Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
UltimateAction
Faolinn
Aap
Princess Sylvysprit
Olly
Remilia~
Toumyon
Deviljho
Reym
UNOwen
Shiro
T
Nekotaku
17 plaatsers

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly ma maa 31, 2014 6:10 pm

    Reym schreef:
    of misschien is een bekende van Shiro wel een Belg en denkt deze zichzelf minder verdacht te maken, omdat andere mensen denken dat die persoon zijn/haar BFF toch nooit zou vermoorden. (lijkt me onwaarschijnlijk though,  volgens mij is ze gewoon een willekeurig slachtoffer.)

    Een bekende van Shiro zou natuurlijk allereest Deviljho zijn. Deviljho heeft ook iets te zeggen over de zaak Shiro, maar reageert niet direct op Reym.

    Deviljho schreef:Ik denk eigenlijk niet dat dit een random target is, aangezien ze een van de betere spelers is in deze ronde. Maar ze is nog nooit eerder een target geweest voor de eerste ronde zover ik weet, wat ik eigenlijk wel vreemd vind. Trouwens, ik denk niet dat mensen keuzes maken in het spel op basis van persoonlijke redenen.

    Deviljho denkt niet dat spelers keuzes maken om persoonlijke redenen, maar als ze dat wel zouden doen, zou er zeker naar hem gewezen worden. Uit deze post maak ik op dat Deviljho verondersteld dat wolven niet kiezen op de persoonlijke relatie met een slachtoffer, maar op hoe goed dat slachtoffer is. Verder vindt Deviljho Shiro een van de betere spelers.
    Dus als Deviljho de waarheid spreekt over zijn geloof in kiezen op bekwaamheid in het spel, zou hij als Belg Shiro vermoorden. Wanneer Deviljho zou liegen (omdat hij een Belg zou zijn bijvoorbeeld) en dus wel op persoonlijkheid zou kiezen, zou hij als Belg Shiro vermoorden.

    Ik zeg nu niet dat we met zijn alle achter Deviljho aan moeten rennen, maar ik vond dit opvallend genoeg om te melden.

    En over goede en slechte spelers gesproken, in de Sakura-Trick-groepschat (Ura, Neko, UNO, T, Yukari, Tanuki en mij) meldde Neko dat het verhaal van weerwolven er stond, vanwege de vele spelers in deze chat. Er waren verschillende reacties op de dood van Shiro. De opvallendste was die van UNO, hij kon zich, in tegenstelling tot Deviljho, niet voorstellen dat Shiro als slachtoffer gekozen was. Want als hij een Belg "was" (sorry, ik vind dit grappig omdat UNO echt Vlaams is) had hij toch zeker voor Faolinn of mij gekozen. Natuurlijk voel ik me gevleid, maar nu ga ik ook met een schuin oogje naar UNO kijken. Ik vind het natuurlijk leuk dat FaOllyn wordt gezien als een soort killerkoppel met veel doden op de kerfstok, maar of UNO dat echt eerlijk vindt of het zomaar zegt weet ik nog niet, helemaal omdat het zomaar tussen onze Sakura-Trick cosplayplannen doorvloog.

    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Toumyon ma maa 31, 2014 8:24 pm

    Olly schreef:
    En over goede en slechte spelers gesproken, in de Sakura-Trick-groepschat (Ura, Neko, UNO, T, Yukari, Tanuki en mij) meldde Neko dat het verhaal van weerwolven er stond, vanwege de vele spelers in deze chat. Er waren verschillende reacties op de dood van Shiro. De opvallendste was die van UNO, hij kon zich, in tegenstelling tot Deviljho, niet voorstellen dat Shiro  als slachtoffer gekozen was. Want als hij een Belg "was" (sorry, ik vind dit grappig omdat UNO echt Vlaams is) had hij toch zeker voor Faolinn of mij gekozen. Natuurlijk voel ik me gevleid, maar nu ga ik ook met een schuin oogje naar UNO kijken. Ik vind het natuurlijk leuk dat FaOllyn wordt gezien als een soort killerkoppel met veel doden op de kerfstok, maar of UNO dat echt eerlijk vindt of het zomaar zegt weet ik nog niet, helemaal omdat het zomaar tussen onze Sakura-Trick cosplayplannen doorvloog.

    Ik ben benieuwd wat hier op na gaat volgen.
    We(ik) kunnen er tot nu toe weinig mee.

    En dat van Devil's eerste post in aanmerking van betere speler vind ik wat te vroeg om dat in overweging te gaan nemen.
    Misschien vinden meer/andere spelers wel dat ze een betere speler is?
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym ma maa 31, 2014 10:15 pm

    Olly schreef:
    Deviljho heeft ook iets te zeggen over de zaak Shiro, maar reageert niet direct op Reym.

