Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+17
Ranfox
Scarlet
Princess Sylvysprit
Slaz
RemiliaxScarlet
Decidetto
Nekotaku
Bakuhatsu
annika11112
draakedan
Reym
Snakke
Urameshiya
Graan
Chrono
A-Duck
Maribel Hearn
21 plaatsers

    Touhou 14.3

    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Touhou 14.3 Empty Touhou 14.3

    Bericht van Maribel Hearn za apr 12, 2014 4:22 pm

    ZUN heeft vandaag een onverwachtse nieuwe game bekend gemaakt, namelijk:

    Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card!

    De game zal draaien om Seija Kijin. De game zal worden uitgebracht op Reitaisai 11, 11 mei 2014. Ik dacht dat het fanmade was toen ik deze game zag, vooral omdat de screenshots op het bijbehorende MotK-topic van zeer slechte kwaliteit waren, maar het is officieel!

    Ik ben benieuwd wat jullie er allemaal van vinden. Ik vind het zelf erg onverwachts; had er geen seconde aan gedacht dat nog een karakter een eigen game zou kunnen krijgen. rXDAan de andere kant vind ik het natuurlijk ook heel interessant! Ik ben benieuwd hoe de nieuwe game zal werken, vooral qua mechanics. Het lijkt een soort itemselectiemenu te hebben, waarin je kunt kiezen uit o.a. een fotocamera. Je ziet ook dat Seija die gebruikt tegen Sekibanki in de trailer. Zo gebruikt ze ook een Yin-Yang Orb om mee te teleporteren. De game werkt overigens vergelijkbaar met StB en DS: je hebt losse spells die je moet verslaan, in plaats van complete stages.

    Officiële PV van ZUN, die nu een YouTube account heeft:


    Laatst aangepast door Urameshiya op wo mei 07, 2014 12:35 am; in totaal 13 keer bewerkt (Reden : Officiële trailer toegevoegd)
    A-Duck
    A-Duck
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : In een eend veranderen

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van A-Duck za apr 12, 2014 4:42 pm

    New Game Sign ~ Hype Train
    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Chrono za apr 12, 2014 4:43 pm

    Hmm, sounds interesting... Ik denk haast niet dat we echt nieuwe characters zullen krijgen, maar wie weet. 'T ziet er wel een beetje fake uit want die interface ziet er niet echt ZUN-ish uit maar als het echt officieel is dan zal het wel zo zijn.
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Maribel Hearn za apr 12, 2014 4:52 pm

    De screenshots zijn zeer slecht, dus je kunt het ook niet zo goed zien. En misschien is het wel beta en gaat het nog mooier worden. Wie weet! ・3・
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Graan za apr 12, 2014 5:39 pm

    Raar om te denken dat het al bijna weer een jaar geleden is dat de vorige demo uitkwam. Ik ben nooit zo'n fan geweest van de photo games, maar ik ga hem uiteraard wel proberen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Urameshiya za apr 12, 2014 6:18 pm

    Het ziet eruit alsof het een heel vermakelijk spelletje zou kunnen worden! Ik vind het alleen wel jammer dat het "14.3" is, want dat betekent vast dat we dit jaar niet meer op een 15 hoeven te rekenen...
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Snakke za apr 12, 2014 7:48 pm

    Dit lijkt me een tof idee voor een spin-off spel. Maar dat het een .3 spel is had ik niet verwacht. Ik denk niet dat het spel al compleet af is. Dus ik hoop dat ZUN dit concept nog veel beter kan uitwerken maar zelfs nu het er al heel goed uit.
    Ook ben ik een beetje benieuwd hoe het verhaal zal lopen, hij zal een goede verklaring uit zijn mouw moeten schudden om Seija dit alles te laten doen! oftewel vreemde magie

    Ik ben dus zeker blij dat er een nieuw spel, ook al is het geen rond getal, aan zit te komen en ben nu al gehyped!
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Reym za apr 12, 2014 8:22 pm

    Spoiler:
    Zun heeft een filmpje op Youtube geplaatst met mooie kwaliteit :3

    Oke, wat ik uit de video kreeg:
    Je hebt dus verschillende dagen in het spel, en je hebt verschillende scenes die je moet clearen. (zoals photography games?) Je items kunnen ook sterker worden of zoiets, ergens staat 'item level'. Je hebt een 'main' en een 'sub-skill'. Geen idee wat deze doen.

