Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Hakurei Ninja
Mitch
Olly
Sophie
XavC
Faolinn
Graan
wolfie559
RemiliaxScarlet
kyr2005
Urameshiya
15 plaatsers

    Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya vr apr 12, 2013 10:07 pm

    Pffft, is dat alles wat je te bieden hebt?

    Van mij kunnen jullie een FE-puzzelstukje naar keuze krijgen, want dat plaatje heb ik al bijna een jaar compleet. k=w= [/weaboo <-- volgens Skip]

    0,95 p.p.! k;P
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Sophie wo apr 17, 2013 12:18 pm

    Aaaah!!

    Ik kreeg vandaag al FE Awakening binnen! Twee dagen voor de release!! omg!

    Nu snel.... tentamens maken.... /cry ;_______;
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van UNOwen wo apr 17, 2013 1:49 pm

    Hmmmzz ik wil die FE ook snel spelen! P:<
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van RemiliaxScarlet wo apr 17, 2013 3:13 pm

    Oooh, me wants one too! XD
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 wo apr 17, 2013 7:52 pm

    grrrr nog 2 dagen wachten (alhoewel waarschijnlijk heb ik hem morgen al)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya vr apr 19, 2013 9:14 pm

    BUMP! De Europese releasedag van FE13 ongemerkt voorbij laten gaan op dit topic is geen optie!

    Ik ben trouwens wel nieuwsgierig, Skip of iemand anders die 'm misschien al heeft, naar welke talen ze dit deel eigenlijk vertaald hebben. Welke talen kun je allemaal kiezen in de Europese versie?
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van kyr2005 vr apr 19, 2013 9:17 pm

    BLijkbaar heeft game mania hem hier nog niet binnen, liet wolfie me weten. Dit is redelijk eigenaardig.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya vr apr 19, 2013 9:23 pm

    Daar ook al niet? In Amerika waren er nogal wat distributieproblemen rond de release, zoveel zelfs dat mensen zich afvroegen of het misschien een complot was van Nintendo om meer mensen het spel uit de e-store te laten kopen in plaats van in een doosje. Als die problemen zich hier gaan herhalen gaat die complottheorie wel geloofwaardiger worden. XD
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van kyr2005 vr apr 19, 2013 9:31 pm

    Dat complot is nog best realistisch
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya vr apr 19, 2013 9:39 pm

    Tsja, ik neem aan dat ze meer verdienen aan downloads, ja. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze het aantal kopers onderschat hebben. Nadat ze het vertikt hadden om FE12 te lokaliseren, en dus blijkbaar dachten dat de serie zijn beste tijd wel gehad had in het westen, zijn ze waarschijnlijk heel voorzichtig geweest met hun schattingen voor de vraag naar FE13.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 vr apr 19, 2013 10:00 pm

    yeah... game mania had em nog ni binnen gekregen. maar ze zijn er redelijk zeker van dat ze em morgen binnenkrijgen. wat best wel rot is want morgen moet ik naar een communiefeestje
    A-Duck
    A-Duck
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : In een eend veranderen

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van A-Duck za apr 20, 2013 2:40 pm

    iets van 6 winkels afgeweest

    Waaronder:
    Media Markt , Saturn , Gamemania etc

    en geeneen had de lading FE Awakening games binnengekregen
    gamemania zei dat nintendo te weinig games had om te leveren

    (of nintendo houd de games achter zodat weinig mensne die tijdelijke gratis downlaodable content neit kunnen krijgen zodat iedereen hem tog moet kopen)

    maar dan ga je dus voor niks de halve stad door
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 zo apr 21, 2013 9:48 am

    blaugh. zaterdag kreeg ik een berichtje dat game mania hem binnen heeft en dat ik hem mocht afhalen.

    ik was de hele dag op dat communiefeestje dus ik kon ni komen. en op zondag is de game mania gesloten....
    dus nu moet ik wacthen tot maandag VRESELIJK.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn zo apr 21, 2013 3:27 pm

    ^Ik had precies hetzelfde probleem Wolfie. Ik was gisteren op de Elf Fantasy Fair toen ik het bericht kreeg. Morgen heb ik hem dus in huis. Ze spraken inderdaad van een distributieprobleem. Die theorie van Ura is vrij geloofwaardig: Olga heeft precies gehandeld zoals de theorie voorspelde, ze heeft hem maar gewoon gecancelled en met puntenkaarten gedownload om het toch vrijdag maar te kunnen spelen hahaha.

