Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Hakurei Ninja
Mitch
Olly
Sophie
XavC
Faolinn
Graan
wolfie559
RemiliaxScarlet
kyr2005
Urameshiya
15 plaatsers

    Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 wo jun 05, 2013 5:14 pm

    Urameshiya schreef:
    wolfie559 schreef:wel met in de rug aanvallen van een wyvernrider bedoel ik eigenlijk... hoe KUN je iemand in de rug aanvallen als die pipo in de lucht zit en simpelweg eventjes naar beneden moet fladderen om u uit te schakelen.
    Als je zelf ook vliegt kan het! Of als je een boogschutter bent. Nouja, je hebt wel gelijk dat een vliegende unit misschien minder bepantsering nodig heeft, maar... een hele open rug? Als je door de lucht vliegt krijg je het dan volgens mij snel koud, hoor!

    wolfie559 schreef:het valt me trouwens op dat je het liefst een zekere mate van voorspelbaarheid hebt in FE maar is het mischien niet beter als het ietsje meer onvoorspelbaar is? ik bedoel hoeveel spanning kun je wel niet hebben terwijl je ALLE mogelijkheden moet brainstormen (alhoewel je hebt wel gelijk over pair-ups dat ze mischien iets TE onvoorspelbaar kunnen worden, maar ik ben wel compleet voor de grotere tactische varieteit)
    FE is een turn-based strategy game, en een strategiespel kan niet zonder een zekere mate van voorspelbaarheid. Dat lijkt op het eerste gezicht misschien vreemd, maar dat is het niet: een strategie houdt in dat je vooruitdenkt over de resultaten die je wilt bereiken en een manier kiest om dat te gaan doen. Vooraf een manier uitkiezen om je doel te bereiken heeft alleen zin als je een enigszins betrouwbare inschatting kunt maken van de consequenties van je beslissingen. Het lijkt misschien wel spannend als je niet vooraf kunt weten of manier A beter zal zijn dan manier B, maar als het echt compleet onvoorspelbaar is, heeft het eigenlijk ook geen zin meer om sowieso nog na te denken of je A zult kiezen of B. Dan kun je net zo goed gewoon maar wat doen en hopen dat het goed komt.

    Ik vind het leuk dat FE juist niet zo is: het loont echt om goed na te denken voor je iets doet. Maar dat gaat verloren naarmate er meer onvoorspelbare factoren in het spel komen, en dat vind ik jammer.

    Skip schreef:Ik weet niet waarom, maar ik ben ineens in een gap terrecht gekomen waar ik tegen enemies vecht die allemaal minstens 80 hp hebben, zowel storyline als streetpass. Iedereen is best wat levels hoger dan mijn units, en ik probeer maar een beetje te grinden om ook dat level te bereiken...
    Huh, enemies met minstens 80 HP? Waar ben je dan precies?

    wel ura je hebt gelijk over voorspelbaarheid. het klopt compleet. ik zou nochtans nog steeds zijn voor pair ups maar dan dat de supproting character zich niet rechtsreeks kan mengen in het gevecht. dit zorgt nog steeds voor veel tactische variatie (wat betekent dat je inderdaad wel extra factors in het oog moet houden maar dit zijn dingen die je nog steeds kunt voorspellen) maar tegelijkertijd neemt dit de randomness en onvoorspelbaarheid van dual attacks en parner blocks weg.

    en ook open rug kan inderdaad extra kwetsbaar zijn voor boogshutters (en toevallig zijn flying units dat ook) en de andere wyvern rider zal ook best wel een open rug hebben wat elkanders nadelen wegwerkt.
    en het over koud hebben... wel je zit op een koudbloedig beest hoog in de lucht te vliegen ik denk dat de enige manier om u daartegen te beschermen een gigantische winterfrak zou zijn. en wees nu eerlijk WILLEN we echt cherche zien weggemoffeld worden in een winterfrak??

    btw skip ik ben ook beneiuwd over waar in het spel gij zit want 80 hp is ENORM (is dat zelfs mogelijk??)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya wo jun 05, 2013 5:18 pm

    wolfie559 schreef:en ook open rug kan inderdaad extra kwetsbaar zijn voor boogshutters (en toevallig zijn flying units dat ook) en de andere wyvern rider zal ook best wel een open rug hebben wat elkanders nadelen wegwerkt.
    en het over koud hebben... wel je zit op een koudbloedig beest hoog in de lucht te vliegen ik denk dat de enige manier om u daartegen te beschermen een gigantische winterfrak zou zijn. en wees nu eerlijk WILLEN we echt cherche zien weggemoffeld worden in een winterfrak??
    Daar... heb je een goed punt. Tot op zekere hoogte is het design natuurlijk altijd een compromis tussen realisme en wat de ontwerper wil zien of denkt dat de spelers willen zien. Dat ik de designs in FE13 een beetje ver vind gaan is iets heel subjectiefs.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 wo jun 05, 2013 6:00 pm

