Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Faolinn
Nekotaku
Pshycho Maniac
Reym
Deviljho
Toumyon
TH-chen
Shiro
Remilia~
13 plaatsers

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Pshycho Maniac di jun 17, 2014 4:09 pm

    Nekotaku schreef:Chen, rustig. Rustig! Het is maar een spel, het is niet echt! XD
    WAT!

    Als we ons zo gedragen, dan zullen de Zandman en zijn mannetjes ons allemaal in slaap strooien!
    Juist NU moeten we alert zijn!

    Een geweldig verhaal van Remilia, trouwens.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro di jun 17, 2014 4:19 pm

    Nekotaku schreef:5 van de 11 spelers zaten op Anime dit weekend. Misschien is het er door die drukte niet van gekomen een slachtoffer door te geven? Het is wel zo dat sommigen er enkel zaterdag waren, dan zouden ze het zondag ook moeten zijn vergeten en bovendien er geen enkele zandgozer die niet bij Anime was iemand hebben gekozen. Redelijk onwaarschijnlijk, maar niet ondenkbaar.
    Bedenk hierbij wel dat het verhaal maar liefst twee dagen te laat is gekomen. Het zou me niet verbazen als een deel van die tijd komt doordat Remilia de nachtelijke rollen wat meer tijd heeft gegeven in verband met animecon. Daarnaast moet je dan, zoals je zelf al zegt, een hoop wolven hebben die op animecon waren/het vergeten zijn. Het is in theorie mogelijk, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het ook daadwerkelijk gebeurd is.

    Nekotaku schreef:2) Meteen vragen of speciale rollen willen vertellen wat ze weten. Erg drastisch in de eerste week, maar we spelen wel met weinig dus ik denk dat we al sneller in de mindset moeten zitten die doorgaans gereserveerd is voor week 3 of zo.
    Het zou ons nu zeker iets verder brengen, maar is niet wat vroeg om de speciale rollen meteen bekend te maken? Het lijkt me dat die dan ook heel snel doodgaan, en we zouden er later nog veel aan kunnen hebben.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku di jun 17, 2014 4:25 pm

    Shiro schreef:Het zou ons nu zeker iets verder brengen, maar is niet wat vroeg om de speciale rollen meteen bekend te maken? Het lijkt me dat die dan ook heel snel doodgaan, en we zouden er later nog veel aan kunnen hebben.
    Dat is natuurlijk de eeuwige vraag... Zou je het spel kunnen ontwrichten door gelijk vanaf het begin met revelaties over rollen op de proppen te komen? Als dat zo was, zou weerwolven al lang helemaal gedeconstrueerd zijn. Het is echter zo dat we met een pak minder spelen dan gebruikelijk is op dit forum. Dit lijkt meer op het aantal spelers dat je typisch in een live ronde ziet. Ik denk dat we dus ons mentaal moeten verschuiven naar de spelstijl die we normaal gezien hanteren na twee weken, in plaats van al te lang te zitten afwachten.

    Mij lijkt het wel interessant om eens wat te gaan researchen in vorige rondes en kijken welke handelingen of vormen van discussie succesvol bleken in het ontmaskeren van een wolf in week 1, na een nacht zonder slachtoffers. M'n vrije tijd is deze week nogal aan de beperkte kant, dus voelt iemand zich geroepen?
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Faolinn di jun 17, 2014 5:10 pm

    Ik heb niet eens een smartphone, ik haat smartphones ._.

    Persoonlijk vind ik het toegeven van rollen zelf al iets wat zelden door de bocht kan. Ik vind het een troef die gebruikt dient te worden in het uiterste geval EN (en dit is heel belangrijk) heb je niets geleerd van het vorige potje Neko? Bluf is een uitermate reële factor. Voorlopig stel ik voor onszelf bij plan A te houden en uit oude potjes kennis te vergaren. Ik zou ook graag plan C voorstellen: Kostte wat het kost de conversatie in gang houden. Zorg dat iedereen een zegje doet.

    Dus mensen... wat vinden jullie van het weer?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly di jun 17, 2014 5:10 pm

    Van de vijf spelers op animecon waren er slechts 3 er het hele weekend. TH-Chen, Nekotaku en ik. De heks is de laatste in de nachtvolgorde, maar het kan ook zijn dat er gewacht moest worden op bijvoorbeeld een ziener of een beschermengel. Natuurlijk zijn er ook zandmannen, maar die zouden evt. zonder iemand kunnen beslissen. Hierom denk ik dat de animecon-gangers misschien eerder een speciale rol hebben dan de rest. Ik stel dan ook voor om deze week iig TH-Chen en Nekotaku met rust te laten. Ik heb namelijk geen nachtrol, dus dit geldt helaas niet voor mij :c
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van TH-chen di jun 17, 2014 5:19 pm

    Olly schreef:Van de vijf spelers op animecon waren er slechts 3 er het hele weekend. TH-Chen, Nekotaku en ik.

