Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Shiro
Lyari
Faolinn
Nekotaku
Deviljho
Darkenrha
Princess Sylvysprit
Pshycho Maniac
TH-chen
The Judge
14 plaatsers

    (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Deviljho do aug 21, 2014 11:37 am

    Oh, derp, ik had de uitleg van de voodoo lady niet goed gelezen. Ik kende de rol al van Mafia, maar in die variant mocht je elk woord gebruiken. (Daar ging je ook gegarandeerd dood.)

    Wat toen ook zo was, was dat de voodoo lady samen met de wolven/mafia wint. Ofterwel, dat die als dat hier ook het geval is sterke spelers waarschijnlijk probeert te targetten. Nu ik de uitleg goed heb gelezen weet ik niet zeker of dat zo is though, dus ik heb het Sophie even gevraagd.

    Maar it's just a warning eh. We willen niet ineens Neko of Gemu ofzo kwijtraken door domme pech.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Shiro do aug 21, 2014 4:18 pm

    Als ze bij de burgers hoort lijkt het me logischer om mensen te targeten die ze verdacht vindt?

    Maar even over de voorbeelden die je geeft. Waarom je Neko noemt is heel begrijpelijk. Hij is tenslotte een sterke speler, en een waardevolle aanwinst voor de burgers- zolang hij aan onze kant staat.
    Maar waarom Gemu? De laatste keer dat ik hem heb zien meedoen aan weerwolven was voordat je op het forum zat, dus waarom denk je net aan hem als je denkt aan mensen die niet dood moeten?
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gemu do aug 21, 2014 4:42 pm

    Ik denk dat hij het vooral gewoon als voorbeeld bedoelt. Ik heb zelf eventjes zitten lurken tot er meer mensen op kwamen dagen en zo heb ik ook verder weinig idee wie er uit te stemmen. Normaal word er vaak aan de hand van de dode altijd bedacht wie het gedaan zou kunnen hebben en dat ontbreekt nu.
    Ik weet niet hoe het er de laatste paar potjes aan toe is gegaan, want ik heb inderdaad al een hele lange tijd niet meegedaan.
    The Judge
    The Judge
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 72
    Speciale vermogens : Applying the law

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van The Judge do aug 21, 2014 4:46 pm

    Deviljho schreef:Oh, derp, ik had de uitleg van de voodoo lady niet goed gelezen. Ik kende de rol al van Mafia, maar in die variant mocht je elk woord gebruiken. (Daar ging je ook gegarandeerd dood.)
    Wat toen ook zo was, was dat de voodoo lady samen met de wolven/mafia wint. Ofterwel, dat die als dat hier ook het geval is sterke spelers waarschijnlijk probeert te targetten. Nu ik de uitleg goed heb gelezen weet ik niet zeker of dat zo is though, dus ik heb het Sophie even gevraagd.

    Tenzij er bij een rol staat dat ze aan de kant van de wolven staan, horen ze bij de burgers. De enige uitzondering is de profeet die alleen in zijn eentje kan winnen. (En de medeplichtige hoort natuurlijk bij een kant afhankelijk van of hij getarget geweest is of niet).
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Faolinn do aug 21, 2014 11:31 pm

    Laat ik voor er vragen over komen ook maar even Olga's afwezigheid deze week verklaren: Ze heeft de introductieweek van de VU, deze eindigt op het moment met een spetterend eindfeest vol waardeloze en onoriginele muziek in de Melkweg, dus morgen neem ik aan dat ze alles doorleest en ons een welgeformuleerde en ongetwijfeld verhelderende post cadeau zal doen.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Remilia~ vr aug 22, 2014 12:23 am

    Ja hoi allemaal~
    Ik heb alles  even gelezen en zoals vaak alweer geen doden in de eerste nacht. Mij lijkt de kans groter dat dit het werk van een heks of beschermengel is geweest. De wolven hebben waarschijnlijk een sterke speler aangevallen deze nacht en een beschermengel of heks heeft die persoon weten te kunnen beschermen. Het lijkt me in ieder geval waarschijnlijker dan dat ze juist nét de slet aangevallen hebben of nét de medeplichtige gevonden hebben. Hoe dan ook wil ik uiteraard niet vast stellen dat de laatste twee opties niet hebben kunnen gebeuren.  

    In ieder geval schieten we hier verder niet zo heel veel mee op. Ik wil wel zeggen dat MOCHT deze eerste nacht inderdaad een sterke speler zijn omgebracht en gered geworden zijn door een heks of beschermengel, ik dan Olly zéér lichtjes in vertrouwen neem.  Of de bovenstaande gebeurtenis echt gebeurd is, daar zal ik zelf waarschijnlijk voorlopig nog niet achter komen.  Waarom  ik Olly dan lichtjes in vertrouwen zou nemen? Laat ik het kort houden en zeggen dat ik haar een aantal dingen heb horen zeggen op Yuyukamp wat mij nu een soort indicatie kan geven.

