na de stemming trouwens niet erg overtuigend over. Ik moest zijn post meerdere keren lezen om te begrijpen wat zijn redenering nu was.

    Olly schreef:Een vuur tussen Ura en Neko brandt weer zoals in de Klassieke Tijden.
    Olly schreef: Ik vind Neko’s antwoord eigenlijk ook maar ondermaats.
    Olly schreef:Als [Ura] wel iets postte, was dat vaak ook niet al te nuttig.
    Het is niet erg belangrijk, maar ik zie hier een tegenstrijdigheid. Volgens mij valt het wel mee met dat klassieke vuur. Sorry.

    Olly schreef:Ura heeft verrassend weinig bijgedragen, voor een actieve speler die het wel heeft meegelezen. Als hij wel iets postte, was dat vaak ook niet al te nuttig.
    Misschien heb je gewoon te hoge verwachtingen. Ik meen me te herinneren dat ik er de vorige ronde dat ik meedeed om dezelfde reden uitgeknikkerd werd.

    Olly schreef:We zijn op pagina 6 inmiddels en ik heb nog niemand de suggestie zien doen dat Remilia helemaal niet het oorspronkelijke slachtoffer was.
    Urameshiya schreef:Pas later in het spel, als we weten dat er een heks in het spel zit en het aantal mogelijke kandidaten kleiner is, gaat het zin hebben om te kijken bij wie het zou passen om het eerste nacht geen wolvenslachtoffer te redden (of er een te redden en iemand anders te doden, natuurlijk)
    Heb ik misschien toch meer bijgedragen dan je dacht?

    Manfred schreef:Als dit werkelijk gebeurt is , weten alleen de weerwolven met zekerheid wie de heks was, en dan zouden ze ook weten dat ze haar kracht al verbruikt heeft, toch?
    Ze zouden weten dat de heks haar doodselixir gebruikt heeft, maar niet wie de heks is. Ze kunnen namelijk niet weten of de heks hun slachtoffer zelf was (en zichzelf gered heeft) of een derde persoon die hun slachtoffer gered heeft.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Pshycho Maniac zo maa 01, 2015 4:08 pm

    Wauw, wat een post.
    Olly schreef:

    Pshycho lag in het ziekenhuis. Beterschap. Verder past deze, niet veel bijdragende, post prima in zijn normale gedragspatroon, wat hij elk potje maar weer lijkt te vertonen, ongeacht zijn rol.
    Bedankt.

    En er een goede recap van wat er tot nu toe gebeurd is in dit potje.
    Ik had helemaal over het hoofd gezien dat de heks al de drankjes gebruikt kan hebben om iemand te redden EN te doden!
    Nou, niet over het hoofd gezien, ik heb er gewoon helemaal niet aan gedacht.

    Bedankt voor je analyse, Olly.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym zo maa 01, 2015 9:22 pm

    Hallo allemaal, hier ff een kort maar belangrijk bericht van de spelleider die weer aan zn huiswerk gaat.


    Er zijn geen nieuwe kruimeltjes bijgekomen in de bakkerij. Er is dus vannacht niemand opgegeten door de tijgerbroodjes.
    De nieuwe dag is aangebroken, jullie mogen stemmen voor een burgemeester, doe dat in het groen. Vandaag moeten jullie natuurlijk ook weer iemand executeren



    (sorry dat het zo kortaf is, maar huiswerk.)
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Pshycho Maniac zo maa 01, 2015 9:51 pm

    Nou, dat is mooi. Niemand dood.
    Dat is dus de Beschermengel, de Heks of de Tijgerbroodjes waren het niet eens wie er dood moest. Of ze hebben gewoon niet gestemd, dat kan ook nog.
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Manfred zo maa 01, 2015 10:49 pm

    Ik stem voorlopig op Manfred. Een neutrale stem, omdat ik nog steeds geen flauw idee heb wie ik voor de vlammen moet werpen. Er is in dat opzicht nog niets "gerezen" bij mij.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Lyari ma maa 02, 2015 12:13 am

    Shame on me, shame on me

    Ik wil iedereen, en voornamelijk Reym, mijn welgemeende excuses aanbieden. Ik vind het uber dom van mezelf dat ik niet heb gestemd.

