Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
UltimateAction
Faolinn
Aap
Princess Sylvysprit
Olly
Remilia~
Toumyon
Deviljho
Reym
UNOwen
Shiro
T
Nekotaku
17 plaatsers

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku zo apr 06, 2014 11:21 pm

    Het valt nog moeilijk ochtend te noemen wanneer de menigte zich verzamelt op het dorpsplein. De meesten hebben wat langer uitgeslapen. De nacht ervoor is er namelijk iets té stevig gevierd dat men een Belgische Nationalist heeft uitgewezen. Onder invloed van de burgemeester had Uno 5 Westmalles op in plaats van z’n meer gebruikelijke 2 of 3. Olly had een halve fles wijn op en was toen gelukkig beginnen indommelen voor ze meer dronk. Maar beiden zijn nog redelijk monter in vergelijking met Faolinn, die wel een nacht headbangen op een aambeeld achter de rug lijkt te hebben.
    “Faolinn, dude, gij ziet eruit zoals ik mij voel.” refereert Uno naar een film.
    “Ugh, niet te veel lawaai.” antwoordt Faolinn. “Dat is echt de laatste keer dat ik met die zuiplap van een ex-Belg op stap ga. Hij doet je altijd meer drinken dan je gepland had. Mijn hoofd… Heb ik op het einde echt nog twee glazen Captain Morgan opgemaakt vlak voor ik vertrok?”
    “Jullie hebben geluk dat je in die toestand geen ongure types tegen het lijf hebt gelopen.” brengt Toumyon in. “Gelukkig deze ochtend geen ziekenwagens. Misschien was Yukari de enige Belgische Nationalist?”
    “Is de burgemeester eigenlijk nog goed thuis geraakt?” vraagt T. “Volgens mij heb ik ‘m vanuit het café recht z’n wagen zien instappen.”
    Deviljho steekt een vinger over hun hoofden uit naar de auto die voor het stadhuis staat. Deze heeft ondertussen ook in de achterbumper een deuk in de vorm van een paaltje. Hij is dus thuis, maar de enige die zich nog niet heeft vertoond. Ongeveer 7 bier diep had hij de nacht tevoren aangekondigd een grootse toespraak te houden om 10 uur ‘s ochtends de dag erna en de hele situatie te bezweren.

    Om 11u30 komt burgemeester Ekotaku dan eindelijk z’n deur uitgewandeld, zichtbaar veel van z’n bravoure van de avond ervoor verloren. Het daglicht en rumoer vanop het dorsplein lijken ‘m geen goed te doen. Hij neemt plaats bovenaan de trappen voor de ingang van het stadhuis en begint met nogal ingehouden stem z’n speech. “Beste inwoners van Hakuro, we bevinden ons in een crisissituatie. Hakuro wordt geteisterd door een gewelddadige bende. We bezitten niet over een voldoende grote politiemacht om alle straten ‘s nachts in de gaten te houden. Dus het is aan jullie om extra waakzaam te zijn en alle verdachte activiteiten te rapporteren.”
    Het geroezemoes op het plein blijft echter aanhouden. Iedereen lijkt meer geïnteresseerd in de roddels van hun buren en kennissen dan wat er vooraan op de trappen wordt verkondigd. Bovendien was het gebrek aan een nieuw incident voor velen een reden om aan te nemen dat de boel al opgelost was.
    “Eh, dus als er nog Belgische Nationalisten hier zijn, graag ne keer uw hand omhoog.” probeert Ekotaku. Aan de situatie op het plein verandert niets. De burgemeester begint duidelijk z’n geduld te verliezen. Hij barst uit “GADE NA EENS ALLEMAAL UWEN TEUT HOUWE, JA?”

