Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Hakurei Ninja
Mitch
Olly
Sophie
XavC
Faolinn
Graan
wolfie559
RemiliaxScarlet
kyr2005
Urameshiya
15 plaatsers

    Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 13 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya vr apr 29, 2016 9:25 pm

    Wauw, dit topic leeft weer! Toevallig ben ik ook juist weer veel met FE bezig de laatste tijd.

    Cryogenic Cereal schreef:Voor degenen die het al hebben gespeeld, wat vinden jullie? C O N Q U E S T B O Y S
    Audiovisuele presentatie en conquest gameplay: uitstekend. Verhaal en personages: bedroevend slecht. Birthright gameplay: matig. Eindoordeel: ik doe nog maar een playthrough van FE6.

    Princess Sylvysprit schreef:Oh en ik hoop op een betere vertaling dan de Amerikaanse verise, ik wil geen "..." "..." "..." als support.
    Als je denkt dat een nauwkeurigere vertaling de nietszeggendheid van het script op kan lossen heb je het helaas bij het verkeerde eind.
    Cryogenic Cereal
    Cryogenic Cereal
    Zilveren Soku Kleinmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hoge consumptie aan teken- en notitiepapier.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 13 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Cryogenic Cereal za apr 30, 2016 2:00 am

    Urameshiya schreef:
    Cryogenic Cereal schreef:Voor degenen die het al hebben gespeeld, wat vinden jullie? C O N Q U E S T B O Y S
    Audiovisuele presentatie en conquest gameplay: uitstekend. Verhaal en personages: bedroevend slecht. Birthright gameplay: matig. Eindoordeel: ik doe nog maar een playthrough van FE6.
    Ik vind het zelf nogal deprimerend dat ze in Birthright en Conquest constant plotholes open laten zodat de speler verleid wordt om Revelation te kopen.

    Over Revelation gesproken, ik durf er niet veel positiefs over te zeggen; het verhaal is nog steeds ruk, maar de gameplay wordt in het algemeen gezien als een ramp.

    De mappen worden òf gerecycled van BR/CQ, òf het is een nieuwe map die in het algemeen supertraag speelt. Op twee mappen heb je een Fog-of-War-achtige situatie maar het grootste probleem is dat je maar slechts 4 of 6 units mag gebruiken op die map. Naast dat heb je ook nog het probleem dat het nogal sloom speelt, op sommige chapters hebben ze zelfs beweegbare platformen die gameplay in het algemeen tot een slakkentempo verlaagt.

    Wat betreft de units is de balancing in het nauwelijks ervan te merken. Het grootste voorbeeld lijkt me Revelation Chapter 15, waar je Nyx kan recruiten van dezelfde level/base stats van Conquest Chapter 9, terwijl ze ook nog doodleuk Shura erin gooien die letterlijk bijna dezelfde stats heeft als in Birthright Chapter 22. Tenzij je als een gek de tijd gaat nemen om je favoriete unit tot een specifieke level te grinden, kan je er vooral vanuit gaan dat het grote gedeelte van je units op zijn zachts uitgedrukt "shitty" zijn.

    Dit komt wel van een Lunatic/Classic standpunt die ik zelf heb meegemaakt (heb ze alle drie gespeeld op Lunatic), maar in het algemeen zijn de maps erg gimmicky en niet echt een prettige ervaring om te spelen.

    Er zijn wel wat positieve dingen over Revelation. Je hebt vrijwel alle Hoshidan en Nohrian units tot je beschikking, het is de beste route om in de richting van PvP te gaan (lol), en je hebt wat extra supports en meer opties voor je units.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 13 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya za apr 30, 2016 7:14 am

    ^Ik heb Revelation nog altijd niet uitgespeeld, en de reden is precies wat jij beschrijft. Ze hebben gewoon een hoop gerecycled en op 1 hoop gegooid onder het motto van 'meer content', maar het is geen goed afgestemd geheel.

    Bij maps die in zowel Conquest voorkomen als in Birthright of Revelation valt het me ook op dat waar de vijanden op Conquest met veel gevoel voor detail op precies de goeie posities op de map geplaatst zijn, het bij Birthright en Revelation meer is alsof iemand gewoon random een pak vijanden open getrokken heeft en over de map uitgestrooid...
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 13 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 zo mei 01, 2016 10:21 am

    De vraag is vooral: Voor zulk een casual FE speler als ikzelf (en emt casual bedoel ik dat ik dan alleen awakening heb gespeeld) zou ik kunnen genieten van deze games?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 13 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya zo mei 01, 2016 2:34 pm

    ^Antwoord is ja, als je het niet erg vindt dat het verhaal slecht is. Birthright zit het dichtst bij Awakening denk ik, maar imho heeft Conquest betere maps.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 13 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Princess Sylvysprit zo mei 01, 2016 9:24 pm

    Urameshiya schreef:
    Als je denkt dat een nauwkeurigere vertaling de nietszeggendheid van het script op kan lossen heb je het helaas bij het verkeerde eind.
    Dat was een quote van een van de supports die in de Amerikaanse verise letterlijk alleen maar stilte is.

    Gesponsorde inhoud


    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 13 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 2:22 am