Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Urameshiya
Nekotaku
Lyari
Pshycho Maniac
Remilia~
Olly
Yukari
Manfred
TH-chen
Deviljho
Reym
15 plaatsers

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Deviljho vr feb 27, 2015 3:13 am

    ^ Niet heel verassend, dat is vaak het geval in de eerste dag bij weerwolven hier.

    Wat daarom ook een vaak gebruikte strategie is is om in de eerste dag inactieve mensen op te hangen, omdat je uit stille mensen nooit informatie kan halen, al zijn ze wolf of niet.

    Ik wil eigenlijk nog wel de anderen horen die nog niet gesproken hebben, er zijn (geloof ik) 4 mensen die sinds het begin van dag 1 niks hebben gezegd.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku vr feb 27, 2015 10:13 am

    Weet iemand toevallig welke spelers als heks de eerste nacht consistent hun levenselixir wel of juist niet gebruiken? Op die manier kunnen we inschatten wie meer kans heeft heks te zijn of niet. Dat dunt de hoofdkandidaten voor de galg al weer wat uit.
    Als mensen dit voor zichzelf kunnen vertellen en er een link naar betreffende rondes bij kunnen geven is dat natuurlijk des te beter.

    In ronde 13 was ik heks ("surgeon") en heb ik toen het levenselixir de eerste nacht bijgehouden. Maar dat was omdat er geen dode was om te reviven wegens een bepaalde spelmechaniek. Zelf zou ik eerder geneigd zijn om doorgaans het elixir niet de eerste nacht te gebruiken, sterke speler of niet. Maar dat hanteer ik niet als harde regel, het hangt van de aanwezige rollen, spelersaantal en gebruikte regels af.
    Ronde 20 heb ik geleid. Faolinn was toen de heks een heeft het levenselixir toen de eerste nacht niet gebruikt. Waarschijnlijk een goed besluit, want hij heeft zichzelf er toen in nacht 2 mee kunnen redden.
    Ronde 24 was de volgende die ik leide. Daar zat geen heks in, maar wel een rol die er op geleek. Shiro had die, dus dat is niet relevant voor deze ronde.

    Dus tot nu toe is het enige wat ik kan concluderen zonder een enorme hoeveelheid threads te doorploegen (want er is niet altijd een overzicht van welke rol wie had en wat er elke nacht gebeurd is) dat de huidige situatie niet in tegenspraak is met Faolinn z'n stijl als heks. Veel zegt dat echter niet.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Urameshiya vr feb 27, 2015 10:30 am

    Goed, ik kom ook even iets zeggen. Ik geloof namelijk dat ik een van die mensen ben die sinds het begin van het spel nog niets gezegd heeft.

    Ik vind het een beetje opvallend dat Neko zo graag dit punt over de heks wil maken - op de vorige pagina begon hij erover en nu komt hij er weer op terug - ondanks dat het (zoals hij zelf al zegt) op dit moment niet echt veel zegt. Pas later in het spel, als we weten dat er een heks in het spel zit en het aantal mogelijke kandidaten kleiner is, gaat het zin hebben om te kijken bij wie het zou passen om het eerste nacht geen wolvenslachtoffer te redden (of er een te redden en iemand anders te doden, natuurlijk).

    Voor nu is het enige dat Neko's post ons lijkt te vertellen: "Misschien ben ik de heks wel. Misschien is Faolinn de heks wel. Je kunt ons dus maar beter niet ophangen."
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku vr feb 27, 2015 10:51 am

    En mij valt het op dat je meteen het enige initiatief om iets meer dan puur random iemand eruit te knikkeren en toch IETS van ideeën te bieden meteen gebruikt om verdenking mijn richting uit te sturen. Bovendien heb ik duidelijk gemaakt dat de enige keer dat ik heks was (bij mijn herinnering, misschien vergeet ik een ronde) het niet nodig was m'n elixir de eerste nacht te gebruiken. Dus daar valt hoegenaamd niets uit af te leiden over m'n stijl in die rol. En zoals ik zelf aangeef, er zouden best situaties kunnen zijn waarin ik het elixir wél gebruik de eerste nacht.
    Faolinn was een voorbeeld omdat ik over hem data heb uit een vorige ronde die ik heb geleid, in de hoop dat anderen met wat info uit vorige potjes zouden komen.

