Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
UltimateAction
Faolinn
Aap
Princess Sylvysprit
Olly
Remilia~
Toumyon
Deviljho
Reym
UNOwen
Shiro
T
Nekotaku
17 plaatsers

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit di apr 08, 2014 9:59 pm

    Deviljho schreef:
    Nu, voor de verdachten, ik heb er op het moment twee:
    Eeveesprit, voor zijn felle reacties op onder andere Uno.

    Mijn felle reactie tegen "onder anderen" Uno?
    Ikzelf schreef:En wat Remilia~ al zegt, het is pas dag 2, ik denk dat we beter nog even kunnen afwachten om te zien wie er echt weinig post in het daglicht, daarmee bedoel ik eigenlijk het laatste moment.
    Ik zeg niet dat het slecht is om ideeën te hebben though, iemand zou dit vroeg of laat erin moeten gooien, het is tenslotte de eerste week, en die is (persoonlijk) meestal het moeilijkst, dat is ook de redenen waarom ik de eerste week niet veel post, ik heb net zoals (hopelijk) de meeste mensen die je opgenoemd heb gewoon nog even geen belangrijke inbreng
    Dit was letterlijk de enige reactie die ik op Uno gaf die lichtelijk fel kan opgevatten worden, ik snap niet waar je het over hebt
    Zoiezo, wie heb ik allemaal aangevallen naast Uno volgens jou?
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen di apr 08, 2014 10:44 pm

    Ik weet het niet, over Deviljho. Ik denk (en weet van mezelf) dat sommige mensen wel degelijk mensen om zeep helpen omwille van persoonlijke relaties. In hoeverre Deviljho dat zou doen weet ik zelf niet, maar Fao heeft een decent analyse opgesteld. (Denk ik. Want ik was te lui om alle posts ook zelf te checken.)

    Faolinn schreef:3. Hij weigerde in te gaan op de verdenkingen jegens hem en probeerde het vizier van zich af te richten op nog ononderzochte leads

    Dit is een punt waar ik op in ga. Het is iets wat iedere sane speler van WvW zou doen, want niemand wil graag sterven. Het is wellicht muggenzifterij, maar ik zou het argument ook nooit tegen mij willen zien gebruikt worden.

    Verder is het misschien net wel een teken van onschuld dat hij bleef T's claim bevechten. Als ik als belg... wolf een andere wolf in het nauw gedreven zou zien worden zou ik die gewoon lekker opofferen. (Ik moet vast stoppen met denken dat iedereen zoals ik redeneert.)

    De andere punten van Fao houden water naar mijn gevoel. Desalnietemin ga ik wachten op Devil's onvermijdelijke verdedigingspost; eerst mensen de kans geven om zich te verweren.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van XavC wo apr 09, 2014 7:08 pm

    Fao, het is nooit goed.
    Als ik bandwagon word ik verdacht, als ik T's claim dusdanig in twijfel trek (geen steekhoudend argument, die Skype-contacten. Te grote toevalsfactor.), dat ik op hem stem, is het niet goed. Are you for real? Ik bedoel, ik kan ook m'n mond houden.

    Maar goed. Fao's analyse over Deviljho vind ik heel veel steekhoudender en derhalve ook echt waardevol. T wil ik zichzelf nog zien bewijzen, alhoewel het vermoeden dat hij een wolf is meer en meer daalt. Een mogelijke strategie van een wolventeam zou inderdaad kunnen zijn één 'opperwolf' z'n gang te laten gaan, en in de eerste ophanging een 'mindere' wolf te laten slachtofferen, om het vertrouwen van de rest te winnen. Een zienerclaim is daar i-de-aal voor. Claim wolf te hebben gezien, laat 'm ophangen, wees niet verbaasd over het resultaat, en je hebt aanhangers.

    Ook hier geldt, dat het simpelweg grote bluf en puur toeval kan zijn. Je loopt natuurlijk het e-norme risico, dat de wolven je de daaropvolgende nacht meteen willen uitschakelen. Zonder ziener wordt het voor hen immers makkelijker.
    Hebben de beschermengel/heks hiermee rekening gehouden? Ik neig er zelfs naar te denken, dat T door beiden beschermd is. In zo'n geval is het drankje van de heks hoe dan ook nog in het spel, daar de wijkagent eerder dan de heks mag. Hoe logisch het mag lijken, elke informatie die we naar verwachting concreet uit zaken kunnen afleiden lijkt me handig.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly wo apr 09, 2014 8:17 pm

    XavC schreef:Fao, het is nooit goed.
    Als ik bandwagon word ik verdacht, als ik T's claim dusdanig in twijfel trek (geen steekhoudend argument, die Skype-contacten. Te grote toevalsfactor.), dat ik op hem stem, is het niet goed. Are you for real? Ik bedoel, ik kan ook m'n mond houden.

