Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Toumyon
Deviljho
Scarlet
Princess Sylvysprit
Olly
Urameshiya
Remilia~
Lyari
Sophie
Yuki Kuro
Nekotaku
15 plaatsers

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Enquête

    Doe je mee aan een nieuwe ronde weerwolven?

    [ 13 ]
    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Voteba1081%Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Voteba12 [81%] 
    [ 3 ]
    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Voteba1019%Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Voteba12 [19%] 

    Totaal aantal stemmen: 16
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Sophie di okt 15, 2013 3:34 pm

    Nekotaku schreef:Het is ondertussen inderdaad drie en een halve maand geleden dat het vorige potje afliep. Ik denk dat er genoeg tijd is over gegaan?

    Laten we wel duidelijk maken aan het begin van het spel dat meedoen betekent dat er effectief inzet van de speler verwacht wordt. Stil zijn kan een nuttige tactiek blijken, maar het stemmen mag niet gemist worden.
    Prima!

    Een nuttige tactiek... Ik vind dit een hele flauwe tactiek.
    Door stil te zijn onthoud je de burgers van belangrijke informatie, terwijl naar mijn mening het doel van de wolf is juist om ze te misleiden. Nooit iets zeggen noem ik geen misleiden, dus dat vind ik dan jammer van de wolven.
    Maar goed, dat is een mening. Ik hoop alleen dat mensen niet aangemoedigd worden stil te zijn of weinig te zeggen.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Lyari ma okt 21, 2013 3:56 pm

    Skip schreef:
    Een nuttige tactiek... Ik vind dit een hele flauwe tactiek.
    Door stil te zijn onthoud je de burgers van belangrijke informatie, terwijl naar mijn mening het doel van de wolf is juist om ze te misleiden. Nooit iets zeggen noem ik geen misleiden, dus dat vind ik dan jammer van de wolven.
    Maar goed, dat is een mening. Ik hoop alleen dat mensen niet aangemoedigd worden stil te zijn of weinig te zeggen.
    Maar opvallend is dat de wolven meestal niet de spelers zijn die zich stil houden. Vaak zijn het normale burgers en soms zelfs burgers met belangrijke krachten O.ò Wat best wel dubbel is...
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Olly di okt 29, 2013 11:41 am

    Wordt het nu niet eens hoog tijd voor een potje? Ik sta om eerlijk te zijn weer te springen na zo'n lange pauze.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Deviljho wo jan 08, 2014 6:24 pm

    Komen er geen nieuwe rondes meer? Ik zou wel aan een nieuwe mee willen doen
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Nekotaku wo jan 08, 2014 6:47 pm

    Inderdaad. De feestdagen zijn voorbij, de examens zijn spoedig achter de rug... Moeten we niet eens een topic starten om spelers te werven?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Urameshiya wo jan 08, 2014 7:09 pm

    Mee eens. Wat mij betreft had er al lang een nieuwe ronde mogen beginnen. Is er iemand bereid om spelleider te zijn?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Nekotaku wo jan 08, 2014 7:12 pm

    Ik denk dat we nog een volgorde hadden, niet? Volgens mij was er al iemand aangewezen, en de daarop volgende ronde ging ik doen. Weet iemand nog wie volgende was op het lijstje?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Nekotaku wo jan 08, 2014 8:06 pm

    Sorry voor de dubbelpost, maar nu we toch over weerwolven bezig zijn wil ik eens een idee ter discussie opwerpen. Ik denk regelmatig na over mogelijke nieuwe rollen in het spel, en dit is iets dat een tijd terug m'n kop in kwam. Voor ik het ooit geprobeerd zou kunnen worden, moet er eerst worden nagedacht over mogelijke zwakheden in het ontwerp, en misschien zien jullie iets dat ik over het hoofd zie. Bovendien lijkt het me een enigzins controversieel idee en ziet misschien niet iedereen het zitten. Het zou ook wel kunnen dat dit ooit al eens geprobeerd is, maar aangezien ik vele potjes niet heb meegespeeld weet ik het niet.