    On another note. Vanavond speel ik chaper 24 van Fire Emblem 12 uit. Dit is wel heel tof want dan kan ik morgen direct overstappen op Awakening. Verwacht een lange post waarin ik uiteenzet hoe erg ik me verkeken heb op dit spel. Ik heb op mijn deur hier een lijstje met pro's en con's gehangen tov mijn eerdere FE ervaringen en die ga ik hier eventjes nader toelichten. Het spel is gaandeweg steeds meer gaan bevallen~
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya zo apr 21, 2013 5:24 pm

    Faolinn schreef:On another note. Vanavond speel ik chaper 24 van Fire Emblem 12 uit. Dit is wel heel tof want dan kan ik morgen direct overstappen op Awakening. Verwacht een lange post waarin ik uiteenzet hoe erg ik me verkeken heb op dit spel.
    Ooh, daar zie ik erg naar uit! Ik ben ondertussen trouwens een aardig stukje op weg geraakt in een nieuwe FE12 playthrough, met de bedoeling om dit keer iedereen te rekruteren (om dat makkelijker te maken speel ik dit keer op hard). :)

    Over verkeken op spellen gesproken, ik heb pas een heel scherp en heel lang (écht lang; mijn weerwolvenbijbels zijn er niks bij) kritisch essay gelezen over FE7, dat me gedwongen heeft om opnieuw na te denken of ik FE7 eigenlijk wel echt de beste GBA FE vond, en of die titel eigenlijk niet aan FE8 toebehoort. Misschien kun je van mij dus binnenkort ook wel een lange post verwachten daarover. k=w=

    Maar om daar rustig over na te denken, heb ik besloten in de zeer nabije toekomst eerst eens een FE8 playthrough te gaan doen waarbij ik één van m'n grootste bezwaren tegen het spel (de afwezigheid van een uitdagende moeilijkheidsgraad) weg ga proberen te nemen door met speciale regels te spelen. Ik heb (geïnspireerd door Mitch) het volgende in gedachten:
    1. Spelmodus is hard, route is Eirika.

    2. Uitsluitend vrouwelijke personages mogen wapens gebruiken, staves gebruiken, items gebruiken, deuren en kisten openen, en andere personages rescueën. Vrouwelijke personages zijn:
    ...minder dan ik dacht, nu ik ze tel:
    3. Een mannelijk personage mag alleen op het veld staan in chapters waar hij verplicht aanwezig is. Daaronder valt ook de map waarop het betreffende personage gerekruteerd wordt.
    3a. De aanwezige mannelijke personages mogen ook dan niet gewapend in het bereik van een vijand staan.
    3b. De aanwezige mannelijke personages mogen ook dan niet healen, zichzelf niet en anderen niet.
    3c. De aanwezige mannelijke personages mogen wel ingezet worden als ongewapende meat shields/cannon fodder. Er staat geen enkele straf op als ze sterven.
    3d. De aanwezige mannelijke personages mogen wel ingezet worden om villages te bezoeken, andere personages te rekruteren, inkopen te doen en items door te geven.
    3e. Mannelijke units mogen niet geheald worden, ook niet door vrouwelijke healers.

    4a. Regel 2 en 3 zijn ongeldig in chapter 5x, aangezien in dat hoofdstuk geen enkel vrouwelijk personage in te zetten is.
    4b. In Chapter 5x zal enkel Orson gevechtshandelingen mogen uitvoeren. Ephraim, Forde en Kyle zullen buiten het bereik van vijanden moeten blijven. Als Orson op één of andere manier sterft in dit hoofdstuk, telt dat als een onmiddellijke game over.

    5. Alle non-lord personages, mannelijk of vrouwelijk, mogen sterven, maar wie dood is blijft dood. Restarten vanaf het vorige savemoment is niet toegestaan.

    6. Als Eirika of Ephraim sterft, heb ik verloren en moet ik mijn speldata verwijderen. Restarten vanaf het vorige savemoment is niet toegestaan.

    7. Restarten tijdens een gevecht is ook onder andere omstandigheden niet toegestaan.

    8. Arena's mogen niet gebruikt worden.

    9. Ruins/tower/random battles mogen niet gebruikt worden. Alleen de verplichte chapters mogen gespeeld worden.
    Ik heb het een paar keer snel geprobeerd, en m'n eerste twee pogingen strandden in chapter 1 (met alleen Eirika is dat best irritant), en de keer daarna legde Eirika in chapter 5 het loodje (al kwam dat vooral omdat Vanessa in chapter 4 al doodgegaan was), maar ik denk dat het wel te doen moet zijn. Fao, heb jij als FE8-ervaringsdeskundige misschien nog ideeën wat voor regels ik nog toe zou kunnen voegen (verboden items, enzovoorts) om het extra spannend te maken? Of denk je dat er chapters zijn die ik met deze regels juist onmogelijk gemaakt heb, en waar ik extra voorzieningen voor toe zou moeten voegen? Ik ben bang dat ik iets over het hoofd gezien heb en dan halverwege opeens op een onoverkomelijk obstakel stuit, namelijk. x'D

    In het bijzonder twijfel ik op het moment over chapter 8 en chapter 15, waar ik Ephraïm vanuit een nogal ongunstige positie zal moeten redden, zonder dat hij zichzelf mag verdedigen. ^^;


    Laatst aangepast door Urameshiya op zo apr 21, 2013 8:53 pm; in totaal 2 keer bewerkt

    Gesponsorde inhoud


    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 5 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 2:43 am