    Maar goed. Fao's analyse over Deviljho vind ik heel veel steekhoudender en derhalve ook echt waardevol. T wil ik zichzelf nog zien bewijzen, alhoewel het vermoeden dat hij een wolf is meer en meer daalt. Een mogelijke strategie van een wolventeam zou inderdaad kunnen zijn één 'opperwolf' z'n gang te laten gaan, en in de eerste ophanging een 'mindere' wolf te laten slachtofferen, om het vertrouwen van de rest te winnen. Een zienerclaim is daar i-de-aal voor. Claim wolf te hebben gezien, laat 'm ophangen, wees niet verbaasd over het resultaat, en je hebt aanhangers.

    Ook hier geldt, dat het simpelweg grote bluf en puur toeval kan zijn. Je loopt natuurlijk het e-norme risico, dat de wolven je de daaropvolgende nacht meteen willen uitschakelen. Zonder ziener wordt het voor hen immers makkelijker.
    Hebben de beschermengel/heks hiermee rekening gehouden? Ik neig er zelfs naar te denken, dat T door beiden beschermd is. In zo'n geval is het drankje van de heks hoe dan ook nog in het spel, daar de wijkagent eerder dan de heks mag. Hoe logisch het mag lijken, elke informatie die we naar verwachting concreet uit zaken kunnen afleiden lijkt me handig.

    Ik denk echt oprecht dat ALLE speciale rollen in het spel zitten, wegens het grote spelersaantal. Dan lijkt het me ontzettend onwaarschijnlijk dat een wolf een speciale rol durft te claimen. De zienerclaim is in deze set-up dus niet echt i-de-aal.
    Ik wacht overigens ook op Deviljho.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van XavC wo apr 09, 2014 8:21 pm

    Olly schreef:
    XavC schreef:Fao, het is nooit goed.
    Als ik bandwagon word ik verdacht, als ik T's claim dusdanig in twijfel trek (geen steekhoudend argument, die Skype-contacten. Te grote toevalsfactor.), dat ik op hem stem, is het niet goed. Are you for real? Ik bedoel, ik kan ook m'n mond houden.

    Maar goed. Fao's analyse over Deviljho vind ik heel veel steekhoudender en derhalve ook echt waardevol. T wil ik zichzelf nog zien bewijzen, alhoewel het vermoeden dat hij een wolf is meer en meer daalt. Een mogelijke strategie van een wolventeam zou inderdaad kunnen zijn één 'opperwolf' z'n gang te laten gaan, en in de eerste ophanging een 'mindere' wolf te laten slachtofferen, om het vertrouwen van de rest te winnen. Een zienerclaim is daar i-de-aal voor. Claim wolf te hebben gezien, laat 'm ophangen, wees niet verbaasd over het resultaat, en je hebt aanhangers.

    Ook hier geldt, dat het simpelweg grote bluf en puur toeval kan zijn. Je loopt natuurlijk het e-norme risico, dat de wolven je de daaropvolgende nacht meteen willen uitschakelen. Zonder ziener wordt het voor hen immers makkelijker.
    Hebben de beschermengel/heks hiermee rekening gehouden? Ik neig er zelfs naar te denken, dat T door beiden beschermd is. In zo'n geval is het drankje van de heks hoe dan ook nog in het spel, daar de wijkagent eerder dan de heks mag. Hoe logisch het mag lijken, elke informatie die we naar verwachting concreet uit zaken kunnen afleiden lijkt me handig.

    Ik denk echt oprecht dat ALLE speciale rollen in het spel zitten, wegens het grote spelersaantal. Dan lijkt het me ontzettend onwaarschijnlijk dat een wolf een speciale rol durft te claimen. De zienerclaim is in deze set-up dus niet echt i-de-aal.
    Ik wacht overigens ook op Deviljho.
    Uiteraard. Maar ik zou toch echt stellen dat het ideaal zou kunnen zijn voor een wolf om na 1 dag het vertrouwen van de rest te hebben. Ik kan echter ook niet geloven dat T een wolf is. Meteen een medewolf laten slachtofferen zou gewoon... ultiem vreemd zijn bij nader inzien.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen wo apr 09, 2014 11:02 pm

    XavC, Fao viel Devil veel meer aan dan hij jou aanviel, hold your horse.

    De kans dat er geen ziener in het spel zit is veel te klein. Een valse zienerclaim maken, de echte ziener maakt zich bekend, en voila je hebt ambras.

    http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/ambras
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho do apr 10, 2014 11:39 am

    Verdedigingspost-ho!