    Ik was er alleen de zaterdag samen met Shiro. Iedereen kan dat bevestigen. Dus helaas zet ik mezelf weer lekker neer als schiet schijf.

    Toch bedankt :D

    Faolinn schreef:
    Dus mensen... wat vinden jullie van het weer?

    na best wel bewolk eigenlijk. Maar verders hoop ik neit dat het gaat regenen ofzo. Ik ga nu naar huis
    (zometeen ff meer posten)


    Laatst aangepast door TH-chen op di jun 17, 2014 5:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly di jun 17, 2014 5:21 pm

    TH-chen schreef:
    Olly schreef:Van de vijf spelers op animecon waren er slechts 3 er het hele weekend. TH-Chen, Nekotaku en ik.

    Ik was er alleen de zaterdag samen met Shiro. Iedereen kan dat bevestigen. Dus helaas zet ik mezelf weer lekker neer als schiet schijf.

    Toch bedankt :D

    (zometeen ff meer posten)

    Oh sorry dan (ik zou zweren dat ik je vrijdag al gezien had >.<) , dan zullen we alleen Nekotaku voor deze week met rust laten. Hij is toch nooit de enige zandman als hij er een is, maar als hij een beschermende rol heeft is hij onvervangbaar, dus dat risico ben ik bereid te nemen.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Toumyon di jun 17, 2014 5:34 pm

    Geen doden, dat is mooi als we een wolf/elf/zandman te pakken zouden krijgen deze dag.
    Neko, om nu al speciale rollen te onthullen is inderdaad zoals Fao al had gezegd, wat te vroeg.
    Echter waardeer ik je activiteit wel op het spel, maar ik denk niet dat er echt wat te vinden valt voor een wolf/elf te kunnen vinden op dag 1 waarbij geen doden zijn, dat is zover ik weet gewoon random/luck.
    Olly schreef:Van de vijf spelers op animecon waren er slechts 3 er het hele weekend. TH-Chen, Nekotaku en ik.
     
    Olly schreef:Ik stel dan ook voor om deze week iig TH-Chen en Nekotaku met rust te laten. Ik heb namelijk geen nachtrol, dus dit geldt helaas niet voor mij :c
    Dat ze rekening zou gehouden hebben met animecon gangers wilt toch niet zeggen dat we dan juist de mensen moeten vertrouwen die er het hele weekend zijn geweest alleen omdat de mogelijkheid er is dat ze speciale rollen hebben, wie weet zijn ze juist elven/wolven die niet veel tijd hebben gehad om een slachtoffer door te geven, dus hier ben ik het niet mee eens.

    EDIT: De 2 post's vóór deze post nu pas gezien, één persoon aan te wijzen om niet te hangen klinkt een stuk aantrekkelijker dan 3, aangezien er makkelijk zich één elf/wolf of twee er tussen kunnen zitten.


    Laatst aangepast door Toumyon op di jun 17, 2014 5:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly di jun 17, 2014 5:40 pm

    Toumyon schreef:
     
    Olly schreef:Ik stel dan ook voor om deze week iig TH-Chen en Nekotaku met rust te laten. Ik heb namelijk geen nachtrol, dus dit geldt helaas niet voor mij :c
    Dat ze rekening zou gehouden hebben met animecon gangers wilt toch niet zeggen dat we dan juist de mensen moeten vertrouwen die er het hele weekend zijn geweest alleen omdat de mogelijkheid er is dat ze speciale rollen hebben, wie weet zijn ze juist elven/wolven die niet veel tijd hebben gehad om een slachtoffer door te geven, dus hier ben ik het niet mee eens.

    De kans dat Neko een heks/beschermengel/ziener is is groter dan dat Nekotaku de ENIGE zandman/elf is (want dat lijkt me niet eerlijk voor de spelbalans). Bovendien is een zandman nu nog vervangbaar door een elf, en als wij als burgers de heks/ziener/engel verliezen is dat wel een probleem. Ik zeg dus niet dat Neko automatisch goed is, maar dat er een verhoogde kans is, omdat het spel waarschijnlijk uitliep door animecon. Ik zeg wel dat als Neko slecht is, er ook andere slechte spelers zijn die we er eerst uit kunnen halen. Daarom ga ik deze week sowieso niet op Neko stemmen. TH-Chen is al thuis sinds zaterdagavond, dus mijn redenering over hem vervalt.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Faolinn di jun 17, 2014 7:36 pm

