Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+25
Nephilith
TheEternalMokou
LightSpeedReisen
Mitch
Shiro
Tanshu
kyr2005
Khelekgil
TH-chen
Sophie
RakeStriver
Hakurei Ninja
Zigzagwolf
RemiliaxScarlet
Meira
Pshycho Maniac
wolfie559
A-Duck
UNOwen
Quwanti
Urameshiya
Pyonta-kun
T
Atrevir
Nekotaku
29 plaatsers

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Nekotaku vr okt 05, 2012 1:27 pm

    Mithos wees me net op iets enorms, iets GIGANTISCH... in de chat.
    Er is een nieuw Touhou spel aangekondigd!

    Niet in de hoofdreeks, maar wel de tussenreeks. Het is van Tasogare Frontier en zoals je daardoor kan raden, is het een nieuwe fighter!

    Hier is de pagina waarop reeds 3 screenshots te zien zijn: http://www.tasofro.net/touhou135/

    Er valt nog niet erg veel uit op te maken en het is duidelijk nog redelijk vroeg werk, dus vermoedelijk duurt het nog wel even voor we een demo en volledige versie zien. Wat meteen opvalt is dat de grafische stijl veranderd is. De pixel art uit Immaterial and Missing Power, Scarlet Weather Rhapsody en Hisoutensoku heeft plaats gemaakt voor gedetailleerdere sprites met een cell-shaded look. De achtergronden lijken volledig of gedeeltelijk 3D te zijn, opnieuw met cell-shading en een zacht kleurenpalet.

    Het ziet er alvast heel mooi uit! Misschien kunnen de vaste spelers van de fighters wat scherpere observaties maken? Wat wel merkwaardig is, is dat ik nergens een spellcard selectie weet te bespeuren.
    Atrevir
    Atrevir
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Pasta koken

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Atrevir vr okt 05, 2012 1:33 pm

    Ik zag het net op Tumblr. Heb gelijk Gemu er over geinformeert. De stijl ziet er echt heel leuk uit. Ook met de 3d achtergronden en dergelijke. Kan er nog maar weinig over zeggen nu. Hopelijk een nieuwe cast aan characters

    Kan niet wachten om te horen wanneer het misschien uitkomt. Zal vast nog wel even op zich laten wachten. Of juist niet. Sowieso denk ik niet dat dit al final is. Wellicht komen de spellcards er later nog bij?
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van T vr okt 05, 2012 1:34 pm

    Wauw! Een nieuwe fighter!
    Ik vind zelf de stijl er erg goed uit zien, ik kijk nu al uit naar de demo!
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Pyonta-kun vr okt 05, 2012 3:12 pm

    Wow! Goed nieuws!
    Het ziet er inderdaad naar uit dat de achtergrond 3D is omdat de angle van Moriya shrine veranderd in de onderste screenshot.

    Ook zie ik meteen al een aantal nieuwe mechanics. Op het eerste gezicht lijkt het erop dat het weer weg is en, zoals Neko al zei, dat ook het spellcard systeem anders is.

    Zo te zien hebben de procenten bovenin onder de levensbalken een relatie met de rood/blauw gevulde circels om de characters heen. Dit is vooral goed te zien in de onderste screenshot. Reimu's balk is bijna helemaal blauw (+82%) en die van Marissa bijna helemaal leeg (-48%). Of deze waardes een relatie hebben zie ik nog niet (bij elkaar opgeteld is het 130% maar dat gaat niet op bij de andere screenshots).
    Nu ik de screenshots van dichtbij zie spot ik Japanse tekens bij de cirkels. Gemu en Ura hebben verteld dat het rode staat voor "nee" en het rode staat voor "ja". Het overige gedeelte staat voor "geen van beide". Waar dat op slaat kan ik geen touw om binden.

    Ook valt mij op dat er eindelijk een timelimiet te zien is (tenminste, daar ga ik van uit. Standaard plek voor een tijdslimit). Ura weet wel waarom ik daar blij mee ben :3

    Ik ga er even van uit dat de screenshots dezelfde match/ronde is en dat het getal bovenin een timer is die van 99 afloopt..

    De screenshots zijn niet op volgorde, als je naar de klok kijkt. De screenshot van 74 seconde was dus eerst, daarna 54 en daarna 24. Tussen screenshot 54 en 24 is er geen verschil tussen de procenten, terwijl er wel een verschil is van leven en van de balken onderin. Daarom denk ik dat er geen relatie is tussen leven of...mysterieuze power balk.