    Onmiddellijk wordt het stil op het plein en iedereen draait het hoofd richting burgemeester. In de plotse stilte valt er één geluid sterk op; een zoevend geluid, dat over de hoofden van de massa beweegt richting de trappen. Een pijl vliegt de richting van de burgemeester uit en plant zich recht in het midden van diens voorhoofd.
    “Oké, wie heeft dat afgeschoten?” eist Ekotaku te weten. Enkele mensen kijken richting Ranfox. “Hey, ik ben niet eens in Eirin cosplay” lacht Ranfox, “en ik ben maar op bezoek voor de arcade. Ik woon hier niet eens.”
    Een dun straaltje bloed loopt over Ekotaku’s gezicht. Met een onvaste hand grijpt hij naar de pijl. “Verdomme!” roept hij, “recht in het corpus callosum! Alsof ik le fromage wiener suggoii amfrrrppthttptptpth…” De burgemeester stuikt tegen de grond.
    XavC port Faolinn even aan met z’n elleboog. “Wat zei hij? Ik versta die Belgen niet altijd even goed.”
    “Dat laatste was volgens mij z’n centrum van Broca dat er de brui aan gaf.” antwoordt Faolinn.
    “Opzij iedereen, ik heb een labjas aan.” roept Uno en baant zich een weg naar voor. Hij springt de trappen op en gaat naast burgemeester Ekotaku zitten. Dan haalt hij een flesje bier uit de zak van z’n labjas en met z’n befaamde flessendopschiettechniek popt hij de kroonkurk er af naast Ekotaku’s oor. Geen beweging. Dan houdt Uno het geopende flesje even onder diens neus. De burgemeester blijft stil liggen. “Hij is dood.” proclameert Uno.
    Geschokt begint iedereen weer te praten; het hele dorpsplein staat in rep en roer. Remilia~ weet zich uit de menigte te werken en stapt ook de trappen op. “Iedereen, blijf rustig!” roept ze. “Als we nu toelaten dat er chaos wordt gecreëerd, zullen de Belgische Nationalisten daar zeker gebruik van maken. We zijn zonder bestuur gevallen, er moet een nieuwe burgemeester aangesteld worden!”
    Het leek een weinig aantrekkelijke positie na het schouwspel dat zich net had afgespeeld, maar in sommige bewoners welde er een plichtsbewustheid op.
    “Ze heeft gelijk!” roept Aap. “Onze eerste zorgen nu zijn een nieuwe burgemeester om de boel bijeen te houden, en een Belgische Nationalist ontmaskeren zodat we hun rangen kunnen uitdunnen. Laten we op het einde van de dag een stemming houden voor beide zaken. Zo moeten we tot dan tenminste niet vrezen voor onze nieuwe burgemeester.”




    De afgelopen nacht is er niemand in het ziekenhuis belandt. Er zijn geen spelers uitgeschakeld.
    Hiermee begint dag 2 van het spel. Jullie mogen beginnen discussiëren over wie er moet uitgewezen worden.
    De burgemeester heeft het loodje gelegd en er is een nieuwe nodig. Stemmen voor de burgemeester mag in het groen. Dit is niet verplicht.
    De stemming voor uitwijzing is wel verplicht. Beide stemmingen hebben hun deadline om 21:00 op vrijdag. De persoon met het meeste stemmen voor burgemeester krijgt dan onmiddellijk die rol, en zijn/haar stem telt ook meteen voor 1,5.
    Succes!
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Faolinn zo apr 06, 2014 11:31 pm

    Ai... Arme Neko, ik ga die gozer missen. (maar hoofdpijn van alcohol? Zulke katers heb ik niet gelukkig) Anycow ik denk dat we T wel kunnen aandragen als burgermeester?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly zo apr 06, 2014 11:35 pm

    Faolinn schreef:Ai... Arme Neko, ik ga die gozer missen. (maar hoofdpijn van alcohol? Zulke katers heb ik niet gelukkig) Anycow ik denk dat we T wel kunnen aandragen als burgermeester?

    Ik zou liever iemand anders zien dan T, wel iemand die de vorige dag duidelijk tegen Yukari was, ik bekijk morgen wie ik wil nomineren. Op die manier moeten de wolven toch iets meer een keuze maken, gaan ze voor T, die duidelijk meer wist over Yukari, of gaan ze voor de verstandige tactische burgemeester?
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit ma apr 07, 2014 12:24 am

    Olly schreef:
    Faolinn schreef:Ai... Arme Neko, ik ga die gozer missen. (maar hoofdpijn van alcohol? Zulke katers heb ik niet gelukkig) Anycow ik denk dat we T wel kunnen aandragen als burgermeester?