    ALS het spel uitliep door animecon dan is de kans dat dat door wolven gebeurde groter, gezien het feit dat er blijkbaar door de wolven gestemd moet worden wie ze eruit gaan knikkeren:
    Remilia~ schreef:De zandman kan niet worden gezien door de ziener en zijn stem telt in de skypechat 1,5x mee.
    . Als er dan al één wolf niet stemt loopt de nacht al uit. Persoonlijk vind ik het prima om Neko te ontzien, maar als we dan echt gaan speculeren over Animecon zie ik eerlijk gezecht in het bovenstaande een redenatie voor de stelling 'Er zit een wolf tussen de congangers'. En dat is een interessante stelling die ik hoop deze week uit te kunnen werken.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Deviljho di jun 17, 2014 7:39 pm

    Ooit op een dag, klik ik mijn tabblad niet weg terwijl ik aan het typen ben. Dammit. Dit is echt de derde keer dat ik dit typ ofzo.

    Maar goed, geen doden vannacht! Dat is wel handig, aangezien we met zo weinig spelers zijn. Helaas hebben we wel minder informatie over de wolven, maar dat heeft de rol die iemand gered heeft natuurlijk wel. Dat de wolven niemand vermoord hebben betwijfel ik overgins. Zeker aangezien het verhaal zo laat kwam.

    Although, waarom willen jullie Neko veilig stellen? Het kan net zo goed Remillia zijn die gewoon laat was. Ik vind het een te groot risico om hem zo veel vertrouwen te geven. Ik heb nooit zo'n lekker gevoel met Neko die alles bestuurd, aangezien hij als wolf erg goed is. Ik probeer niet te zeggen dat hij een wolf is, maar hem veilig stellen is gewoon gevaarlijk. Not to mention dat als hij een burger is toch wel snel vermoord word door de wolven.

    Goed, nu over het voorstel om alvast met rollen uit te komen. Ik vind het inderdaad ook een slecht plan. We hebben dan wel wat extra vertrouwspersonen, maar dan zijn we ook gelijk van hun krachten af. Stel dat de heks iemand vannacht gered had, en die kwam uit met zijn/haar rol. Dan hebben we ook dat erg belangrijke doodselixer niet meer. (Uiteraard omdat ze waarschijnlijk snel vermoord worden.) De beschermengel is meer gebaseerd op een beetje geluk en denkwerk, maar toch, het is beter om die voor de zekerheid in leven te houden. De kans om een wolf te vangen blijft nog steeds klein.

    En verder.... de heks en de beschermengel zijn nu handiger geworden voor een burgercheck. De ziener kan nu alleen zien wie wel zandelfjes zijn. Als de ziener een burger ziet is het natuurlijk nooit zeker of het een burger is. Alleen de heks en de beschermengel kunnen die zekerheid nu hebben. (Oh, en er is natuurlijk de fluisteraar. Maar dat is ook weer alleen maar om achter een wolf te komen, en niet voor de veiligheid van burgers.) Daarom vind ik dat we ze nog even in leven moeten houden.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van TH-chen di jun 17, 2014 7:52 pm

    Toumyon schreef:wie weet zijn ze juist elven/wolven die niet veel tijd hebben gehad om een slachtoffer door te geven, dus hier ben ik het niet mee eens.

    Edit:
    Faolinn schreef:maar als we dan echt gaan speculeren over Animecon zie ik eerlijk gezecht in het bovenstaande een redenatie voor de stelling 'Er zit een wolf tussen de congangers'.

    We kunnen met zijn alle lekker gaan afvragen wie er te laat was met zijn/haar rol uit te voeren maar je kan het niet neerleggen bij de wolven die te laat waren.
    Als je de beredenering van Olly in gedachte neemt is het inderdaad logischer dat een conganger een speciale nachtrol heeft geclaimd. Er zitten altijd een aantal wolven die ervoor zorgen dat het spel daaiende houden (Tenzij zwarte dood). Iedereen hier is een ervaren speler en bekend met de denkwijze van het spel.

    1 wolf hier kan al genoeg beslissingen maken voor de anderen op basis van de vorige speelrondes.

    Vergeet ook niet dat het verhaal (de startteken) pas vandaag 17 juni na 3 uur is gepost. Het kon al gwn zijn dat de melding al doorgegeven was op de maandag en onze almachtige spelleider geen tijd had.

    Toumyon schreef:Neko, om nu al speciale rollen te onthullen is inderdaad zoals Fao al had gezegd, wat te vroeg.
    Hier ben ik het ook mee eens. Laten we het nog zo houden graag. Laat de discussies maar lekker rollen.