    Urameshiya schreef:
    wolfie559 schreef:en ook open rug kan inderdaad extra kwetsbaar zijn voor boogshutters (en toevallig zijn flying units dat ook) en de andere wyvern rider zal ook best wel een open rug hebben wat elkanders nadelen wegwerkt.
    en het over koud hebben... wel je zit op een koudbloedig beest hoog in de lucht te vliegen ik denk dat de enige manier om u daartegen te beschermen een gigantische winterfrak zou zijn. en wees nu eerlijk WILLEN we echt cherche zien weggemoffeld worden in een winterfrak??
    Daar... heb je een goed punt. Tot op zekere hoogte is het design natuurlijk altijd een compromis tussen realisme en wat de ontwerper wil zien of denkt dat de spelers willen zien. Dat ik de designs in FE13 een beetje ver vind gaan is iets heel subjectiefs.

    ik denk dat we ongeveer al onze meningsverschillen zowat hebben uitgewerkt... wel dat was interresant en productief... ik kan zelfs niet een flauwe grap bedenken om dit te beeindigen.
    anyway good talk.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn wo jun 05, 2013 11:01 pm

    Laat ik eens beginnen met de conclusie: FE13 is voor mij ontzettend verfrissend tov de oudere FE games, doch gameplay-wijs inderdaad een onderdeurtje

    Betreft de fanservice/schoolreissfeer:
    Ik vond het eerlijk gezegd een verademing om te merken dat de interactie tussen de units wat losser was. Een beetje fris en humoreus in plaats van dat stijve, hoofse uit de oudere spellen. (Ik zeg het nu één keer maar dat geldt voor alles: Dat betekent niet dat ik dat oude minder goed vind, ik vond het alleen fijn om het nieuwe eens te bekijken) Ik heb me werkelijk kapot gelachen bij sommige support conversations, en de ernst van de situatie wordt toch best vaak uitgedrukt. Nimmer waren sterfgevallen in de storyline zo heftig verbeeld en verwoord denk ik zo.
    Wat betreft de fanservice in de outfits in de storyline ben ik het met Ura eens. Cherche vond ik van begin af aan al way overdone. Ook ben ik het met Wolfie eens dat de harnassen van de Knight/General echt absurd is, net als de groteske assassin outfit, 3 rare messen op je onderarm, whoohooo ja dat gaat vast werken!. Wat betreft Tharja, echter, moet ik Ura toch van enige hypocrisie beschuldigen: Je vond FE12 een topper? Hmmm.... vrouwelijke mage in FE12.... Hmmmmm hoe was die ook alweer gekleed? Hmmmm.... dancer in FE12... hoe was die ook alweer gekleed? Schaars geklede dames komen ALTIJD al voor in de FE series. Enkel bij Cherche en Nowi vond ik dat ze een brug te ver gingen (Ja jezus, dat je een loli erin doet vind ik prima... maar een SCHAARS GEKLEDE LOLI!? Sorry hoor maar dat vind ik persoonlijk niet kunnen, ik stoor me daar aan). Waar Ura geen rekening mee houdt is dat met een boost in graphics, ook meer huid gedetailleerder zichtbaar wordt. Dat is logisch en geen extra fanservice in mijn ogen.
    En de badpakken... well... dat is downloadable content en valt in mijn ogen geheel de kritieken over het spel zelf. Het is een extraatje, een bonus, als je het niets vindt, speel het dan gewoon niet. Ik vind het leuk om te hebben (en ja ook leuk om te zien).