    Faolinn schreef:
    En toen, toen de stemmen op Yukari binnen begonnen te stromen maar nog niet definitief haar einde betekenden, deed Deviljho iets raars. Hij zij niet te kunnen verzinnen waarom T het spel heeft gespeeld zoals hij het had gespeeld, terwijl T allang zijn (overigens indrukwekkende) denkpatroon aan ons had verteld.

    Ik vond zijn denkpatroon gewoon nogal vaag. Uiteindelijk blijkt het natuurlijk waar te zijn, maar toen die tijd was dat natuurlijk nog niet bekend. Het bewijs had hij, maar de manier waarop hij het leverde was heel vaag.

    Faolinn schreef:
    De bewijslast stapelde zich op, des te meer door de gelaten reacties van Yukari, alsof ze op heterdaad was betrapt. Deviljho, echter, weigert pertinent op haar te stemmen en stemt daarom maar op T, in wat waarschijnlijk een poging was de stemming in zijn richting te krijgen.

    Ik wist zelf ook wel dat Yukari hoogstwaarschijnlijk zou sterven. Ik wou alleen meer informatie uit T halen door hem in een gevaarlijke situatie te brengen. Though, als hij een wolf was, had hij waarschijnlijk sneller zichzelf verdedigt, dus dat verhoogt het vertrouwen uiteindleijk wel.

    Faolinn schreef:
    Voor mijn conclusie, zoals het een goed onderzoeker betaamt, zal ik nog een kort overzicht geven van deze meta-analyse over Deviljho:
    1. Hij kent Shiro (erg) goed
    2. Hij erkent Shiro als zijnde een geduchte tegenstander
    3. Hij weigerde in te gaan op de verdenkingen jegens hem en probeerde het vizier van zich af te richten op nog ononderzochte leads
    4. Yukari, een belg, benadrukte dat Shiro toch echt vast om het leven moest zijn gekomen door willekeur en neemt op die manier Deviljho in bescherming
    5. Deviljho heeft tot het einde gevochten tegen T’s toch vrij overtuigende relaas tegen Yukari, zelfs tot op T stemmen aan toe.
    1. Well duh, ik praat veel met haar.
    2. Ze is een van de meest ervaren spelers hier, samen met Fao, Olly, Remillia en XaVC. Ik heb veel over de oude spellen met haar gepraat, en die oude teruggelezen. Die spelers hebben al met veel spellen meegedaan.
    3. De redenen vond ik nogal klein om iemand gelijk mee te verdenken, het was daarom ook niet echt waardig om op in te gaan. Daarom vond ik dat ik nieuwe ideeen moest inbrengen, aangezien er verder niks was om over te discussieren. Voor iemand die mij al verdacht kan dit als een verdachte actie gezien worden natuurlijk.
    4. Dit is waarschijnlijk het punt dat mij het ergste in het daglicht zet, en dat begrijp ik volkomen. Al zijn er wel andere mensen die die mening ook leken te hebben, zoals Reym.
    5. Zoals ik hierboven in deze post heb gezet, wou ik meer informatie uit T halen.

    Also,
    Reym schreef:
    (Ik vind het wel een beetje raar dat Deviljho Eevee een beetje verdacht vindt omdat Eevee 'fel inging op UNO' terwijl dit maar in één postje was volgens mij, en het was volgens mij ook omdat Eevee probeerde om de 'battle' tussen UNO en Remilia een beetje in te dammen.

    Je hebt gelijk, het was maar een keer. Ik had het verkeerd in mijn hoofd onthouden, en niet voor de zekerheid het topic nog een keer doorgelezen.


    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit do apr 10, 2014 1:05 pm

    Deviljho schreef:Je hebt gelijk, het was maar een keer. Ik had het verkeerd in mijn hoofd onthouden, en niet voor de zekerheid het topic nog een keer doorgelezen.
    Waarom deed je dat niet dan?
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen do apr 10, 2014 1:10 pm

    Ik vind je verdediging bijzonder zwak, Devil.

    Ik stem Fao voor burgemeester, Deviljho voor de galg.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho do apr 10, 2014 1:16 pm

    UNOwen schreef:Ik vind je verdediging bijzonder zwak, Devil.

    Waarom? Het is het enige dat ik kan zeggen op het moment. Heus, waarschijnlijk is het niet goed genoeg om mij in leven te houden, maar ik moest toch iets doen?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Toumyon do apr 10, 2014 1:50 pm

    UNOwen schreef:Ik vind je verdediging bijzonder zwak, Devil.

    En ik vind deze post in het algemeen bijzonder zwak.
    Ik vind dat je daar ook wel redeneringen mag bij geven hoor UNO.
    Wat was er zwak aan, en waarom vind je dat?

    Hij speelt hier een beetje de "Meestemmende wolf/belg" als je het mij vraagt.