    Zou het niet beter zijn om zelf proberen iets te verzinnen dat toch enigzins ons kan leiden naar een bewuste keuze voor de galg in plaats van wat neerkomt op een dobbelsteen gooien of het klassieke "elimineer wie het minst zegt" dan gelijk een bandwagon in mijn richting proberen te bewerkstelligen?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Urameshiya vr feb 27, 2015 2:39 pm

    Ik probeer geen bandwagon te bewerkstelligen - alsof die er van een post als deze zou komen, zeg - ik probeer alleen wat discussie aan te wakkeren!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku vr feb 27, 2015 3:31 pm

    Helaas komen bandwagons er vaak juist wel heel snel na de kleinste aanleiding, en zijn de meest mondige spelers op de eerste dag extra kwetsbaar. Volgens mij ben je je daar ook van bewust, Ura. Maar sowieso wordt het inderdaad dringend tijd voor discussie. Wat dan ook, want de deadline is nog maar 5 en een half uur verwijderd. En met niets concreets zal het alsnog wel weer "kies de minst actieve" worden. Wat basically loterij is.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Urameshiya vr feb 27, 2015 4:34 pm

    Nou ja, de minst actieve persoon is volgens mij Yukari, maar die is zó weinig actief dat ik me toch haast af zou vragen of ze misschien niet gewoon vergeten is dat ze meedoet. Ik weet dat het heel slecht is om inactiviteit te belonen, maar ik zou toch denken dat ze als ze een wolf zou zijn inmiddels zich wel herinnerd zou hebben dat dit topic bestond.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Faolinn vr feb 27, 2015 5:11 pm

    Yeah een clash of the titans was wel te verwachten, A brengt eindelijk iets in en B grijpt het aan om het te bekritiseren. Ura stuurt wat veel en Neko voelt zich daardoor teveel aangevallen.

    Inactieven bestemmen lijkt mij in dit geval wel een geschikt plan. Erg veel nuttigs stem je er toch niet uit. Ik heb echter wel nog een stuk informatie in te brengen:

    Ura merkt terecht op dat een complete inactieveling zoals Yukari -en wat dachten jullie van T?- het net zo goed vergeten zou kunnen zijn. Maar wat als een inactieveling wel degelijk meeleest? Van één persoon weet ik dat zij aan dit profiel inactief voldoet: Olly. Goed, ik weet dat ze het druk heeft. Maar in ieder geval weet ik dat zij inactief is maar wel meeleest.

    Persoonlijk hoop ik echter dat dit haar een beetje wakker schud zodat ze wat actiever meedoet. Een actieve Olga kan zeer waardevol blijken, anderzijds kan ze net zo goed een geduchte tegenstander voor ons worden.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Reym vr feb 27, 2015 6:42 pm

    ----belangrijk bericht van hoofdinspecteur Reym----
    Omdat ik vanavond afwezig ben, kan ik niet om 21:00 de stemresultaten online zetten. Jullie mogen om 21:00 zelf omroepen welke persoon de meeste executiestemmen heeft gekregen.

    De persoon met de meeste executiestemmen mag dan zelf zijn/haar rol bekendmaken. Als er binnen een dag geen bericht is gekomen van de geëxecuteerde persoon, zal ik zijn/haar rol bekendmaken.