    Wat betreft de mechanics:
    Ook verfrissend maar ik ben het 100% eens met Ura. Het is geen Fire Emblem meer. Ik zie het meer als een vreemdsoortige MMORPG. Als ik terugkijk naar mijn eerste playthough dan klopt dat volledig met de moeilijkheden en gedachtegangen die ik heb bij RPG's en niet bij FE. De eerste vier uur zijn nog lastig, vrij FE-achtig, maar zodra je aan de kindermaps begint moet je jezelf daarvoor trainen waarna de rest van de maps... meer mobhunting wordt dan daadwerkelijk tactisch nadenken. Uiteraard zal dat op hogere moeilijkheidsgraden wat anders liggen maar dan komt ieder argument dat Ura zelf had genoemd nog wel om de hoek kijken. FE13 is gewoon totaal anders dan de andere FE spellen en gameplay wise is het zelfs niet echt meer FE te noemen. Neemt niet weg dat ik erg veel plezier besteed aan het shippen en trainen en reclassen van mijn units though.

    Oh en... ik durf het bijna niet meer te zeggen maar.... voeten... Grootste downside aan FE13...... voeten..........
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya do jun 06, 2013 12:18 am

    Haha, die voeten zijn grappig genoeg dus juist iets waar ik me absoluut niet druk om maak. Weet niet waarom, maar ik stoor me er eigenlijk nauwelijks aan dat iedereen op stompjes loopt.

    Ik moet je gelijk geven, Fao, dat ook eerdere FE's fanservice-ge characters hadden. Feena en Linda in FE12 vallen daar ook zeker onder. Maar toch vond ik dat die allebei nog iets... realistischer gekleed waren dan Tharja. Dat heeft niet eens zo veel te maken met 'schaars gekleed zijn' of niet, maar meer met het feit dat het dark mage-kostuum wel heel erg ver verwijderd is van het soort kleding dat een zwarte magiër in mijn voorstelling zou dragen. Omdat dat verschil zo enorm is, ben ik geneigd er een verklaring voor te zoeken, en aangezien ik geen enkele verklaring op basis van functionaliteit kan bedenken, kan ik niet anders concluderen dan dat het van top tot teen fanservice is. Het wordt gewoon wat meer in je gezicht geduwd dan in eerdere delen, heb ik het gevoel. Al heb je natuurlijk gelijk dat de verbeterde graphics daar ook aan bijdragen.

    Overigens, van hypocrisie is geen sprake. Ik had eerder al gezegd dat de FE-serie hier en daar fanservice-ige outfits had. Het was vroeger alleen (imho) subtiel genoeg om de rest van de spelwereld niet ongeloofwaardig te maken.

    (Overigens vind ik het van dancers niet erg als ze enigszins fanservice-ig gekleed zijn, want dat is logisch te verklaren vanuit de rol die ze in de spelwereld vervullen.)

    Faolinn schreef:Nimmer waren sterfgevallen in de storyline zo heftig verbeeld en verwoord denk ik zo.
    Ik neem aan dat je het sterfgeval bedoelt dat ik denk dat je bedoelt, en ik moet eerlijk zeggen dat het me heel weinig deed. Ik vond de hele vertoning en de verwerking naderhand een beetje cliché overkomen. Ik had het gevoel dat ik de hele show al honderd keer voorbij had zien komen, en dat ze niet de moeite hadden genomen om het geheel in elk geval nog te versieren met dat "stijve" fantasy-vocabulaire hielp daar niet bepaald bij. Ik ben eigenlijk dus wel benieuwd in welk opzicht jij de verwoording heftig vond, en of de vertalers daar misschien stiekem wat verbeteringen in aangebracht hebben.

    Wat de humor betreft moet ik je wel gelijk geven. Er is een hoop lol te beleven aan de supports in FE13, en dat is ook wat waard.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 do jun 06, 2013 7:07 am

    Faolinn schreef:(Ja jezus, dat je een loli erin doet vind ik prima... maar een SCHAARS GEKLEDE LOLI!? Sorry hoor maar dat vind ik persoonlijk niet kunnen, ik stoor me daar aan). ..

    well... ze is een 1000 jaar oude draak i guess dat na zulk een tijd het u nimeer boeit hoeveel je aan hebt.
    haar outfit wierp altijd wel een aantal vraagtekens bij mij op (maar ik merkte nauwelijks dat ze niet veel aanhad raar genoeg. ze heeft een cape enzo)
    de enige verklaring die ik kan geven voor haar outfit is dat je haar in een woestijn rekruteert... maar ik heb het gevoel dat dit niet echt een goede reden is.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn do jun 06, 2013 1:06 pm