    Als de enige redenen dat er geen doden vandaag zijn kan dus alleen zoals eerder is aangegeven door de Bescherm Engel of de Heks.
    De heks heeft geconstateerd dat de persoon belangrijk is voor het spel en heeft haar Elixer gebruikt. De engel heeft de juiste persoon beschermd. Er zijn maar een paar mensen die het beschermen waard zijn. En aangezien dat Neko de vorige keer instant dood ging. Geloof ik wel in de medeleiden van de wolven om hem 1 ronde vrolijk te laten huppelen.

    Met dit aantal spelers wil je geen speciale rol kwijt raken als inwoner van Hakuro.
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van homemadecupcake di jun 17, 2014 8:16 pm

    Olly schreef: Ik stel dan ook voor om deze week iig TH-Chen en Nekotaku met rust te laten. Ik heb namelijk geen nachtrol, dus dit geldt helaas niet voor mij :c

    Ik doe hier niet aan mee. De kans dat Neko een wolf/elf is, is evengroot als dat bij een ander, de rollen zijn immers random verdeeld. We weten niet waarom de post van Remilia zo laat kwam. Als de post gisteren ochtend zou zijn geplaatst, zou dat dan meteen betekenen dat Neko geen nachtelijke rol heeft? Nee, natuurlijk niet! We weten namelijk niet of (als hij een nachtelijke rol heeft) het via sms of weet ik veel wat aan Remilia heeft laten weten. Daarnaast kan de post ook laat zijn omdat Remilia geen tijd had. Ik vind het "hij was op Animecon " excuus nogal slap en ik ga hier niet in mee.

    Wat mij verder een beetje zorgen baart is: waarom stelt Neko, een ervaren speler, meteen voor om een enorme gevaarlijke stap als de rollen vrij te geven voor?! Dit is namelijk DE perfecte kans voor de elfjes om rollen te claimen die niet van hen zijn en komen meteen te weten wie ze weg moeten werken. Ik wil graag een duidelijkere verklaring van Neko om zo'n gevaarlijke stap te nemen. Je bent immers een ervaren speler en zou moeten weten wat zo'n stap te wegen zou kunnen brengen!
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Reym di jun 17, 2014 8:56 pm

    Ik wilde net iets posten, en ging toen ff kijken naar de hoeveelheid personen en hoeveelheden rollen, en toen ging ik even koffie drinken, maar Cupcake kwam opeens als een ninja en had al voor me gepost :3

    Ik vind het een beetje vreemd dat Nekotaku op dag 1 al vraagt of iemand misschien een speciale rol wil onthullen. Neko hoort bij de 'hardcore spelers'. Het zou me raar lijken als iemand op dag 1 al een rol zou onthullen, behalve als die persoon niks meer te verliezen heeft.
    Omdat Neko een super ervaren speler is, denk ik dat hij dit vraagt omdat hij de reactie van de wolven op zijn "rare vraag" wil zien.

    We zijn met z'n 11'en, dan heb je
    - powerloze burgers
    - heks, ziener, engel, jager, fluisteraar, vlooienkind
    - zandman & een x aantal zandelfen.
    We weten nu eigenlijk niks, behalve dat er in ieder geval een heks of een engel in het spel zit, en dat er ergens een zandman en een x aantal elfen rondhangen.

    Nekotaku wil misschien clues over rollen in het spel, óf hij wacht een reactie af van wolven die hem massaal in het hoekje dringen, omdat hij een 'rare move' heeft gemaakt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku di jun 17, 2014 10:15 pm

    homemadecupcake schreef:Wat mij verder een beetje zorgen baart is: waarom stelt Neko, een ervaren speler, meteen voor om een enorme gevaarlijke stap als de rollen vrij te geven voor?! Dit is namelijk DE perfecte kans voor de elfjes om rollen te claimen die niet van hen zijn en komen meteen te weten wie ze weg moeten werken. Ik wil graag een duidelijkere verklaring van Neko om zo'n gevaarlijke stap te nemen. Je bent immers een ervaren speler en zou moeten weten wat zo'n stap te wegen zou kunnen brengen!
    Ga een aantal rondes doorlezen waar ik in mee doe en je zal zien dat ik hier wel vaker mee kom aankakken. Maar uiteindelijk gebeurt het nooit. Ik weet eigenlijk niet waarom ik het keer op keer weer voorstel.
    Het was trouwens niet meer dan het opsommen van opties. Ik zou veel liever zien dat m'n suggestie om succesvolle acties in een eerste week zonder nachtelijk slachtoffer te analyseren uit vorige rondes wordt opgenomen door iemand. Mogelijk heb ik nog even tijd om dat te doen, maar dit is een drukke week voor me.

    Gesponsorde inhoud


    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 3 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 10:07 am