    Ik zou liever iemand anders zien dan T, wel iemand die de vorige dag duidelijk tegen Yukari was, ik bekijk morgen wie ik wil nomineren. Op die manier moeten de wolven toch iets meer een keuze maken, gaan ze voor T, die duidelijk meer wist over Yukari, of gaan ze voor de verstandige tactische burgemeester?
    Persoonlijk prefereer ik dat laatste, maar ik moet nog even alle posts extra doorlezen om mijn keuze te maken, een onzeker beslissing kan soms tot problemen leiden, zonde van Ekotaku, hij was een gezellige gast, ookal was hij er soms niet al te goed bij, ik vind dat we ter ere van hem NOG een coffeeshop moeten openen hier in Hakuro als dit allemaal voorbij is

    Maar hey, dit zegt nog iets; "niemand" is dood (sorry Ekotaku), dit betekent dat de Belgische nationalisten deze nacht gefaald hebben om een aanslag te plegen, dit betekent dus dat of de wijkagent, de wietber of de slet vannacht actief was
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly ma apr 07, 2014 12:59 am

    Dus tenzij iemand met een speciale rol dit op wil biechten hebben we geen leads. En anders waarschijnlijk ook niet, want het lijkt me logisch dat T door iedereen beschermd zou worden.

    Laten we even terug gaan naar vorige week, waar Shiro het slachtoffer was. Reym en Eevee opperde dat dit random was. Ik besloot dat Deviljho de grootste link had met Shiro. Dit is massaal in de doofpot gestopt door kwestie T. Natuurlijk is het fantastisch dat we zo een wolf hebben gepakt, maar dit stelt Deviljho nog niet vrij.

    Wat denken jullie hiervan?
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym ma apr 07, 2014 10:43 am

    Arme Ekotaku! Laten we hopen dat hij na de grote oversteek in een paradijs belandt van wietplantjes en bierfonteinen.


    ---

    Ik vertrouw T wel, eigenlijk. Hij heeft bewezen dat Yukari een wolf/Belg was. (Iemand opperde de vorige dag dat het best een complot zou kunnen zijn, en dat T dan ook een wolf was, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk, want zoals Olly gisteren zei: 'aantal betekent alles voor de wolven en het kan beslissend zijn voor de afloop van een spel'.)

    Er was me iets opgevallen de vorige dag. Deviljho en Xavc stemden niet voor Yukari, maar voor T. En Deviljho heeft ook wel een band met Shiro, dus misschien was die moord van de eerste nacht toch niet helemaal willekeurig.
    Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze onschuldige burgers zijn die T ervan verdachten dat T een onschuldige burger (Yukari) wilde executeren. (Maar Yukari bleek een Belg te zijn)

    En dat het in de doofpot was gestopt door T... hmm, misschien komt dat ook omdat Yukari het grootste aantal 'nieuwe skypecontacten' had (groter dan de andere mensen die meedoen aan het spel).
    (maar we kunnen niet 100% op de skypecontactentheorie vertrouwen, zoals eerder gezegd was, het kan best dat iemand andere mensen toegevoegd heeft dan weerbelgen-deelnemers.).

    Ik moet er nog even overnadenken.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly ma apr 07, 2014 10:55 am

    Reym schreef:
    En dat het in de doofpot was gestopt door T... hmm, misschien komt dat ook omdat Yukari het grootste aantal 'nieuwe skypecontacten' had (groter dan de andere mensen die meedoen aan het spel).
    (maar we kunnen niet 100% op de skypecontactentheorie vertrouwen, zoals eerder gezegd was, het kan best dat iemand andere mensen toegevoegd heeft dan weerbelgen-deelnemers.)

    Ik bedoel niet dat T actief de verdenkingen naar Deviljho in de doofpot had gestopt, hij had gewoon simpelweg iets beters waar we allemaal achteraan liepen. Dat trucje met skypecontacten werkt vast niet nog eens trouwens, en zeg eens eerlijk, wie hier, behalve ik, heeft Aap op skype?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Toumyon ma apr 07, 2014 6:42 pm

    Olly schreef:wie hier, behalve ik, heeft Aap op skype?
    Ik niet.

    Ik had Deviljho ook al eens gepoked over het gedoe, dat hij op T instemde en dat Shiro dood is.
    Echter kan ik begrijpen waarom, omdat T's posts heel vaag werden achteraf.

