Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Pshycho Maniac
Mitch
UNOwen
Toumyon
Sophie
Gemu
Urameshiya
Faolinn
Suuschuu
13 plaatsers

    Weerwolven van Orukah

    Suuschuu
    Suuschuu
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik hou ontzettend veel van kokos!

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Suuschuu ma mei 21, 2012 1:39 am

    Derp ik ben dit vergeten.

    Faolinn is dood.

    Myon is burgemeester.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Urameshiya ma mei 21, 2012 1:59 am

    Faolinn schreef:Wauw, Ura. Ik heb volledig over dat fenomeen heengekeken. Maar inderdaad, je hebt gelijk, er zal inderdaad een patstelling ontstaan tussen lijk en wolf. Goed gezien, en werkelijk subliem op ingespeeld door te zeggen dat je geen wolf bent. Myon, nogmaals, aan jou de keus. Ik ga achterover leunen en de boel laten gebeuren. Aan jou om Ura te geloven of niet.
    Ik moet jou ook complimenteren met de manier waarop je je eigen 'vergissing' zo neer weet te zetten alsof ik toch een wolf moet zijn. Wat me nu eigenlijk dwarszit, is dat ik niet eens begrijp waarom jij en Remi lijken te denken dat er nog twee wolven/een wolf + kandidaatwolf in het spel zijn. Is dat op een of andere manier voordeliger voor jullie team?

    Aangezien we Faolinn nu zullen moeten missen (nee, niet echt) kun jij het me misschien uitleggen, Remi.

    En wat Faolinn zegt klopt: het hangt nu helemaal van jou af, Myon. En we hebben nog niet verloren, tenzij jij de verkeerde keuze maakt.

    Hoe dan ook, aangezien ik weet waar de wolf zit, kan ik alvast aankondigen dat ik deze week op Pyonta stem.

    EDIT: Maar als Myon liever een gelijkspel tegenover Pyonta heeft dan een gelijkspel tegenover Remi en Fao, dan ben ik ook bereid mijn stem te veranderen naar Remi. Zoals al gezegd: de keus is aan Myon.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Faolinn ma mei 21, 2012 10:33 am

    Yup, goed gespeeld wolf/wolven. Ik was de Grafdelver^^. Ben heel erg benieuwd naar de afloop!
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Toumyon ma mei 21, 2012 6:38 pm

    Urameshiya schreef:
    EDIT: Maar als Myon liever een gelijkspel tegenover Pyonta heeft dan een gelijkspel tegenover Remi en Fao, dan ben ik ook bereid mijn stem te veranderen naar Remi. Zoals al gezegd: de keus is aan Myon.

    Nou...dat klinkt nog redelijk...even denken hoor...oh, en nu we toch op de final countdown zitten...wat is/was je rol Ura?
    Pyon, nog enigen laatste wensen of verdedigingen?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Toumyon wo mei 23, 2012 5:02 pm

    Toumyon schreef:
    oh, en nu we toch op de final countdown zitten...wat is/was je rol Ura?

    Ik wil hier nog graag antwoord op...het is al bijna vrijdag en ik weet nog niet precies wat ik moet doen...als je echt zoon vertrouwbare burger bent Ura, dan had je het me eerder gezegd volgens mij...of je moet het al stom vergeten zijn.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Urameshiya wo mei 23, 2012 5:30 pm

    Pardon, ik was het inderdaad vergeten. Toen ik je post zag had ik niet onmiddelijk tijd om te antwoorden, en over het algemeen word ik vanzelf wel weer aan dit topic herinnerd omdat er elke dag wel mensen posten. Nu is het even erg stil - al kan ik wel begrijpen waarom het stil blijft - en daardoor verloor ik het topic ook uit het oog.

    Maar helaas heb ik weinig bijzonders te melden op dat vlak. Als ik een speciale rol zou hebben waardoor ik aannemelijker kon maken dat ik een burger ben, had ik daar waarschijnlijk al wel hints over laten vallen. Maar zo'n rol heb ik niet - ik ben een heel saaie blanco-burger, zonder manier om dat te bewijzen.

