Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Hakurei Ninja
Mitch
Olly
Sophie
XavC
Faolinn
Graan
wolfie559
RemiliaxScarlet
kyr2005
Urameshiya
15 plaatsers

    Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn di apr 02, 2013 4:04 pm

    Ura schreef:door een baas die waarschijnlijk gewoon stil staat te staan op z'n kasteelpoort
    Let me stop you right there, ik had het hier over Est in de prologue. Die vliegt gewoon van hot naar her hoor. Stationary kan ik ook wel begrijpen, maar een flying unit die dat gewoon kan op de makkelijkste moeilijkheidsgraad? Ik vermoedt eerder een klein denkfoutje. Bovendien gaat ook je argument over de grote maps niet op want in de proloog heb je enkel kleine maps, ook iets waar ik nu, een uur aan speelplezier later, eindelijk achter kom. Die 'tot nu toe' had dus duidelijk een reden want nu mijn units eindelijk wat grotere maps kunnen bestrijken heb ik meer ademruimte om mijn units te plaatsen en is het gevaar van 'te' sterke flying units niet meer aan de orde. Ik ben nu bezig met chapter 3 en apart van de verdomde avondvierdaagse die ik met mijn units moet maken is het al een stuk speelbaarder geworden. Rest enkel nog dat argument waar je niet op in bent gegaan: Marriage and Romance, voor mij één van de dingen die me zo bindt aan de FE spellen. I just like to ship people Ik hou ervan om sterke teams te maken, zowel qua gevechtsvermogen alsmede sociale verhoudingen.

    Bring it! Je weet dat ik van discussies hou!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya di apr 02, 2013 4:41 pm

    Aaah, ik wist niet dat je nog in de proloog zat!

    In de proloog is het verhaal ook nog niet begonnen, want die hele proloog is er voor de remake bijgemaakt, om een tutorial te hebben en om de avatar van de speler in de wereld te kunnen verwerken. Dan kan ik helemaaal begrijpen dat je het verhaal tot nog toe niks vond. Zoals ik al zei is het ook daarna niet geweldig, maar beter dan de proloog wordt het wel, hoor!

    En inderdaad: de nieuwe maps (proloog + gaiden chapters) zijn vergeleken met de rest van het spel allemaal op heel kleine schaal ontworpen. Ik kan eigenlijk niet zo goed begrijpen waarom ze dat zo gedaan hebben. Het ziet er een beetje uit als de eerste maps in de GBA FE's, maar door de grotere movement ranges in FE12 is het ongemakkelijk klein.

    Wat 'Marriage en Romance' betreft, de support conversations zijn naar mijn idee helemaal niet slecht in FE12. De support bonussen die ze op het slagveld opleveren, zijn ook nog best de moeite waard. Dat man-vrouw supports in FE12 niet meteen tot een romantische relatie/huwelijk leiden, is denk ik grotendeels te wijten aan het feit dat het een remake is van een spel waarin nog helemaal geen supports bestonden. Er werd toen dus ook geen rekening gehouden met shippende fans, en aardig wat personages hebben dus al canon relaties. Het zou een beetje vreemd zijn om die gewoon maar te schrappen alleen zodat er meer ge-A-support en geshipt kon worden...

    Dan wat Est betreft! Ze beweegt, en omdat het zo'n kleine map is ben ik het met je eens dat dat - voor een proloog/tutorial op normal mode - best wel gevaarlijk is. Ze komt echter alleen in beweging als je binnen haar bereik loopt, als m'n geheugen zich niet heel erg vergist. Dat bereik kun je gemakkelijk in het oog houden door haar in het rood te markeren zodat haar bereik de hele tijd op het scherm zichtbaar blijft. Je kunt dan eerst de rest van de vijanden verslaan zonder binnen haar bereik te komen, om vervolgens een unit naar keuze (iemand met genoeg defense, of anders iemand met genoeg speed om niet door haar gedoubled te worden) op een fort of zo binnen haar bereik te zetten, om haar naar je toe te lokken en haar tijdens je eigen beurt vervolgens met je andere units uit te schakelen. Op die manier vormt ze nauwelijks een bedreiging meer. Ik ben dus nog steeds van mening dat het wel meevalt! Zie het als de vriendelijkheid van de developers, die wilden voorkomen dat je in chapter 2 op dezelfde manier aan je einde komt door de vliegende baas daar, en dan dat hele chapter over moet doen. k;P
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn di apr 02, 2013 4:53 pm