    Devil staat voor mij dus neutraal.
    En ik denk zelfs dat de Belgen zich bij de Yukari stemmers bevinden.
    Misschien als een van de laatste stemmers op Yukari?

    de laatste 5 stemmers op Yukari zijn.(van laatste naar eerder.)
    Eeveesprit.
    Aap.
    UltimateAction.
    Homemadecupcake
    UNOwen.

    Misschien een goed idee deze richting in te kijken?
    Ik wil namelijk wel Aap en Ulti wel weer eens horen.

    EDIT: Ik stel mij btw beschikbaar als nieuwe Burgemeester.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly ma apr 07, 2014 11:14 pm

    Toumyon schreef:
    Olly schreef:wie hier, behalve ik, heeft Aap op skype?
    Ik niet.

    Ik had Deviljho ook al eens gepoked over het gedoe, dat hij op T instemde en dat Shiro dood is.
    Echter kan ik begrijpen waarom, omdat T's posts heel vaag werden achteraf.

    Devil staat voor mij dus neutraal.
    En ik denk zelfs dat de Belgen zich bij de Yukari stemmers bevinden.
    Misschien als een van de laatste stemmers op Yukari?

    de laatste 5 stemmers op Yukari zijn.(van laatste naar eerder.)
    Eeveesprit.
    Aap.
    UltimateAction.
    Homemadecupcake
    UNOwen.

    Misschien een goed idee deze richting in te kijken?
    Ik wil namelijk wel Aap en Ulti wel weer eens horen.

    EDIT: Ik stel mij btw beschikbaar als nieuwe Burgemeester.

    Nou, ik denk ook dat de kans best groot is dat er wel weer een stille bandwagon wolf tussen zou zitten, dus dan is een burgemeester uit dit rijtje niet bijzonder handig, helemaal omdat het gros op (UNO en misschien wel Eevee) na haast niets heeft bijgedragen. Vanuit de andere Yukari-stemmers zijn (op mijzelf en T, om eerder uitgelegde redenen) na Faolinn en Reym de actiefste. Ik heb hun posts nog eens nagelezen. Reym zegt vrij vaak dingen die in overeenstemming komen met mijn dingen, maar dan net erna. Faolinn daarentegen was de eerste die zei wel mee te durven gaan met T, zonder dat hij de rest van de groep nog had kunnen peilen. Dit lef lijkt me veelbeloved, helemaal omdat een wolf op dag één dit risico waarschijnlijk niet zou nemen. Ik wil dan ook graag Faolinn nomineren voor burgemeester.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Toumyon di apr 08, 2014 12:08 pm

    Olly schreef:
    Nou, ik denk ook dat de kans best groot is dat er wel weer een stille bandwagon wolf tussen zou zitten, dus dan is een burgemeester uit dit rijtje niet bijzonder handig, helemaal omdat het gros op (UNO en misschien wel Eevee) na haast niets heeft bijgedragen.
    Hey wow, ik bedoelde niet uit die 5 een burgemeester te kiezen, ik bedoelde dat als ik mijn eigen argument achterna ga, dat deze 5 het verdachtste zijn door zo laat in te stemmen aangezien een belg nooit heel vroeg al zou opgeven aan een mede-belg.

    Olly schreef:Faolinn daarentegen was de eerste die zei wel mee te durven gaan met T, zonder dat hij de rest van de groep nog had kunnen peilen. Dit lef lijkt me veelbeloved, helemaal omdat een wolf op dag één dit risico waarschijnlijk niet zou nemen. Ik wil dan ook graag Faolinn nomineren voor burgemeester.

    Hmm, ja, als we het omgekeerd bekijken wie de vroege/vroegste waren met mee stemmen op Yukari, zal die wel misschien het "betrouwbaarste" zijn.
    Als ik het niet word, dan "vertrouw" ik de rol wel aan Faolinn.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym di apr 08, 2014 5:39 pm

    Ik vertrouw T wel, en Faollyn heeft veel goede punten gehad in zijn posts. Olly is een van de actiefste spelers, en ze heeft ook veel goede punten, dus haar zou ik ook wel vertrouwen als burgemeester.