    Ehm, het lijkt me dat dat komt omdat ik een zin heb aangepast in de tweede alinea. Er stond eerst iets van 'misschien vermoordt  iemand die Shiro goed kent haar wel', maar ik heb het aangepast omdat het dubbelzinnig was, en het ook zou kunnen bedoelen 'Iemand vermoordt Shiro omdat hij haar speelstijl kent en ze ervaren is, of zoiets'.

    (ik wilde niet dubbelposten, dus had ik het aangepast. Sorry als dit voor vaagheid zorgt, ik doe de volgende keer dan wel gewoon een dubbelpost.)


    Olly schreef:Dus als Deviljho de waarheid spreekt over zijn geloof in kiezen op bekwaamheid in het spel, zou hij als Belg Shiro vermoorden. Wanneer Deviljho zou liegen (omdat hij een Belg zou zijn bijvoorbeeld) en dus wel op persoonlijkheid zou kiezen, zou hij als Belg Shiro vermoorden.

    Misschien zou Deviljho "dubbeldenken" als hij een Belg was, dan zou hij Shiro juist niet vermoorden. Mensen kunnen dan denken: "Shiro is vermoord, dat is door haar beste vriend Deviljho gedaan omdat hij niet wil dat mensen hem verdenken."

    Maar ik zie geen verdachte dingen aan de posts zelf. (dat dubbeldenken is een soort paranoïde idee van mij.)

    Shiro is waarschijnlijk een willekeurig slachtoffer, of iemand wil dat Deviljho wordt aangewezen als dader, of Deviljho zou natuurlijk ook zelf Shiro vermoord kunnen hebben. Ik denk dat Shiro een willekeurig slachtoffer is van de Belgen, ik denk dat idee 2 en 3 te ver gezocht zijn.


    Ik vraag me af of de mensen die nog niet gepost hebben misschien andere dingen zijn opgevallen.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho ma maa 31, 2014 10:31 pm

    Toumyon schreef:
    En dat van Devil's eerste post in aanmerking van betere speler vind ik wat te vroeg om dat in overweging te gaan nemen.
    Misschien vinden meer/andere spelers wel dat ze een betere speler is?
    Well, er zitten wel veel nieuwe leden in dit spel. Daarom zou Shiro op het moment een van de beste keuzes zijn voor de belgen. Ik denk nog steeds niet dat deze keuze gewoon random was trouwens. Natuurlijk ben ik wel een van de verdachten, aangezien ik natuurlijk connecties heb met Shiro. Maar misschien zit er meer achter?
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Faolinn ma maa 31, 2014 11:18 pm

    Dubbele psychologie is schering en inslag bij het weerwolven Reym, het is iets waar we inderdaad allemaal rekening mee dienen te houden.

    De kant die dit opgaat - week één, alle hoofden al in één richting gedraaid: Deviljho - voorspelt al niet veel goeds voor de knakker. Op deze manier zal hij bij gebrek aan beter bewijs (kom op, het is week 1, veel zal er niet meer gebeuren) eruit worden gestemd worden.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly di apr 01, 2014 12:38 am

    @Jasper, om mezelf even te quoten
    Olly schreef:
    Ik zeg nu niet dat we met zijn alle achter Deviljho aan moeten rennen, maar ik vond dit opvallend genoeg om te melden.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van XavC di apr 01, 2014 1:33 am

    Reym schreef:
    of misschien is een bekende van Shiro wel een Belg en denkt deze zichzelf minder verdacht te maken, omdat andere mensen denken dat die persoon zijn/haar BFF toch nooit zou vermoorden. (lijkt me onwaarschijnlijk though,  volgens mij is ze gewoon een willekeurig slachtoffer.)
    Voor mijn gevoel ligt het meer voor de hand, dat bekenden elkaar sneller uitmoorden. Kan aan mij liggen, though.

    Olly schreef:@Jasper, om mezelf even te quoten
    Olly schreef:
    Ik zeg nu niet dat we met zijn alle achter Deviljho aan moeten rennen, maar ik vond dit opvallend genoeg om te melden.
    Uiteraard, MAAR... als we zo blijven hangen voor het restant van deze week.. is er dan een andere optie?

    Eerste dag is altijd een beetje een bandwagonfest.