    Ura schreef:Je kunt dan eerst de rest van de vijanden verslaan zonder binnen haar bereik te komen
    Er staan iets teveel archers om dat echt goed te kunnen doen. Uiteraard heb ik het level lang en breed gehaald en het is ook wel te doen. Maar het vergt in mijn ogen iets te veel pas en meetwerk (lees restarts) en al helemaaaaaal voor een proloog.
    Wat betreft redenen voor het support systeem, die had ik ook allemaal wel door. Ik zei tevens ook al dat het systeem zelf helemaal niet verkeerd is. Sterker nog, het heeft een aantal grote voordelen. Wat ik zeg is gewoon dat ik het shippen en trouwen gewoon erg mis in dit spel. Hoe je het ook wendt of keert, het is er niet, en dat vind ik zonde.

    Al met al blijf ik dus bij mijn standpunt: Prima spel, maar niet zo goed als Sacred Stones (en anderen?)


    Laatst aangepast door Faolinn op di apr 02, 2013 5:11 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya di apr 02, 2013 5:06 pm

    Maaaar, het daadwerkelijke trouwen gebeurt in Sacred Stones ook alleen in een regeltje tekst in de epiloog, bij de meeste koppels.

    Maar ik ben blij dat we het min of meer eens zijn geworden over onze waardering van de afzonderlijke aspecten van FE12. Dat we dan toch tot verschillende eindconclusies komen - ik beleef aan FE12 meer plezier dan aan FE8 - kan dan denk ik alleen maar komen omdat we die afzonderlijke aspecten blijkbaar allebei heel andere gewichten toekennen. k=w=
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn di apr 02, 2013 6:00 pm

    Ja maar weet je hoe ontzettend belangrijk dat regeltje tekst voor mij is??? (<- en daarmee illustreer ik gelijk het laatste wat je zei in je post haha)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya za apr 06, 2013 2:50 pm

    Hmm, ik weet niet of ik gewoon erg geluk heb gehad of dat de speed growths van mijn units allemaal hoog zijn, maar ik ben inmiddels bij chapter 20 aangekomen, en van m'n 12 vaste units hebben er al 9 hun speed cap bereikt. En dat betekent dat ik weinig meer te vrezen heb van dubbele aanvallen van vijanden, waardoor de moeilijkheidsgraad vreemd genoeg lager is komen te liggen dan in het begin van het spel...

    Hoe groeien jouw FE12 units, Fao? (En wie gebruik je als vast team? Mijne zijn op het moment Marth, MyUnit, Luke, Cecil, Catria, Palla, Est, Feena, Ogma, Katarina, Malicia, Ryan)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Sophie za apr 06, 2013 11:30 pm

    Hihihihi ge pre-ordered!!! <3
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya do apr 11, 2013 3:34 pm

    ^Nog maar een week en een dag, als ik me niet vergis? :D

    (Okee, dit is een slecht vermomde bump.)

    Overigens, ik weet niet of Fao dit nog leest of of het iemand anders nog kan schelen, maar ik moet zeggen dat m'n maniac playthrough vanaf chapter 22 tot het eind weer wat meer maniac-ig werd. Maar omdat ik toen van mezelf al m'n overpowerede wapens mocht gaan gebruiken die ik tot dat moment opgespaard had, liep het toch allemaal goed af. :)
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn do apr 11, 2013 3:55 pm

    hahahahaha. Nou en laat ik dan maar inbrengen dat FE12 me nu ontzettend weet te boeien. Tis ontzettend leuk. Vooral de grotere loopafstanden voegen wat toe omdat je nu nog meer moet oppassen waar je je 'voeten' plaatst. M'n standaard team is hard op weg om volledig gepromote te zijn (afgezien van healers en dancer) en dan kan ik weer evenredig spelen ipv 1 unit het gevaar in te sturen voor wat powerlevelling.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya do apr 11, 2013 4:03 pm

    Faolinn schreef:hahahahaha. Nou en laat ik dan maar inbrengen dat FE12 me nu ontzettend weet te boeien. Tis ontzettend leuk. Vooral de grotere loopafstanden voegen wat toe omdat je nu nog meer moet oppassen waar je je 'voeten' plaatst. M'n standaard team is hard op weg om volledig gepromote te zijn (afgezien van healers en dancer) en dan kan ik weer evenredig spelen ipv 1 unit het gevaar in te sturen voor wat powerlevelling.
    Opvallend, bij mij was m'n healer (Malicia of hoe je het wilt spellen) juist op afstand de eerste die 20 haalde, en op afstand de eerste die ik promootte, en vervolgens de eerste die 20/20 bereikte. Maar jij gebruikt dus meerdere pure healers tegelijk?