    Ja lol, dat 1000 jaar oud argument heb ik nu al vrij vaak langs horen komen maar het is een non-argument. Feit: Haar lichaam is als dat van een 8 jarig meisje. Feit: Haar hele doen en laten is als dat van een 8 jarig meisje. 'Ja maar ze is wel even 1000 jaar oud en dus vast 'of legal age'!'. Legal age heeft te maken met een leeftijd waarop mensen qua lichaams- en gedachtevorming wis en zeker aan een bepaalde set qualificaties voldoen. Nowi voldoet aan geen enkele van die qualificaties. Het feit dat ze sexueel actief wordt verondersteld (ze krijgt een kind) kan ik ergens door de vingers zien, ze is immers een geheel ander wezen, wie weet gaat ze wel in draakvorm en dan... Oh I dunno >///>.
    Maar het feit dat ze in mensvorm schaars (bijna erotisch zelfs met haar garters) gekleed is duidt erop dat de artist/makers van het spel ervanuitgaan dat de fanbase over haar gaan fantaseren en dat wensen te ondersteunen. Dat er mensen zijn die dat doen vind ik prima. Maar hou dat op een plek die alleen gevonden wordt door de mensen die dat ook wensen te doen. Zo'n aanwezigheid in een game die wereldwijd wordt verspreid vind ik persoonlijk te ver gaan.
    Disclaimer: Dit klinkt allemaal veel erger dan ik het in werkelijkheid opvat, het gaat dan ook alleen over Nowi's outfit en niet over Nowi zelf. As stated before, loli's are fine, maar dwing mensen niet ze te zien in sexuele context.

    Het sterfgeval vond ik onverwacht en zeer roerend eigenlijk. Dit werd prachtig geaccentueerd door de brute omschrijving door de boosdoener. De bijbehorende cutscene maakte fantastisch gebruik van het feit dat ze intense gezichtsuitdrukkingen kunnen weergeven. De wanhoop was duidelijk zichtbaar en dat vond ik goed gedaan. Nou tel daar dan nog maar eens de muziek bij op en ik ben verkocht hoor.

    Ook wat betreft de dark mage ben ik het niet met je eens. In iedere FE game die ik heb gespeeld (en al helemaal in FE12) komt naar voren dat mages licht gekleed zijn (voordeel in de woestijn, niet alleen vanwege de hitte maar ook vanwege movement!!!). Mages worden vaak geassocieerd met woestijnen in de FE spellen. Wat is er zo fanservice aan Tharja dan? Ze heeft doorschijnende kleding aan maar haar significant body parts zijn netjes bedekt. Ik zie niet wat er onrealistisch is aan de manier van kleden van Tharja. Het is aardig te verklaren en heel wat realistischer dan de harnassen van de Knight en General.

    Oh en wat betreft de voeten:
    A: Het ziet er belachelijk uit omdat de animaties wel degelijk zijn gebaseerd op het bezit van voeten. Ze lopen niet op stompjes Ura, ZE ZWEVEN TERWIJL ZE DOEN ALSOF ZE LOPEN!
    B: Het geeft blijk van desinteresse/onvoldoende inzet voor het afleveren van een kwalitatief hoogwaardige game. Als je iets doet, doe het verdomme dan goed.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Sophie do jun 06, 2013 3:28 pm

    wolfie559 schreef:

    btw skip ik ben ook beneiuwd over waar in het spel gij zit want 80 hp is ENORM (is dat zelfs mogelijk??)

    Ik ben nog altijd bij chapter 17.

    De units met 80hp waren van een streetpass team, waarvan IEDEREEN 80 hp had.
    De andere streetpass teams die ik tegenkom zijn standaard ook te sterk voor me, vaak met minstens 1x 80hp, de rest rond de 70hp en allemaal vele levels hoger dan ik. Zelfs mijn sterkste unit maken geen kans, wat ik erg jammer vind.
    Zoals ik al zei, het voelt alsof ik in een soort gap ben gevallen waar ik alleen uit kom door te grinden.


    Verder, over Nowi.
    Ik ben het zeker met Faolinn eens dat haar outfit te 'sexy' is, ik vind haar outfit ook niet leuk gedesigned.
    Maar ik vind niet dat ze per se meer kleding moet dragen.
    Het is nou eenmaal een draak, dus ik zou het niet helemaal logisch vinden als ze volledig normale kleding droeg die alles bedekte.
    Een tomboyish outfit had me al een stuk beter geleken, met gewoon shorts en een soort topje.
    Op dit moment lijkt het alsof ze amper een broekje aan heeft, en haar topje is een klein beetje slutty. Als haar topje in het midden niet zo uitgesneden was zou het al een heel stuk schelen naar mijn mening.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 do jun 06, 2013 3:44 pm

    raar wel is om het nog eens over nowi haar outfit te hebben. er kwam NOOIT in mij op om het via een seksuele context te bekijken (wat heel raar is als je op rationeel vlak bekijkt wat ze (niet) aanheeft.



    ik bedoel ik dacht nooit van. "hmmm weinig kleren, rare outfit..." of eender wat waardoor ik echt zou merken dat ze weinig aanheeft.