    (In het geval van onduidelijkheden over wie er nou geëxecuteerd moet worden, zal ik morgenochtend een beslissing nemen, maar ik ga er vanuit dat alles goed verloopt. In de regels staat dat in geval van gelijke stemming, er niemand wordt geëxecuteerd.)
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Yukari vr feb 27, 2015 7:44 pm

    Urameshiya schreef:Nou ja, de minst actieve persoon is volgens mij Yukari, maar die is zó weinig actief dat ik me toch haast af zou vragen of ze misschien niet gewoon vergeten is dat ze meedoet.
    I-ik ben het niet vergeten, hoor! Ik lees gewoon mee, voortaan zal ik wat actiever zijn.
    That said heb ik geen idee op wie ik zou moeten stemmen en dus weinig in te brengen in de conversatie, de eerste dag is dat altijd lastig..
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van T vr feb 27, 2015 7:45 pm

    Gah, ik ben erg laat met reageren. Ik zit nu bij Lisa's oppasadres en was wolven een beetje vergeten.
    Gelukkig maar dat Remi haar taak al volbracht had, maar het blijft jammer een burgerrol te verliezen.

    Er is nog geen lead, as usual. Dus mijn stem zal min-of-meer random moeten zijn. ;^;


    Laatst aangepast door T op vr feb 27, 2015 7:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van T vr feb 27, 2015 7:46 pm

    (En ja, het is wel lekker verdacht dat ik nu precies tegelijk met Lisa post. Maar tsja, ik zit nu naast haar en wantrouw haar nog even veel als altijd...)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku vr feb 27, 2015 8:34 pm

    T schreef:Gah, ik ben erg laat met reageren. Ik zit nu bij Lisa's oppasadres en was wolven een beetje vergeten.
    Gelukkig maar dat Remi haar taak al volbracht had, maar het blijft jammer een burgerrol te verliezen.

    Er is nog geen lead, as usual. Dus mijn stem zal min-of-meer random moeten zijn. ;^;
    "Gelukkig maar dat Remi haar taak al volbracht had?"
    Daar klinkt nogal veel zekerheid in door. Wie zegt dat ze wel degelijk een actie heeft ondernomen? Toegeven, het is erg onwaarschijnlijk dat een cupido helemaal niets doet (ik heb het volgens mij nog niet meegemaakt) maar je weet maar nooit. En waarom is het "gelukkig"? Dat is enkel als er twee tijgerbroodjes zijn gekoppeld. De twee andere scenario's kunnen sterk in het nadeel van de burgers uitdraaien.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Nekotaku vr feb 27, 2015 8:52 pm

    Gaat iemand hier eigenlijk nog stemmen? Want de deadline is om 21:00. Hopelijk is niet iedereen dat vergeten?
    Als ik effe teruglees is de enige die volgens mij nog niets heeft gezegd Olly. Maar om een speler als haar daar nu voor uit te keilen vind ik eigenlijk maar niks.
    Zelf neig ik naar Ura omwille van z'n reactie op mijn post, maar ook daar wringt het wat. Het gebeurt zo vaak dat mensen die op elkaar reageren elkaar ook beginnen te viseren, en ondertussen wrijven de wolven zich in de handen dat het zo makkelijk gaat. Bovendien is het nu midden in de nacht bij hem en ligt hij te slapen. Als ik dan op hem stem en een aantal gaan bandwagonnen, en dan zou blijken dat hij onschuldig was, dan wordt IK er achteraf van beschuldigd een makkelijk doelwit te hebben uitgekozen omdat hij hier nu niet is om zich te verdedigen.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Pshycho Maniac vr feb 27, 2015 8:53 pm

    Ugh, ik moet effe het huis weg en ben dan niet terug voor de deadline van 21.00.
    Dus ik stem alvast.
    Als het goed is heeft iedereen wel gepost deze week, dus ik kan het niet daarop baseren.
    Ik stem dan wel op T, omdat ie heeft gedubbelpost.

    Geen goede reden, maar ik heb niks anders.
    Mijn tweede keuze is Yukari zijn omdat ze heeft toegegeven mee te lezen, maar de hele week niets postte tot vandaag. Maar dat heeft Olly ook gedaan, daarom kies ik voor T.

    Gesponsorde inhoud


    (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro - Pagina 6 Empty Re: (WvW 25) - De bakkerij van Hakuro

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 3:16 pm