    Ik noem de rol "opperwolf". Een andere naam is ook mogelijk, het is maar voor het gemak tijdens deze post.
    De opperwolf is meer dan een gewone weerwolf. In feite is het een manifestatie van oorsprong zonder eigen lichaam. De opperwolf steelt het lichaam van onschuldige stervelingen en vervangt hun geest door de zijne. Dit vergt behoorlijk wat mentale energie en is niet iets dat frequent kan gedaan worden. Gedurende de periode van het spel kan het dus maar één keer gebeuren. Bovendien is dit geen lichte beslissing, dus de opperwolf zou dit enkel doen als hij dreigt te worden gedood. Er is voldoende tijd om iemand's lichaam over te nemen voor hij wordt gelynched, en ook als hij vergiftigd wordt door de heks. Wanneer hij door de jager wordt neergeschoten is dit niet het geval. Dan sterft de opperwolf samen met zijn lichaam.
    Wat houdt die overname nu concreet in? Onmiddellijk na z'n dood door vergiftiging, lynchen of andere methode die in het verhaal enige tijd zou overlaten waarin deze dood kan worden voorzien, laat de opperwolf weten aan de spelleider wie hij wenst over te nemen. Die persoon wordt dan meteen op de hoogte gebracht (via PM, Skype of waar men het snelst bereikbaar is). Het slachtoffer is vanaf dan slechts nog een omhulsel voor de opperwolf, zonder eigen wil. Die speler mag vanaf dat moment zelf geen posts meer schrijven in de thread. In plaats daarvan post de speler wat de opperwolf voor hem schrijft. Met andere woorden, het slachtoffer is gewoon een spreekbuis voor de opperwolf geworden. De post die de opperwolf schrijft moet ongewijzigd in de thread worden gezet. De opperwolf zal dus goed moeten uitkijken... Als hij schrijft op een manier die niet typerend lijkt voor wie hij heeft overgenomen, of bijvoorbeeld veel typefouten maakt die het slachtoffer typisch nooit zou maken, kunnen andere argwanend worden. Dit is het spelequivalent van de opperwolf die in het verhaal uit z'n rol valt in z'n nieuwe lichaam.
    Voor het slachtoffer is het natuurlijk wel balen, want deze persoon mag zelf eigenlijk niets meer aanbrengen in het spel maar moet nog wel de posts maken. Echter, als de wolven winnen en de opperwolf heeft overleefd (of hij overleeft als allerlaatste), dan worden zowel de opperwolfspeler als degene die hij overnam als winnaars beschouwd.

    Er zijn een hoop zaken waar nog gekozen kan worden hoe ze worden aangepakt, dus er is veel debat mogelijk.
    Om te beginnen, wordt de opperwolf door kans bepaald, of wordt één van de wolven in onderling overleg tot opperwolf gemaakt aan het begin van het spel? De laatste optie laat namelijk toe dat de wolven de sluwste speler in hun midden kiezen, of op een andere manier een tactische beslissing maken. Meer beloning voor spelinzicht vind ik altijd beter dan kans.
    Dan is het ook nog de vraag of de opperwolf enkel niet-wolven kan overnemen, of iemand uit z'n eigen kring als slachtoffer mag kiezen? Als we dat tweede toelaten wordt het wel interessant. Ze verliezen nog altijd één lid (de originele opperwolf heeft geen lichaam meer) maar z'n nieuwe lichaam is dan wel iemand waar hij tot dan toe al mee samenspeelde, en dus misschien beter kan nabootsen.
    Wat ziet de ziener als deze de originele opperwolf bekijkt? Een onschuldige? Een gewone wolf? Of ziet hij dat het de opperwolf is? Het laatste kan het erg spannend maken, want dan weet men al op voorhand dat deze persoon bij lynchen of het doodselixir alsnog iemand zal overnemen.
    Wat ziet de ziener bij iemand die door de opperwolf is overgenomen? De originele rol? Wolf? Of opperwolf? Hier is het tweede dan weer leuk, want het werkt de paranoia in de hand.
    Wat gebeurt er met de voorgaande rol en vermogens van wie overgenomen wordt? Deze zouden kunnen behouden worden, of niet. Als ze behouden worden kan dat tot een nogal overpowered opperwolf leiden, dus misschien beter van niet. Het kan ook de opperwolf door de mand doen vallen als hij bijvoorbeeld een ziener overneemt en daarna niet langer nieuwe rollen kan bekendmaken.
    Wat met de voorgaande kennis van iemand die wordt overgenomen? Je zou kunnen zeggen dat de opperwolf de ziel van het slachtoffer helemaal vervangt en er verder niets over weet. Aan de andere kant is het ook mogelijk dat de opperwolf alle kennis overeft. Dat tweede zou betekenen dat de speler achter het slachtoffer mee mag praten met de wolven, waardoor deze toch nog zich actief voelt in het spel. Misschien wel leuker dan gewoon als pop te laten functioneren?
    De posts in de thread door het slachtoffer moeten door de opperwolf worden geschreven, en mogen niet verbeterd worden qua stijl of grammatica door het slachtoffer. Maar natuurlijk gaat dit nogal moeilijk in de chat of op Skype. In dat geval moet het slachtoffer z'n pokerface opzetten en de vermijden ontmaskerd te worden. Vergeet niet dat je als slachtoffer enkel nog kan winnen door te overleven, dus "wraak" nemen op de opperwolf en 'm verklikken is ten strengste verboden. Ook geen subtiele hints of zo.
    Wat krijgt men bij de dood van de originele opperwolf te horen als rol? Mogelijkheden zijn gewone burger, wolf, of opperwolf. Dat laatste haalt meteen een hoop spanning er uit, dus ik verkies 'm als wolf te laten aanmerken.
    Dezelfde vraag bij de dood van iemand die was overgenomen. Wordt de voorgaande rol bekendgemaakt, wolf, of opperwolf? Ik verkies zelf optie 1. Volgens het verhaal heeft de recente overname dan nog niet tot nachtelijke transformatie geleid en ziet men niets aan het lichaam na lynchen of vergiftiging.