    Ik zou wel voor een van hen als burgemeester stemmen, maar ik moet er nog even denken op wie ik zal stemmen.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly di apr 08, 2014 6:06 pm

    Reym schreef:Ik vertrouw T wel, en Faollyn heeft veel goede punten gehad in zijn posts. Olly is een van de actiefste spelers, en ze heeft ook veel goede punten, dus haar zou ik ook wel vertrouwen als burgemeester.

    Ik zou wel voor een van hen als burgemeester stemmen, maar ik moet er nog even denken op wie ik zal stemmen.

    Faollyn, ik weet dat we onafscheidelijk zijn, haha.
    Heb je ook al iemand die je verdenkt?
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho di apr 08, 2014 6:17 pm

    Hmm, om eerlijk te zijn vertrouw ik Olly en Fao ook wel. Olly wel iets meer, omdat zij meer had gepost, maar omdat zij zo bescheiden is om Fao een burgermeester te maken denk ik dat ik ook op Fao ga stemmen. Dat, of Toumyon, ik merk dat sinds hij weer actief is hij goed het spel probeert te winnen. Hij had mij onder andere gepoket op skype over de hele kwestie met T. De manier waarop hij sprak leek op dat van een burger.

    Ik vind dat T nog steeds erg vaag deed, maar nu Yukari een belg bleek te zijn vind ik dat we geen redenen meer hebben om hem niet te vertrouwen.

    Nu, voor de verdachten, ik heb er op het moment twee:
    Eeveesprit, voor zijn felle reacties op onder andere Uno.
    Ultimateaction: Hij lijkt nogal stil, en toch wat anders dan de vorige ronde.

    Al denk ik niet dat dit gelijk redenen zijn om hun aan te vallen, maar these are my 2 cents.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Faolinn di apr 08, 2014 6:52 pm

    Jongens ik voel me vereerd door jullie vertrouwen in mij. Ik ben vooral blij de redenering van Olga te lezen want daar was ik nog niet eens op gekomen, het (toevallig) direct invallen na T heeft me een vertrouwensboost gegeven.

    Laat ik daar per direct maar eens gebruik van gaan maken. Ik wil het even hebben over een speler die met kop en schouders boven het ernstig korte maaiveld uitsteekt: Deviljho.
    Op dag één bleek Shiro om het leven te zijn gekomen. Olga’s post merkte al scherp op dat Deviljho zich in een vreemde hoek wurmde door te zeggen dat hij zich niet voor kon stellen dat iemand ooit een ander op gronden van relatie om zeep zou helpen in dit spel maar enkel op grond van speelkracht, om vervolgens te vermelden dat hij Shiro een geduchte speelster vindt met dus veel speelkracht.
    Deviljho beaamde daarop zijn relatie tot Shiro en zei begrip te hebben voor de verdenking, om vervolgens (op sluwe wijze?) de aandacht van zich af te richten met het volgende:
    Deviljho schreef:Maar misschien zit er meer achter?

    Ik nam echter geen genoegen met het feit dat hij geen verdediging probeerde op te zetten en probeerde hem ietwat in paniek te brengen door doodleuk te melden dat hij de beste lead was en als dit zo doorging hij opgehangen zou worden. Zonder resultaat, ook hier ging hij niet op in.

    Dan, na tijdelijk overschaduwd te zijn geweest door een verhitte discussie tussen UNO en Remilia~ komt case-Deviljho weer in beeld: Yukari neemt het voor hem op door toch maar weer te benadrukken dat het heel waarschijnlijk is dat er in de eerste nacht willekeurig gestemd is. Kleine sidenote: Ze meldt ook dat het aantal gegokte belgen van Reym en Olly waarschijnlijk klopt, betekent dit – in het licht van de huidige stand van zaken – dat we ervan uit moeten gaan dat het niet klopt?

    En dan komt T met zijn EBK (Evidence Based Kernbom): Yukari is een belg! Deviljho’s reactie daarop is vrij generic. Ik kan begrijpen dat ze in kamp-belgië op dat moment allemaal heilig ervan overtuigd zijn dat T een ziener is en dus is zware verdachtmaking van T geen optie, het is op dat moment een beetje een verloren zaak. Deviljho besluit daarom, net als Olly en zelfs ik overigens, te gaan vissen naar T’s identiteit.