    Dus Seija kan items 'jatten' van andere 2hu's, en ze gebruiken.

    Eens even kijken in de video welke item's langskomen.
    - 0:12 Ying-yang orb: Reimu
    - 0:12 Pop in Japanse stijl: (alice?) (misschien een ander 'traditioneel Japans' personage?)
    - 0:29 Ik dacht dat het een wit met rode scroll was, maar het is een paraplu. Van Yukari?
    - 0:29 Geel met zwarte lantaarn met een swirl erop.
    - 0:36 Een gouden bom. Het is een 'Magic Bomb' in combinatie met het witte strikje: Marisa?
    - 0:36 Een stenen wasbeer (sakeflesje in de vorm van wasbeer?) met een knuffelige Tanuki-staart. Van Mamizou?
    - 0:41 Een camera. Van Aya?
    - 0:41 Een blauw-wit geruite doek. Wtf is dit, de magische theedoek van doem en destructie? De onderkant van de doek is wit.
    - Voor de rest: De Miracle Mallet. Eigendom van Sukuna natuurlijk.

    0:59: We zien de 'rare gele lantaarn/handgranaat met swirlsymbool' nog van dichterbij, het blijkt nu een gele Japanse lantaarn te zijn. Zou deze misschien van Hata no Kokoro zijn, omdat die ook een Japanse waaier en een naginata (blade-on-a-stick) gebruikt?.
    De lantaren zorgt voor 'inversion' van alle kleuren op het scherm à la een van Sakuya's bommen in DDC. Er komen geestjes om Seija heen.


    Oke man, ik wil nu cosplayen als de blauw-witte theedoek van doem en destructie. Hij is totally mijn nieuwe waifu. All hail de theedoek.
    Hirari-chan~ <33
    draakedan
    draakedan
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : het fourm spammen met Kanako en iets met internet connecties...

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van draakedan za apr 12, 2014 9:28 pm

    lol, ik zei vandaag nog op Tomo dat ZUN nog zo'n spel moest maken (maar dan met Kanako  ^^; )
    annika11112
    annika11112
    Forumyōkai


    Leeftijd : 27

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van annika11112 za apr 12, 2014 10:02 pm

    SEIJAAAAAAA *heavy breathing*
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Bakuhatsu za apr 12, 2014 10:05 pm

    Oooh~ Awesome! Ben benieuwd naar de hele game, dit ziet er al veelbelovend uit! En bijzonder dat je met Seija mag. Maarja, da's ZUN he. :D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Nekotaku za apr 12, 2014 10:32 pm

    Wow, erg plots nieuws! Er stond zelfs nog niets van op ZUN's blog of site voor zover ik kon zien. Ik zou het filmpje wel willen kijken, maar zit online op roaming...
    Het is leuk dat het een spel wordt met een nieuwe, originele spelmechaniek. Dat houdt dingen toch weer wat verser.
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Decidetto za apr 12, 2014 10:55 pm

    Yes joh, Shoot the Bullet met Mario Kart-achtige items! (En het vermogen om te schieten!)  :D 
    Eigenlijk heeft het ook wel een beetje weg van Fairy Wars, maar dan rechtstreeks naar de eindbazen, zonder levels ervoor.
    Ziet er heeeel interessant uit en leuk dat ie Seija meteen in een sterrol steekt!

    Dat hele gejatte-itemgebeuren past wel bij 'r. Rebel die ze is. ・3・
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Reym zo apr 13, 2014 10:11 am

    Decidetto schreef:Rebel die ze is. ・3・

    Spoiler:
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van RemiliaxScarlet zo apr 13, 2014 10:52 am

    YEAH! SEIJA! :D

    Gesponsorde inhoud


    Touhou 14.3 Empty Re: Touhou 14.3

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 6:39 pm