    Oh, en ik ben heel nieuwsgierig wie er allemaal in je standaardteam zitten!
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Mitch do apr 11, 2013 4:20 pm

    He bah, Malicia. Ik had haar gedumpt in mn Female Only run nadat Yumima haar in alle opzichten versloeg. Mijn team is trouwens best overpowered, heb net Sheema bij mn harem gevoegd, ze heeft wel way babying nodig. Weet iemand of ze het waard is?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya do apr 11, 2013 4:53 pm

    Yay, bump succesvol! (Als in, yay, Mitch heeft dit topic gevonden! k;P)

    Mitch schreef:He bah, Malicia. Ik had haar gedumpt in mn Female Only run nadat Yumima haar in alle opzichten versloeg.
    't ligt er misschien een beetje aan wat je met ze van plan bent wie er beter is, maar geef mij maar Malicia! Ze heeft hogere magic growth, en wat mij betreft is dat op afstand de belangrijkste stat voor een dedicated healer. Vaak blijft mijn cleric/troubadour/priest van het begin van het spel namelijk ook na promotie vooral bezig met staffs/healen, omdat ik er meestal niet aan toe kom om na promotie nog het staff skill-level van een Sage/wie dan ook te gaan trainen. En aangezien Malicia tot Yumina je enige healer is, is haar dumpen meteen ook het dumpen van drie chapters aan healing experience, wat best wel zonde voelt...

    Mitch schreef:Mijn team is trouwens best overpowered, heb net Sheema bij mn harem gevoegd, ze heeft wel way babying nodig. Weet iemand of ze het waard is?
    Volgens mij zijn haar growths niet onaardig, maar met die base speed van haar moet er echt een klein wonder gebeuren wil ze niet door iedereen en z'n kleine zusje gedoubled worden, lijkt me...

    Wie zitten er eigenlijk verder allemaal in je female-only team?
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Mitch do apr 11, 2013 5:38 pm

    Basically, Malicia werd RNG screwed en Yumina werd RNG blessed, daarom gaf ik de drie Chapters Exp graag op voor Yumina. Het enige jammere is Hammerne, maar eh, I can handle it without (Lees: heb hem nog nooit gebruikt)

    Sheema haar growths zijn helemaal niet slecht, bases zijn inderdaad alleen Speed die eng is. Ik heb wel twee Speedwings, dus ze kunnen eventueel naar een goed doel gaan. Ik wil haar wel proberen.

    Mijn basic team is atm.. Marth (helaas, lv 13), Sage MU (lv 9), Swordmaster Maris (lv 6), Paladin Cecille (lv 7), Feena (obligatory met goede levels~~, lv 18), Dracoknight Palla (lv 8), Falcoknight Caeda (lv 8), Sage Yumina (lv 6), Sniper Norne (lv 4), Dracoknight Catria (lv 9), Peg Est (lv 15), Tiki (lv 11).
    Ik wil Katarina en Sheema nog gebruiken, in rotation met een Draco/Falcoknight en Tiki.

    Malicia en Linde zijn RNG screwed, Athena kwam te laat. Marth wordt vrijwel niet gebruikt :V
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Hakurei Ninja do apr 11, 2013 7:42 pm

    Voor geïnteresseerden, iemand die ik volg op deviantArt accepteert nu Fire Emblem fan art requests. Hier zijn de regels. :D Het is dat ik totaal niet thuis ben in Fire Emblem, anders had ik wel voor de lol een requestje achtergelaten, want ik vind het wel een erg leuk idee. Maar misschien is een van jullie wel geïnteresseerd. :)

    Hierzo kan je overigens de FE fan arts vinden die hij(?) al heeft gedaan.

    PS: Als een van jullie geen deviantArt account heeft om een comment achter te laten wil ik dat ook best voor je doen
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Sophie vr apr 12, 2013 9:55 pm

    Yeaaah, ik heb vandaag mijn eerste streetpass puzzelstukje van FE gekregen!
    Als jullie je 3DS morgen meenemen krijgen jullie hem ook!
    1 euro p.p.! (jk~)

    Gesponsorde inhoud


    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 4 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:47 am