    Iets wat me trouwens opviel, is dat Faolinn mij in het begin van dit spelletje gewoon vertrouwde - hij stemde afgelopen weekend nog op mij voor het burgemeestersschap. Vervolgens kwamen hij en Remi met hun rollen uit de kast, en praatte Faolinn opeens veel wantrouwender over me. Ik denk dat hij en Remi dat in de eerste plaats deden om jouw vertrouwen te winnen. (Simpelweg door de andere overgebleven spelers als wolven af te schilderen. Al zitten ze er naar alle waarschijnlijkheid in Pyonta's geval dus niet naast.) Voor zover je een lijk en een grafdelver kunt vertrouwen dan.

    Dat is natuurlijk geen bewijs dat ik een burger ben - dat kan ik niet bewijzen - maar geeft misschien wel aan dat je beschuldigingen in mijn richting gerust met een korreltje zout kunt nemen.

    De week is trouwens pas op de helft, nog ruim twee dagen voor de deadline. =P
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Pyonta-kun do mei 24, 2012 9:08 pm

    Nou, dit lijkt me duidelijk toch? Faolinn heeft het helemaal uitgevogelt. Als alles klopt, is er dus inderdaad nog maar 1 wolf over......... Of niet?

    Zie hier:

    Suuschuu schreef:
    Grafdelver:

    Een grafdelver kan tijdens de eerste nacht een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen dus zal het slachtoffer niet dood gaan. Voor de spelers zal het lijken alsof er niks is gebeurd. Het lijk rol speelt solo maar wanneer lijk als enige overblijft dan deelt hij de overwinning samen met de grafdelver.

    Lijk:

    Het lijk is een rol die word aangemaakt nadat de grafdelver het lijk terug tot leven haalt, het lijk verliest wel al zijn krachten die hij of zij had voor dat hij of zij werd vermoord door de wolven. Het lijk speelt solo en dus tegen zowel de goede rollen als tegen de slechte. Het lijk kan alleen sterven door de krachten van goede spelers of door lynch, weerwolven krachten hebben dus totaal geen effect. Wanneer er geen weerwolven meer over zijn, dan zal het lijk beginnen met moorden.

    Kijk nou, het lijk moet als enige overblijven en begint met moorden als de wolven dood zijn. Niet samen met de grafdelver. Dus, wat nou als Gemu en Olly als enige de weerwolven waren? Wat? Dan zou het te simpel zijn? Nou, de kans is nog steeds niet weg dat er een zandmannetje in he spel zit...

    Huh? Wat? Is het verwarrend? Waarom dit allemaal? Nou, het is eigenlijk heel simpel. Lijk heeft samen met Faolinn besloten om een risico te nemen. Voor het moorden vannacht waren er nog 5 mensen over en er moest iemand sterven. Als lijk niet de burgermeerster en niet Faolin had vermoord, was de kans groot dat de ander zich bij Myon zou aansluiten en met zijn rol als burgermeester lijk had opgehangen. Daarmee zou het dus voorbij zijn. Als lijk Myon had opgehangen, konden de anderen Faolinn en lijk doorzien, een goede burgermeester kiezen en lijk alsnog ophangen.

    Maar, lijk en Fao kozen voor de andere weg. Fao opeten en mij en Ura ervan te beschuldigen dat een van ons een weerwolf is. Dan zou 1 van ons opgehangen worden, slacht het lijk Myon en blijft het lijk met 1 iemand over, overdag. Ik denk dan dat het lijk gewonnen heeft omdat lijk anders altijd in een gelijkspel eindigd. Lijk kan in z'n eentje nooit overblijven op een dag om te moorden, of de jager of andere rollen moeten precies goed eindigen.