    Het gaat niet helemaal lekker met de gezondheid van mijn broer en hij heeft morgen(inmiddels vandaag) een operatie. We hebben, daardoor, nogal last minute besloten om dit weekend een roompot huisje te huren. (Om even met elkaar te zijn). Ik heb wel degelijk aan dit spel gedacht en heb Reym gepmd om te vragen of ik haar nummer mocht zodat ik mijn stem door kon sms'en. Ik kreeg haar toestemming en haar nummer.
    Reym schreef:Lyari zou mij smsen maar ik heb niks ontvangen. (maar dat zou evt ook door het telefoonnetwerk kunnen komen, soms komen smsen later binnen dan verwacht.)

    Zoals ook deze quote laat zien...

    Jammergenoeg moet ik melden dat ik eendommekoe ben en het gewoon helemaal vergeten ben vrijdag. Ik dacht er pas gister middag weer aan (toen heb ik ook meteen mijn excuses aan Reym geappt! Ik vind het echt heel erg!)

    ---
    Ik ben niet helemaal helder maar er zijn me wel een paar dingetjes opgevallen. Om mijn input in dit spel nog iets van waarde mee te geven zal ik die dan ook maar even onder woorden brengen.

    Olly schreef:Nu het toch over de heks gaat. We zijn op pagina 6 inmiddels en ik heb nog niemand de suggestie zien doen dat Remilia helemaal niet het oorspronkelijke slachtoffer was. Het is natuurlijk ook mogelijk dat de heks het wolvenslachtoffer (mogelijk zichzelf!) gered heeft, en het doodselixer op Remilia heeft gebruikt. Hoe denken jullie hierover,hoe waarschijnlijk lijkt jullie dit?

    Interessante denkwijze, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Waarom? Nou, het kan natuurlijk zijn dat de heks het slachtoffer van de wolven heeft gered. (bijvoorbeeld zichzelf) Maar waarom zou de heks dan meteen haar doodelixer ook gebruiken? Op de eerste nacht heb je helemaal geen aanknopingspunten! Het zou een complete gok voor de heks zijn geweest, en eentje die verkeerd is uitgepakt aangezien Remillia onze cupido was.

    Nu ik dit typ... er is een scenario waar dit wel een redelijke uitleg zou zijn...
    Als het slachtoffer van de wolven een vijand is van Remillia, en Remillia deze persoon altijd dood wil. Dan kan de heks aangenomen hebben dat Remillia één van de wolven was. Dat zou nog steeds een gok zijn, maar met een onderbouwing en een redelijke kans van succes.

    ~Al is er volgens mij  geen vijandschap tussen één van onze spelers en Remillia dus gaat dit scenario niet op~

    Olga heeft me wel aan het denken gezet. Misschien kijken we met een tunnelvisie naar de eerste nacht. Zijn we daadwerkelijk alle optie's
    nagegaan? Of heeft iedereen, net als ik, klakkeloos aangenomen dat Remillia het eerste wolf slachtoffer was.
    Wat nu als de wolven de eerste nacht inactief waren? In een ander potje zou ik die optie niet eens overwegen. Maar als je naar de laatste stemming kijkt (5/11 auwtch~) is het niet eens zo ondenkbaar dat de wolven de eerste nacht helemaal niemand hebben opgepeuzeld. En dan kan het slachtoffer inderdaad van het doodselixer drankje van de heks komen. Al lijkt me dat ook onwaarschijnlijk omdat het dan nog steeds een random gok voor de heks zou zijn.