    Door de vele mogelijke variabelen kunnen zaken worden beslist die de opperwolf zowel sterktes als zwaktes bezorgen, zodat de rol in balans blijft. Het basisidee is op zich best complex en heeft misschien veel kansen om mis te lopen die ik nog niet heb voorzien, maar het lijkt me ook interessant genoeg om te onderzoeken. Wat denken jullie?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Urameshiya wo jan 08, 2014 8:37 pm

    Nekotaku schreef:Ik denk dat we nog een volgorde hadden, niet? Volgens mij was er al iemand aangewezen, en de daarop volgende ronde ging ik doen. Weet iemand nog wie volgende was op het lijstje?
    Ja, maar als diegene erg graag had willen leiden had die zich waarschijnlijk al wel gemeld bij één van de vorige pogingen om een nieuwe ronde te beginnen. Ik vraag me sowieso af of diegene het zelf nog weet.

    Het idee van de opperwolf vind ik erg spannend klinken, maar ik vraag me af of het wel uitvoerbaar is. Als de opperwolf en degene die hij overneemt weinig tegelijk gebruik maken van Skype/Facebook/ander communicatiemiddel, kan het bijvoorbeeld erg lastig zijn om de posts die de opperwolf wil laten posten op tijd door te geven. Ook wordt het de vraag wiens verantwoordelijkheid het is als het lege omhulsel bij gebrek aan motivatie (op bestelling de woorden van de opperwolf plaatsen is immers niet erg leuk of motiverend) een deadline mist. En zou het voor de opperwolf niet te aantrekkelijk zijn om een heel inactieve speler over te nemen? Die is erg makkelijk overtuigend te imiteren, maar dan voegt de overname weinig meer toe aan het spel.

    Kortom, in een ideale situatie met allemaal actieve spelers die altijd bereikbaar zijn zou het een leuke toevoeging zijn, maar ik ben bang dat het in de praktijk van het forumwolven hier een hoop problemen met zich mee zou kunnen brengen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Nekotaku wo jan 08, 2014 8:50 pm

    Blijkbaar is Faolinn de volgende. Hij is niet zo actief op het forum de laatste tijd, denk ik. Dus misschien moeten we 'm eens poken?
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Deviljho do jan 09, 2014 7:50 pm

    Kan er anders alvast een lijst of iets gemaakt worden van spelers die een volgende ronde zouden willen starten?
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Remilia~ ma jan 20, 2014 8:27 pm

    Ik zal Faolinn nog 1x poken en anders begin ik volgend week een nieuw potje?
    Klinkt het als een plan?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Urameshiya ma jan 20, 2014 10:39 pm

    Klinkt goed! Poke hem maar heel hard, en zeg hem maar dat zijn post count anders ingehaald gaat worden!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Sophie do jan 23, 2014 5:02 pm

    Ik denk niet dat Faolinn nog geïnteresseerd is om te leiden, aangezien hij hier uberhaupt amper nog komt..
    (En volgens mij hebben we het hem inmiddels al meerdere malen verteld dat het zijn beurt was.)
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Remilia~ ma jan 27, 2014 1:51 pm

    ^Klopt Skip, ik heb hem zojuist even een bericht gestuurd.
    In ieder geval stel ik weerwolven nog 1 weekje uit, want ik heb het deze week een beetje druk.

    Gesponsorde inhoud


    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 3 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 5:27 am