    Waarom zou Faolin zeggen dat Remi het lijk is en waarom speelt Remi mee? Simpel:

    Ura is het lijk.
    Remi is snugger. Zij is niet het lijk, maar had Fao meteen door. Fao beschuldigde Remi ervan dat zij het lijk is om het echte lijk te beschermen. Immers wist Fao dat hij dood ging door eerder genoemde strategie. Remi zei niks omdat ze wist dat ze hiermee extra kon overleven. Remi zoekt niet naar de wolven, ze zoekt naar het laatste lijk. Het is nog maar woensdag, Remi heeft nog tijd om vanalles te doen. Het lijkt allemaal alsof het zo voor de hand ligt, maar dat is dus niet het geval.

    Zo.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Remilia~ do mei 24, 2012 10:21 pm

    Sorry voor de late reactie, ik had het druk de afgelopen dagen.


    Urameshiya schreef:Daar ben ik me pijnlijk van bewust, Remi. Waar ben ik dat vergeten volgens jou?

    Stel nu eens dat er twee wolven zijn, zoals jij aanneemt. En dat de rest ook waar is. Goed, laten we gewoon stellen dat zoals jij zegt, Pyonta en ik die wolven zijn.

    Deze nacht: Faolinn of Myon sterft.
    Komende dag: Pyonta of ik sterf.
    Volgende nacht: Myon of Faolinn (wie er nog over is) sterft. Remilia zal niet sterven, want zij is het lijk.
    Dag daarop: gelijkspel tussen overgebleven wolf en lijk Remilia. Volledig verlies voor de burgers dus.

    Zie je wel? Jullie hebben niet bepaald het beste voor met Myon, wat jullie ook roepen. Wat Faolinn hier zegt:
    Faolinn schreef:hierna zal één van jullie tweeën sterven in de daaropvolgende nacht, waardoor er een patstelling ontstaat.
    klinkt heel aardig, maar in jullie scenario zal de dode sowieso Myon zijn, zodat er een patstelling tussen lijk en wolf optreedt.

    Gelukkig maar dus, dat jullie aanname van twee wolven of wolf + zandmannetje incorrect is, en in feite een patstelling tussen burgers en lijk ook nog te bewerkstelligen is. Gelukkig voor ons, wel te verstaan.

    Ah right. Te snel erover heen gelezen.
    En wat je zegt klopt inderdaad. MAAR, dit is alleen zo als je alle logica ervan weghaalt.
    Als iemand wordt aangevallen of wordt opgehangen, is dat vanwege een bepaalde reden.
    De kans dat iemand anders dan Faolinn zou worden aangevallen, leek me ook echt heel klein, omdat het alleen maar in het voordeel werkt van de wolven.
    Mijn gedachten waren dan ook:

    Ura+ Pyon = Wolven/ onveilig
    Remi= Lijk, kan niet sterven
    Myon= Cupido
    Faolinn= Grafdelver

    Ik heb nu geen steun meer van Fao en is het makkelijker voor de wolven me weg te spelen.
    Simpel zat.


    Urameshiya schreef: Wat me nu eigenlijk dwarszit, is dat ik niet eens begrijp waarom jij en Remi lijken te denken dat er nog twee wolven/een wolf + kandidaatwolf in het spel zijn. Is dat op een of andere manier voordeliger voor jullie team?

    Waarom niet?
    We nemen het zekere voor het onzekere en proberen niet te vestigen op dat "er nog maar 1 wolf" is, als we het niet eens zeker weten.
    We probeerden er dus vanuit te gaan, dat de laatste 2 personen waarvan we de rol niet wisten, wolven waren (of een zandmannetje)
    We zijn ons zeker ervan bewust dat we ook dit niet 100% zeker weten en dus als we zouden moeten gaan stemmen op 1 van de 2, we dat nog altijd voorzichtig zouden doen.
    Volgens mij hebben Fao en ik nog geen enkele keer gezegd, dat we er heilig van overtuigd waren, dat jullie allebei wolven zijn.
    Desondanks sluiten we/ik het niet uit.