    Ik wil even zeggen dat ik het de aankomende week best wel erg druk heb. Ik zal morgen waarschijnlijk ook niet online kunnen komen en zal mijn stem waarschijnlijk per sms doen. Dus a.u.b. denk niet van mij als een inactieveling xoxo

    Spoiler:


    Laatst aangepast door Remilia~ op vr aug 22, 2014 3:00 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Nekotaku vr aug 22, 2014 1:49 am

    Je hebt Olly dingen horen zeggen op Yuyukamp die je een indicatie geven? Maar toen was deze ronde nog niet begonnen? Dat vind ik wel kras. Kom ofwel met iets concreets waar we wat mee kunnen, of hou het anders voor jezelf. Vaag gedoe zoals dit brengt ons geen stap verder en mij geeft het enkel de indruk dat je het idee wil wekken dat je iets weet of kan inbrengen en zo jezelf indekken tegen mogelijke stemmen op je.

    Wat je scherm betreft... Plug je muis even uit. Als het ophoudt, ligt het aan het scroll wheel.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Remilia~ vr aug 22, 2014 3:00 am

    Nekotaku schreef:Je hebt Olly dingen horen zeggen op Yuyukamp die je een indicatie geven? Maar toen was deze ronde nog niet begonnen? Dat vind ik wel kras. Kom ofwel met iets concreets waar we wat mee kunnen, of hou het anders voor jezelf. Vaag gedoe zoals dit brengt ons geen stap verder en mij geeft het enkel de indruk dat je het idee wil wekken dat je iets weet of kan inbrengen en zo jezelf indekken tegen mogelijke stemmen op je.

    Wat je scherm betreft... Plug je muis even uit. Als het ophoudt, ligt het aan het scroll wheel.

    Nee dat klopt, het ging ook niet over deze ronde. Het ging over weerwolven in het algemeen en Olly heeft toen een aantal dingen gezegd wat mij het idee geeft dat het voor nu íetsjess zou kunnen uitmaken. Ze had het er namelijk over dat ze het niet zo tof vind dat sterke  spelers er in de eerste nacht er vaak als eerst uit worden gegooid. Dat zou ze graag anders willen zien. Welnu, denk ik dan ook dat Olly, als wolf, de stemming van de afgelopen nacht best had kunnen beïnvloeden als haar medewolven een sterke speler als target hadden. Wat ik dus wil zeggen is: Ik denk dat de kans (iets) groter is dat er afgelopen nacht een sterke speler is vermoord maar is gered door heks/engel. Als dit dan zo is, denk ik dat in ieder geval Olly dan niet in die groep wolven zou behoren.

    Het is allemaal gissen en heel onwaarschijnlijk, dan weet ik zelf ook. Misschien hebben de wolven deze nacht wel gewoon de medeplichtige gepakt of wat dan ook. Maar ik probeer nu ook maar gewoon alles wat ik denk en weet op te schrijven. Nu komt dit allemaal waarschijnlijk niet zo van pas maar later misschien wel, weet ik het.

    Ik dacht overigens al dat het wat vaag was, maar het typen werd zo verhinderd door mijn scherm dat ik een beetje geïrriteerd raakte en het maar zo liet. Thanks voor de tip Neko, het gaat nu al wat beter.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Pshycho Maniac vr aug 22, 2014 12:18 pm

    Ik ben er de rest van de dag (waarschijnlijk) niet, dus hier is mijn stem alvast.

    Ik zou eerst random uit de mensen kiezen die niet gepost hadden, maar toen dacht ik van dat de weerwolven juist meestal actief zijn.

    Dus ik kies gewoon random uit alle spelers. (Ik heb nou eenmaal niemand die ik echt verdacht vind, dus doe ik het maar op deze manier.)

    Eeveesprit = 1
    Deviljho = 2
    Nekotaku = 3
    Faolinn = 4
    Olly = 5
    Lyari = 6
    Shiro = 7
    Remilia~ = 8
    Reym = 9
    Gemu = 10


    Ik gebruikte http://www.random.org/ om het nummer te genereren.
    Het nummer dat eruit kwam was 2.
    Ik stem dus op Deviljho. EDIT: Niet meer.

    Als ik vanavond op tijd thuis ben, en er zijn argumenten voor iemand dan verander ik mijn stem wel.