    Het ziet ernaar uit dat de levensbalk bestaat uit 3 delen. Rood, wit en bruin. Ik denk dat bruin leeg is. Wit zit altijd in het midden.
    In andere fighters kan een balk in het midden betekenen dat het leven is dat gehealed kan worden. Vooral in tag team fighters is dit het geval, maar ik zie geen andere indicatie dat er gebruik gemaakt wordt van tag team (meestal zie je dan 2 balken per speler).
    Tussen screenshot 76 en 54 verliest Reimu rood (en is zo goed als leeg) maar geen wit. Marissa heeft minder rood maar meer wit. Vrij apart. In de 24 screenshot heeft Reimu minder wit en geen verandering in rood. Marissa krijgt meer rood en minder wit... Daar kan ik geen conclussie uit trekken. Zelfs niet als de screenshots toch in de andere volgorde zijn gemaakt.

    De mysterieuze balk onderin die meestal staat voor powers heeft hetzelfde probleem als hierboven. Die van Reimu stijgt of daalt alleen maar maar die van Marissa hopt heen en weer. Zo te zien zijn er wel 2 kleuren. Rood en blauw (en leeg). Waarschijnlijk betekend dat dat hij 2 of meer keer kan vullen (lvl 1 supers? lvl 2 supers?).

    De 3 sterren bij Marissa vielen me ook op. Ze zien er leeg uit. Toen ik bij Reimu keek zag ik dat er ook 3 yin yang bollen zijn. Een mogelijkheid is dat iedere character een eigen image daar heeft en een uniek iets daaraan is gekoppeld.

    Normaal doe ik dit nooit. Ik haat het om te speculeren over iets wat we niet weten en wat we toch wel te weten komenm, maar omdat ik altijd al had gehoopt op een nieuwe fighter maar er nooit een had verwacht vond ik het toch leuk om mijn idee erover te geven.

    Tot slot mijn persoonlijke mening over het geheel. Ik ben blij dat er een nieuwe fighter komt. Ik vind dat soku toch nog een aantal gaten heeft wat betreft balance en mechanics (al is het alleen maar de randomness van weather effects...).
    Het algehele plaatje vind ik zelf nog niks. Het ziet er zoals neko al zei erg onafgemaakt uit. Als ik dit zou zien en ik zou touhou niet kennen zou ik niet aangetrokken zijn tot deze doujin fighter. Maarja, dat is meestal zo bij een beta. Ik ben ervan overtuigt dat dit een geweldig spel gaat worden. Ik wacht met spanning af op de demo/het echte spel.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Urameshiya vr okt 05, 2012 3:32 pm

    Haha, ik dacht wel dat we van de religeuze thema's nog niet af zouden zijn. Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade 2854575566

    Bedankt voor het maken van een topic, Neko. Meira was ook van plan er een te maken, maar je bent 'm voor geweest. :) Ik speel de fighters vrijwel niet, dus ik kan weinig speculatie toevoegen, maar zoals je zelf al zegt ziet het eruit alsof (in elk geval de UI) nog lang niet af is. Dat we geen spell-card selectie zien betekent dus ook nog niet zo veel...

    Omdat ik deze waarschijnlijk net als de vorige fighters niet veel zal gaan spelen, ben ik vooral benieuwd of er nieuwe personages in voor gaan komen of niet, en wie van de bestaande personages er mee mogen doen. Gezien het thema wederom religie is, lijkt het me waarschijnlijk dat de speelbare personages ook rond dat thema uitgekozen zullen worden, maar aan de andere kant zou ik het raar vinden als een (voor Touhou-begrippen) vredelievend personage als Byakuren in een fighter terecht zou komen...

    Nouja, de tijd zal het leren. En hopelijk duurt dat niet al te lang meer. :)

    Oja, en om nog iets toe te voegen aan wat Pyonta zegt over de ja/nee/geen van beide-kwestie: mijn random gok was/is dat het om geloof gaat. Een soort enquete-resultaat van of de inwoners van Gensokyo/het dorp wel of niet in Reimu/iemand geloven...[/waarschijnlijknietwaarmaartochaardigomovernatedenken]
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Quwanti vr okt 05, 2012 3:51 pm

    Jup, de proloog zegt mij al dat je Byakuren/Shou/Miko/Futo/Tojiko mag verwachten. Vooral die laatste zin: "Now, take your belief as weapons, battle attractively and fight over your popularity!"