    Faolinn schreef: Legal age heeft te maken met een leeftijd waarop mensen qua lichaams- en gedachtevorming wis en zeker aan een bepaalde set qualificaties voldoen. Nowi voldoet aan geen enkele van die qualificaties..

    btw ik heb de indruk dat ze veel volwassener is dan ze lijkt. soms heb ik de indruk dat ze zich enorm kinderachtig gedraagt gewoon omdat ze het kan (of omdat ze mischien iets te verbergen heeft).
    dan ook kidnerachtig gedrag is iets waarvan ik de indruk heb dat het een algemeen trekje is die manaketes met elkander gemeen hebben. zelfs tiki en nah kunnen zich nogal kinderachtig gedragen op momenten.

    ps. was niet de bedoeling dat ik een dubbele post zou maken mijn excuses hiervoor
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya do jun 06, 2013 8:11 pm

    Faolinn schreef:Het sterfgeval vond ik onverwacht en zeer roerend eigenlijk. Dit werd prachtig geaccentueerd door de brute omschrijving door de boosdoener. De bijbehorende cutscene maakte fantastisch gebruik van het feit dat ze intense gezichtsuitdrukkingen kunnen weergeven. De wanhoop was duidelijk zichtbaar en dat vond ik goed gedaan. Nou tel daar dan nog maar eens de muziek bij op en ik ben verkocht hoor.
    De muziek en gezichtsuitdrukkingen waren mooi gedaan, dat ben ik wel met je eens. Maar er werd in die hele scene niets gezegd dat me bijbleef, niets van enig gewicht. Het plot eromheen - het personage van die boosdoener inbegrepen - vond ik ook net iets te oppervlakkig om me geroerd te voelen door die scene.

    Faolinn schreef:Ook wat betreft de dark mage ben ik het niet met je eens. In iedere FE game die ik heb gespeeld (en al helemaal in FE12) komt naar voren dat mages licht gekleed zijn (voordeel in de woestijn, niet alleen vanwege de hitte maar ook vanwege movement!!!). Mages worden vaak geassocieerd met woestijnen in de FE spellen. Wat is er zo fanservice aan Tharja dan? Ze heeft doorschijnende kleding aan maar haar significant body parts zijn netjes bedekt.
    Zoals ik al tegen Wolfie zei, is het inderdaad wel zo dat dunne/lichte kleding en woestijnen goed samengaan. Maar het lijkt me niet handig om die dunne kleding direct op het lichaam te gaan dragen. De kleding van mensen die in onze wereld in de woestijn leven is ook heel ruim, zodat er een beetje lucht tussen de kleren en het lichaam kan komen.

    Faolinn schreef:Oh en wat betreft de voeten:
    A: Het ziet er belachelijk uit omdat de animaties wel degelijk zijn gebaseerd op het bezit van voeten. Ze lopen niet op stompjes Ura, ZE ZWEVEN TERWIJL ZE DOEN ALSOF ZE LOPEN!
    Sorry. Zoals ik al zei stoor ik me er niet zo aan, dus ik let er ook niet zo goed op. k=w=
    Faolinn schreef:B: Het geeft blijk van desinteresse/onvoldoende inzet voor het afleveren van een kwalitatief hoogwaardige game. Als je iets doet, doe het verdomme dan goed.
    Het is inderdaad jammer, maar naar het schijnt konden ze alleen voeten maken als ze op andere punten van de models in zouden leveren, omdat de 3DS het anders niet meer goed aankon. Hoe het precies zat weet ik niet meer.

    Skip schreef:Ik ben nog altijd bij chapter 17.

    De units met 80hp waren van een streetpass team, waarvan IEDEREEN 80 hp had.
    De andere streetpass teams die ik tegenkom zijn standaard ook te sterk voor me, vaak met minstens 1x 80hp, de rest rond de 70hp en allemaal vele levels hoger dan ik. Zelfs mijn sterkste unit maken geen kans, wat ik erg jammer vind.
    Zoals ik al zei, het voelt alsof ik in een soort gap ben gevallen waar ik alleen uit kom door te grinden.
    Nou ja, streetpass-teams zijn natuurlijk nooit getuned naar waar jij in het spel bent, dus daar is weinig aan te doen. Je kunt ze gewoon wegsturen als je niet met ze wilt vechten, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Het alternatief is ze op je map rond laten hangen tot je units wel sterk genoeg zijn.