    Urameshiya schreef:

    Iets wat me trouwens opviel, is dat Faolinn mij in het begin van dit spelletje gewoon vertrouwde - hij stemde afgelopen weekend nog op mij voor het burgemeestersschap.Vervolgens kwamen hij en Remi met hun rollen uit de kast, en praatte Faolinn opeens veel wantrouwender over me.

    Hahaha, ja sorry ik weet wel de reden ervan, maar dat is voor jullie niet zo belangrijk.
    Ik vertik het dus ook om het te gaan uitleggen.
    Maar leuk dat het je opgevallen is. Precies wat Olly ook dacht.


    Urameshiya schreef:
    Ik denk dat hij en Remi dat in de eerste plaats deden om jouw vertrouwen te winnen. (Simpelweg door de andere overgebleven spelers als wolven af te schilderen. Al zitten ze er naar alle waarschijnlijkheid in Pyonta's geval dus niet naast.) Voor zover je een lijk en een grafdelver kunt vertrouwen dan.


    Nee, we hebben geen misbruik gemaakt van jullie.
    Wel van onze rollen. Zoals ik al zei wil ik er niet verder over op ingaan.

    Pyonta-kun schreef:Nou, dit lijkt me duidelijk toch? Faolinn heeft het helemaal uitgevogelt. Als alles klopt, is er dus inderdaad nog maar 1 wolf over......... Of niet?


    Maar, lijk en Fao kozen voor de andere weg. Fao opeten en mij en Ura ervan te beschuldigen dat een van ons een weerwolf is. Dan zou 1 van ons opgehangen worden, slacht het lijk Myon en blijft het lijk met 1 iemand over, overdag. Ik denk dan dat het lijk gewonnen heeft omdat lijk anders altijd in een gelijkspel eindigd. Lijk kan in z'n eentje nooit overblijven op een dag om te moorden, of de jager of andere rollen moeten precies goed eindigen.

    Waarom zou Faolin zeggen dat Remi het lijk is en waarom speelt Remi mee? Simpel:

    Ura is het lijk.
    Remi is snugger. Zij is niet het lijk, maar had Fao meteen door. Fao beschuldigde Remi ervan dat zij het lijk is om het echte lijk te beschermen. Immers wist Fao dat hij dood ging door eerder genoemde strategie. Remi zei niks omdat ze wist dat ze hiermee extra kon overleven. Remi zoekt niet naar de wolven, ze zoekt naar het laatste lijk. Het is nog maar woensdag, Remi heeft nog tijd om vanalles te doen. Het lijkt allemaal alsof het zo voor de hand ligt, maar dat is dus niet het geval.

    Zo.
    Tja, ik vind dit wel...leuk verzonnen.
    Als ik nog langer zou proberen te overleven, dan zou ik wel gewoon gezegd hebben dat ik de Priester was.
    Want ja, hiervoor was ik dus de Priester.
    Goed bedacht, maar dit lijkt me nog véél onwaarschijnlijker dan dat er in het spel 2 wolven zouden zitten.










    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Urameshiya vr mei 25, 2012 2:18 am

    Pyonta schreef:Ura is het lijk.
    Nee. Ik denk dat Remi's post voldoende uitleg biedt waarom dit onzin is. Als ze zegt dat ze het lijk is, zie ik geen goede reden om dat niet te geloven. Het biedt haar namelijk geen extra overlevingskansen, de kans wordt juist groter dat we haar ophangen.

    Remilia schreef:Ah right. Te snel erover heen gelezen.
    En wat je zegt klopt inderdaad. MAAR, dit is alleen zo als je alle logica ervan weghaalt.
    Als iemand wordt aangevallen of wordt opgehangen, is dat vanwege een bepaalde reden.
    De kans dat iemand anders dan Faolinn zou worden aangevallen, leek me ook echt heel klein, omdat het alleen maar in het voordeel werkt van de wolven.
    Leuk geprobeerd, maar niet waar. Als in mijn post "Deze nacht: Faolinn sterft" en "Volgende nacht: Myon sterft" had gestaan in plaats van beide mogelijkheden, dan had dat voor de rest van m'n verhaal niks uitgemaakt. Ook lijkt het me vrij duidelijk dat ik niet alle logica heb weggehaald, want dan zou ik ook mezelf als potentieel wolvenslachtoffer neergezet hebben. Ik snap echter ook wel dat het slimmer is om een verdacht iemand in leven te laten.