    Aan een kant wil ik het scenario van een heks met een doodselixir, terwijl er juist een beschermengel is geweest, die een andere dode beschermd zou hebben, ook niet wegdenken. Hiermee wil ik niet zeggen, dat dit een realistisch scenario is, maar misschien moeten we het in ons achterhoofd houden.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen di apr 01, 2014 2:19 pm

    Olly schreef:Ik vind het natuurlijk leuk dat FaOllyn wordt gezien als een soort killerkoppel met veel doden op de kerfstok, maar of UNO dat echt eerlijk vindt of het zomaar zegt weet ik nog niet, helemaal omdat het zomaar tussen onze Sakura-Trick cosplayplannen doorvloog

    Ik heb geen reden om dat niet echt te vinden. Ik heb jullie in vorige potjes al bezig gezien, en met jou Olly heb ik al eens samengewerkt om iedereen uit te moorden als Wolf x Jager, waar we redelijk ver in kwamen (maar ik gaf op op het einde waarvoor nog eens excuses).

    Ik wil het ook over nog iets anders hebben.
    Op Yuyucon heb ik ervoor gezorgd dat Jan (WCP) als eerste gekilld werd door de wolven. En ik kwam ermee weg, omdat "too obvious, he'd never do that!". Maar dat was mijn hele plan vanaf het begin al.

    Voor hetzelfde geld doet Devil nu precies hetzelfde. Of niet, want hij is niet ik natuurlijk. Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat je het nooit echt kan weten. Daarom het volgende.

    Om heel eerlijk te zijn zou ik eerder iemand eruit stemmen die niet post, zoals Yukari, UltimateAction, Aap, homemadecupcake, Remilia~ en T (ik heb het over posts na de dood van Shiro)
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Remilia~ di apr 01, 2014 4:23 pm

    @Uno

    Pfft, dit is pas Dag 2 hoor. Je bent niet verplicht elke dag wat te zeggen, zolang je maar actief genoeg bent. Ik heb net een toetsweek achter de rug.  Dus om nu al te zeggen dat er iemand uit moet dat nog niks gezegd heeft..? Veel te overhaastig.  



    Deelnemers:
    Aap
    Deviljho
    eeveesprit
    Faolinn
    homemadecupcake
    Olly
    Remilia~
    Reym
    T
    Toumyon
    UltimateAction
    UNOwen
    XavC
    Yukari

    Aangezien de hoeveelheid deelnemers (15 + Shiro) denk ik dat er 3/4 wolven in het spel zitten.
    Het liefst ga ik uit van 4 wolven. En tja, err, het is verder gewoon gissen! Ik vind de eerste nacht mét doden gewoon net zo lastig als
    die van een eerste nacht zonder doden tbh. In ieder geval hoop ik snel nog van de andere spelers te horen.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen di apr 01, 2014 8:09 pm

    Niet zo aangevallen, Remilia.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit di apr 01, 2014 8:49 pm

    UNOwen schreef:Niet zo aangevallen, Remilia.
    Het probleem is alleen dat je haar juist aanvalt;
    UNOwen schreef:Om heel eerlijk te zijn zou ik eerder iemand eruit stemmen die niet post, zoals Yukari, UltimateAction, Aap, homemadecupcake, Remilia~ en T (ik heb het over posts na de dood van Shiro)
    En wat Remilia~ al zegt, het is pas dag 2, ik denk dat we beter nog even kunnen afwachten om te zien wie er echt weinig post in het daglicht, daarmee bedoel ik eigenlijk het laatste moment.
    Ik zeg niet dat het slecht is om ideeën te hebben though, iemand zou dit vroeg of laat erin moeten gooien, het is tenslotte de eerste week, en die is (persoonlijk) meestal het moeilijkst, dat is ook de redenen waarom ik de eerste week niet veel post, ik heb net zoals (hopelijk) de meeste mensen die je opgenoemd heb gewoon nog even geen belangrijke inbreng
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen di apr 01, 2014 9:48 pm

    Ik val helemaal niemand aan.
    Waarom begin je haar meteen te verdedigen, Eevee?
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Remilia~ di apr 01, 2014 9:55 pm

    @Unowen
    Aangevallen? Not even close, ik ben het gewoon niet met je eens.
    Niet zo gehaast, Uno.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen di apr 01, 2014 10:28 pm

    Remilia~ schreef:Pfft, dit is pas Dag 2 hoor. Je bent niet verplicht elke dag wat te zeggen, (...)

    Je mag zeggen wat je wilt, dit klinkt heel defensief.

    En dat voor slechts een aansporing om het wolven niet te laten liggen.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Remilia~ di apr 01, 2014 11:02 pm

    Nou, je noemt mijn naam er expliciet bij, dus reken er maar op dat ik dan reageer, ontzettend defensief inderdaad.
    Maar dan ben ik en voel ik mij niet meteen aangevallen, zoals jij dat denkt.

    Gesponsorde inhoud


    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 4 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 9:17 am