    En toen, toen de stemmen op Yukari binnen begonnen te stromen maar nog niet definitief haar einde betekenden, deed Deviljho iets raars. Hij zij niet te kunnen verzinnen waarom T het spel heeft gespeeld zoals hij het had gespeeld, terwijl T allang zijn (overigens indrukwekkende) denkpatroon aan ons had verteld. Kort opgesomd: voor T was het het beste wat er was, gesteund door zijn onderbuik gevoel. Hij had echter leverage nodig om zijn zin door te drukken bij de anderen en de argumenten die hij had en sich waren waarschijnlijk niet doorslaggevend geweest op dat moment van de eerste dag.
    Deviljho deed een halfslachtige poging om T’s beweegredenen onderuit te halen

    De bewijslast stapelde zich op, des te meer door de gelaten reacties van Yukari, alsof ze op heterdaad was betrapt. Deviljho, echter, weigert pertinent op haar te stemmen en stemt daarom maar op T, in wat waarschijnlijk een poging was de stemming in zijn richting te krijgen. Tevens hebben XavC en Yukari zich daaraan gewaagd. Iets wat zeker XavC in een kwaad daglicht stelt.
    Niet zo kwaad als het daglicht waar Deviljho in staat, echter.

    Voor mijn conclusie, zoals het een goed onderzoeker betaamt, zal ik nog een kort overzicht geven van deze meta-analyse over Deviljho:
    1. Hij kent Shiro (erg) goed
    2. Hij erkent Shiro als zijnde een geduchte tegenstander
    3. Hij weigerde in te gaan op de verdenkingen jegens hem en probeerde het vizier van zich af te richten op nog ononderzochte leads
    4. Yukari, een belg, benadrukte dat Shiro toch echt vast om het leven moest zijn gekomen door willekeur en neemt op die manier Deviljho in bescherming
    5. Deviljho heeft tot het einde gevochten tegen T’s toch vrij overtuigende relaas tegen Yukari, zelfs tot op T stemmen aan toe.

    Conclusie: Deviljho is op het moment, mits deze week een herhaling van stappen plaatsvind, echt de beste lead die we hebben.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym di apr 08, 2014 9:20 pm

    Olly schreef:
    Reym schreef:Ik vertrouw T wel, en Faollyn heeft veel goede punten gehad in zijn posts. Olly is een van de actiefste spelers, en ze heeft ook veel goede punten, dus haar zou ik ook wel vertrouwen als burgemeester.

    Ik zou wel voor een van hen als burgemeester stemmen, maar ik moet er nog even denken op wie ik zal stemmen.

    Faollyn, ik weet dat we onafscheidelijk zijn, haha.
    Heb je ook al iemand die je verdenkt?

    Deviljho en Xavc vind ik een beetje verdacht omdat zij op niet op Yukari stemden, maar op T (T had tot dan toe de beste 'informatie' in het spel, de skype-contacten). en Yukari bleek dus een Belg, dus toen vond ik Deviljho ook wel een beetje verdacht.

    Omdat Shiro doodging vond ik Deviljho ook een beetje verdacht, want Shiro is een goede bekende van Devil. Maar daarna dacht ik dat het een 'random kill' was van de Belgen, en liet ik het rusten. Maar toen het T VS Deviljho argument begon, vond ik Deviljho toch wel wat verdachter worden.

    Ik verdenk niet veel mensen, ik verdenk alleen Deviljho en XavC een beetje. Maar ik vind Deviljho wel het meest verdacht, er wijzen de meeste 'pijltjes' in zijn richting (Shiro, debat met T, op T stemmen, enzo).


    (Ik vind het wel een beetje raar dat Deviljho Eevee een beetje verdacht vindt omdat Eevee 'fel inging op UNO' terwijl dit maar in één postje was volgens mij, en het was volgens mij ook omdat Eevee probeerde om de 'battle' tussen UNO en Remilia een beetje in te dammen. Maar Devil zegt er wel bij dat het geen reden is om Eeveesprit dan heel erg te verdenken, dus dat is wel iets.)

    Gesponsorde inhoud


    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 9 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 4:02 am