    Simpel zat.

    Urameshiya schreef:Hahaha, ja sorry ik weet wel de reden ervan, maar dat is voor jullie niet zo belangrijk.
    Ik vertik het dus ook om het te gaan uitleggen. Maar leuk dat het je opgevallen is.
    Het zou vrij dom zijn als dat me niet eens opgevallen was. En je maakt me erg nieuwsgierig, ondanks dat je er zelf blijkbaar geirriteerd van raakt.

    Urameshiya schreef:Nee, we hebben geen misbruik gemaakt van jullie.
    Misbruik? Wie had het over misbruik? Jullie willen gewoon graag een uitslag die zo gunstig mogelijk is voor jullie, en dat kan ik jullie niet kwalijk nemen. Maar wij worden gewoon liever niet door zombies afgeslacht.
    Urameshiya schreef:Wel van onze rollen. Zoals ik al zei wil ik er niet verder over op ingaan.
    Dat horen we dan na afloop van het spelletje wel.


    Myon, heb je al een keuze gemaakt? Als ik m'n stem moet aanpassen zo het fijn zijn als je het voor 5 uur vanmiddag kon zeggen, anders slaap ik misschien al.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Toumyon vr mei 25, 2012 5:10 pm

    Sorry maar ik stap uit het spel, ik kan echt niet meer logies nadenken de laatste tijd door bepaalde redenen die ik later verklaarbaar maak op een bepaalde topic, het spijt me heel erg...ik weet ook niet of ik het volgende potje weerwolven zal mee doen, maar dat zien we dan wel.

    Fantastische verhalen Suus echt waar, maar sorry, ik kan er helaas echt niks aan doen.

    Mijn rol was: Cupido
    Suuschuu
    Suuschuu
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik hou ontzettend veel van kokos!

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Suuschuu vr mei 25, 2012 7:08 pm

    Ik heb het er net al even met Myon over gehad en ik begrijp het ook. Anyway, vandaag is de laatste dag voor stemmen.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Remilia~ vr mei 25, 2012 10:40 pm

    Stem gaat naar Pyonta

    Ik kom morgen nog terug op Ura´s post.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Urameshiya vr mei 25, 2012 11:10 pm

    Remilia~ schreef:Stem gaat naar Pyonta

    Ik kom morgen nog terug op Ura´s post.
    Zodat je me daarna kunt vermoorden? Nee, dan gun ik eerder de wolven de overwinning dan jou en Faolinn. Als Myon ermee ophoudt (jammer) zal ik zelf de knoop door moeten hakken. Ik stem op Remi.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Pyonta-kun vr mei 25, 2012 11:35 pm

    Mijn stem voor de galg gaat naar Remilia
    Suuschuu
    Suuschuu
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik hou ontzettend veel van kokos!

    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Suuschuu za mei 26, 2012 12:40 am

    Game over.

    De wolven hebben gewonnen. Ik ben zelf de laatste paar weken afgehaakt met verhaaltjes of echt het goed bijhouden van weerwolven moet ik eerlijk zeggen. Ik vond mijn eerste keer ook niet zo geslaagd gezien de problemen binnen en buiten het forum. Anyway, ik kijk uit naar het volgende weerwolven!

    Rollen die nog over zijn kunnen hun rol bekend maken, napraten of eventueel je eigen verhaal er neerzetten. Je mag ook commentaar geven over hoe ik het heb gedaan maar ik weet van mezelf dat het niet al te sterk was (en het was mijn eerste keer tot zoiets groots 8D;)

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Orukah - Pagina 16 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:11 am