    Wat zijn we hier mee opgeschoten... Waarschijnlijk niks. Komt erop neer dat ik denk dat de heks in de eerste nacht niet haar doodelxicer heeft gebruikt. Maar aangezien dat best wel logisch is schieten we daar niets mee op.

    Ik voel me ook nog even genoodzaakt om te zeggen dat ik blij ben met het overzicht van Olga, maar aan de andere kant ik er ook een beetje bang voor ben. Ik heb de tactiek van het 'ik schrijf een post terwijl ik alles bijlees' zelf gebruikt toen ik een wolf was een paar rondes geleden, en ik weet hoe makkelijk en ongezien je mensen kan manipuleren met zulke flashback berichten. Ik zou iedereen willen aanraden om ook zeker alles zelf nog keertje terug te lezen en te bedenken dat onze lieve eerlijke Olly ook een wolfje kan zijn.

    Nu ik dat gezegd heb wil ik wel even duidelijk maken dat het geen aanval is, Olly. Ik ben echt blij dat je zo veel bij hebt gebracht in het spel. Maar aan de reactie's te lezen lijkt het alsof iedereen er gewoon meteen in geloofde, en dat vind ik een wat minder fijn idee.

    ---

    Jeej niemand dood!
    Opties naar mijn mening

    1. Slachtoffer van wolven is gered door heks
    1. a Heks was slachtoffer
    1. b Iemand anders was slachtoffer, heks heeft vertrouweling
    2. Slachtoffer van wolven is gered door beschermengel
    3. Wolven zijn inactief geweest en hebben niemand vermoord

    Iemand nog meer opties?
    ---
    Manfred schreef:Ik stem voorlopig op Manfred. Een neutrale stem, omdat ik nog steeds geen flauw idee heb wie ik voor de vlammen moet werpen. Er is in dat opzicht nog niets "gerezen" bij mij.

    en ik snap dat je geen stemming meer wilt missen manfred, maar dit is wel heel extreem. :]. Mensen die opzichzelf stemmen doen dat alleen omdat ze bang zijn voor de confrontatie met andere spelers, naar mijn mening. Maar je hoeft niet bang te zijn voor iemand van ons, je kan gewoon zeggen wat je verdacht vind. Als iedereen dat doet krijgen we een leuk potje en een grotere kans om te winnen! Want hoe meer we praten, hoe makkelijker we de wolven kunnen ontmaskeren.


    Laatst aangepast door Lyari op di maa 03, 2015 12:10 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Eevn een paar stoende spellingsfouten en namen aangepast. (Olga naar Olly))
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Urameshiya ma maa 02, 2015 4:44 am

    Manfred, er gaat geen plotseling eureka-moment komen waarop je opeens beseft wie de wolven zijn. Bijna altijd zul je uiteindelijk stemmen op een van de personen van wie je het het meest waarschijnlijk vindt dat die een wolf zijn. Als je van jezelf weet dat je een burger bent, zou je voor jezelf onderaan die lijst moeten staan. Op jezelf stemmen is dan dus het slechtste wat je kunt doen, tenzij je de wolven graag een handje wilt helpen. Als je op een willekeurig iemand stemt is er tenminste nog een kans dat het wat oplevert, als je op jezelf stemt zit je er altijd naast.

    Tenzij je natuurlijk zelf weet dat je een wolf bent.

    Lyari schreef:Interessante denkwijze, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Waarom? Nou, het kan natuurlijk zijn dat de heks het slachtoffer van de wolven heeft gered. (bijvoorbeeld zichzelf) Maar waarom zou de heks dan meteen haar doodelixer ook gebruiken? Op de eerste nacht heb je helemaal geen aanknopingspunten!
    Ik zou het zelf nooit doen, maar we hebben eerder een heks gehad die op de eerste nacht blind gokte met haar doodselixir. Het is absoluut niet ondenkbaar, ook al is het niet de meest voor de hand liggende optie,

    Gesponsorde inhoud


    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 8 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:42 pm