    Laatst aangepast door Pshycho Maniac op vr aug 22, 2014 11:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Kleur weggehaald van de stem die ik niet meer doe.)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Reym vr aug 22, 2014 1:15 pm



    mogen de random number goden ons goedgezind zijn en een dader aanwijzen.
    (ik ga er vanuit dat iedereen eerlijk is en niet zomaar een nummertje verzint)

    Edit: ik wacht even met stemmen, Gemu heeft gelijk 2 posts onder me.
    En screenshots nemen is ook geen oplossing om random dingen te bewijzen: volgens mij mag je volgens de regels geen screenshots nemen, maar wel copypasten, en screenshotjes kunnen ge-edit worden.


    Laatst aangepast door Reym op vr aug 22, 2014 2:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Shiro vr aug 22, 2014 1:28 pm

    Olga kan wel vinden dat het niet leuk is dat wolven snel sterke spelers doden, en het zou me niet verbazen als meer mensen het daarmee eens zijn, maar vindt ze het ook erg genoeg om een zwakkere speler aan te vallen, en zo mogelijk nadeliger uit te komen omdat juist de spelers die makkelijker over te halen zijn later weg zijn? Overblijven met de mensen die hun eigen mening vormen en die amper over te halen zijn lijkt me geen hele wenselijke situatie als wolf zijnde.
    Dat brengt me ook bij waarom ik het ongeloofwaardig vind: Hoe zou Olga een team moeten overhalen om sterke spelers te laten leven omdat het niet zo lief is om ze te vermoorden, terwijl dat bovenstaande nadelen met zich meebrengt?

    Eerlijk, als je het vervelend vindt dat sterke spelers zo vaak en snel dood zijn lijkt letten op wie er vorige ronde snel is doodgegaan me een betere optie.

    Reym schreef:(ik ga er vanuit dat iedereen eerlijk is en niet zomaar een nummertje verzint)
    Geloof je echt dat de wolven eerlijk gaan zijn als er iemand van hen stemmen krijgt, terwijl het zo makkelijk is om te doen alsof je een ander nummer hebt? Zelfs zonder dat de nummertjes op een van hen vallen zou het me verbazen als ze niets manipuleren.
    Ik denk dat we nog meer opschieten als we allemaal op inactieve mensen stemmen.
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gemu vr aug 22, 2014 2:07 pm

    Ik ben het in dit geval met Shiro eens. Je kunt random generators moeilijk bewijzen, en daarnaast stelt het inderdaad een makkelijk middel voor de wolven op. Daarnaast lijkt het me ook geen algemene afspraak om het met zn allen te doen, aangezien iedereen vrije stemkeuze heeft.

    Sowieso vind ikzelf willekeurig stemmen een beetje jammer. Ik snap dat het vaak zo is dat men geen enkele andere oplossing weet, maar yeah, ik vind het nogal lullig als een betrokken enthousiaste speler dan weg word gestemd ten koste van bijvoorbeeld een inactieveling inderdaad.

    (Al hoop ik er vanuit te kunnen gaan dat er geen inactievelingen zijn!)
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Faolinn vr aug 22, 2014 2:46 pm

    Gemu schreef:(Al hoop ik er vanuit te kunnen gaan dat er geen inactievelingen zijn!)
    Valse hoop, Gemu, valse hoop. Maar ja, dit is dus precies waarom ik het aloude 'stem op de inactievelingen' idee voorstelde. De kans dat je een wolf hebt is grofweg hetzelfde als in het wilde weg stemmen, en je speelt er in ieder geval een minder waardevol individu eruit.

    De wolven kunnen in beide gevallen overigens manipuleren. Bij RNG's kunnen ze idd iets doen als 'woah allemaal dezelfde persoon uit de RNG gekomen!' en bij het stemmen op de inactievelingen kunnen ze, zodra ze zien dat één van hen voorstaat, alles op alles zetten die persoon nog actief te laten worden. Dat laatste is echter heel wat moeilijker en daarom ben ook ik van plan om aan het eind van deze dag een inactief persoon te kiezen voor de galg.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Shiro vr aug 22, 2014 2:54 pm

    In welk geval kunnen de wolven niet manipuleren? Maar bij het random kiezen wordt het ze wel heel makkelijk gemaakt.

    En hoewel ik liever stem met argumenten dwingt op inactieve mensen stemmen de wolven tenminste om actief te zijn, dus dat zorgt voor minder tot geen irritante stille wolven. Als er geen verdenkingen zijn zal ik ook op inactief stemmen.
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gemu vr aug 22, 2014 3:28 pm

    In dat geval moeten we er wel rekening mee houden dat als er een inactieve burger word weggestemd, de wolven dus wel een streepje voor krijgen. Wolven doen eerder actief mee dan burgers.

    Gesponsorde inhoud


     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 4 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 3:41 am