    EDIT:
    Faolinn schreef:
    4. Yukari, een belg, benadrukte dat Shiro toch echt vast om het leven moest zijn gekomen door willekeur en neemt op die manier Deviljho in bescherming

    Dit heb ik totaal over het hoofd gezien.
    Dit maakt Devil ook weer een stuk verdachter voor mij, zelfs na zijn uitspraak en post.



    Maar toch wil ik UNO's woord even horen over Devil's post.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Remilia~ do apr 10, 2014 9:37 pm

    Okee, ik hou het relatief kort, want ik moet zo namelijk weg en ik wil niet morgen pas  op de dag dat we moeten stemmen een bericht  plaatsen.

    Ten eerste, ik vind Faolinn zijn post goeie punten bevatten, maar is bij mij nog niet heel overtuigend. Het heeft Deviljho in mijn ogen echter wel verdachter gemaakt. Ik zal later deze avond nog een keer alle posts nalezen en alles onder een loep houden. Daarnaast vind ik ook dat Aap en UltimateAction nu écht wat mogen zeggen. Je kan niet voor eeuwig stil blijven zitten en gewoon toekijken. Dag 2 is bijna afgelopen, kunnen de heren nu naar voren stappen pls? Jullie meningen zijn hard nodig.
    Kan ook dat ze als wolf gebruik maken van het feit dat ze nieuw zijn? Ik vind in ieder geval dat we hen niet moeten vergeten omdat ze 'afwezig' en nieuw zijn.  

    Ik vind dat Uno daarnaast ook verdacht doet. Hij twijfelt over Deviljho na Faolinn z'n post  en vervolgens vindt hij  zijn verdediging zwak zonder daar enige redenering toe te voegen en stemt hij op Deviljho?  Dit komt bij mij over als achteloos en  'not - caring.'
    Zolang het maar niet hemzelf of zijn mede wolven zijn op wie gestemd worden en ik impliceer hier niet mee dat ik er zeker van ben van dat Uno een wolf is ofzo. Als burger zijnde, zou ik denk ik dan meer afwachten en 'onderzoeken' en bij twijfel, zoals Uno die had, de persoon ondervragen. Ik snap gewoon niet vanaf op welk moment Uno dacht dat Devil wolf genoeg was om op hem te stemmen? Na Fao zijn post had hij nog twijfels en na Deviljho zijn verdediging stemt hij wel ineens? Veel te snel als je het mij vraagt.  Uitleg  en reden voor zijn stem zou fijn zijn.

    Ik stem op burgemeester voor T
    Ik snap dat er op Faolinn gestemd wordt en alhoewel ik mijn lichte twijfels tegenover T had, is het dan niet alsnog logischer om T te kiezen voor burgemeester?  Heeft T zich niet meer bewezen dan Faolinn? In ieder geval zijn het beide personen die ik nauwelijks tot niet verdenk, dus van mij mogen ze het allebei wel worden. Ook al zal het niet uitmaken, mijn stem gaat toch uit naar T.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen do apr 10, 2014 11:13 pm

    Je mag willen wat je wil, Myon, Remilia. Devil zijn counter was bijzonder zwak en ik zou het niet moeten hoeven uitwijzen.

    En hoewel ik het met Remilia eens ben dat T heeft getoond dat hij in alle waarschijnlijkheid aan de goede kant staat, ben ik van mening dat de rol van burgemeester moet gegeven worden aan een daadkrachtig iemand, en niet gewoon aan iemand waarvan we weten dat die aan de goede kant staat. T is veel te louch voor mijn smaak, dus ik stem niet op hem.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym vr apr 11, 2014 3:25 pm

    Ik zal alvast stemmen want ik weet niet of ik vanavond nog ergens heen moet. (ik zit op mijn telefoon dus helaas, geen fancy kleurtjes mogelijk.)

    Rood: DEVILJHO (hij is in mijn ogen het verdachtst, zie mijn vorige posts)

    Burgemeester-groen: T


    Laatst aangepast door Reym op vr apr 11, 2014 9:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho vr apr 11, 2014 3:39 pm

    Faolinn schreef:4. Yukari, een belg, benadrukte dat Shiro toch echt vast om het leven moest zijn gekomen door willekeur en neemt op die manier Deviljho in bescherming.

    Betekent dit niet dat Eeveesprit en Reym mij in het begin ook "beschermde"?

    Oh, en over mijn verdenkingen van T. Is het zo verdacht om een andere mening te hebben dan anderen in weerwolven? Ik probeerde juist nieuwe ideeën in het spel te brengen, en niet te bandwagonnen. Het kan natuurlijk altijd dat een sluwe wolf grote argumenten proberen te verzinnen, zodat arme burgers met diegene mee bandwagonnen.

    Gesponsorde inhoud


    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku) - Pagina 10 Empty Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 7:30 am