    Chapter 17 heeft geen 80-HP-units, dus als je niets overhaast doet zou het te doen moeten zijn, ook zonder grinden tussendoor. Welke units heb je allemaal getraind, en hoe hoog zitten ze op het moment?
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn vr jun 07, 2013 1:30 am

    Ura schreef:streetpass-teams zijn natuurlijk nooit getuned naar waar jij in het spel bent
    Oh jawel hoor~ Dank je wel Olga voor al die second/master seals in het begin van mijn game~.
    Sophie geef van tevoren even je voorkeur aan qua items/level, dan pas ik m'n team voor je aan voordat we elkaar streetpassen!
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Mitch wo jun 19, 2013 9:06 am

    Haaah.. eindelijk. Alle characters die je op dit moment kan hebben hebben een A-support met Female MU. Op naar de volgende characters~
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya do jan 15, 2015 2:03 pm

    Het wordt tijd om dit topic weer eens naar boven te bumpen. De volgende FE (opnieuw voor de 3DS) is aangekondigd voor komende zomer in Japan, onder de weinig inspiratievolle en blijkbaar hoofdletter-onwaardige titel "Fire Emblem: if". In het westen wordt de titel waarschijnlijk anders/beter. Maar goed, nieuwe Fire Emblem is nieuwe Fire Emblem, dus hype!

    Het lijkt op het eerste gezicht sterk op Awakening, maar dit keer met voeten en met een wandelende Mond der Waarheid (!?) in plaats van een boosaardige draak.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 do jan 15, 2015 4:20 pm

    Ikzelf ben nu best wel hyped hierover (desondanks mijn pogingen om het te vermijden) ik ben zelfs nu trug verder aan het doen met Awakening (om nog wat meer supports te unlocken).

    3. dingen die ik wil terugzien

    1: Waifu/husbando systeem (whatever het noemt)
    2: Kinderen (alhoewel het niet per se met een "kids from the future" ding moet gebeuren... zoals iemand anders al zei in skype: een "volgende generatie" ding zou ook werken.
    3: My unit (jeweetwel uw eigen character n stuff)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya do jan 15, 2015 7:00 pm

    Oh, dit is een leuk idee!

    Dingen uit sommige eerdere FE's (...niet per se FE:A dus) die ik in de komende FE hoop terug te zien:
    1. Veel keuzemogelijkheden qua moeilijkheidsgraad.
    2. Goed doordachte en gevarieerde maps/objectives. Ik wil m'n overlevingschapters en fog of war nachtmerrie-chapters terug...
    3. Ridders die praten als ridders. Het maakt me niet uit als het geen historisch verantwoord klassiek Japans of Shakespeareaans Engels is, maar laat het gewoon een beetje fantasy-ig over komen!
    4. Light magic en de magic trinity.

    Dingen die ik terug hoop te horen:
    1. Het FE-thema verwerkt in een map BGM. Dat was glorieus.
    2. De briljante manier waarop de BGM toepasselijk aanzwelt bij gevechtsanimaties in Awakening.
    3. Een recruitment BGM zoals eigenlijk elke FE behalve Awakening die heeft. Het zou zo zonde zijn als FE-if die ook weer mist!

    Dingen die ik NIET terug wil zien:
    1. Een plot met tijdreizende kinderen
    2. Second seals en torenhoge stat caps
    3. Strandkleding

    Dingen die ik hoop dat ze verbeteren:
    1. Pair up. Ik zou dit eigenlijk op het vorige lijstje zetten, maar het is al zo goed als zeker dat het terug komt, dus laat ik dan maar hopen dat ze zorgen dat het genoeg wordt afgezwakt om het niet altijd de beste keus te laten zijn.
    2. Het ability systeem. Class-gebonden abilities zijn leuk, maar dingen als Galeforce gaan me toch net een beetje te ver. Tenzij je er natuurlijk voor zorgt dat alleen een class met lage stat caps het kan krijgen. Zonder second seals is dat eigenlijk best makkelijk te balancen.
    3. Nosferatu.

    Gesponsorde inhoud


    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 11 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 3:19 pm