    Ze gaan dus vechten om populariteit te winnen. Ik denk dat je dan ook wel op een bepaalde manier moet vechten, dat je bijvoorbeeld veel of juist weinig van die balk onderin gebruik moet maken (ofzo).
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Urameshiya vr okt 05, 2012 5:04 pm

    Gewoon om de speculatie nog wat verder te voeden, die laatste zin suggereert heel sterk dat men elkaar populariteit af moet nemen. Als het werkelijk duidt op een gameplay mechanic en niet op een verhaalelement/reclamekreet, dan zou dat betekenen dat de 'populariteit' (of geloof, want in Gensokyo is dat volgens mij grofweg hetzelfde) die de ene speler bijverdient, per definitie ten koste van die van de andere speler moet gaan. Inderdaad staat op de screenshots steeds 1 speler in de + (met een blauw percentage en een positievere verhouding achter de portrait) en de ander in de - (met een rood percentage en een slechtere verhouding achter de portrait). Het zou interessant zijn om eens goed naar de getallen en precieze verhoudingen te kijken om te zien wat er uit af te leiden valt...

    Trouwens, misschien ligt het aan mij, maar is het niet wat voorbarig om op de wiki een introductietekstje dat bij de eerste screenshots staat meteen tot 'proloog' te verheffen?

    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van UNOwen vr okt 05, 2012 5:21 pm

    Ik hoop wel dat ze de personages uit Soku erbij houden. Sinds het er zo anders uitziet zal Soku er vast niet mee gelinkt kunnen worden, zoals SWR met Soku. Maar hoe het ook zij, ik zal in spanning afwachten!
    A-Duck
    A-Duck
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : In een eend veranderen

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van A-Duck vr okt 05, 2012 6:27 pm

    my frist reaction: w00t
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van wolfie559 vr okt 05, 2012 6:29 pm

    khoop dat het decksystem niet teveel veranderd (wat ik betwijfel) en dat ze er wel alle vorige characters in gaan houden. (het zou ENORM) jammer zijn als die er nimeer waren.

    valt me ook op dat er nieuwe moves zijn (reimu backflip?)

    maar het ziet er anders maar wel heel mooi uit
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Nekotaku vr okt 05, 2012 7:20 pm

    Die move van Reimu is gewoon 'r Ascension Kick, geloof ik. Zat er al in vanaf IaMP. Alleen ziet het er nu wat anders uit met die nieuwe graphics.

    Aangezien Soku ook reeds een mix gebruikte van characters vanaf EoSD tot en met SA, denk ik niet dat ze nu de pre-MoF personages eruit gaan zwieren. Maar gezien de nieuwe characters die ze uit UFO en TD kunnen toevoegen, denk ik ook niet dat ze allemaal erin gaan blijven.
    Des te meer omdat er nieuwe sprites zijn, en het is een gigantisch werk om deze te creëren. Dus ik geloof nooit dat ze de volledige Soku cast gaan overzetten op die manier.

    Met het nieuwe thema zullen ze misschien personages gaan uitkiezen die er enigzins inpassen. Ook kunnen we wel vermoeden dat er minstens 1 nieuw personage geïntroduceerd gaat worden, als boss.

    Uiteraard is het belangrijkste dat Hina en Kogasa speelbare personages worden...
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Pshycho Maniac vr okt 05, 2012 7:20 pm

    Dat is mooi.
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Meira za okt 06, 2012 7:47 pm

    Ik ben reuze benieuwd naar de nieuwe fighter :D

    P.S. Ik had al een Touhou 13.5 topic gemaakt.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van RemiliaxScarlet di okt 09, 2012 5:26 pm

    YES! IK KAN NIET WACHTENNNN!
    Ik MOET en ZAL de demo krijgen! >;D
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Zigzagwolf vr okt 19, 2012 10:42 pm

    Kan niet wachten :D

    lijkt me heel leuk om in elk geval evetjes de demo te spelen xDD


    Gesponsorde inhoud


    Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade Empty Re: Touhou 13.5: 東方心綺楼 Touhou Shinkirou ~ Hopeless Masquerade

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 4:11 pm