Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Toumyon
Deviljho
Scarlet
Princess Sylvysprit
Olly
Urameshiya
Remilia~
Lyari
Sophie
Yuki Kuro
Nekotaku
15 plaatsers

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Enquête

    Doe je mee aan een nieuwe ronde weerwolven?

    [ 13 ]
    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Voteba1081%Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Voteba12 [81%] 
    [ 3 ]
    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Voteba1019%Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Voteba12 [19%] 

    Totaal aantal stemmen: 16
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Olly zo mei 05, 2013 10:44 pm

    Het twee-fase idee van Nekotaku klinkt goed. Er zijn vaste tijden en er is een gegarandeerde mogelijkheid tot verdediging van de veroordeelde. Dit lijkt best eerlijk. Een zwevende deadline kan makkelijk misbruikt worden door wolven of andere samenspelende partijen, op het moment dat er een wolf uit lijkt te gaan kunnen de andere wolven van stem blijven wisselen om het uit te stellen.

    Wat betreft de inactiviteit lijkt straffen me nadelig voor de spelbalans. Het is heel naar dat je dan spelers krijgt die niet meedoen. Maar uit dit topic alleen al blijkt dat inactiviteit niet wordt gewaardeerd en volgens mij heeft iedereen het in de afgelopen potjes ook wel min of meer laten merken aan de inactievere spelers. Ze krijgen negatieve feedback. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je je maar op blijft geven om vervolgens niets te doen. Het kan een keer gebeuren dat je met betere voornemens een spel in gaat dan je kunt waarmaken, maar de mensen die ik dat heb zien doen zijn over het algemeen daarna niet weer zo loos het spel in gesprongen. Ofwel deden ze de ronde(s) daarna heel actief mee, ofwel hielden ze zich weg van het wolven omdat het toch niet hun ding is. Met het "straffen" van een inactieve speler, straf je volgens mij alleen de actieve speler. De inactieve speler maakt het waarschijnlijk niet veel uit, want die schenkt toch weinig aandacht aan het spel. De actievere speler krijgt er een oneerlijker spel door. Vooral als het om burgers gaat. De verhouding wolf-burger wordt namelijk aan het begin van het spel bepaald. Als je er daarna burgers uit gaat gooien wordt dit een scheve verhouding en wordt het spel er naar mijn mening minder eerlijk op.
    Wat mij betreft kunnen we het beste doen wat Skip zegt, de inactieve spelers aanspreken en vragen wat er aan de hand is.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Remilia~ ma mei 06, 2013 1:07 pm

    Nekotaku schreef:
    1 maal missen donderdag, stemmen op vrijdag: 1 strafpunt, oké
    1 maal missen donderdag EN vrijdag: 2 strafpunten, eruit
    1 maal missen donderdag, stemmen op vrijdag, later opnieuw missen op donderdag: 2 strafpunten, eruit

    Ik wil dit wel proberen, maar aan de andere kant ben ik bang dat veel mensen nog aan deze regeling moeten wennen en het alsnog vergeten (op de donderdag dan). Verder vind ik het een goeie en zal ik hem denk ik ook wel gaan uitvoeren.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Nekotaku ma mei 06, 2013 1:56 pm

    Je zou een gemiste stemming op donderdag in de eerste week door de vingers kunnen zien. Als het duidelijk in de regels staat en iemand krijgt bij een vergissing in de eerste week gewoon maar een herinnering hieraan, dan mag je wel verwachten dat ze het daarna weten.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Urameshiya vr aug 30, 2013 2:58 am

    De vakantie is zo'n beetje voorbij, en de activiteit op het forum neemt (mede dankzij een flink aantal nieuwe leden) weer toe. Zou dit niet een mooie timing om zijn om eens aan een nieuwe ronde weerwolven te gaan denken?
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Remilia~ za aug 31, 2013 4:39 pm

    Als mensen er weer zin in hebben..
    Ik laat het eigenlijk aan Jasper over, aangezien hij de spelleider is voor de aankomende ronde.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Sophie za aug 31, 2013 11:38 pm

    Als we beginnen doe ik wel mee denk ik, maar ik heb er voorlopig nog niet zo'n zin in, liever eerst even weer op school settelen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Urameshiya za aug 31, 2013 11:46 pm

    Ach, als we nu besluiten te beginnen, duurt het waarschijnlijk toch nog een week of 2 voor het spel daadwerkelijk begint.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Nekotaku zo sep 01, 2013 12:15 am

    Dat zou niet zo slecht zijn. Ik geloof dat ik na Jasper een spel ging leiden, maar tot november zitten m'n weekends nogal volgeboekt. Daarna wordt het rustiger. Dus dat zou helpen met het op te volgen.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Sophie ma sep 09, 2013 11:33 am

    Nekotaku schreef:Tot november zitten m'n weekends nogal volgeboekt. Daarna wordt het rustiger. Dus dat zou helpen met het op te volgen.
    December rustig? : D

    Iig, ik wil wel starten maar we zijn tot nu toe de enige die uberhaupt gereageerd hebben.
    Ik zou zeggen laten we even checken hoeveel mensen hier zin in hebben.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Urameshiya ma sep 09, 2013 12:51 pm

    Ik heb een poll toegevoegd aan dit topic. Wie zin heeft om mee te doen aan een nieuwe ronde, klik even op "ja". k=w=
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Nekotaku ma sep 09, 2013 1:13 pm

    En even voor de duidelijkheid... Wie "ja" stemt moet niet enkel zin hebben om mee te doen, maar ook bereid zijn om mee te doen. En er de nodige tijd in te steken.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Princess Sylvysprit ma okt 14, 2013 8:33 pm

    Ik heb nog nooit aan Weerwolven meegedaan maar heb gehoord dat her erg leuk is, ik zou graag volgende keer wel willen meedoen
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Scarlet di okt 15, 2013 2:45 pm

    Nu ik weet hoe weerwolven werkt, zou ik graag wel een keer willen proberen mee te doen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Nekotaku di okt 15, 2013 2:53 pm

    Het is ondertussen inderdaad drie en een halve maand geleden dat het vorige potje afliep. Ik denk dat er genoeg tijd is over gegaan?

    Laten we wel duidelijk maken aan het begin van het spel dat meedoen betekent dat er effectief inzet van de speler verwacht wordt. Stil zijn kan een nuttige tactiek blijken, maar het stemmen mag niet gemist worden.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Scarlet di okt 15, 2013 3:03 pm

    Nekotaku schreef:Het is ondertussen inderdaad drie en een halve maand geleden dat het vorige potje afliep. Ik denk dat er genoeg tijd is over gegaan?

    Laten we wel duidelijk maken aan het begin van het spel dat meedoen betekent dat er effectief inzet van de speler verwacht wordt. Stil zijn kan een nuttige tactiek blijken, maar het stemmen mag niet gemist worden.
    Dat begrijp ik zeer zeker.
    Dus minstens op een dan stemmen staat netjes.

    Ik moet btw wel alles goed doorlezen qua regels en rollen.
    Want heb dit afgelopen weekend het pas leren spelen.

    Gesponsorde inhoud


    Meta-wolven van Hakuro, ronde -1 - Pagina 2 Empty Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 6:59 am